URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Mai 2010, 09:46

Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)

Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO) Pneumobilele studenţilor orădeni, pe circuite din Ungaria (FOTO)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Concursul Internaţional Pneumobil, organizat de Bosch Rexroth, este o competiţie pentru studenţi ce constă în proiectarea şi construirea unui autovehicul pneumatic. Ediţia din acest an s-a desfăşurat, sâmbătă, în Eger, Ungaria, şi a reunit 35 de echipe, dintre care 7 româneşti.

Universitatea din Oradea a fost reprezentată de 3 echipe: Lotus (formată din studenţii Libus Lorant, Koka Janos, Vlad Maghiar şi Marius Mnerea, coordonaţi de profesorul Dinu Fodor), Felix (cu studenţii Mihnea Popa, Sorin Lapoşan, Olivian Sabou, Zsigmond Dobrai, coordonaţi de profesorul Tudor Mitran) şi Aether (Letai Laszlo, Ovidiu Pop, Petru Buzguţa şi Florin Canalaş, coordonaţi de profesorul Tiberiu Vesselenyi).

Vehiculele realizate de studenţi funcţionează cu aer comprimat din nişte butelii care li se ataşează. Cu acestea, tinerii orădeni au concurat la toate cele trei probe ale concursului: de distanţă, de viteză şi de accelerare.

Prima probă a constat în parcurgerea unui circuit de 640 de metri, cu o viteză minimă de 12 km, iar echipele orădene s-au clasat pe locurile 10, 11 şi 12.

A doua probă a concursului, cea de viteză, s-a desfăşurat pe un circuit de 420 de metri, unde orădenii au ocupat locuri între 10 şi 15, iar ultima testare - de accelerare - s-a desfăşurat pe o distanţă de 220 de metri. La aceasta, studenţii orădeni s-au clasat pe locurile 12 - 18. Echipa Aether a câştigat premiul special "Eco Shape Design" al firmei Bosch Rexroth.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON