URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Mai 2022, 10:19

Investiţii de 373,6 milioane lei: OTL pregăteşte achiziţia a 130 de autobuze nepoluante și mutarea autobazei (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL pregăteşte mutarea actualei autobaze din strada Atelierelor pe strada Anghel Saligny din parcul industrial II al Oradiei şi achiziţia a 130 de autobuze nepoluante hibrid, electrice sau pe hidrogen.

Lasă loc blocurilor...

Consiliul Local Oradea a aprobat joi, cu unanimitate de voturi, indicatorii tehnico-economici ai lucrărilor de amenajare a unei noi autobaze pentru operatorul de transport. Actuala autobază din strada Atelierelor se va muta peste şoseaua de centură în strada Anghel Saligny din parcul industrial II.

Potrivit Hotărârii de Consiliul Local, investiţia se va ridica la 69,3 milioane lei fără TVA şi urmează să fie înaintată spre finanţare prin POR.

"Am pregătit studiile de fezabilitate şi aşteptăm publicarea ghidurilor de finanţare ca să putem depune proiectele. Zona de pe strada Atelierelor se pretează la o dezvoltare imobiliară ulterioară, iar după ce vom reuşi să finalizăm proiectul, locaţia va fi scoasă la licitaţie", a spus primarul Florin Birta în conferinţa de presă care a precedat şedinţa în plen.

De altfel, după cum BIHOREANUL a mai scris, pe lângă cvartalele de blocuri din zona Ceyrat pe strada Nojoridului, în spatele sediului OTL urmează să se construiască un nou cartier de blocuri cu hotel şi heliport (foto jos).

Autobază cu panouri fotovoltaice

Conform proiectului, viitoarea autobază OTL din parcul industrial II se va întinde pe o suprafaţă de peste 33.100 metri pătraţi, din care 8.760 metri pătraţi vor fi ocupaţi de construcţii.

Noile facilităţi vor cuprinde o clădire administrativă şi una pentru reparaţii autobuze, fiecare cu câte un etaj, dar şi copertine pentru autobuze, o staţie de alimentare cu carburanţi şi o cabină pentru portar.

În incinta halei vor fi amenajate şapte linii separate, dintre care cinci pentru reparaţii şi revizii autobuze, şi câte una pentru inspecţie tehnică periodică, respectiv spălare.

"Pe toate clădirile autobazei vor fi amplasate panouri fotovoltaice pentru a se asigura o parte din consumul propriu de curent electric", a declarat primarul.

Autobuze de milioane

În paralel, angajaţii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională din cadrul Primăriei Oradea pregătesc documentaţia pentru achiziţia, tot prin POR, a 130 de autobuze hibrid, electrice şi pe hidrogen.

Conform studiului de oportunitate, OTL îşi doreşte: 30 autobuze electrice de 12 metri (3 milioane lei bucata), 10 autobuze electrice de 18 metri (3,8 milioane lei bucata), 40 de autobuze hibrid (1,7 milioane lei bucata), 20 autobuze pe hidrogen (3,2 milioane lei bucata) şi 30 microbuze electrice (1,3 milioane lei bucata).

"Încercăm să modernizăm cât mai mult flota OTL şi să determinăm orădenii să circule cu mijloacele de transport în comun. Suntem conştienţi că blocajele din ultima vreme de pe şantierele din oraş îngreunează transportul în comun, dar, când toate aceste investiţii vor fi finalizate şi toate mijloacele de transport în comun vor fi achiziţionate, se va îmbunătăţii mult calitatea transportului în comun", a promis Birta.

Achiziţia de autobuze se va face etapizat, în funcţie de modul în care angajaţii DMPFI vor reuşi să atragă fonduri europene.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Despre ce vorbim?
Nici macar directorul regiei nu foloseste transportul in comun. E de inteles, interconectare redusa, timp de asteptare ridicati. Un oras bulversat de megalomaniile unei administratii ahtiate de imagine. Cand isi vor demonstra eficienta, rentabilitatea, aceste mijloace, investitii, in care decada?
Postat 27 Mai 2022, 11:23 de CalinWn
La birtuțu din tramvai
Sper măi birto, că la finalul lucrărilor, transportul public va fi atât de atrăgător incât toți funcționarii primăriei, in frunte cu primarul, vor merge la muncă și își vor duce copiii la școala doar cu tramvaiul și cu autobuzul, ca să fie un exemplu pentru orădeni (și nu numai)!
Postat 27 Mai 2022, 11:07 de oradeanbihor
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON