URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.

Fără trotinete! Șoferii din Oradea vor scoaterea din trafic a trotinetelor electrice, considerându-le periculoase (FOTO)

Fără trotinete! Șoferii din Oradea vor scoaterea din trafic a trotinetelor electrice, considerându-le periculoase (FOTO) RISCUL PE ROȚI. Orădenii încalcă majoritatea regulilor în utilizarea trotinetelor electrice. Deși este interzis, mulți adolescenți circulă pe trotuar, urcă doi pe o trotinetă sau nu coboară de pe ea când traversează strada
Fără trotinete! Șoferii din Oradea vor scoaterea din trafic a trotinetelor electrice, considerându-le periculoase (FOTO) MĂSURI URGENTE! Numeroși utilizatori ai celor 250 de trotinete aduse de Bolt în Oradea nu respectă cele mai elementare norme de siguranță. „Va fi nevoie de măsuri coercitive. Am văzut de multe ori doi adolescenți sau părinți cu copii mergând pe o trotinetă, deși acest lucru este interzis”, spune city-managerul Oradiei, Mihai Jurca
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Trebuia să fie "fun", "trendy" şi "eco-friendly", dar s-a dovedit enervant şi riscant. În doar două săptămâni, cele 250 de trotinete electrice aduse în Oradea de serviciul de închiriere Bolt au reuşit să-i nemulţumească atât pe clienţii firmei, care se plâng că-s puţine, cât şi pe şoferi, care reclamă indisciplina în trafic a "trotinetiştilor". 

"La cum merg lucrurile, mi-e greu să cred că firma va primi autorizaţie de funcţionare în Oradea", avertizează city-managerul Mihai Jurca.

Uşor, rapid, nepoluant...

Trotinetele electrice au apărut în Oradea ca un moft, s-au înmulţit ca o modă şi tind să devină o necesitate. Vehicule nepoluante, agile, uşor de depozitat şi relativ ieftine, pot fi o alternativă la deplasarea cu maşina într-un oraş cu multe şantiere şi ambuteiaje. 

trotineta electrica Oradea

"Dacă ştii scurtăturile, în jumătate de oră poţi străbate Oradea de la un capăt la altul. Trotineta este uşor de urcat în bloc, nu ocupă mult loc pe balcon şi, dacă pui bateria la încărcat peste noapte, dimineaţa e full", susţine proprietarul unei trotinete electrice. 

Desigur, există şi dezavantaje. "Oradea nu are încă destule piste pentru biciclişti, trebuie să te dai jos la fiecare trecere de pietoni, iar pentru şoferi eşti mai puţin decât un biciclist", spune tânărul. Totuşi, numărul trotinetelor e în creştere...

Un aviz provizoriu 

Intuind pMarcel Dragoș, viceprimar Oradeaotenţialul de dezvoltare a pieţei locale, firmele Bolt şi Lime, lideri de piaţă europeni în închirierile de trotinete electrice, au intrat în februarie în Oradea. Operatorii au primit aviz provizoriu pentru funcţionare în martie şi aprilie, luni în care n-au făcut însă nimic. 

"În ultima săptămâna din aprilie, Bolt a făcut din nou demersuri şi a primit încă un aviz provizoriu de funcţionare pentru luna mai", explică viceprimarul Marcel Dragoş (foto). Comisia tehnică pentru probleme de circulaţie din cadrul Primăriei a evitat să aprobe activitatea pe termen nedeterminat. "Am vrut să vedem întâi ce impact va avea asupra traficului", spune vicele.

Bolt şi-a lansat la începutul lunii mai serviciile de închiriere pentru 250 de trotinete electrice, iar efectele s-au văzut imediat.

"Bătaie" pe trotinete

Judecând după reacţia publicului, lansarea a fost un succes. "Trebuie să fii norocos să prinzi o trotinetă liberă. Ziua, majoritatea sunt luate. Cele libere au bateria goală", povesteşte Constantin.

Spre exemplu, vinerea trecută, în jurul orei 20, din cele 250 de trotinete Bolt, doar 11 erau disponibile. "E normal să fie bătaie pe ele. E funny să te dai, iar cu 7 lei te poţi da din Rogerius până în Piaţa Unirii. Acolo plăteşti prin aplicaţia pe telefon, laşi trotineta baltă şi te duci mai departe", spune Eugen.

O trotinetă parcată poate fi deblocată doar din aplicaţia Bolt de pe telefonul mobil, în care clientul se înscrie cu cartea de credit, iar la "parcare" suma se debitează automat. Tariful de închiriere, deloc ieftin, este de 0,65 lei pe minut, echivalentul a 39 lei pe oră...

trotinete Bold

"Cea mai tâmpită decizie!"

Intrarea în trafic a trotinetelor Bolt s-a lăsat cu un val de reclamaţii. Entuziasmaţi, tinerii au început să se întreacă pe şosele şi să circule câte doi pe o trotinetă, pe contrasens şi pe trotuare. "Circulă haotic prin Piaţa Unirii, traversează pe trotinete trecerile de pietoni şi intră cum vor pe sens interzis", a reclamat un orădean prin aplicaţia Oradea City Report.

Reţelele de socializare au "explodat" imediat. "E cea mai tâmpită decizie luată de Primărie în ultimul deceniu! Creează probleme şi pe drumuri, şi pe trotuare", a protestat un orădean pe Facebook, unde majoritatea mesajelor sunt împotriva trotinetiştilor. "Circulă câte doi-trei puştani pe o trotinetă. Schimbă direcţia brusc, fără semnalizare. Căşti? Vestă (n.r. reflectorizantă)? Niciunul! Pe trecerea de pietoni fac slalom printre trecători", a reclamat o orădeancă. 

"Nu avem piste!" 

directorul Camerei Taximetriştilor, Iosif RadPână şi şoferii experimentaţi sunt îngroziţi de teribilismul trotinetiştilor. "Trebuie să fii foarte atent. Majoritatea nu gândesc prea mult, merg în paralel unul lângă altul, intră pe contrasens, fac ce vor", spune directorul Camerei Taximetriştilor, Iosif Rad (foto).

Taximetriştii nu văd cu ochi buni avizarea serviciului de închiriere trotinete. "Fiecare trotinetă ar trebui numerotată. Aşa, că toate-s verzi şi fără niciun semn distinctiv, dacă ţi-a zgâriat unul maşina din mers nici nu ştii cui să mulţumeşti", spune Rad.

Valul de reclamaţii s-a lăsat cu controale în trafic. Săptămâna trecută, în doar două zile, agenţii Serviciului de Poliţie Rutieră Bihor au sancţionat 25 de "trotinetişti". "Majoritatea sancţiunilor s-au dat pentru că au circulat pe trotuar ori pentru că nu au coborât de pe vehicule la trecerile de pietoni", a precizat ofiţerul de presă al Poliţiei, Ioana Lascău.

Poliţiştii sunt, oricum, împotriva trotinetelor electrice. "Nu avem încă suficiente piste pe care să circule, aşa că sunt un factor generator de accidente", zice un agent.

Accidente de o gravitate mare

şeful UPU-SMURD Bihor, dr. Hadrian BorceaAdevărul e că, în eventualitatea unui accident, "trotinetistul" e victimă sigură. "La 25 km/h (n.r. - limita maximă de viteză a unei trotinete Bolt), vorbim de un accident de o gravitate medie spre mare. Dacă utilizatorul se loveşte însă de o maşină care vine din sens opus cu 50 km/h, vitezele se însumează. Asta în timp ce o viteză mai mare de 40 km/h poate pune viaţa în pericol", spune şi şeful UPU-SMURD Bihor, dr. Hadrian Borcea (foto).

Din fericire, în aceste două săptămâni nu s-au înregistrat accidente, dar pare că doar norocul a făcut să nu apară niciunul...

Ori civilizat ori deloc

Presaţi de şoferi şi de poliţişti, reprezentanţii municipalităţii înclină să refuze prelungirea avizului provizoriu de funcţionare a serviciului Bolt. "Vom face zilele acestea o analiză. Dacă utilizatorii îngreunează traficul sau abandonează trotinetele în drum, probabil că nu vom fi de acord cu prelungirea", spune viceprimarul Marcel Dragoş. 

Mihai Jurca city-manager OradeaDe aceeaşi părere este şi city-managerul Mihai Jurca (foto). "Am găsit trotinete abandonate în mijlocul străzii Republicii, pe pista de alergare din parcul Salca, pe trotuarul de pe malul Crişului. Nu vrem să ajungem ca în alte oraşe, să le găsim aruncate şi în Criş. Dacă nu putem avea un serviciu în condiţii civilizate, mai bine nu-l avem", spune Jurca.

City-managerul spune că municipalitatea va avea săptămâna viitoare o rundă de consultări cu reprezentanţii Bolt. "Firma ştie cine este persoana care a condus o trotinetă, are numărul ei de card, este destul de uşor să ia măsuri coercitive pentru educarea utilizatorilor. Totul e să vrea", zice Jurca. 

Rămâne, însă, de văzut dacă firma va şi accepta să îşi sancţioneze clienţii. Nu de alta, dar până acum succesul s-a bazat pe libertatea deplină a utilizatorilor. Chiar şi cu riscul de a provoca accidente...


"LEGEA" TROTINETELOR
Literă moartă

Circulaţia trotinetelor electrice în Oradea este normată de un regulament adoptat prin Hotărârea Consiliului Local 123/2022. Croit după forma unor alte normative similare din Cluj şi Timişoara, acesta prevede că utilizatorii trebuie să aibă cel puţin 14 ani (Bolt cere cel puţin 16 ani) şi să folosească pistele pentru biciclişti, iar în cazul în care acest lucru nu e posibil, să circule doar pe banda întâi. Viteza cu care acestea pot rula este limitată la maximum 25 km/h, cu excepţia zonei centrale, precum Piaţa Unirii, unde este de 10 km/h. 

Trotinetele nu pot staţiona şi nu pot fi parcate pe carosabil, în staţiile de transport public sau de taxi, pe locurile de parcare ale maşinilor, pe trecerile de pietoni sau pe pistele pentru biciclişti, pe spaţiile verzi ori în zonele de acces auto. Regulamentul prevede sancţiuni între 200 şi 400 lei, care pot fi aplicate atât de poliţiştii rutieri, cât şi de cei locali.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
17 Comentarii
Completare
Lipsă wc publice pe toată lungimea pistelor de la malurile Peței și Crișului, s.a zone. Ca să nu mai zicem de parcuri.
Postat 29 Mai 2022, 00:08 de Dinu29
Nici chiar așa
Hai să interzicem dacă nu suntem în stare să gestionăm. Ziariciul nu cere și opinia unui reprezentant Bolt sau a unor persoane care utilizează trotinete. Prezintă doar neputincioșii din administrație. Ce a făcut jurcă pt bicicliști/trotinetisti? Piste jumătate împărțite cu pietonii (adică e doar o bandă de 50 cm atât pt dus, cât și pt întors), marcaje șterse, asfalt lipsă sau degradat, gropi, guri de canale nealiniate cu asfaltul, boscheți și iarbă crescute peste piste, copaci cu crengile la 1,5 m de pământ, de le iei in cap, când treci cu bicicleta, piste care incep de nicăieri și se termină niciunde. Repede, interzicem, că nu suntem în stare să gestionăm! Da', bănuțul zornăie pe card.
Postat 29 Mai 2022, 00:05 de Dinu29
Dragi comentatori anti-taximetristi
Dintre toate lucrurile pe care le puteati debita, v-ati gandit voi ca articolul face lobby in favoarea taximetristilor. Apai, daca asta e grija voastra cea mai mare, se vede treaba ca nu prea va plimbati prin oras, nici ca pietoni si nici ca soferi, ca sa dati nas in nas cu "meseriasi" din astia pe trotinete. Cat despre Uber si Bolt in general, vai si-amar cum puneti botul la marketing-ul lor, cum ca fac ei ride-sharing si reduc poluarea. Ia luati de-aici sa vedeti cum fac ei "ride sharing" la New York mai nou :) https://www.google.com/amp/s/www.nytimes.com/2022/03/24/business/uber-new-york-taxis.amp.html Ia sa-i reglementam si noi aici in RO exact cum sunt reglementati taximetristii si sa vedem cat "ride sharing" mai fac ei. Asa-zisele reglementari care li s-au impus sunt doar praf in ochi, cat sa poata zice hipsterii ca "uite dom'le, i-au reglementat si pe ei". Nici nu se apropie de reglementarile pe care trebuie sa le respecte taximetristii.
Postat 26 Mai 2022, 18:44 de v0id
"Moarte ubăr si bolt"
TaximeTristii sa isi vada de ale lor, de opririle unde le taie neuronu, de indisciplina din trafic, de aroganta si de fumatul in masini. NU toti, din păcate o majoritate semnificativa. Pai ei dicteaza ce sa circule in oras? Care e diferenta intre Bolt si faptul ca oricine poate cumpara o trotineta electrica, un onewheel, bicicleta electrica, skateboard electric si ce naibii mai iese pe piata. Decide 12 clase la "șkola vieți" cine are voie sa circule in oras? Da, unii nu au inteles scopul si rolul lor si le vad ca agrement mai mult decat ca mijloc de transport. Agrementul lor contine teribilism si dorinta de afirmare. Nu o data vezi copii ce gasesc vreuna descarcata si imping la ea cu piciorul. Sau se proptesc intr-un parc si tin trotineta langa ei de parca ar fi a lor, ea fiind libera in aplicatie. Gardienii publici sa isi faca treaba, acuma cu noua fata a Oradea City Report nu mai pot minti cu verificarile, se vede ora sesizarii si separat ora raspunsului. Ar fi cazul sa isi faca treaba si cu trotinetele. Naiba stie ca in tari cu apa calda oamenii le stiu folosi in avantajul lor. Zicem ca nu e infrastructura. Pai e vehicul? E pe drum public? Cica in lege zice sa mergi pe pista unde exista, pai pista nu acopera necesitatea oamenilor deci au tot dreptul sa mearga pe drum. Legal, respectând OUGu ala "nenorocit". Iar parintii care nu au vreme de copii si inlocuiesc atentia si caldura parentala cu telefon si card (unii cu revolut junior) sa faca bine sa si-i educe daca i-au facut. Copilul meu la 7 ani stie ca pe trecere coboara de pe bicicleta, stie ca sub podul Sovata coboara din nou, ca nu are voie pe trotuar sau pe strada. Tine de parinti, abia apoi de infrastructura, soferi disciplinati si la urma de copii. Iar de aia majori cu teribilisme in cap, acolo e varsta, cred ca toti am fost zvapaiati. Doar ca pe vremea mea, in loc de.pisalog, iti ardea ma-ta o palma, o lingura de lemn, papuc sau curea si te stabiliza instant. Azi avem drepturi toti, prost intelese si uita de obligatii. Revenind, nu tristii dicteaza ce si cum circula in oras atata timp cat ei sunt bombe pe roti (acu vreo 4 ani mergeam cu un taximetru la care era scaunul de la pasager desprins din suruburi si se misca la fiecare curba, destul de sanatos). Cate taxiuri ar lua oe bune ITP la 6 luni? Acuma o dam si la trotinete sau biciclete, ar di indicat sa fie identificabile in trafic si sa detina RCA. Eventual conducatorii sa faca dovada unui curs de legislatie rutiera care sa le acorde un fel de permis pana la varsta de 18 ani. Posibilitati sunt, vointa e 0. Accidente fac si bicicletele si masinile si avioanele, hai sa interzicem tot, mai bagam vreo 6 luni de restrictii la circulatie si suntem toti fericiti. Hai sa ne vedem de treaba noastra si sa nu mai tot dictam noi ce sa faca Gogu, Vasile sau Lucreția pana cand noi suntem cel.putin nesiguri de propriul comportament
Postat 25 Mai 2022, 22:10 de poiu
Tamponari
Au fost tamponări de tip trotinete vs autovehicule... De exemplu săptămâna aceasta lângă Liceul Ghibu, un tânăr cu o trotineta, care circula pe contrasens s-a izbit de un autoturism. Norocul lui, al tânărului a fost că autoturismul nu rula cu o viteză mai mare de 30km/h...
Postat 25 Mai 2022, 18:15 de Legalitate
"sunt interese mari la mijloc"
Asa zic unii, ca ii deranjeaza pe taximetristi. Sincer, la ce tarife au trotinetele nu vad cum ar putea strica piata taxiurilor. Pretul e pe aproape. Plus ca in taxiu intra mai multi. Acum vedem multe persoane ca le folosesc, dar poate mai mult doar din curiozitate. Vom vedea daca si peste o luna sau doua vor mai fi tot atatia doritori. Faptul ca umbla 2 pe o trotineta si merg aiurea, e o realitate. O vedem cu totii. Nu stiu pe voi, dar mie nu prea imi convine sa le vad abandonate peste tot. Da impresia asa de un haos.
Postat 25 Mai 2022, 16:03 de unul
@quentin
Evident ca articolul e cu dedicatie...pentru interesele taximetristilor. Astept urmatorarea mostra de jurnalism: masinile lovesc pietonii, trebuie interzise! Pietonii nu traverseaza pe locurile marcate, ii interzicem si pe ei :-)))) Ce prostie e asta?!? Daca unii dintre utilizatori nu respecta regulile, interzicem chiar folosirea trotinetelor?!?
Postat 25 Mai 2022, 13:48 de Ioan75
Rectific
Tarif combinat, timp&kilometri. Au gps, deci nu e imposibil.
Postat 25 Mai 2022, 12:28 de excalibur
Sorry
Cauza problemei s-ar putea sa fie alta: FOAMEA . Adica tariful de 0.65lei/ minut. Esti obligat sa bagi viteza. De ce nu tarifeaza la kilometru. Pentru ca_capitalismul industrial a fost deturnat de cel financiar. Sa facem repede bani multi, daca se poate neoferind nimic, mutam doar niste bani in conturi. Era la un moment dat un scandal in usa, cu amazon. Unde se fac livrari si cu drone. Problema era ca amazon se marketa cu "fast delivery" ceva de genul "sameday". Au impus target-uri imposible firmei de livrari. Soferii au inceput sa calce acceleratia. Pina au inceput sa apara accidentele,victimele. Evident ca amazon s-a spalat pe miini. La ei operatorul de la banda e cronometrat. Procese girla cu abuzurile Amazon. Exista un documentar pe tema asta...
Postat 25 Mai 2022, 12:23 de excalibur
Interese
Articolul ăsta nu are cum sa nu iti sară în ochi ca e mânaria taximetriștilor care își vad profiturile amenințate. Nu întâmplător apare luarea de poziție a directorului Camerei taximetriștilor cu argumente subtiri gen se circulă 2 pe o trotineta. E firesc să apară disconfort in trafic, si e adevărat că mulți adolescenți își iau lumea in cap. Nu stă nicicum in picioare o soluție radicală precum interzicerea trotinetelor. De bun simț ar fi sa privim situația ca una de acomodare, în care Poliția rutieră sa ducă o campanie susținută de informare, avertizare si sancțiuni. Iar domnilor taximetriști, mai umblati la tarife, straduiti-vă sa rămâneți competitivi pe piata si suflarea liberală sa nu uite ca plus valoarea vine dintr-o piață liberă, care se reglează de la sine in functie de cerere si ofertă. Sa privim cu un ochi critic, zic. Abia au trecut 2 săptămâni și deja ne trezim cu articol de presa care pare a servi interese. Si nu ale publicului larg.
Postat 25 Mai 2022, 12:15 de quentin
Cautati solutii...
Angajati o firma de consultanta, sa faca un studiu si sa rezolve problema. Solutia NU ESTE sa desfiintati trotinetele, sa vomitati un super-regulament imposibil, sa dati amenzi. Aveti in vedere ca in curind majoritatea nu ne vom PERMITE decit biciclete si trotinete. Ce e acum e parfum. Faceti piste, prioritizati banda 1 pentru transport in comun+ biciclete/trotinete. Ginditi-va ca vor fi necesare 2 piste, uns dus ,una intors. Desi, la 0,65 lei pe minut, s-ar putea sa ne saturam repede . Dar in mod cert,trotinetele personale se vor inmulti...
Postat 25 Mai 2022, 12:13 de excalibur
"Din fericire, în aceste două săptămâni nu s-au înregistrat accidente, dar pare că doar norocul a făcut să nu apară niciunul..."
Cum nu? sambata dupa masa in fata mea pe Nufarului pe noul trotuar 2 fete au mers pe o trotineta pe TROTUAR in slalom intre pietoni, cand au o pista de 2x mai mare... si au atins pe un barbat de circa 30-35 de ani care a cazut, fete au ras si au mers mai departe 2 pe o trotineta... degeaba a urlat dupa ei trecatorii sa mearga pe pista sau sa mearga numai una pe trotineta... Ioaa, nu a fost inregistrata ca nimeni n-a sunat la 112 ca oricum trotineta n-are numar de inmatriculare si ce sa zici la politisti cine a fost? numai pe tine o sa amendeze ca ai sunat la 112 fara rost... Problema mare in Oradea e fix primaria ca totul se rezolva "ieftin", prin niste marcaje pe trotuar si gata "pista". Eu nu prea am vazut biciclisti/trotinetisti sa circula pe drum, dar pe trotuare de jumatate metru in fiecare 10 minute... Deci comparatia cu viteza masinii e absurda, sa comparati cu viteza pietoniilor, daca una cu 25km/h il gaseste pe tine din spate cand te duci pe trotuar...
Postat 25 Mai 2022, 11:26 de cititor_
Nu "trotieniștii" sunt de vină.
De vină sunt "neterminații" din primărie, care nu sunt în stare după atâția ani de când iau salarii degeaba, să marcheze trasee pentru astfel de vehicule și gadget-uri de acest fel, comune cu bicicletele. Se circulă în Londra spre exemplu fără nicio problemă, obligatoriu între bordura trotuarului și marcajele în zigzag trasate pe carosabilul mașinilor ... cu semaforizările secifice tuturor categoriilor. Aproximativ la fel în Copenhaga, Oslo, Stockholm, etc, etc. La Oradea s-au adunat doar măscărici prin primărie, care știu să facă economie doar la vopsea.
Postat 25 Mai 2022, 10:49 de KP
Oradenii cei prosti
Iata ca oradenii si cei care ii conduc refuza ca NISTE PROSTI sa invete din greselile altor orase, gen Cluj sau Brasov care s-au "fript" deja cu genul asta de prostii. In loc sa invatam ca: 1) NU E OK SA FACI BLOCURI DE APARTAMENTE INTRE CASE SI CU LOCURI DE PARCARE INSUFICIENTE sau ca 2) INFRASTRUCTURA NU E GANDITA PT TROTINETE si ca de abia te descurci cu bicicleta..........nuuuuu..oradenii si ordea vor sa fie si ei in trend. Bravo! Bravo! Poftiti de cititi desteptilor: https://www.stiridecluj.ro/social/o-trotinetista-a-lovit-o-femeie-pe-calea-motilor-si-a-fugit-acum-e-cautata-de-politie-un-alt-barbat-pe-trotineta-este-cautat-video-si-foto
Postat 25 Mai 2022, 09:10 de Szaby_Oradea
Pericolul real.
Cred ca la ora actuala trotinetele sunt mai periculoase pentru pietoni decat pentru soferi, cel putin in zona centrala, fac adevarat slalom printre jaloane umane. Introducerea lor, ca de altfel a oricarei noutati, aduce polemicile de rigoare si paradoxal subliniaza nivelul de educatie al societatii. Intr-un fel se circula in occident, sursa de inspiratie, cu orice, nu doar cu trotineta. Eu sunt pentru, desi nu le folosesc.
Postat 25 Mai 2022, 09:03 de CalinWn
FARA pietoni
Ce prostie. Cum sa elimini trotinetele? Maine Bicicletele si peste alte 2-3 zile PIETONII? Sunt conducator auto dar prefer sa circul cu bicileta. Eu as elimina din benzi si as face orasul si mai sufocant pentru cei cu masini/comozi si as largi benzile pentru mijloacele de transport in comun. Samaba si duminica as inchide total in zona centrala accesul auto.
Postat 25 Mai 2022, 08:35 de CalinPopescu
E clar...
... nici soferii nu mai sunt ce erau odata! Cum naiba sa-ti casuneze tie, sofer, pe trotinetisti/biciclisti, dar sa nu zici nimic ca orasul are de cativa ani strazile mai desfundate ca cele din Mariupol?! Cred ca avem doua categorii, soferii, care sunt masochisti si administratia penala, sadica! De ce-i tufe mai tare, de aia le place mai mult. Altfel nu-mi explic cum birtinezul & co au 2/3 in cl.
Postat 25 Mai 2022, 08:27 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON