URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 MAI 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Bolojan le-a spus actorilor că vor avea contracte pe durată determinată, urmând ca doar cei valoroși, în timp, să primească contracte permanente. Măsura nu are impact financiar, cam tot atât te costă un actor plătit pe perioadă determinată sau nu. Dar așa managerul are un as în mână și poate să-l țină în șah pe actorul care nu i se pare potrivit, leneș sau pur și simplu mai puțin talentat.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ştiţi bancul cu olteanul care, când nu are ce face, se dezbracă şi îşi păzeşte hainele? Aşa şi Guvernul nostru, de parcă n-ar fi avut atâtea alte lucruri de făcut, serioase, s-a apucat să dea săptămâna trecută o Ordonanţă menită, cică, să "debirocratizeze activitatea în cadrul microîntreprinderilor". Concret, firmele cu până la 9 angajaţi nu mai sunt obligate să aibă fişa postului pentru aceştia şi nici regulament intern...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
După experimentul Revista Familia, încheiat fără sinucideri în grup şi fără revolte populare, pe masa rece de tranşat a preşedintelui Ilie Bolojan a ajuns cultura audio-vizuală orădeană, chestiile alea la care mergi să baţi din palme ca prostu', când ai putea sta bine-mersi acasă sau să te plimbi cu gagica prin oraş. Chiar aşa! De ce să mergi la teatru, când poţi să te uiţi la un film? De ce să mergi la un concert, când poţi asculta pe YouTube o înregistrare făcută cu telefonul?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Veţi merge în vacanţă vara aceasta?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În aceste zile, Parlamentul României dezbate în regim de maximă urgență o propunere legislativă vizând modificări importante ale codului de procedură penală. Originea acestor modificări se află într-o decizie din 7 aprilie a.c. a Curții Constituționale, nepublicată încă, decizie prin care au fost declarate neconstituționale mai multe prevederi din codul de procedură penală, judecătorii constituționali statuând, în esență, că „este necesar ca hotărârea judecătorească să fie redactată, motivată în fapt și în drept, la data pronunțării”.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al ulcerului duodenal are 4 obiective majore: ameliorarea durerii, accelerarea procesului de vindecare a leziunii ulceroase, prevenirea recăderilor şi a complicaţiilor.
14 Aprilie 2020, 07:40

Editorii digitali înscriși în BRAT, scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile

Editorii digitali înscriși în BRAT, scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile sursa foto: Adobe Stock
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Editorii digitali membri ai BRAT, organizație non-profit a industriei de media și publicitate, au lansat, marți, o scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile, grav afectate de diminuarea publicității pe fondul pandemiei de coronavirus.

Este vorba despre un apel pentru aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online în această perioadă, incluziv prioritizarea bugetelor către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat.

Bihor Media, editorul săptămânalului BIHOREANUL și al portalului eBihoreanul.ro, este membru BRAT.

Vezi mai jos scrisoarea!

Dragi parteneri,

Ne găsim într-o perioadă provocatoare pentru business-urile din România, indiferent de domeniu, indiferent de dimensiune. Suntem afectați cu toții de criza sanitară și, mai ales, de criza economică profundă și inevitabilă.

În acest context, vă supunem atenției apelul nostru pentru susținerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online.

În ultimele săptămâni, redacțiile s-au reorganizat pentru a munci mai eficient de la distanță. Jurnaliștii depun eforturi constante pentru a informa corect audiența pe subiectele de interes din această perioadă, programul s-a transformat și putem să spunem că, astăzi, se lucrează 24 de ore din 24, pentru a răspunde interesului crescut al publicului.

În același timp, pe măsură ce traficul site-urilor, atât cele de știri, economice sau de lifestyle, a atins niveluri record, observăm un record negativ în investițiile în comunicarea comercială a partenerilor noștri. Diferiți factori se cumulează în atingerea acestui record negativ, unii dintre aceștia putând fi evitați sau stopați.

Observăm o tendință a companiilor de a bloca publicitatea în paginile care conțin subiecte precum „covid” sau ”coronavirus”. Conform rezultatelor SATI (Studiul de Audientă și Trafic Internet), în luna martie 2020, peste 50% din utilizatorii unici accesează pagini ce conțin subiectul „covid” sau ”coronavirus”.

Acești utilizatori realizează 87% din totalul afișărilor celor aprox. 200 de site-uri măsurate în sistemul SATI, 87% din afișările disponibile pentru comunicările comerciale sau de altă natură. Nici site-urile din alte categorii de interes, în afară de cele de știri generaliste sau economice, cum ar fi cele de lifestyle feminin, nu se abat de la acest trend, cu 67% din afișări generate pe pagini care conțin aceste subiecte. Aceste rezultate, printre altele, demonstrează interesul deosebit pe care publicul îl arată subiectului momentului și relevanța paginilor ce conțin aceste informații.

În plus, această asociere contextuală este permisă în alte medii de comunicare, unde publicul urmărește, în mod legitim, aceleași subiecte - de exemplu la televiziune, în radio sau presă scrisă, chiar dacă, practic, această disociere ar fi posibilă.

Chiar și în mediul online, această asociere este permisă în toate platformele globale social media, care afisează mesaje comerciale în pagini cu subiecte legate de “covid 19”.

Considerăm necesar ca utilizarea de către clienți a facilitaților tehnice oferite de siteurile românești, aceea de a evita asocierea unor comunicări comerciale cu anumite teme sau cuvinte-cheie, sa fie utilizate în mod echilibrat, să respecte principiul echității și să nu afecteze în mod discreționar doar veniturile publisherilor locali online.

Criza pandemică globală acaparează aproape în totalitate atenția publicului, firesc, în aceste zile: ignorarea acestor utilizatori sau pagini înseamnă, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jumătate din audiența site-urilor din România, iar, pentru platformele de știri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afișărilor și postarea comunicărilor dumneavoastră comerciale în pagini puțin relevante pentru public.

Cu toate că înțelegem presiunea financiară adusă de această criză asupra tuturor industriilor și reducerea bugetelor de marketing pentru anumite categorii afectate grav de această situație, e important ca, în construirea bugetelor, aceste constrângeri să nu devină și mai mari, sub presiunea blocării cuvintelor cheie care țin de criza sanitară, exclusiv în site-urile românești responsabile, care oferă aceste tehnologii cu bună-credință.

De asemenea, facem un apel către întreaga industrie media, de la clienți și până la agențiile de media, să prioritizeze, în campaniile lor, mai ales comenzile către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat și să evite asocierea cu titlurile alarmiste și cu site-urile care promovează clickbait, fake news și care au făcut un model de business din a colecta venituri, cu orice preț, folosind platforme globale de advertising și, în unele cazuri, chiar și soluții care promovează publicitatea înșelătoare (domeniul medical fiind “preferatul” acestei perioade).

În acest moment, vrem să le asigurăm echipelor noastre un viitor stabil, iar, în contextul actual, acest lucru este pus în pericol, pentru că veniturile pe care ne bazăm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar și prin aplicarea unor reguli sau măsuri neadaptate complet la situația și subiectele actuale.

Dorința noastră este să lucrăm împreună, pentru a găsi cele mai bune soluții în această situație, pentru a o depăși. Vrem să susținem cititorii cu informații esențiale și vrem ca aceștia să găsească, pe lângă un conținut de calitate, și publicitate adaptată nevoilor lor.

Vă mulțumim,
Editorii de presă digitală, membri ai Biroului Român de Audit Transmedia - BRAT

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0527 RON
  • 1 EUR = 4.9256 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON