URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 16 SEPTEMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Există orădeni veşnic nemulţumiţi. Acum câteva săptămâni, când s-a anunţat că Parcul Petofi intră în reabilitare, au fost voci care au apelat urgent la haştagul "Bolojan-betoane". Aş fi curios să-mi explice cei nemulţumiţi unde s-a turnat beton şi trebuia să se pună chirpici. Bietul parc e neschimbat încă din vremea când ne scotea la plimbare tovarăşa educatoare de la grădiniţă, dar atotştiutorii sunt convinşi că se va betona frumuseţe de spaţiu verde.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Multe măști ce afișau inteligență și onestitate au căzut săptămâna trecută. În timp ce milioane de cetățeni sunt terifiați de scumpirea energiei (care o va agrava pe cea a produselor și serviciilor), într-un context oricum frustrant, creat de o alianță care și-a îngropat toate promisiunile, premierul Florin Cîțu s-a dovedit un brigand de Liga a III-a, autor de mișelii și de prostii impardonabile nu doar de către partenerii din USR-PLUS, ci în mod normal nici de către propriii colegi din PNL.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre intenția municipalității orădene de a reînființa Fotbal Club Bihor, cu intenția de a promova echipa până în prima ligă?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La mijlocul săptămânii trecute am încheiat un mandat de exact 7 luni în calitate de secretar de stat la Ministerul Justiţiei (9 februarie - 8 septembrie 2021). La final de drum, este interesant de făcut o mică retrospectivă a celor întâmplate în acest interval de timp şi o sinteză a proiectelor pornite şi aflate în derulare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Muşcătura multor specii de păianjeni produc iritaţie locală, iar unele specii pot produce intoxicaţii mortale. În SUA există 2 specii de păianjeni importante din punct de vedere medical: văduva neagră şi păianjenul singuratic.
14 Aprilie 2020, 07:40

Editorii digitali înscriși în BRAT, scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile

Editorii digitali înscriși în BRAT, scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile sursa foto: Adobe Stock
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Editorii digitali membri ai BRAT, organizație non-profit a industriei de media și publicitate, au lansat, marți, o scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile, grav afectate de diminuarea publicității pe fondul pandemiei de coronavirus.

Este vorba despre un apel pentru aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online în această perioadă, incluziv prioritizarea bugetelor către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat.

Bihor Media, editorul săptămânalului BIHOREANUL și al portalului eBihoreanul.ro, este membru BRAT.

Vezi mai jos scrisoarea!

Dragi parteneri,

Ne găsim într-o perioadă provocatoare pentru business-urile din România, indiferent de domeniu, indiferent de dimensiune. Suntem afectați cu toții de criza sanitară și, mai ales, de criza economică profundă și inevitabilă.

În acest context, vă supunem atenției apelul nostru pentru susținerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online.

În ultimele săptămâni, redacțiile s-au reorganizat pentru a munci mai eficient de la distanță. Jurnaliștii depun eforturi constante pentru a informa corect audiența pe subiectele de interes din această perioadă, programul s-a transformat și putem să spunem că, astăzi, se lucrează 24 de ore din 24, pentru a răspunde interesului crescut al publicului.

În același timp, pe măsură ce traficul site-urilor, atât cele de știri, economice sau de lifestyle, a atins niveluri record, observăm un record negativ în investițiile în comunicarea comercială a partenerilor noștri. Diferiți factori se cumulează în atingerea acestui record negativ, unii dintre aceștia putând fi evitați sau stopați.

Observăm o tendință a companiilor de a bloca publicitatea în paginile care conțin subiecte precum „covid” sau ”coronavirus”. Conform rezultatelor SATI (Studiul de Audientă și Trafic Internet), în luna martie 2020, peste 50% din utilizatorii unici accesează pagini ce conțin subiectul „covid” sau ”coronavirus”.

Acești utilizatori realizează 87% din totalul afișărilor celor aprox. 200 de site-uri măsurate în sistemul SATI, 87% din afișările disponibile pentru comunicările comerciale sau de altă natură. Nici site-urile din alte categorii de interes, în afară de cele de știri generaliste sau economice, cum ar fi cele de lifestyle feminin, nu se abat de la acest trend, cu 67% din afișări generate pe pagini care conțin aceste subiecte. Aceste rezultate, printre altele, demonstrează interesul deosebit pe care publicul îl arată subiectului momentului și relevanța paginilor ce conțin aceste informații.

În plus, această asociere contextuală este permisă în alte medii de comunicare, unde publicul urmărește, în mod legitim, aceleași subiecte - de exemplu la televiziune, în radio sau presă scrisă, chiar dacă, practic, această disociere ar fi posibilă.

Chiar și în mediul online, această asociere este permisă în toate platformele globale social media, care afisează mesaje comerciale în pagini cu subiecte legate de “covid 19”.

Considerăm necesar ca utilizarea de către clienți a facilitaților tehnice oferite de siteurile românești, aceea de a evita asocierea unor comunicări comerciale cu anumite teme sau cuvinte-cheie, sa fie utilizate în mod echilibrat, să respecte principiul echității și să nu afecteze în mod discreționar doar veniturile publisherilor locali online.

Criza pandemică globală acaparează aproape în totalitate atenția publicului, firesc, în aceste zile: ignorarea acestor utilizatori sau pagini înseamnă, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jumătate din audiența site-urilor din România, iar, pentru platformele de știri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afișărilor și postarea comunicărilor dumneavoastră comerciale în pagini puțin relevante pentru public.

Cu toate că înțelegem presiunea financiară adusă de această criză asupra tuturor industriilor și reducerea bugetelor de marketing pentru anumite categorii afectate grav de această situație, e important ca, în construirea bugetelor, aceste constrângeri să nu devină și mai mari, sub presiunea blocării cuvintelor cheie care țin de criza sanitară, exclusiv în site-urile românești responsabile, care oferă aceste tehnologii cu bună-credință.

De asemenea, facem un apel către întreaga industrie media, de la clienți și până la agențiile de media, să prioritizeze, în campaniile lor, mai ales comenzile către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat și să evite asocierea cu titlurile alarmiste și cu site-urile care promovează clickbait, fake news și care au făcut un model de business din a colecta venituri, cu orice preț, folosind platforme globale de advertising și, în unele cazuri, chiar și soluții care promovează publicitatea înșelătoare (domeniul medical fiind “preferatul” acestei perioade).

În acest moment, vrem să le asigurăm echipelor noastre un viitor stabil, iar, în contextul actual, acest lucru este pus în pericol, pentru că veniturile pe care ne bazăm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar și prin aplicarea unor reguli sau măsuri neadaptate complet la situația și subiectele actuale.

Dorința noastră este să lucrăm împreună, pentru a găsi cele mai bune soluții în această situație, pentru a o depăși. Vrem să susținem cititorii cu informații esențiale și vrem ca aceștia să găsească, pe lângă un conținut de calitate, și publicitate adaptată nevoilor lor.

Vă mulțumim,
Editorii de presă digitală, membri ai Biroului Român de Audit Transmedia - BRAT

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1843 RON
  • 1 EUR = 4.9481 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON