O dubiţă a rămas înţepenită miercuri dimineaţă la intrarea în pasajul subteran Magheru din Oradea, pe sensul de mers către Parcul Traian. Şoferul a fost sancţionat pentru nerespectarea indicatorului privind înălţimea maxim admisă a autovehiculelor care intră în pasaj.
"Şoferul unei dubiţe de 3,5 tone a intrat în pasajul subteran fără să ţină seama că aceasta a fost supraînălţată. Din câte am înţeles, conducătorul auto a oprit imediat ce a simţit că maşina loveşte sus, după care a dat, încet, înapoi", a declarat, contactat de BIHOREANUL, viceprimarul Marcel Dragoş.
Reparat pe asigurare
Intrările în pasajul înalt de 3,4 metri sunt marcate cu indicatoare rutiere de limitare a accesului autovehiculelor de peste 3,5 tone şi cu limitatoare pentru înălţime, tocmai pentru a evita astfel de incidente.
"La câteva zile după inaugurarea pasajului au fost montate indicatoare privind limitarea accesului pe înălţime. Vom afla mai multe despre ce s-a întâmplat după ce vom primi o copie a procesului verbal de tamponare încheiat de Poliţia Rutieră", a spus Dragoş.
Potrivit viceprimarului, şoferul a fost sancţionat pentru nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor rutiere şi a prezentat asigurarea pentru ca Primăria să poată remedia eventualele avarii provocate de incident.
A fost sau n-a fost indicator?
De precizat că întâmplarea de miercuri dimineaţă a fost sesizată BIHOREANULUI de un localnic din zonă, care susţine că, la momentul producerii evenimentului rutier, aproximativ ora 8.50, la intrarea în pasaj dinspre Aleea Ştrandului, nu exista indicator vizibil care să indice regimul de înălţime a pasajului.
"Au venit ieri (n.r. marţi) nişte muncitori, nu ştiu dacă de la primărie sau de la vreo firmă care a lucrat la pasaj, şi au ridicat indicatorul de pe pasaj, pentru că era rupt de vânt. Nu ştiu de ce nu au venit să-l pună înapoi", a susţinut cititorul.
Viceprimarul Marcel Dragoş respinge, însă, această variantă. "Nici vorbă să se fi dat semnele de circulaţie jos. Vom cerceta ce s-a întâmplat", a declarat vicele.
Pasajul Magheru a fost inaugurat pe 11 septembrie 2020, după care a fost închis pentru câteva ore la începutul lunii octombrie pentru montarea indicatoarelor rutiere care limitează accesul autovehiculelor prea înalte. Trecerea subterană este lungă de 32,2 metri, lată de 7,6 metri şi înaltă de 3,4 metri.
Lucrările la podul Dacia şi pasajul subteran a fost amenajat în paralel cu lărgirea podului Dacia, pe fonduri europene, de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA, pentru suma de 14,5 milioane lei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.