URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 August 2011, 11:50

Imagini cu trenul de lux al lui Ceauşescu (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trenul lui Ceauşescu este cel mai luxos dintre garniturile păstrate la Remiza Mogoşoaia şi este folosit doar la ocazii de Administraţia Prezidenţială.

Paranoia lui Nicolae Ceauşescu a dat mult de lucru angajaţilor Întreprinderii de Vagoane Arad, în anii '70. Două garnituri de tren identice au ieşit din mâinile celor de-acolo din cele mai bune materiale ale vremii. "Trenurile circulau întotdeuna în acelaşi timp, însă în direcţii diferite. Doar Securitatea ştia în care se află Ceauşescu", spune Valentin Vasilescu, cel care păstoreşte astăzi Remiza Mogoşoaia.

Confortul din Trenul lui Ceauşescu, care erau standard pentru cuplul dictatorial, fac ca vagoanele de astăzi (după 36 de ani) să pălească. El este dotat cu mochete luxoase, lambriuri lucrate manual, grupuri sanitare cu bideuri şi căzi, mătase pe pereţi şi nu în ultimul rând aer condiţionat.

Mai mult, vagoanele au fost construite să suporte o viteză de deplasare de 160 km pe oră, în vreme ce cele normale suportau doar 120 pe oră. Trenul, în perioada sa de glorie, avea şi un vagon destinat comunicaţiilor, plin de tehnologia de ultimă oră a Securităţii. Astăzi nu mai există.

Cele 17 vagoane au costat bugetul României milioane de dolari. În afară de vagonul prezidenţial, banii s-au dus şi în vagoane-dormitor cu grup sanitar propriu pentru demnitari de rang înalt, în vagone bucătărie utilate complet, în vagone protocol cu baruri luxoase, vagoane cuşetă pentru presă şi personalul de serviciu şi în cele două sofisticate vagoane uzină.

Astăzi, Trenul lui Ceauşescu este complet funcţional şi poate părăsi, teoretic, Remiza Mogoşoaia în maximum 60 de minute. Totuşi, protocoalele de securitate ale Serviului de Protecţie şi Paza au îngreunat de fiecare dată plecarea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Trenuri
Pacat ca nu stim sa le exploatam.
Postat 29 August 2011, 15:40 de Alex
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON