URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Iunie 2022, 08:45

Încep exproprierile în valoare de 10 milioane de lei pentru viitoarea șosea Oradea - Sânmartin

Încep exproprierile în valoare de 10 milioane de lei pentru viitoarea șosea Oradea - Sânmartin (ilustraţie generică)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Guvernul României a adoptat, joi, o hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor terenurilor proprietate privată de pe coridorul viitorului drum de legătură Oradea - Sânmartin, care va avea și rolul de centură ocolitoare a comunei Sânmartin.

„Guvernul a aprobat amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional „Drum de legătură între municipiul Oradea și comuna Sânmartin", din județul Bihor, precum și declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe coridorul de expropriere”, se arată într-un comunicat al Executivului.

Vor fi expropriate 242 de terenuri situate pe raza municipiului Oradea și a comunei Sânmartin, pentru care se va plăti suma totală de 10.575.000 de lei, din bugetul de stat.

„Sumele individuale estimate de către expropriator aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul "Drumului de legătură între municipiul Oradea și comuna Sânmartin", situate pe raza municipiului Oradea și a comunei Sânmartin, din județul Bihor, sunt în cuantum total de 10.575.450 lei, pentru 242 de imobile reprezentând teren, şi se alocă de la bugetul de stat”, se precizează în comunicatul Guvernului. 

Guvernul a decis și că sumele individuale stabilite drept despăgubire „se virează de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, într-un cont de trezorerie deschis pe numele Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A., în termen de cel mult 30 de zile de la data aprobării cererii de deschidere de credite.”

Contractul pentru realizarea unei noi șosele care să lege Oradea de Sânmartin a fost semnat la începutul lunii iunie la Oradea, în prezența directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.

Proiectul este realizat de Consiliul Județean Bihor, în parteneriat cu CNAIR. Contractul în valoare de 148,9 milioane lei fără TVA a fost câștigat la licitație de asocierea Construcții Erbașu, Drumuri Orășenești, Procons Group și Vahostav SK. 

Centura va fi construită din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare. 

Constructorul are la dispoziție 14 luni pentru proiectare și execuție. Termenul pentru lucrările propriu-zise este de 12 luni.

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, traseul centurii Sânmartin va porni din Oradea, din strada Iancu de Hunedoara (din zona intersecţiei cu centura municipiului), şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix, făcând joncţiunea cu DN 76 Oradea – Deva în zona intersecţiei cu drumul spre Cordău.

Pe cei 5,7 kilometri vor fi realizate şi trei poduri, două pasaje supraterane, un viaduct şi trei intersecţii giratorii.

Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în zona "cartierului ANL".

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Ladies first
"Șoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lățimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulație, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri." Probabil ceva gen Sinmartin-Baile 1Mai, o reusita in domeniu...
Postat 24 Iunie 2022, 20:53 de excalibur
?!
Poate s-a spus/scris, eu nu stiu: va fi cu o banda pe sens, sau cu doua? Este proiectul unor profesionisti, sau o coproductie birtinezul & gasca?! Diferenta e colosala, se vede peste tot in Oradea. Orice a facut taranul, a facut pr*st, dar cu bani multi. A fost nevoie de alti ani si alti bani (ai nostri, nu ai lui!) sa i se indrepte tampeniile. Astept sa vad cum se va rezolva traficul pe Ion BRADU, portiunea dintre Bumbacului si Iancu de Hunedoara. Sunt cateva blocuri care ar trebui expropriate! Despre podul peste Pețea de pe Ion BRADU, e pt. carute....
Postat 24 Iunie 2022, 19:03 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON