URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 27 IUNIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primarul Florin Birta are alt stil decât predecesorul său. Când s-au complicat lucrurile cu proiectul de ţepi de deasupra parcării de pe Independenţei, a scos la bătaie Facebook-ul, iar orădenii au avut ocazia să se răcorească. Acum iese din nou în faţa concetăţenilor cu propunerea de reamenajare a Corso-ului şi aşteaptă reacţiile lor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu surparea dealului Ciuperca e marele eşec al primarului Bolojan, chiar dacă ani de zile a fost tema preferată a opoziţiei locale, subiect de hate pe Facebook şi sursă de meme. Eşecul a fost invalidarea referendumului pentru Oradea Mare, prin unificarea cu Sânmartin, boicotată de UDMR şi de PSD. Dacă alde Szabó Ödön a avut o motivaţie practică, teama că în Oradea Mare UDMR ar fi urmat să aibă mai puţini consilieri şi postul de viceprimar pierdut (ceea ce oricum s-a întâmplat), PSD-ul lui Ioan Mang şi-a făcut socoteala că-i musai să moară capra vecinului liberal. N-a câştigat nimic din asta, dar Oradea a pierdut. Ura!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 8 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituțională, cu unanimitatea voturilor judecătorilor, o lege adoptată recent de Camera Deputaților prin care se prevedea, în esență, că neexecutarea în termen de 30 de zile a unei hotărâri prin care o amendă este înlocuită cu munca în folosul comunității constituie infracțiune.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
24 Iunie 2022, 08:45

Încep exproprierile în valoare de 10 milioane de lei pentru viitoarea șosea Oradea - Sânmartin

Încep exproprierile în valoare de 10 milioane de lei pentru viitoarea șosea Oradea - Sânmartin (ilustraţie generică)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Guvernul României a adoptat, joi, o hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor terenurilor proprietate privată de pe coridorul viitorului drum de legătură Oradea - Sânmartin, care va avea și rolul de centură ocolitoare a comunei Sânmartin.

„Guvernul a aprobat amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum de legătură între municipiul Oradea și comuna Sânmartin", din județul Bihor, precum și declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe coridorul de expropriere”, se arată într-un comunicat al Executivului.

Vor fi expropriate 242 de terenuri situate pe raza municipiului Oradea și a comunei Sânmartin, pentru care se va plăti suma totală de 10.575.000 de lei, din bugetul de stat.

„Sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul "Drumului de legătură între municipiul Oradea și comuna Sânmartin", situate pe raza municipiului Oradea și a comunei Sânmartin, din județul Bihor, sunt în cuantum total de 10.575.450 lei, pentru 242 de imobile reprezentând teren, şi se alocă de la bugetul de stat”, se precizează în comunicatul Guvernului. 

Guvernul a decis și că sumele individuale stabilite drept despăgubire „se virează de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-un cont de trezorerie deschis pe numele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., în termen de cel mult 30 de zile de la data aprobării cererii de deschidere de credite.”

Contractul pentru realizarea unei noi șosele care să lege Oradea de Sânmartin a fost semnat la începutul lunii iunie la Oradea, în prezența directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

Proiectul este realizat de Consiliul Județean Bihor, în parteneriat cu CNAIR. Contractul în valoare de 148,9 milioane lei fără TVA a fost câștigat la licitație de asocierea Construcții Erbașu, Drumuri Orășenești, Procons Group și Vahostav SK. 

Centura va fi construită din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare. 

Constructorul are la dispoziție 14 luni pentru proiectare și execuție. Termenul pentru lucrările propriu-zise este de 12 luni.

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, traseul centurii Sânmartin va porni din Oradea, din strada Iancu de Hunedoara (din zona intersecţiei cu centura municipiului), şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix, făcând joncţiunea cu DN 76 Oradea – Deva în zona intersecţiei cu drumul spre Cordău.

Pe cei 5,7 kilometri vor fi realizate şi trei poduri, două pasaje supraterane, un viaduct şi trei intersecţii giratorii.

Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în zona "cartierului ANL".

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Ladies first
"Șoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lățimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulație, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri." Probabil ceva gen Sinmartin-Baile 1Mai, o reusita in domeniu...
Postat 24 Iunie 2022, 20:53 de excalibur
?!
Poate s-a spus/scris, eu nu stiu: va fi cu o banda pe sens, sau cu doua? Este proiectul unor profesionisti, sau o coproductie birtinezul & gasca?! Diferenta e colosala, se vede peste tot in Oradea. Orice a facut taranul, a facut pr*st, dar cu bani multi. A fost nevoie de alti ani si alti bani (ai nostri, nu ai lui!) sa i se indrepte tampeniile. Astept sa vad cum se va rezolva traficul pe Ion BRADU, portiunea dintre Bumbacului si Iancu de Hunedoara. Sunt cateva blocuri care ar trebui expropriate! Despre podul peste Pețea de pe Ion BRADU, e pt. carute....
Postat 24 Iunie 2022, 19:03 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7068 RON
  • 1 EUR = 4.9464 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON