URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Februarie 2020, 19:45

Lucrările de amenajare a noului pasaj subteran din Oradea sunt realizate în proporţie de 40% (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările de amenajare a pasajului subteran Magheru din Oradea sunt realizate în proporţie de 40%.

Potrivit unui comunicat al municipalităţii, până în prezent constructorii au făcut circa 85% din devierile de reţele, zidul de sprijin lung de 59 de metri dinspre Hotel Continental, piloţii foraţi din zona Aleea Ştrandului şi o parte din piloții din zona viitorului Pasaj Magheru şi radierele pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin a rampei Aleea Ştrandului.

"Acum se execută elevaţia zidurilor de sprijin la rampa Aleea Ştrandului şi săpăturile pe tronsoanele din zona zidurilor de sprijin ale rampei spre Parcul Traian", se menţionează în comunicat.

De asemenea, până în prezent constructorii au finalizat în proporţie de 60% lărgirea podului Dacia, de la două la trei benzi pe sens.

Printre lucrările realizate se numără: consolidarea integrală cu lamele de carbon dedesubtul podului, consolidare parţială cu lamele de carbon deasupra podului, refacerea stratului suport al trotuarelor, hidroizolaţia lor, refacerea grinzilor de parapet şi realizarea dalelor de racordare a trotuarelor pe capetele podului.

În prezent, constructorii lucrează la amenajarea canalului tehnic pentru termoficare şi montarea reţelelor în acesta.

Lucrările de lărgire a podului Dacia şi amenajare a unui pasaj subteran pe sub Bulevardul Magheru, în valoare de 14,5 milioane lei, sunt realizate de o asociere condusă de Freyrom, constructorul podului Centenarului, din care mai fac parte Procons Group, Integrated Road Solutions, Electro Excel Green Consulting şi Abed Nego. Lucrările au început în 17 septembrie 2019, cu termen de predare în septembrie, anul acesta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Noroc bun.
Partea grea abia acum începe, săpatul sub Magheru, succes sau noroc Abed.
Postat 18 Februarie 2020, 09:29 de oradeaveche
Primăria noastră dragă e în ritmul ei obișnuit !?!
Trage tare până la 80% dintr-o lucrare, un an sau doi, după care face deconturile la zi către firmele "de casă" care deodată intră pe profit ... apoi restul de 20% se întinde, cu toate detaliile aferente, triplu ca timp !?! Apoi, după tăierea panglicii, vezi că se cam clatină lucrarea "ici pe colo" ca la treierat !?!
Postat 18 Februarie 2020, 08:47 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON