URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
31 Mai 2020, 11:29

"Dermatoloaga vedetelor" a făcut victime şi în Oradea. Ce spun specialiştii despre produsele luate "după ureche"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Falsa dermatologă Ioana Marinescu, supranumită la TV "dermatoloaga vedetelor", care a fost reclamată de mai multe tinere din ţară care au folosit produsele PlushBio, a făcut victime şi în Oradea.

Trei orădence au dezvăluit felul în care produsele "minune" au reuşit să le pună pe drumuri, la cabinetele dermatologice. BIHOREANUL vă arată ce spun specialiştii orădeni despre produsele luate "după ureche" şi la ce pericole se expun tinerii care le folosesc.

Fuga la dermatolog

Publicitatea masivă a produselor PlushBio a început în urmă cu doi ani. De atunci, sute de fete din întreaga ţară au căzut în plasa mesajelor publicitare transmise pe reţelele de socializare de  vedete pe care le urmăreau şi le admirau, cumpărându-şi creme şi alte produse, deloc ieftine, ce le promiteau un ten perfect.

"Am citit câte ceva despre produse, însă eram curioasă să văd ce folosesc vedetele, aşa că am cumpărat patru produse, unul pentru păr, un accelerator pentru bronz, un tratament pentru puncte negre şi o cremă, în luna aprilie. Nu mi-am cumpărat produse pentru acnee, deoarece nu am", povesteşte Iulia Oros, o tânără orădeancă.

Iulia şi-a spus, pentru siguranţă, că e mai bine să testeze produsele întâi pe mână, ca nu cumva să fie alergică. "Am încercat produsul pentru bronzat. După câteva zile, locul pe care l-am aplicat era inflamat şi mă ustura. În câteva zile, textura produsului s-a schimbat, acum are depuneri pe fundul recipientului", spune Iulia (video).

Nici celelate produse n-au fost mai blânde cu Iulia. După ce a folosit timp de mai multe zile substanţa pentru puncte negre, au început să îi apară câteva coşuri, chit că ea nu se confruntase până acum cu această problemă. "Am avut noroc că nu le-am folosit pentru mult timp. Am rămas doar cu o cicatrice mică pe un obraz", spune orădeanca. 

O altă tânără, Maria, a folosit produse în valoare de 1.000 de lei, pentru acnee. "Am cumpărat în decembrie 2018 produsele şi le-am folosit patru luni. Îi tot scriam dermatologei în fiecare lună că arătam tot mai rău, dar ea îmi spunea că e mai bine şi folosea aceleaşi texte, ca la toate celelalte fete. Mi se inflamase faţa (foto). Îmi cumpărasem şi fondul ei de ten, "medical" cum îi spunea ea, care parcă era smântână. După aceea am mers 9 luni la un dermatolog adevărat pentru a mă vindeca", explică Maria.

Doi ani de tratamente

Tot cu ajutorul unui specialist a reuşit să scape de efectul produselor "minune" şi o altă orădeancă, Patricia Lucaci (foto). "În urmă cu doi ani, la aproape 19 ani, am luat ceea ce se numea "faza unu" în lupta acneei, adică mai multe produse PlushBio, care au costat peste 300 de lei. Le-am folosit două săptămâni, timp în care a început să mă usture faţa şi să îmi apară multe coşuri. Deşi la început vorbisem cu doamna Ioana Marinescu pe Whatsapp, după ce i-am spus ce probleme am nu îmi mai răspundea la mesaje. Am sunat şi la centrul ei, dar fără rezultat. Am decis atunci să merg la un dermatolog", spune Patricia.

Pentru a se vindeca, ea a primit din partea medicului o schemă strictă de tratament, a făcut şedinţe cu Dermapen şi a ţinut un regim alimentar ce excludea din alimentaţie băuturile carbogazoase şi ciocolata.

La toate aceste costuri şi restricţii, s-a adăugat şi afectarea stimei de sine a Patriciei, care a suferit mult în tot acest timp. "Mă simţeam oribil. Oamenii mă întrebau mereu ce am pe faţă. A fost o experineţă groaznică", povesteşte ea.

Fiecare trebuie tratat diferit

Medicii dermatologi din Oradea se confruntă adesea cu astfel de probleme. "Acneea este o boală a pielii şi trebuie tratată ca atare.  Majoritatea pacienţilor cu această patologie se prezintă la consult după ce au încercat să se trateze cu diverse produse de pe piaţă, nereuşind să obţină rezultate satisfăcătoare. Uneori, deşi produsele sunt de calitate, dacă nu sunt administrate corect, conform unei scheme prescrise de medicul specialist dermatolog, nu se obţin îmbunătăţiri", spune medicul dermatolog Nadia Nacer Bumbu (foto).

Sunt cazuri în care produsele au un efect şi mai periculos asupra pielii. "Am avut şi situaţii în care unii pacienţi au aplicat diferite creme sau substanţe pe leziuni cutanate de tip nevi, care s-au transformat, din păcate, în leziuni maligne. Fiecare pacient este o entitate distinctă şi trebuie tratat diferit", explică medicul Ilarie Brihan.

Tot acesta spune că publicitatea masivă a unor produse nu face decât să dăuneze. "Orice produs devine periculos dacă nu este folosit corespunzător, pentru o anumită patologie, de aceea oamenii nu trebuie să creadă tot ce văd în reclame", mai spune cunoscutul dermatolog.

Efectul halo

Publicitatea utilizează constant influenţa mulţimii, ştiindu-se faptul că, dacă o persoană este indecisă cu privire la achiziţia unui produs, tendinţa este de a imita personajeler populare. Astfel se creează aşa-zisele trenduri, iar PlushBio a reuşit, cu ajutorul unor vedete precum Dorian Popa, Antonia, Adelina Pestriţu, Inna, Bianca Drăguşanu, Iulia Albu, Nicole Cherry, să devină un trend.

Tinerii sunt, astfel, tot mai expuşi aşa-numitului efect de halo. "Acum adolescentul sau tânărul foloseşte YouTube şi Instagram şi se uită adeseori la ce postează vlogerii sau influencerii care sunt pe placul său. El se obişnuieşte ca vedeta să-i ofere în fiecare zi conţinut, să ştie mereu ce face şi să se identifice într-un oarecare fel cu acesta. Vlogerul sau influencer-ul devine astfel un model pentru generaţia nouă. Tot ce spune preferatul lor este considerat de ei a fi ceva adevărat, valabil", explică psihologul Răzvan Coloja (foto).

Problema apare atunci când asemenea vedete fac publicitate mascată pe reţelele de socializare, scăpate oricărui control. "În timp ce mass-media funcţionează după anumite cadre legislative, influencerii pot spune ce vor oricând şi să fie crezuţi de mulţi fani", spune Coloja. Şi mai grav este atunci când produsele nu numai că sunt de slabă calitate, dar au şi multe reacţii adverse, de care cei "vrăjiţi" să le cumpere nu au habar până nu o constată, la modul tranşant, pe propria piele...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
asa se intampla
asa se intampla cand n-ai cunostinte de fizica , chimie si pui botu la prostiile publicitatii. Daca te iei dupa publicitate ...nu mai e nevoie de medici, de ingineri, de nimic.
Postat 31 Mai 2020, 13:32 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON