URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 IULIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Episcopia Romano-Catolică s-a apucat să amenajeze parcul din jurul fostului Muzeu. Pentru asta a avut nevoie de două condiţii: să vină un specialist peisagist, şi au adus unul tocmai din Franţa, şi să nu vină ecologiştii, mai ales cei din Oradea. Cine a urmărit amenajarea a constatat că mulţi arbori au fost tunşi sever, alţii au fost efectiv proptiţi cu bare metalice, dar concomitent s-au făcut plantări, nu neapărat importante cantitativ, dar ghidate după un schepsis.
Zic şi eu
Adrian Cris
Place sau nu, e o realitate: de la apariţia sa în viaţa publică a Bihorului, Ilie Bolojan domină administraţia (mai ales) şi (ulterior) politica locală. Mai mult, a devenit un model şi la nivel naţional (din păcate nu prea copiat), prin rezultate precis măsurabile (unii zic că-i floare la ureche să faci orice cu fonduri europene, dar dacă-i aşa, alţii de ce nu-s în stare să le acceseze?). 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Mi-au plăcut mereu restaurantele mici, de tip italian sau franţuzesc, cu măsuţe micuţe, majoritatea de două persoane, decorate minimalist, apropiate una de alta, aproape înghesuite. Contrastează puternic cu ditamai mesele de ping-pong din restaurantele româneşti pe care ai loc să-ţi pui 7 feluri de mâncare simultan şi mai poţi sta şi confortabil cu coatele lăbărţate. Ne place să avem spaţiu mult pentru noi înşine fiindcă, atunci când suntem la masă, ne simţim regi şi trebuie să ne comportăm în consecinţă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
La fel ca alte domenii, justiţia a fost afectată din plin de pandemia de Covid-19. Pe parcursul stării de urgenţă, respectiv între datele de 16 martie şi 14 mai, toate termenele procedurale au fost, într-o formă sau alta, suspendate şi au avut loc doar procesele considerate urgente.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Alcoolismul este o problemă socială comună în general tuturor ţărilor şi care este generatoare de drame familiale şi costuri economice semnificative. Alcoolicul este un individ care are probleme în societate şi la locul de muncă din cauza consumului repetat de alcool. Negarea consumului de alcool este o caracteristică a acestora, doar anturajul putând confirma acest lucru.
31 Mai 2020, 11:29

"Dermatoloaga vedetelor" a făcut victime şi în Oradea. Ce spun specialiştii despre produsele luate "după ureche"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Falsa dermatologă Ioana Marinescu, supranumită la TV "dermatoloaga vedetelor", care a fost reclamată de mai multe tinere din ţară care au folosit produsele PlushBio, a făcut victime şi în Oradea.

Trei orădence au dezvăluit felul în care produsele "minune" au reuşit să le pună pe drumuri, la cabinetele dermatologice. BIHOREANUL vă arată ce spun specialiştii orădeni despre produsele luate "după ureche" şi la ce pericole se expun tinerii care le folosesc.

Fuga la dermatolog

Publicitatea masivă a produselor PlushBio a început în urmă cu doi ani. De atunci, sute de fete din întreaga ţară au căzut în plasa mesajelor publicitare transmise pe reţelele de socializare de  vedete pe care le urmăreau şi le admirau, cumpărându-şi creme şi alte produse, deloc ieftine, ce le promiteau un ten perfect.

"Am citit câte ceva despre produse, însă eram curioasă să văd ce folosesc vedetele, aşa că am cumpărat patru produse, unul pentru păr, un accelerator pentru bronz, un tratament pentru puncte negre şi o cremă, în luna aprilie. Nu mi-am cumpărat produse pentru acnee, deoarece nu am", povesteşte Iulia Oros, o tânără orădeancă.

Iulia şi-a spus, pentru siguranţă, că e mai bine să testeze produsele întâi pe mână, ca nu cumva să fie alergică. "Am încercat produsul pentru bronzat. După câteva zile, locul pe care l-am aplicat era inflamat şi mă ustura. În câteva zile, textura produsului s-a schimbat, acum are depuneri pe fundul recipientului", spune Iulia (video).

Nici celelate produse n-au fost mai blânde cu Iulia. După ce a folosit timp de mai multe zile substanţa pentru puncte negre, au început să îi apară câteva coşuri, chit că ea nu se confruntase până acum cu această problemă. "Am avut noroc că nu le-am folosit pentru mult timp. Am rămas doar cu o cicatrice mică pe un obraz", spune orădeanca. 

O altă tânără, Maria, a folosit produse în valoare de 1.000 de lei, pentru acnee. "Am cumpărat în decembrie 2018 produsele şi le-am folosit patru luni. Îi tot scriam dermatologei în fiecare lună că arătam tot mai rău, dar ea îmi spunea că e mai bine şi folosea aceleaşi texte, ca la toate celelalte fete. Mi se inflamase faţa (foto). Îmi cumpărasem şi fondul ei de ten, "medical" cum îi spunea ea, care parcă era smântână. După aceea am mers 9 luni la un dermatolog adevărat pentru a mă vindeca", explică Maria.

Doi ani de tratamente

Tot cu ajutorul unui specialist a reuşit să scape de efectul produselor "minune" şi o altă orădeancă, Patricia Lucaci (foto). "În urmă cu doi ani, la aproape 19 ani, am luat ceea ce se numea "faza unu" în lupta acneei, adică mai multe produse PlushBio, care au costat peste 300 de lei. Le-am folosit două săptămâni, timp în care a început să mă usture faţa şi să îmi apară multe coşuri. Deşi la început vorbisem cu doamna Ioana Marinescu pe Whatsapp, după ce i-am spus ce probleme am nu îmi mai răspundea la mesaje. Am sunat şi la centrul ei, dar fără rezultat. Am decis atunci să merg la un dermatolog", spune Patricia.

Pentru a se vindeca, ea a primit din partea medicului o schemă strictă de tratament, a făcut şedinţe cu Dermapen şi a ţinut un regim alimentar ce excludea din alimentaţie băuturile carbogazoase şi ciocolata.

La toate aceste costuri şi restricţii, s-a adăugat şi afectarea stimei de sine a Patriciei, care a suferit mult în tot acest timp. "Mă simţeam oribil. Oamenii mă întrebau mereu ce am pe faţă. A fost o experineţă groaznică", povesteşte ea.

Fiecare trebuie tratat diferit

Medicii dermatologi din Oradea se confruntă adesea cu astfel de probleme. "Acneea este o boală a pielii şi trebuie tratată ca atare.  Majoritatea pacienţilor cu această patologie se prezintă la consult după ce au încercat să se trateze cu diverse produse de pe piaţă, nereuşind să obţină rezultate satisfăcătoare. Uneori, deşi produsele sunt de calitate, dacă nu sunt administrate corect, conform unei scheme prescrise de medicul specialist dermatolog, nu se obţin îmbunătăţiri", spune medicul dermatolog Nadia Nacer Bumbu (foto).

Sunt cazuri în care produsele au un efect şi mai periculos asupra pielii. "Am avut şi situaţii în care unii pacienţi au aplicat diferite creme sau substanţe pe leziuni cutanate de tip nevi, care s-au transformat, din păcate, în leziuni maligne. Fiecare pacient este o entitate distinctă şi trebuie tratat diferit", explică medicul Ilarie Brihan.

Tot acesta spune că publicitatea masivă a unor produse nu face decât să dăuneze. "Orice produs devine periculos dacă nu este folosit corespunzător, pentru o anumită patologie, de aceea oamenii nu trebuie să creadă tot ce văd în reclame", mai spune cunoscutul dermatolog.

Efectul halo

Publicitatea utilizează constant influenţa mulţimii, ştiindu-se faptul că, dacă o persoană este indecisă cu privire la achiziţia unui produs, tendinţa este de a imita personajeler populare. Astfel se creează aşa-zisele trenduri, iar PlushBio a reuşit, cu ajutorul unor vedete precum Dorian Popa, Antonia, Adelina Pestriţu, Inna, Bianca Drăguşanu, Iulia Albu, Nicole Cherry, să devină un trend.

Tinerii sunt, astfel, tot mai expuşi aşa-numitului efect de halo. "Acum adolescentul sau tânărul foloseşte YouTube şi Instagram şi se uită adeseori la ce postează vlogerii sau influencerii care sunt pe placul său. El se obişnuieşte ca vedeta să-i ofere în fiecare zi conţinut, să ştie mereu ce face şi să se identifice într-un oarecare fel cu acesta. Vlogerul sau influencer-ul devine astfel un model pentru generaţia nouă. Tot ce spune preferatul lor este considerat de ei a fi ceva adevărat, valabil", explică psihologul Răzvan Coloja (foto).

Problema apare atunci când asemenea vedete fac publicitate mascată pe reţelele de socializare, scăpate oricărui control. "În timp ce mass-media funcţionează după anumite cadre legislative, influencerii pot spune ce vor oricând şi să fie crezuţi de mulţi fani", spune Coloja. Şi mai grav este atunci când produsele nu numai că sunt de slabă calitate, dar au şi multe reacţii adverse, de care cei "vrăjiţi" să le cumpere nu au habar până nu o constată, la modul tranşant, pe propria piele...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
asa se intampla
asa se intampla cand n-ai cunostinte de fizica , chimie si pui botu la prostiile publicitatii. Daca te iei dupa publicitate ...nu mai e nevoie de medici, de ingineri, de nimic.
Postat 31 Mai 2020, 13:32 de Christa
count display
Delgaz Grid
  • Sistare alimentare gaze naturale in localitatea Marghita, judetul Bihor

    Delgaz Grid a fost nevoita sa sisteze alimentarea cu gaze naturale pentru consumatorii din localitatea Marghita, in data de 2 iulie incepand cu ora 10:00, ca urmare a unui incident survenit la reteaua de distributie gaze naturale.

    Echipele companiei lucreaza in vederea remedierii situatiei, reluarea treptata a alimentarii cu gaze naturale fiind estimata a se realiza pe parcursul zilei de 2 iulie, incepand cu ora 15:00, in functie de prezenta la domiciliu a  consumatorilor afectati, masura fiind necesara pentru efectuarea operatiunilor in conditii de siguranta.

     

     

     

     

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3114 RON
  • 1 EUR = 4.8372 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON