URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
O nouă competiție europeană fără România (campionatul european, în cazul de față) nu ne mai supără așa cum ne-ar fi supărat în anii 90, semn că ne-am obișnuit deja. De fapt, ce zic eu că ne-ar fi supărat? Pe vremea aceea ni s-ar fi părut de-a dreptul imposibil! Dar construcțiile trainice și strategiile pe termen lung nu se mai practică în sportul românesc decât sporadic, organizațiile și finanțatorii nu mai au răbdare, își doresc rezultate imediate. În cele mai multe cazuri se practică un soi de agricultură sportivă debilă - se plantează azi și se culege mâine.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit Dicţionarului explicativ al limbii române, sula este o unealtă alcătuită dintr-o tijă mare şi subţire de oţel, dreaptă sau curbă, ascuţită la vârf, fixată într-un mâner şi folosită în pielărie (cizmărie, cojocărie etc) pentru a găuri pielea ori talpa spre a putea trece acul cu aţa prin ele. Poate multă lume nu ştie, dar sula s-a utilizat şi încă se utilizează şi astăzi pe scară largă inclusiv în justiţie, la găurirea coperţilor de dosare, pentru a putea fi realizată operaţiunea de coasere a acestora...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
27 Februarie 2010, 13:18

Fabrica de permise

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Doi bihoreni au fost arestaţi de Tribunalul Cluj pentru trafic de influenţă sub formă continuată, alţi doi pentru complicitate şi cel puţin 15 sunt cercetaţi în libertate pentru cumpărare de influenţă într-un dosar instrumentat de DNA Cluj.

Budai Radu şi Varga Janos sunt acuzaţi că au corupt poliţişti, traducători şi instructori auto maghiari prin intermediul cărora, în ultimii ani, sute de romi analfabeţi din Ardeal, în cea mai mare parte cerşetori, proxeneţi, hoţi şi traficanţi de persoane, au obţinut fraudulos permise de conducere în Ungaria. BIHOREANUL a aflat că reţeaua din care fac parte cei doi bihoreni nu este singura de acest fel, uşurinţa cu care se obţin permisele de conducere maghiare fiind de notorietate în toată Europa!

Reţeaua româno-maghiară

Metoda era simplă. Potrivit legislaţiei ungare, oricare cetăţean al unui stat din Uniunea Europeană poate să obţină un permis de conducere maghiar, cu condiţia să aibă rezidenţa ori să fie angajat pe teritoriul Ungariei.

Budai şi Varga au stabilit relaţii cu directorul unei şcoli de şoferi din Budapesta care, în schimbul unor sume de bani, le obţinea acte fictive de reşedinţă pentru românii aduşi şi, totodată, le rezolva examenele. Oamenii nici nu se prezentau la orele de teorie, ci doar la câteva lecţii de conducere, după care erau trimişi direct la examen. La cel teoretic erau ajutaţi de un translator de origine română stabilit la Budapesta, care, în loc să le traducă întrebările, aşa cum ar fi trebuit, le indica direct răspunsurile corecte la chestionare, iar la proba practică de un instructor auto ori chiar de director care, împreună cu poliţistul, îi ghida în aşa fel încât să fie admişi.

La mare căutare

11 permis.jpgPentru obţinerea unui permis, Budai şi Varga cereau între 2.500 şi 3.000 de euro, din care circa 700 de euro reprezenta taxa legală de şcolarizare şi de eliberare a permiselor, iar restul "comisioanele" celor implicaţi. Pe lângă suma respectivă, oamenii plăteau separat 200 de lei pentru transport, asigurat tot de doi bihoreni, Colompar Cristian şi Perţe Mircea.

În ciuda preţului piperat, reţeaua a găsit suficienţi doritori. Potrivit cercetărilor făcute până în prezent de procurorii anticorupţie, peste 250 de romi analfabeţi din Bihor, Sălaj, Cluj, Mureş, Harghita, Braşov şi Satu Mare, în cea mai mare parte cerşetori, proxeneţi, hoţi şi traficanţi de persoane, au fost racolaţi de grupare şi au obţinut permise. Dintre aceştia însă, în absenţa unor probe certe, doar 56 au fost puşi deocamdată sub învinuire pentru cumpărare de influenţă, 13 fiind cercetaţi în stare de arest.

Pentru desfiinţarea filierei, DNA Cluj a autorizat infiltrarea a doi agenţi sub acoperire, care au plătit fiecare câte 3.200 de euro lui Budai şi Varga şi au obţinut prin intermediul lor permise de conducere în Ungaria. În timpul anchetei, procurorii români au colaborat cu colegii lor maghiari, care au filmat mai multe examene fictive, iar în final au arestat mai mulţi poliţişti de la Serviciul Eliberări Permise de Conducere din cadrul Poliţiei Budapesta.

80% analfabeţi

BIHOREANUL a reuşit să discute cu unul dintre beneficiarii neprinşi care, sub protecţia anonimatului, a dezvăluit faptul că în Bihor funcţionează chiar mai multe filiere implicate în obţinerea frauduloasă a permiselor de conducere maghiare. "Sunt doi de care mai ştiu, le spune Bărnelu şi Johnny, fac parte din clanul Verescu, duc de cel puţin 5 ani oameni la Budapesta. La şcoala aia vin din Irlanda, Spania, Germania, Italia. Din România am întâlnit şi ţigani din Giurgiu, din Calafat, din Buzău. După ce a picat filiera de la Piteşti, toţi au fugit acolo. Din Bihor, cei mai mulţi sunt din zona Vadu Crişului şi Tileagd. 80% nu ştiu să citească ori să scrie. Erau ajutaţi de un traducător din Cluj, stabilit la Budapesta, şi de directorul şcolii, care le trecea ca reşedinţă adresa şcolii de şoferi. Câteodată erau şi 50 deodată, nici fişe de înscriere nu le mai făcea, îi trimitea direct la examen".

Bărbatul, care locuieşte acum în capitala ungară, a obţinut permisul în 2007 şi susţine că a plătit 1.200 de euro pentru el. "Am făcut vreo două ore de conducere. După o lună m-am dus la examen şi în final m-a sunat să mă duc după permis".

De atunci, însă, spune că a învăţat carte şi a câştigat experienţă, spre deosebire de alţii despre care recunoaşte că sunt adevărate pericole pe şosea. Cu permis...


AFACERE RĂSPÂNDITĂ
Arestări şi la Satu Mare

La propunerea procurorilor DNA Oradea - Serviciul Satu Mare, trei persoane acuzate că fac parte dintr-o filieră similară cu cea deconspirată de DNA Cluj au fost arestate pentru 29 de zile. În perioada 2009 - februarie 2010, cei trei au pretins şi primit 10.000 de euro de la mai mulţi ţigani din judeţele Satu Mare, Sălaj şi Cluj, majoritatea analfabeţi sau cu minime cunoştinţe şcolare, în schimbul unor permise de conducere maghiare.

Printre şoferii şcoliţi de filiera sătmăreană se află şi Roştaş Ionel, fiul unui cunoscut negustor de cai local, arestat şi trimis în judecată pentru ucidere din culpă după ce, anul trecut, beat fiind, a omorât cu maşina un tânăr de 19 ani.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
gark
(MAFIA PERMISELOR din TG-JIU , dar pacat ca poliţişti examinatori din cadrul SPCRPCIV Gorj cei mai mici....... PLATESC si cei mare sunt ......LIBER . ?aid=1882 ?aid=1321 ?aid=1903
Postat 23 Aprilie 2014, 18:35 de isak
În românia legea este permisivă.
Şoferi care în trafic conduc sub înfluenţa alcoolului sau a drogurilor,legea ar trebui să-i condamne cu foarte mulţi ani de închisoare şi executarea lor în puşcărie, şi niciodată iei să nu mai poată obţine permis de conducere... Şoferii care, din vina lor au provocat accidente cu victime omeneşti iei fiind şi sub influenţa drogurilor s-au a alcoolului: Justiţia ar trebui să-i condamne cu executarea pedepsei în puşcărie,iar sentinţa să fie pe viaţă şi toată averea şoferilor vinovaţi să treacă în patrimonul familiei vătămate. În România justiţia este influenţată din păcate de averea s-au relaţile sus puse a celor ce încalcă legea. ***** Singur printre străini în America este poveste mea ! Adress: http://oprea-puiu.blogspot.com
Postat 12 Noiembrie 2013, 07:35 de oprea vasile
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.134 RON
  • 1 EUR = 4.925 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON