URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 15 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am tot ezitat să vorbesc despre proiectul cu ţepi de deasupra parcării din Centru pentru că, sincer, la fel ca şi colegul meu Lulu Cremeneanu, nu prea pricep proiectul. Nu că nu ştiu citi nişte planşe, dar nu mă dumiresc nicicum cum va să funcţioneze instalaţia aceea. Din start văd o hibă uriaşă din punct de vedere al punerii în operă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
I-am zis-o, încă din faza în care încă oscila (sau nu voia să confirme ce plănuiește), că e condamnat să candideze la Consiliul Județean. Bolojan era condamnat să preia Județul fiindcă doar el poate să repare, într-un timp record și cu barda, ceea ce au stricat acolo o serie de nepricepuți, corupți și ticăloși, dintre care nu cei din urmă sunt chiar înaintașii săi liberali (liberali după carnetul de partid, căci nu aveau decât anvergura unor popi de țară).
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Cu cariera politică limitată de la centru, Ilie Bolojan pare să-şi fi atins poziţia maximă în partid. Popularitatea sa la nivel naţional ca primar harnic acţionează parcă împotriva sa în PNL. Sondajele spun că nu ar fi avut probleme să câştige un nou mandat la primărie şi să tragă după el o majoritate confortabilă în Consiliul Local, dar nu cred că-şi doreşte să ajungă cel mai longeviv primar din România...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre candidatura surpriză a lui Ilie Bolojan la președinția Consiliului Județean Bihor?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie a.c. a Curţii Constituţionale, prevede că se poate institui carantina zonală în cazul în care există anumiţi indici care arată că există o răspândire comunitară a epidemiei în anumite zone.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
15 Iulie 2020, 20:00

Drumul care va lega peste câmpuri Oradea de Nojorid va costa circa 9,5 milioane de euro (FOTO)

Drumul care va lega peste câmpuri Oradea de Nojorid va costa circa 9,5 milioane de euro (FOTO) (foto: Primăria Oradea)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Administraţiile locale din Oradea şi Nojorid pregătesc construirea unui drum nou care să lege peste câmpuri cartierul Grigorescu de comuna Nojorid.

Din Grigorescu în Nojorid

Potrivit studiului de fezabilitate, care a fost finalizat săptămâna aceasta, noua cale de rulare se va întinde pe 8,4 kilometri, va costa circa 9,5 milioane euro şi va avea un termen de predare de 18 luni, a transmis, miercuri, Primăria Oradea.

Primarii Ilie Bolojan şi Petru Baba, însoţiţi de directorul ZMO, Adrian Foghiş, au ieşit miercuri în teren pentru a verifica, cu harta în mână, traseul viitorului drum.

Şoseaua va constitui o alternativă la actual drum de Nojorid prin DN 79 diminuând aglomeraţia din giraţia de la ieşire din oraş şi traficul prin centrul comunei limitrofe.

Drum cu două braţe

Şoseaua va porni din bifurcaţia străzilor Hack Halasi Gyula şi Calea Nojoridului şi va avansa pe strada Nojoridului spre liziera pădurii din comuna limitrofă.

La limita administrativă dintre cele două localităţi drumul va avea două ramificaţii. Prima ramificaţie, cu o lungime de 1,7 kilometri, va porni din proximitatea aeroportului se va lega în sensul giratoriu care va fi amenajat la intersecţia drumului de Nojorid cu cel de Livada.

Cea de-a doua ramificaţie, lungă de 1,3 kilometri, va înainta peste câmp până în dreptul Primăriei Nojorid.

Ulterior, un alt treilea braţ care ajunge până în Apateu ar putea fi prelungit până în Băile Felix scutind şoferii care vin dinspre Arad să mai ocolească prin Oradea.

Cu pistă pentru biciclete

Viitorul drum de Nojorid va avea în partea dreaptă o pistă pentru biciclete lată de 1,5 metri pe toată lungimea lui.

Investiţia va mai cuprinde amenajarea unui sens giratoriu la intersecţia DN 79, care va fi lărgit la două benzi pe sens, cu drumul comunal 77 care duce la Livada.

"Ne propunem ca cel târziu în cursul lunii august să aprobăm în consiliile locale ale celor două localităţi indicatorii tehnico-economici ai studiului de fezabilitate, în aşa fel încât în toamna acestui an să organizăm licitaţia iar lucrările să înceapă anul viitor, cel mai probabil din fonduri europene", a declarat primarul Ilie Bolojan.

Loc de recreere în pădurea Nojoridului

Dincolo de reducerea traficului de pe DN 79, noul drum mai are avantajul viabilizării unor terenuri de lângă viitoarea cale de legătură.

"Împreună cu Primăria Nojorid ne propunem să punem în valoare pădurea din Nojorid, de lângă drumul de legătură propus, să o amenajăm ca o zonă de recreere pentru locuitorii din cartierul Grigorescu şi cei ai comunei Nojorid", a spus Bolojan, potrivit comunicatului.

Primarul de Nojorid speră că amenajarea viitoarelor piste pentru biciclete va duce la dezvoltarea turismului în zonă. "Noul drum de legătură va avea şi piste de biciclete incluse, ceea ce asigură cadrul propice pentru dezvoltarea unor circuite turistice în zona noastră", a spus primarul de Nojorid, Petru Baba.

Municipalitatea orădeană îşi doreşte înfiinţarea de astfel de drumuri către fiecare dintre localităţile limitrofe importante pentru a scădea aglomeraţia de pe actualele drumuri şi a asigura o mai bună conectare cu oraşul.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
M-am tot zgait la harta...
M-am tot zgait la harta aia si am bagat de seama ca sunt marcate punctele cardinale aiurea. Dar ce conteaza, maretul ctitor a dat din mainii si a indicat ca Ceasca directiile pe o harta aiurea.... o sa iasa iar o nazbatie marca bolovan. Daca infige un sens giratoriu in inima comunei pot spune ca toti is niste pros.... no bine ma, asa is ei! Centurile au rolul de a ocoli si nu de a trece prin localitati, da no daca ii place bolovanului ce sa zica amarastenii??? Platim taxe si impozite cu placer, sa traiti...putin!
Postat 17 Iulie 2020, 07:47 de scortosul
Dumi
Nu mi place sa o spun,dar ai dreptate...partial cu sensul giratoriu...dar in ideea ca se va face simultan si drumul expres spre Arad..va prelua acela traficul in tranzit...
Postat 17 Iulie 2020, 07:13 de zorro
Cica...
... unii au achizitionat niste terenuri. Cei doi primari, total dezinteresati, s-au gandit sa-i ajute!
Postat 16 Iulie 2020, 18:50 de ili3
CrisDumi
Bine că nu se ia Bolojan după ideile tale
Postat 16 Iulie 2020, 08:17 de Sandu2100
#respect
Respect pt ambii primari ! Indiferent din ce partid fac parte lucreaza împreună si dau dovadă că sunt acolo pt cetățeni! O investitie benefică. Nota 10* ambilor primari!
Postat 16 Iulie 2020, 07:55 de Adrian_Preda
Degrevarea circulației prin Nojorid și la intrarea pe centura orașului se poate face doar pe "brațul" Apateu - Felix - ieșire Oșorhei. .
Restul e zeamă pe nimic pentru că, un giratoriu în dreptul primăriei Nojorid sau la aeroport ar întoarce pe dos toată circulația pe DN79. Vor fi cozi interminabile pe relația Oradea - Arad, în mijlocul Nojoridului, pentru cele câteva mașini și două biciclete care vor trece pe "brațele" noi făcute în centrul comunei. Exemplul cel mai bun a fost giratoriul din dreptul primăriei Oșorhei, pe DN1, care a sufocat pur și simplu circulația pe relația Oradea - Cluj. Lucru de mântuială e toată gândirea "inițiatorilor" ... care sunt habarniști în ceea ce înseamnă mobilitate rutieră. Iar ce auzi de la unii dintre ei, cuvinte cum ar fi "mobilitatea durabilă", e ca și când ai vrea să duci la groapă "mortul viu" !?! Mobilitatea nu va fi durabilă niciodată, pentru că evoluția tehnologică e fără limite în timp ... doar dezvoltarea este, care poate "întinde" resursele limitate pe termen cât mai lung, nedefinit !?!
Postat 16 Iulie 2020, 06:25 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0836 RON
  • 1 EUR = 4.8344 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON