URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
17 Martie 2021, 18:35

Gabarit depășit: O dubiţă supraînălţată a rămas înţepenită în pasajul subteran Magheru din Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

O dubiţă a rămas înţepenită miercuri dimineaţă la intrarea în pasajul subteran Magheru din Oradea, pe sensul de mers către Parcul Traian. Şoferul a fost sancţionat pentru nerespectarea indicatorului privind înălţimea maxim admisă a autovehiculelor care intră în pasaj.

"Şoferul unei dubiţe de 3,5 tone a intrat în pasajul subteran fără să ţină seama că aceasta a fost supraînălţată. Din câte am înţeles, conducătorul auto a oprit imediat ce a simţit că maşina loveşte sus, după care a dat, încet, înapoi", a declarat, contactat de BIHOREANUL, viceprimarul Marcel Dragoş.

Reparat pe asigurare

Intrările în pasajul înalt de 3,4 metri sunt marcate cu indicatoare rutiere de limitare a accesului autovehiculelor de peste 3,5 tone şi cu limitatoare pentru înălţime, tocmai pentru a evita astfel de incidente.

"La câteva zile după inaugurarea pasajului au fost montate indicatoare privind limitarea accesului pe înălţime. Vom afla mai multe despre ce s-a întâmplat după ce vom primi o copie a procesului verbal de tamponare încheiat de Poliţia Rutieră", a spus Dragoş.

Potrivit viceprimarului, şoferul a fost sancţionat pentru nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor rutiere şi a prezentat asigurarea pentru ca Primăria să poată remedia eventualele avarii provocate de incident.

A fost sau n-a fost indicator?

De precizat că întâmplarea de miercuri dimineaţă a fost sesizată BIHOREANULUI de un localnic din zonă, care susţine că, la momentul producerii evenimentului rutier, aproximativ ora 8.50, la intrarea în pasaj dinspre Aleea Ştrandului, nu exista indicator vizibil care să indice regimul de înălţime a pasajului.

"Au venit ieri (n.r. marţi) nişte muncitori, nu ştiu dacă de la primărie sau de la vreo firmă care a lucrat la pasaj, şi au ridicat indicatorul de pe pasaj, pentru că era rupt de vânt. Nu ştiu de ce nu au venit să-l pună înapoi", a susţinut cititorul.

Viceprimarul Marcel Dragoş respinge, însă, această variantă. "Nici vorbă să se fi dat semnele de circulaţie jos. Vom cerceta ce s-a întâmplat", a declarat vicele.

Pasajul Magheru a fost inaugurat pe 11 septembrie 2020, după care a fost închis pentru câteva ore la începutul lunii octombrie pentru montarea indicatoarelor rutiere care limitează accesul autovehiculelor prea înalte. Trecerea subterană este lungă de 32,2 metri, lată de 7,6 metri şi înaltă de 3,4 metri.

Lucrările la podul Dacia şi pasajul subteran a fost amenajat în paralel cu lărgirea podului Dacia, pe fonduri europene, de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA, pentru suma de 14,5 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Pinonel
Bara de gabarit e pt prostii, desteptii se uita la indicatoare, isi cunisc inaltimea masinii care e scrisa in talon
Postat 19 Martie 2021, 13:43 de Sandu2100
Birtinezule, precis nu-i al tau?
De birtas zic! Ca-ti seamana leit: pr*st, fudul si se inconjoara NUMAI de nulitati. P.S. A auzit cineva din militie, din primarie, de bara de gabarit?! Se foloseste pt. a preveni astfel de situatii, se monteaza la intrarile in pasaj/tunel si este cu 10 cm sub inaltimea maxima.
Postat 18 Martie 2021, 18:37 de pinonel
Soferul sa ramana fara permis
Daca e prost, e prost nu ai ce face cu el
Postat 18 Martie 2021, 12:06 de Sandu2100
Viceprimarul se visează organ de anchetă.
Întradevăr, după producerea incidentului, a fost mare vânzoleală prin birourile edililor. La scurt timp după ce a fost "maturată" situația, s-a dispus ca o echipă de la "drumuri" să iasă și să remedieze eventuala neconformitate a indicatoarelor. S-a rezolvat deocamdată. Problema e alta însă. Un procuror ar trebui să cerceteze motivul pentru care proiectul inițial al pasajului a fost modificat "din mers" în timpul lucrărilor. E vorba de ridicarea fundației pasajului cu aproape un metru, după ce au spart canalul pluvial care coboară paralel cu Magheru până-n Criș. Au obturat apoi la jumătate scurgerea apelor, rezultând acel 3,5 m sub pasaj, care trebuia să fie 4,2 m după norme. Au stricat și pluvialul dar și accesul limitat în pasaj. Numai tâmpenii au făcut, pentru că nu și-au permis să ridice suprastructura de capăt al podului către pasaj și să rezolve problema accesului pe linia către Pc. Traian. De ce nu și-au permis? Pentru că așa au făcut la toate lucrările. Mult și prost.
Postat 18 Martie 2021, 10:44 de KP
Din păcate...
Incidentul subliniază limitările pasajului, soluția simplă aleasă. Prin execuția sa s-au creat două probleme, limitarea debitului de apă în canalul colector și evidenta limitare a gabaritului pe înălțime. Dacă primul iese prin pivnițe, al doilea crează incidente de genul acestuia. Într-un oraș cu ambiții turistice, e paradoxal să ai un pasaj limitat pentru autocare, pe distanța centrul istoric-aquapark.
Postat 18 Martie 2021, 10:03 de User anonimizat
ADMINISTRATORII...
Administratorii drumului au montat semnalizari de gabarit redus? Nu? Sunt buni de plata!
Postat 18 Martie 2021, 09:04 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON