VINERI, 20 IULIE 2018

Degeaba ne-am străduit să facem noi un Untold mai mare, e imposibil. Nici de o Gărână mai deșteaptă nu cred că suntem în stare. În schimb, la ce mândrețe de Cetate avem, nu cred că există localitate în România să poată rivaliza cu noi când este vorba de un Festival Medieval.
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
A venit multă lume, Andrei, să îşi ia rămas bun de la tine. Atâtea inimi grele la un loc nu am văzut de mult timp. Uneori trebuie să murim ca să ne dăm seama cine suntem. Ai fi fost mândru, cu toată modestia ta emblematică, să vezi câţi oameni frumoşi au venit să te salute. A fost multă tristeţe în locul acela, pentru că moartea ta a fost mai mult decât breaking news. A fost heart-breaking news.
Unde vă veți petrece vacanța de vară?

Mai pe româneşte, instanţa supremă spune că nu importă dacă agentul constatator a trecut sau nu suspendarea permisului în procesul-verbal, fiind suficient ca sancţiunea suspendării să fie prevăzută în lege, mai ales că termenele de suspendare de 30, 60 sau 90 de zile nu pot fi majorate sau reduse de poliţist tocmai pentru că termenele legale sunt clar determinate.
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
07 Februarie 2011, 09:36

Ţânţarul indestructibil: o nouă insectă e aproape imposibil de ucis

Se numeste Goundry, dupa numele satului african in care a fost descoperit. Este un subtip de tantar Anofel, necunoscut pana acum. Cercetatorii spun ca ar putea fi mai periculos decat orice alta specie cunoscuta si este aproape imposibil de ucis.

Noul tip de tantar da serioase batai de cap oamenilor de stiinta care au descoperit insecta in satele din Burkina Faso, vestul Africii, si despre care spun ca nu exista nicio documentatie de specialitate pana in prezent.

Asa se face ca insecta ar putea raspandi cumplita malarie, pentru ca face parte din aceeasi "familie" ca obisnuitul anofel. Diferenta este, insa, ca noul tantar este in acest moment imun la masurile de control cunoscute pana acum.

"Tot ce stim despre acest tantar este ca il putem suspecta, intemeiat, de transmiterea malariei. Stim ca are un apetit deosebit pentru sangele uman si mai stim ca se inmulteste foarte repede", spun cercetatorii. Nu se stie deocamdata cam cat de rapid poate sa transmita boala.

Intr-un studiu publicat in revista Science, cercetatorii francezi care au descoperit noul subtip de tantar spun ca insecta este atipica si nu se poate compara cu nicio alta din colectiile cunoscute pana acum.

Motivul pentru care tantarul Goundry este aproape imposibil de ucis este acela ca, pana acum, oamenii s-au concentrat asupra speciilor de tantari care traiesc in zonele cu multa populatie si au dezvoltat, in consecinta, o intreaga industrie de spray-uri, insecticide si alte metode prin care sa-i combata.

Goundry face parte, insa, dintre tantarii care traiesc in natura, independent de gospodariile oamenilor si de aceea, este rezistent la toate masurile de combatere cunoscute pana acum.

"Este pur si simplu mai destept decat toate studiile de imunologie si decat toti vectorii biologici studiati pana acum. Este o lupta nedreapta", spun cercetatorii care incearca sa gaseasca o solutie.

• Vara şantierelor: De săptămâna aceasta mai multe străzi din toată Oradea vor fi blocate pentru lucrări (FOTO)