MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Iată că telenovela dintre președintele Consiliului Județean Ilie Bolojan și un grup de cetățeni din Cheriu începe să capete accente tragice. Deși șeful județului le-a oferit un inel, e drept, un inel metropolitan care trecea prin terenurile lor, cei din Cheriu n-au apreciat gestul romantic și l-au târât prin tribunale, pe motiv că le tulbură posesia și buruienile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?

Colțul juridic
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 August 2020, 21:18

Declaraţii controversate la TIFF. Regizorul Cristi Puiu critică măsurile anti-Covid: „Nu ne mai trataţi ca pe nişte vite” (VIDEO)

Declaraţii controversate la TIFF. Regizorul Cristi Puiu critică măsurile anti-Covid: „Nu ne mai trataţi ca pe nişte vite” (VIDEO) sursa foto: Hepta

La proiecţia celui mai nou film al său, „Malmkrog”, regizorul Cristi Puiu a refuzat să poarte mască pe scena TIFF şi i-a îndemnat pe toţi cei în asentimentul său să plece de la festival.

“Stau, distanţare socială iar de mâine, am înţeles, la Cluj se poartă mască în aer liber. Ok, îmi pare rău pentru dumneavoastră, este un film de 200 de minute. Să staţi cu masca pe faţă să vă uitaţi la un film de 200 de minute este inuman. Şi eu vă rog să plecaţi atunci când aţi simţit că trebuie să ieşiţi, că nu mai suportaţi, să plecaţi, vă rog foarte mult. Dacă dumneavoastră sunteţi aici şi vă uitaţi la un film azi, este pentru că au existat nişte oameni indisciplinaţi în România în decembrie ’89 şi care au zis ‘Nu’ dictaturii. Puterea instalată ar face bine să discute cu oamenii, să intre în dialog, nu să ne trateze ca pe nişte vite. Da, există această problemă, există o epidemie, există un virus, dar tonul autorităţilor statului este inacceptabil”, a spus cineastul, citat de stirileprotv.ro.

Puiu a subliniat, de asemenea, că “absolut orice abuz trebuie amendat”.

“Mi se pare extraordinar de mişto că la Cluj oamenii sunt disciplinaţi şi atenţi la toate detaliile astea, dar cred că absolut orice abuz trebuie amendat. Şi dacă n-o faceţi dumneavoastră, prin vot de data asta, n-o face nimeni. Dacă n-o facem noi, n-o face nimeni. Şi ştiu că oamenii sunt speriaţi şi respect şi distanţarea socială şi port masca când intru în absolut orice spaţiu închis. Dar dacă mâine o să vă ceară dumneavoastră să mergeţi în mâini, credeţi-mă, o să mergeţi în mâini. Pe (Bulevardul - n.r.) Eroilor. Îmi pare foarte rău şi ştiu că nu toţi sunteţi de acord cu mine şi vă e teamă de pandemie. Ar fi bine să vă fie teamă de alte lucruri, mult mai grave”, a afirmat cineastul.

Reacţii dure

Mesajul regizorului a fost răsplătit cu aplauze furtunoase din partea spectatorilor. Totuşi, Puiu a stârnit şi reacţii dure. Potrivit Digi24.ro, Andreea Moldovan, director medical la Spitalul de Boli Infecțioase Brașov, și-a exprimat dezamăgirea cu privire la discursul anti-mască al cineastului.

"Este trist, pentru că Cristi Puiu este un lider de opinie, iar festivalul clar are un nivel înalt de calitate. Este trist să aud așa ceva și poate sunt și mai dureroase acele aplauze auzite. Pot să vă spun că eu și colegele care sunt în tură suntem așa îmbrăcate (în combinezon - n.r.) de la ora 8.00 fără 10. Cred că am văzut măcar 55-60 de pacienți, curge apa pe noi, stăm cu mască, ochelari și vizieră de atunci, cu un halat impermeabil și totuși nu ne plângem. Pur și simplu ne facem datoria și considerăm că aceasta este o măsură de a ne proteja pe noi și pe cei din jurul nostru, inclusiv pe pacienți. Pentru noi este datorie, pentru alții e dureros că gândesc așa și transmit astfel de mesaje. Doare tare de tot. Din respect pentru cei bolnavi, din respect pentru cei care au murit, cred că ar trebui să încercăm să limităm răspândirea acestui virus, pentru că depinde doar de noi”, a spus medicul.

De asemenea, cunoscutul om de presă Cristian Tudor Popescu l-a criticat pe Puiu. Pe pagina sa de Facebook, CTP a întrebat retoric dacă „o fi uman să ne uităm, cu sau fără mască pe faţă, la un film de 3 ore şi 20 de minute” şi l-a îndemnat pe cineast să citească o ştire de sâmbătă, care anunţă că o femeie însărcinată în 6 luni a murit, infectată cu Covid-19 şi fără să aibă alte afecţiuni.