URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 18 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Avem în faţă 4 ani pe care analiştii îi numesc „de pace”, prezumând că noii aleşi vor lucra decent, nu cu gândul la următoarea campanie. Din păcate pentru visata pace, realitatea nu prea justifică, totuşi, optimismul. Ca dovadă, negocierile, formarea şi primii paşi ai noii şi heteroclitei coaliţii PNL, USR-PLUS, UDMR, partide care până mai ieri se detestau plenar: liberalii erau Ciuma Galbenă pentru pluserişti, aceştia sexo-marxişti pentru penelişti, singurul lucru ce-i unea şi pe unii, şi pe ceilalţi fiind certitudinea că udemeriştii sunt magyar PeSzeDe.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
12 Aprilie 2011, 12:42

Firma care reabilitează drumul Arad-Oradea, amendată cu peste 1,8 milioane de euro

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute că firma italiană Astaldi, care realizează lucrările de reabilitare a DN 79 Arad-Oradea, va primi o notificare pentru a se mobiliza să finalizeze lucrările, care aveau termen până pe 11 martie.

"I-am anunţat că vor primi, luni, notistul corect, ceea ce înseamnă acea notificare în baza căreia au la dispoziţie o lună de zile să se mobilizeze, să realizeze lucrarea. În situaţia în care nu vor răspunde la această notificare în luna aferentă, contractul lor urmează să fie reziliat şi relicitat. Nu ne permitem luxul să stăm pe 70 de milioane de euro, pe care, până în acest moment, nu au fost în stare să îi folosească şi nu au fost în stare, practic, să facă tronsonul de la Arad la Oradea", a declarat Boagiu.

Şantier gol

Totodată, ministrul Transporturilor le-a reproşat reprezentanţilor firmei Astaldi că nu se lucrează pe şantier. "Aveţi la dispoziţie o săptămână să puneţi la punct graficul de lucrări şi să intraţi în termenele contractuale. Pentru că nu este primul contract în care sunteţi în întârziere, bani sunt - nu aveţi nicio justificare, nu mă impresionează faptul că atunci când aţi ştiut că vine ministrul pe teren aţi umplut drumurile de oameni, de maşini şi aşa mai departe. În urmă cu o săptămână colegii de la CNADNR au fost aici şi timp de o săptămână nu au găsit aproape pe nimeni pe şantier. Vreţi să lucraţi, sunteţi bineveniţi să lucraţi, în termenele contractuale. Nu vreţi să lucraţi, vă rugăm să luaţi notă că nu mai suntem dispuşi să facem nici un fel de rabat de la nici o regulă. Drumul arată cum arată, din 2009 şi până în 2011 sunt doi ani, în care nu s-a întâmplat nimic", i-a spus Boagiu reprezentantului firmei italiene.

Amendă de milioane

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a alocat peste 266,3 de milioane de lei pentru reabilitarea DN 79 Arad - Oradea, iar termenul de finalizare a lucrărilor este 11 martie 2011. Lucrările se derulează greu, iar o mare parte a asfaltului nou a cedat pe unele porţiuni.

Valoarea totală a contractului este de 70 de milioane de euro. De altfel, CNADNR a şi amendat firma italiană Astaldi cu 6.306.038 de lei (1,5 milioane de euro), plus 317.202 euro, penalităţi deja facturate. Compania a motivat sancţionarea italienilor cu faptul că firma a primit un "avans acordat şi nejustificat prin lucrări executate la sfârşitul anului 2009".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
niste jigodii!
DN79="rusinea drumurilor" din romania! e imposibil sa-l faci in mai putin de 2 ore [112km!] iar nesimtirea d-nei ministrese nu are margini, declarand "Nu ne permitem luxul să stăm pe 70 de milioane de euro". NU ZĂU! pai hai sa va luminez eu: exact asta faceti, STATI DE DOI ANI, deoarece lucrarile au demarat in 3 FEB 2009, conform site-ului CNADNR ?id=292, nemernicilor!!! sa ma anuntati si pe mine cand o sa termine astaldi spa c.a.c.a.t. drumu' asta si mai ales cand o sa plateasca amenda de 1.8 meleoane... mama voastra de talhari...
Postat 13 Aprilie 2011, 09:08 de magnovaradinum
lamutrire
ca sa nu murim prosti?? de la cine a incasat firma avansul ? Deci iti dam avans ilegal la lucrare si dupa aceea te amendam . oare amenda nu trebuiau sa o primeasca cei care au dat avansul
Postat 12 Aprilie 2011, 18:24 de grig
drumul prostilor
Ma pish pe Astaldi. Trebuiau dati pe mana soferilor care isi rup masinile pe acolo. Gunoaie cu bitum!!!!
Postat 12 Aprilie 2011, 15:45 de AR ORoare
mmmm
Amenda e prea mica... trebuiau amendati cu macar 50 de milioane de euro!!!!
Postat 12 Aprilie 2011, 14:55 de mmm
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0172 RON
  • 1 EUR = 4.8737 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON