URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 27 NOIEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În primul rând, cred că ar trebui să definim ce însemnă drum de centură. O centură în adevăratul sens al cuvântului ar trebui să fie suficient de îndepărtată de oraş, încât, atunci când o străbaţi, abia să întrezăreşti localitatea pe care o ocoleşti. Practic, nici Oradea nu mai are centură, şoseaua e deja un inel interior al oraşului. Dar aşa cum e, centură sau nu, ne foloseşte de minune şi fără ea am fi fost cu nervii la pământ!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Cum ar putea, oare, o clasă politică, clădită ea însăși pe impostură și mediocritate, să instituie norme și criterii de selecție pe care chiar ea le-ar pica, cu brio? Răspunsul este, totuși, la îndemână: prin simpla transparentizare, pe care o cerem cu toții, și noi, cei din mass-media, și generațiile mai tinere, și Uniunea Europeană, în care ne-am zorit să intrăm, atrași de avantaje, nu de rigori.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ce-a făcut şeful CJ Bihor săptămâna trecută, când a prezentat cele 12 criterii pentru alocarea banilor către primăriile din judeţ, este începutul celei mai importante reforme administrative din ultimii 30 de ani. Poate singura pe bune, nu formală, pentru că ţinteşte la rădăcina relelor din administraţia noastră. Dacă va fi adoptat - şi va fi - setul de reguli va scoate Bihorul, pur şi simplu, din feudalismul politic în care băltesc, de fapt, toate judeţele, oraşele şi comunele României.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Perioada asta de mare încercare psihică scoate din oameni nu atât lucrurile bune, cât, mai ales, pe cele rele, în fruntea lor aflându-se perechea cea mai groaznică din bagajul uman - răutatea şi prostia. Autopropulsate de propriile lipsuri, acestea colindă mână în mână în spaţiul public, înjurând şi blestemând tot ceea ce nu este după chipul şi asemănarea lor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre modul în care își face campania electorală Viorel Cataramă, candidatul Pro România Bihor pentru Senat?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Având în vedere faptul că în curând chiar se vor desfăşura alegeri parlamentare în România, în ciuda crizei sanitare, cred că este important să se cunoască cele mai importante aspecte prevăzute în Constituţie în legătură cu rolul şi activitatea Parlamentului, precum şi cu statutul senatorilor şi deputaţilor. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea gripei se efectuează prin utilizarea vaccinurilor cu virus inactivat. Aceste vaccinuri sunt preparate din virusuri gripale de tip A şi B ce au circulat în sezonul precedent. Dacă tipul de virus circulant în momentul vaccinării este strâns înrudit cu cel din compoziţia vaccinului, se realizează o protecţie de 50-80% faţă de infecţie.
14 Aprilie 2020, 07:40

Editorii digitali înscriși în BRAT, scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile

Editorii digitali înscriși în BRAT, scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile sursa foto: Adobe Stock
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Editorii digitali membri ai BRAT, organizație non-profit a industriei de media și publicitate, au lansat, marți, o scrisoare deschisă pentru susținerea presei responsabile, grav afectate de diminuarea publicității pe fondul pandemiei de coronavirus.

Este vorba despre un apel pentru aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online în această perioadă, incluziv prioritizarea bugetelor către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat.

Bihor Media, editorul săptămânalului BIHOREANUL și al portalului eBihoreanul.ro, este membru BRAT.

Vezi mai jos scrisoarea!

Dragi parteneri,

Ne găsim într-o perioadă provocatoare pentru business-urile din România, indiferent de domeniu, indiferent de dimensiune. Suntem afectați cu toții de criza sanitară și, mai ales, de criza economică profundă și inevitabilă.

În acest context, vă supunem atenției apelul nostru pentru susținerea presei digitale responsabile, prin aplicarea unor criterii etice în decizia de alocare a bugetelor de comunicare online.

În ultimele săptămâni, redacțiile s-au reorganizat pentru a munci mai eficient de la distanță. Jurnaliștii depun eforturi constante pentru a informa corect audiența pe subiectele de interes din această perioadă, programul s-a transformat și putem să spunem că, astăzi, se lucrează 24 de ore din 24, pentru a răspunde interesului crescut al publicului.

În același timp, pe măsură ce traficul site-urilor, atât cele de știri, economice sau de lifestyle, a atins niveluri record, observăm un record negativ în investițiile în comunicarea comercială a partenerilor noștri. Diferiți factori se cumulează în atingerea acestui record negativ, unii dintre aceștia putând fi evitați sau stopați.

Observăm o tendință a companiilor de a bloca publicitatea în paginile care conțin subiecte precum „covid” sau ”coronavirus”. Conform rezultatelor SATI (Studiul de Audientă și Trafic Internet), în luna martie 2020, peste 50% din utilizatorii unici accesează pagini ce conțin subiectul „covid” sau ”coronavirus”.

Acești utilizatori realizează 87% din totalul afișărilor celor aprox. 200 de site-uri măsurate în sistemul SATI, 87% din afișările disponibile pentru comunicările comerciale sau de altă natură. Nici site-urile din alte categorii de interes, în afară de cele de știri generaliste sau economice, cum ar fi cele de lifestyle feminin, nu se abat de la acest trend, cu 67% din afișări generate pe pagini care conțin aceste subiecte. Aceste rezultate, printre altele, demonstrează interesul deosebit pe care publicul îl arată subiectului momentului și relevanța paginilor ce conțin aceste informații.

În plus, această asociere contextuală este permisă în alte medii de comunicare, unde publicul urmărește, în mod legitim, aceleași subiecte - de exemplu la televiziune, în radio sau presă scrisă, chiar dacă, practic, această disociere ar fi posibilă.

Chiar și în mediul online, această asociere este permisă în toate platformele globale social media, care afisează mesaje comerciale în pagini cu subiecte legate de “covid 19”.

Considerăm necesar ca utilizarea de către clienți a facilitaților tehnice oferite de siteurile românești, aceea de a evita asocierea unor comunicări comerciale cu anumite teme sau cuvinte-cheie, sa fie utilizate în mod echilibrat, să respecte principiul echității și să nu afecteze în mod discreționar doar veniturile publisherilor locali online.

Criza pandemică globală acaparează aproape în totalitate atenția publicului, firesc, în aceste zile: ignorarea acestor utilizatori sau pagini înseamnă, de fapt, ignorarea interesului public legitim, prin excluderea a peste jumătate din audiența site-urilor din România, iar, pentru platformele de știri, vorbim chiar de excluderea a 95% din volumul afișărilor și postarea comunicărilor dumneavoastră comerciale în pagini puțin relevante pentru public.

Cu toate că înțelegem presiunea financiară adusă de această criză asupra tuturor industriilor și reducerea bugetelor de marketing pentru anumite categorii afectate grav de această situație, e important ca, în construirea bugetelor, aceste constrângeri să nu devină și mai mari, sub presiunea blocării cuvintelor cheie care țin de criza sanitară, exclusiv în site-urile românești responsabile, care oferă aceste tehnologii cu bună-credință.

De asemenea, facem un apel către întreaga industrie media, de la clienți și până la agențiile de media, să prioritizeze, în campaniile lor, mai ales comenzile către editorii români responsabili, care informează corect și echilibrat și să evite asocierea cu titlurile alarmiste și cu site-urile care promovează clickbait, fake news și care au făcut un model de business din a colecta venituri, cu orice preț, folosind platforme globale de advertising și, în unele cazuri, chiar și soluții care promovează publicitatea înșelătoare (domeniul medical fiind “preferatul” acestei perioade).

În acest moment, vrem să le asigurăm echipelor noastre un viitor stabil, iar, în contextul actual, acest lucru este pus în pericol, pentru că veniturile pe care ne bazăm scad, nu doar prin reducerea unor bugete de comunicare, dar și prin aplicarea unor reguli sau măsuri neadaptate complet la situația și subiectele actuale.

Dorința noastră este să lucrăm împreună, pentru a găsi cele mai bune soluții în această situație, pentru a o depăși. Vrem să susținem cititorii cu informații esențiale și vrem ca aceștia să găsească, pe lângă un conținut de calitate, și publicitate adaptată nevoilor lor.

Vă mulțumim,
Editorii de presă digitală, membri ai Biroului Român de Audit Transmedia - BRAT

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0922 RON
  • 1 EUR = 4.8738 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON