D&C Oradea a găzduit în perioada 25.05 – 03.06 Caravana Audi Roadshow - un Test drive exclusivist pentru modele S, RS & Hybrid.
Invitaţii s-au bucurat de dinamica modelelor Audi din gama sportivă sau hybrid urcându-se la volanul acestora către o nouă aventură, descoperind totodată performanţele progresiste şi inovaţia Audi.
Dintre modelele care au fost testate, amintim RS6 Avant, RS Q3, RS Q8, S5 Cabrio, S6, SQ7, SQ8, dar bineînţeles, modelul care a făcut curios cel mai mare număr de persoane a fost cel din capul listei.
AUDI RS6 Avant nu e pentru cei care îşi doresc doar să ajungă din punctul A în punctul B, ci pentru aceia care vor s-o facă cât mai rapid, în condiţii de siguranţă sporită, să-şi satisfacă pofta de adrenalină şi să mai şi atragă atenţia pe şosea. Cu o mască frontală supra-dimensionată în partea de jos pentru o ţinută mai stabilă, cu două ţevi de eşapament care încadrează spatele, cu roţi uriaşe şi talia uşor subţiată, AUDI RS6 Avant nu are cum să treacă neobservat prin trafic.
Cu o combinaţie nebunească între 4000 cm3 şi 600 de cai putere (presupunând că nu ai mai văzut niciodată un AUDI) te-ai aştepta la o ţinută mai sport, dar producătorul şi-a respectat promisiunea de a configura un automobil spaţios în care să încapă oricine. Şi oricâte, aş adăuga, căci ceea ce m-a surprins de la începutul testului a fost dimensiunea foarte generoasă a portbagajului (565 de litri), care, la nevoie, poate fi extins până la 1680 de litri prin rabatarea scaunelor din spate. Deci, avem de-a face cu o maşină de familie cu caracteristici de maşină sport.
Pornirea motorului este primul semnal că ceea ce urmează va depăşi experienţa obişnuită pe care o ai la volan. Prin cele două tobe largi de eşapament ieşite pe sub lateralele barei spate, aprinderea motorului generează un sunet de automobil preparat pentru curse.
Uzina de sub capotă nu a fost construită doar pentru setea de putere a persoanei de la volan, ci, în primul rând, pentru a mişca cât mai uşor construcţia pe 4 roţi de peste peste 2 tone.
Apropo de roţi, AUDI RS6 Avant stă pe jante de 22'' care, împreună cu frânele ceramice cu etriere roşii opţionale, reuşesc o combinaţie ideală între frumuseţe şi siguranţă. Din toate acestea rezultă o agilitate neaşteptată pentru greutatea de mai sus.
Scaunele sport din faţă susţin foarte bine corpul în virajele luate cu piciorul pe pedala de acceleraţie. Cele 3 ecrane de pe bord împreună cu head-up display-ul care proiectează informaţii pe parbriz, în raza vizuală a şoferului (de fapt, mai bine îi spunem pilot), generează o supradoză de informaţii.
Pilotul poate alege între cele 4 configuraţii de condus pe care maşina i le oferă (Eficient, Comfort, Dynamic şi Auto). Modelul pe care l-am încercat la D&C Oradea are şi Pachetul Dinamic RS Plus (direcţie dinamică cu viraj pe toate roţile + quattro cu diferenţial sport) ceea ce m-a ţinut pe traiectorie şi lipit de şosea la orice viteză. Apropo de viteză, cei care optează pentru Pachetul Dinamic RS Plus beneficiază şi de ridicarea limitării electronice a vitezei la 305 km/h.
Da, în anumite momente, maşina dă senzaţia că îşi reduce singură puterea şi asta nu e doar o senzaţie, pentru că, atunci când nu e necesară forţă mare, motorul îşi opreşte 4 din cei 8 cilindri pentru eficienţă, de unde rezultă şi o oarecare economie de combustibil. Spun "oarecare" pentru că, deşi producătorul a comunicat o economie de 0,8 l/100 km, asta depinde de stilul de condus al şoferului.
Nu cred că cei care cumpără AUDI RS6 Avant o fac de dragul eficienţei energetice, dar să nu arzi gazul de pomană este o necesitate în vremurile de acum, când toată piaţa auto ia foarte în serios reducerea consumului de combustibil clasic.
Unei astfel de maşini care dă senzaţia că nu oboseşte niciodată îi place drumul cât mai lung şi, pe cât posibil, cât mai lipsit de radare, pentru că AUDI RS6 Avant are capacitatea de a-i schimba personalitatea şi comportamentul chiar şi celui mai cuminte conducător auto. Dacă m-ar chema AUDI, aş recomanda acest automobil doar celor cu o experienţă prealabilă de condus de minim 300 de cai-putere şi trecuţi de vârsta nebuniilor tinereşti, fiindcă, vorba unui celebru slogan publicitar al unui producător de anvelope, "Power is nothing without control (Puterea nu înseamnă nimic fără control)". Dar cum acest lucru nu se va întâmpla, maşina este recomandată doar celor care sunt dispuşi să renunţe la minim 100.000 de Euro pentru această bijuterie nemţească.
(advertorial)
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.