URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Mai 2020, 11:29

"Dermatoloaga vedetelor" a făcut victime şi în Oradea. Ce spun specialiştii despre produsele luate "după ureche"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Falsa dermatologă Ioana Marinescu, supranumită la TV "dermatoloaga vedetelor", care a fost reclamată de mai multe tinere din ţară care au folosit produsele PlushBio, a făcut victime şi în Oradea.

Trei orădence au dezvăluit felul în care produsele "minune" au reuşit să le pună pe drumuri, la cabinetele dermatologice. BIHOREANUL vă arată ce spun specialiştii orădeni despre produsele luate "după ureche" şi la ce pericole se expun tinerii care le folosesc.

Fuga la dermatolog

Publicitatea masivă a produselor PlushBio a început în urmă cu doi ani. De atunci, sute de fete din întreaga ţară au căzut în plasa mesajelor publicitare transmise pe reţelele de socializare de  vedete pe care le urmăreau şi le admirau, cumpărându-şi creme şi alte produse, deloc ieftine, ce le promiteau un ten perfect.

"Am citit câte ceva despre produse, însă eram curioasă să văd ce folosesc vedetele, aşa că am cumpărat patru produse, unul pentru păr, un accelerator pentru bronz, un tratament pentru puncte negre şi o cremă, în luna aprilie. Nu mi-am cumpărat produse pentru acnee, deoarece nu am", povesteşte Iulia Oros, o tânără orădeancă.

Iulia şi-a spus, pentru siguranţă, că e mai bine să testeze produsele întâi pe mână, ca nu cumva să fie alergică. "Am încercat produsul pentru bronzat. După câteva zile, locul pe care l-am aplicat era inflamat şi mă ustura. În câteva zile, textura produsului s-a schimbat, acum are depuneri pe fundul recipientului", spune Iulia (video).

Nici celelate produse n-au fost mai blânde cu Iulia. După ce a folosit timp de mai multe zile substanţa pentru puncte negre, au început să îi apară câteva coşuri, chit că ea nu se confruntase până acum cu această problemă. "Am avut noroc că nu le-am folosit pentru mult timp. Am rămas doar cu o cicatrice mică pe un obraz", spune orădeanca. 

O altă tânără, Maria, a folosit produse în valoare de 1.000 de lei, pentru acnee. "Am cumpărat în decembrie 2018 produsele şi le-am folosit patru luni. Îi tot scriam dermatologei în fiecare lună că arătam tot mai rău, dar ea îmi spunea că e mai bine şi folosea aceleaşi texte, ca la toate celelalte fete. Mi se inflamase faţa (foto). Îmi cumpărasem şi fondul ei de ten, "medical" cum îi spunea ea, care parcă era smântână. După aceea am mers 9 luni la un dermatolog adevărat pentru a mă vindeca", explică Maria.

Doi ani de tratamente

Tot cu ajutorul unui specialist a reuşit să scape de efectul produselor "minune" şi o altă orădeancă, Patricia Lucaci (foto). "În urmă cu doi ani, la aproape 19 ani, am luat ceea ce se numea "faza unu" în lupta acneei, adică mai multe produse PlushBio, care au costat peste 300 de lei. Le-am folosit două săptămâni, timp în care a început să mă usture faţa şi să îmi apară multe coşuri. Deşi la început vorbisem cu doamna Ioana Marinescu pe Whatsapp, după ce i-am spus ce probleme am nu îmi mai răspundea la mesaje. Am sunat şi la centrul ei, dar fără rezultat. Am decis atunci să merg la un dermatolog", spune Patricia.

Pentru a se vindeca, ea a primit din partea medicului o schemă strictă de tratament, a făcut şedinţe cu Dermapen şi a ţinut un regim alimentar ce excludea din alimentaţie băuturile carbogazoase şi ciocolata.

La toate aceste costuri şi restricţii, s-a adăugat şi afectarea stimei de sine a Patriciei, care a suferit mult în tot acest timp. "Mă simţeam oribil. Oamenii mă întrebau mereu ce am pe faţă. A fost o experineţă groaznică", povesteşte ea.

Fiecare trebuie tratat diferit

Medicii dermatologi din Oradea se confruntă adesea cu astfel de probleme. "Acneea este o boală a pielii şi trebuie tratată ca atare.  Majoritatea pacienţilor cu această patologie se prezintă la consult după ce au încercat să se trateze cu diverse produse de pe piaţă, nereuşind să obţină rezultate satisfăcătoare. Uneori, deşi produsele sunt de calitate, dacă nu sunt administrate corect, conform unei scheme prescrise de medicul specialist dermatolog, nu se obţin îmbunătăţiri", spune medicul dermatolog Nadia Nacer Bumbu (foto).

Sunt cazuri în care produsele au un efect şi mai periculos asupra pielii. "Am avut şi situaţii în care unii pacienţi au aplicat diferite creme sau substanţe pe leziuni cutanate de tip nevi, care s-au transformat, din păcate, în leziuni maligne. Fiecare pacient este o entitate distinctă şi trebuie tratat diferit", explică medicul Ilarie Brihan.

Tot acesta spune că publicitatea masivă a unor produse nu face decât să dăuneze. "Orice produs devine periculos dacă nu este folosit corespunzător, pentru o anumită patologie, de aceea oamenii nu trebuie să creadă tot ce văd în reclame", mai spune cunoscutul dermatolog.

Efectul halo

Publicitatea utilizează constant influenţa mulţimii, ştiindu-se faptul că, dacă o persoană este indecisă cu privire la achiziţia unui produs, tendinţa este de a imita personajeler populare. Astfel se creează aşa-zisele trenduri, iar PlushBio a reuşit, cu ajutorul unor vedete precum Dorian Popa, Antonia, Adelina Pestriţu, Inna, Bianca Drăguşanu, Iulia Albu, Nicole Cherry, să devină un trend.

Tinerii sunt, astfel, tot mai expuşi aşa-numitului efect de halo. "Acum adolescentul sau tânărul foloseşte YouTube şi Instagram şi se uită adeseori la ce postează vlogerii sau influencerii care sunt pe placul său. El se obişnuieşte ca vedeta să-i ofere în fiecare zi conţinut, să ştie mereu ce face şi să se identifice într-un oarecare fel cu acesta. Vlogerul sau influencer-ul devine astfel un model pentru generaţia nouă. Tot ce spune preferatul lor este considerat de ei a fi ceva adevărat, valabil", explică psihologul Răzvan Coloja (foto).

Problema apare atunci când asemenea vedete fac publicitate mascată pe reţelele de socializare, scăpate oricărui control. "În timp ce mass-media funcţionează după anumite cadre legislative, influencerii pot spune ce vor oricând şi să fie crezuţi de mulţi fani", spune Coloja. Şi mai grav este atunci când produsele nu numai că sunt de slabă calitate, dar au şi multe reacţii adverse, de care cei "vrăjiţi" să le cumpere nu au habar până nu o constată, la modul tranşant, pe propria piele...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
asa se intampla
asa se intampla cand n-ai cunostinte de fizica , chimie si pui botu la prostiile publicitatii. Daca te iei dupa publicitate ...nu mai e nevoie de medici, de ingineri, de nimic.
Postat 31 Mai 2020, 13:32 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON