DUMINICĂ, 20 SEPTEMBRIE 2020
`

Sunt situații în viață în care pur și simplu simți că nu ai soluții de a ieși din criză. Priviți ce se întâmplă la Școala Oltea Doamna! Șoferii se enervează că traficul se blochează atunci când părinții vin să-și scoată copiii de la ore. Pe lângă nenorocirea asta cu traficul, mai sunt și lucruri care țin de lipsa noastră de organizare. Mergeți la amiază la orice școală și veți vedea puhoi de părinți, înghesuiți unul în altul ca-n noaptea nunții, în așteptarea odraslelor. Adică îi chinuim pe micuți cu distanțare fizică, cu măști, băști și dezinfectanți, dar marele pericol planează asupra părinților și bunicilor care socializează fără să vrea.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu cred că există zi în care diverşi politicieni şi colegi de-ai lor din administraţie să nu cadă acest examen. Iar liberalii - zic de ei fiindcă ei sunt acum la butoane - nu fac, din păcate, excepţie. Prima zi a anului şcolar a fost cea în care şi-a luat un 4 chiar şeful Inspectoratului Şcolar Bihor, Virgil Blage, prin interdicţia stupidă de a permite accesul jurnaliştilor în unităţile de învăţământ...
Oricât ai încerca să-ţi păstrezi firea, nu poţi să nu constaţi că pentru câteva voturi, cred că şi acelea iluzorii, există politicieni care îşi fac campanie la modul greţos. Unul dintre ei, de altfel fruntaş în întrecerea pe ramură, este şeful PSD Bihor, Ioan Mang, vicepreşedinte la Consiliul Judeţean.
Vorba lu' Lulu
Alegerile de anul acesta mă duc cu gândul la modelul şi actriţa Farrah Fawcett, o frumuseţe celebră în anii '70-'80, a cărei plecare în lumea celor drepţi a trecut aproape neobservată. De ce? Pentru că a avut ghinionul să moară în aceeaşi zi cu Michael Jackson, când internetul era să se blocheze la nivel global din pricina căutărilor despre subiect. Aşa sunt şi alegerile de anul acesta - au neşansa să se întâmple în anul Covidului.
Pe cine veţi vota în funcţia de primar al Oradiei pentru mandatul 2020-2024?

Avocatul Bihoreanului
Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Leptospiroza este una dintre cele mai răspândite zoonoze (boli infecţioase ale animalelor care se pot transmite la om), existând cazuri în toate continentele, dar mai ales la tropice. Există cazuri de boală şi la noi. Boala este produsă de leptospire, care aparţin grupului de spirochete (bacterii spiralate), responsabile şi de alte boli, cum ar fi sifilisul, febra recurentă şi altele.
08 August 2020, 21:18

Declaraţii controversate la TIFF. Regizorul Cristi Puiu critică măsurile anti-Covid: „Nu ne mai trataţi ca pe nişte vite” (VIDEO)

Declaraţii controversate la TIFF. Regizorul Cristi Puiu critică măsurile anti-Covid: „Nu ne mai trataţi ca pe nişte vite” (VIDEO) sursa foto: Hepta

La proiecţia celui mai nou film al său, „Malmkrog”, regizorul Cristi Puiu a refuzat să poarte mască pe scena TIFF şi i-a îndemnat pe toţi cei în asentimentul său să plece de la festival.

“Stau, distanţare socială iar de mâine, am înţeles, la Cluj se poartă mască în aer liber. Ok, îmi pare rău pentru dumneavoastră, este un film de 200 de minute. Să staţi cu masca pe faţă să vă uitaţi la un film de 200 de minute este inuman. Şi eu vă rog să plecaţi atunci când aţi simţit că trebuie să ieşiţi, că nu mai suportaţi, să plecaţi, vă rog foarte mult. Dacă dumneavoastră sunteţi aici şi vă uitaţi la un film azi, este pentru că au existat nişte oameni indisciplinaţi în România în decembrie ’89 şi care au zis ‘Nu’ dictaturii. Puterea instalată ar face bine să discute cu oamenii, să intre în dialog, nu să ne trateze ca pe nişte vite. Da, există această problemă, există o epidemie, există un virus, dar tonul autorităţilor statului este inacceptabil”, a spus cineastul, citat de stirileprotv.ro.

Puiu a subliniat, de asemenea, că “absolut orice abuz trebuie amendat”.

“Mi se pare extraordinar de mişto că la Cluj oamenii sunt disciplinaţi şi atenţi la toate detaliile astea, dar cred că absolut orice abuz trebuie amendat. Şi dacă n-o faceţi dumneavoastră, prin vot de data asta, n-o face nimeni. Dacă n-o facem noi, n-o face nimeni. Şi ştiu că oamenii sunt speriaţi şi respect şi distanţarea socială şi port masca când intru în absolut orice spaţiu închis. Dar dacă mâine o să vă ceară dumneavoastră să mergeţi în mâini, credeţi-mă, o să mergeţi în mâini. Pe (Bulevardul - n.r.) Eroilor. Îmi pare foarte rău şi ştiu că nu toţi sunteţi de acord cu mine şi vă e teamă de pandemie. Ar fi bine să vă fie teamă de alte lucruri, mult mai grave”, a afirmat cineastul.

Reacţii dure

Mesajul regizorului a fost răsplătit cu aplauze furtunoase din partea spectatorilor. Totuşi, Puiu a stârnit şi reacţii dure. Potrivit Digi24.ro, Andreea Moldovan, director medical la Spitalul de Boli Infecțioase Brașov, și-a exprimat dezamăgirea cu privire la discursul anti-mască al cineastului.

"Este trist, pentru că Cristi Puiu este un lider de opinie, iar festivalul clar are un nivel înalt de calitate. Este trist să aud așa ceva și poate sunt și mai dureroase acele aplauze auzite. Pot să vă spun că eu și colegele care sunt în tură suntem așa îmbrăcate (în combinezon - n.r.) de la ora 8.00 fără 10. Cred că am văzut măcar 55-60 de pacienți, curge apa pe noi, stăm cu mască, ochelari și vizieră de atunci, cu un halat impermeabil și totuși nu ne plângem. Pur și simplu ne facem datoria și considerăm că aceasta este o măsură de a ne proteja pe noi și pe cei din jurul nostru, inclusiv pe pacienți. Pentru noi este datorie, pentru alții e dureros că gândesc așa și transmit astfel de mesaje. Doare tare de tot. Din respect pentru cei bolnavi, din respect pentru cei care au murit, cred că ar trebui să încercăm să limităm răspândirea acestui virus, pentru că depinde doar de noi”, a spus medicul.

De asemenea, cunoscutul om de presă Cristian Tudor Popescu l-a criticat pe Puiu. Pe pagina sa de Facebook, CTP a întrebat retoric dacă „o fi uman să ne uităm, cu sau fără mască pe faţă, la un film de 3 ore şi 20 de minute” şi l-a îndemnat pe cineast să citească o ştire de sâmbătă, care anunţă că o femeie însărcinată în 6 luni a murit, infectată cu Covid-19 şi fără să aibă alte afecţiuni.