URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 31 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă am fi făcut orele de română prin internet, cel mai probabil că profesoara nu și-ar mai fi amintit de un elev obscur din a VI-a C. Aș fi rămas doar o adunătură de pixeli, un cadru minuscul în colțul din dreapta jos al ecranului, o fărâmă digitală pe care o uiți imediat ce închizi calculatorul sau tableta.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Nu trebuie să poarte mască persoana care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută, etc). Dincolo de faptul că nu se prevede ce înseamnă umiditate crescută sau temperatură ridicată, agentul trebuie să constate contravenția cu termometrul și barometrul? Mai mult, cum îl constată Agentul 007 pe „etc.”?!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
24 Martie 2016, 18:20

Cu tramvaiul pe Peţa: O nouă linie de tramvai va lega zona Căii Aradului de Cantemir cu statii la Auchan, Universitate şi cartierul Ceyrat (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea ar putea avea o nouă linie de tramvai. Primăria vrea să atragă o finanţare de 5 milioane euro din fonduri europene pentru amenajarea unei linii de tramvai care să lege zona Căii Aradului de cartierul Cantemir, de-a lungul pârâului Peţa.

"Această linie de tramvai va îmbunătăţi accesul orădenilor la zona comercială, la viitoarea sală polivalentă care va fi construită pe amplasamentul Pieţei Obor, la Universitate şi la viitorul cartier Ceyrat", a declarat primarul Ilie Bolojan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit proiectului, linia de tramvai va porni din intersecţia străzii Aviatorilor cu Calea Aradului şi va înainta, spre ieşirea din oraş, pe amplasamentul actualului scuar care desparte cele două sensuri de rulare, până după podul peste Peţa. Aici, linia de tramvai va coti la stânga şi va înainta de-a lungul cursului de apă până în Cantemir, cu staţii la Auchan, sala polivalentă, Universitate şi cartierul Ceyrat.

"Noua linie de tramvai va avea o lungime de 5 kilometri, cu cale dublă de rulare. Cea mai mare parte a terenurilor sunt proprietatea oraşului, astfel că vor fi foarte puţine exproprieri", a declarat primarul.

Potrivit edilului, investiţia ar urma să fie finanţată prin Planul Operaţional Regional, axa de mobilitate urbană, rezervată municipiilor reşedinţă de judeţ.

Conform discuţiilor purtate de reprezentanţii Asociaţiei Municipiilor cu cei ai Ministerului Dezvoltării, 50% din fondurile alocate de finanţatorul european se vor împărţi în mod egal între municipii, urmând ca diferenţa să se acorde raportat la populaţie. Conform estimărilor, municipalitatea orădeană ar putea atrage până la 30 milioane euro.

Dacă adăugăm cei 50 milioane euro deja contractaţi pentru înlocuirea reţelelor de termoficare, municipiul poate miza deja pe circa 85 milioane euro în noul ciclu de finanţare europeană 2014-2020.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
LA CIMITIR , TRAMVAI , LA CIMITIR
Daca tot sunt atatia fani tramvai atunci macar sa fie adus prin fata intrarii in cimitir ! In felul asta asiguri transportul si pentru cei de varsta a treia !
Postat 25 Martie 2016, 17:17 de TDS
...
Tramvaiul e bun, dar nu de la blocul lui tanti Florica la blocul lui tanti Ancuta. Ca trebuie tuturor, nu numai lui tanti aia si aia. Dar sa fie pe trasee cu adevarat circulate. Tanti aia si aia, sa-si duca plasele de la una la alta cu taxiul, ca tramvaiul trebuie celor multi care merg pe trasee aglomerate. Dar, prostimea anticomunista angajata la ziarul Urzica de Bihor nu pricepe si basta.
Postat 25 Martie 2016, 09:17 de SirmaGhipata
@TDS
Eu inteleg ca trebuie sa contesti tot ce face Bolojan, dar putina logica n-ar strica. Troleele sau autobusele vor folosi aceeasi infrastructura, adica strazile orasului si asa foarte aglomerate, in timp ce o linie noua de tramvai pe traseul propus, va crea un traseu nou ce va fi benefic in sensul decongestionarii traficului.
Postat 25 Martie 2016, 08:46 de anticomunist
dezvoltare
Orasul se dezvolta,f bine ca se extinde linia de tramvai,pentru acces facil in orice parte de oras. Cei care scrieti pe aici,in mare parte aceeasi aveti aproape toti,cu mici exceptii problem la |"mansarda" unii mai mici,alti mai grave.Bolo are stomac,ca rezista usor la injurii,mai suntem si noi cativa ,cam 70 % din cei care merg la vot cu el,pt ca altu mai bun nu a rasarit inca.Deci eu tot asa ," hai bolo ".Tds tot viseaza catuse,vise placute.....
Postat 25 Martie 2016, 08:37 de suporter_oradean
OK
@naldo23: Mi-ai scris asta si pe FB si am fost de acord ! E foarte bine cu autobuzele electrice ! Fara " debou " !
Postat 25 Martie 2016, 06:58 de TDS
tot fraieiri si inapoiati ramaneti...
vai de voi contestatari si puturosi , lipsiti de viitor si orice tip de viziune - parca v-a nascut mama lui mang. Primii la boicot si chibitari fara leac. Noroc ca nu-si pune mintea cu voi nimeni si orasul asta are drumul lui spre dezvoltare. Bravo Bolojan si meriti cinstea oamenilor de bine din oras. Si, ca sa moara de ciuda toti chibitii - mai e putin si vei fi investit un nou mandat de primar. Succes intregii administratii din Oradea!!!
Postat 25 Martie 2016, 06:56 de TC
și totuși...
CENTRUL RAMANE CIRCULABIL AUTO DOAR ASA INTR-O DUNGA? SI CU INTERSECTIA AIA NESEMAFORIZATA DE PE IULIU MANIU CUM FOSZOMBO FACETI?
Postat 25 Martie 2016, 00:19 de ADINA
@TDS
vezi ca suntem in secolul 21 si exista autobuze electrice mult mai eficiente decat troleibuzele tale care necesita infrastructura,debou si o noua regie infintata de la 0 in oras. Mai foloseste si creierul domnule TDS inainte sa coci o idee!:))
Postat 24 Martie 2016, 22:16 de naldo23
TROLEE
Aparent e bine ! Dar de ce nu se merge pe ideea troleelor ?! Tot nepoluant , montezi niste cabluri , nu ai nevoie de cale de rulare , costa mult mai putin si se executa repede ! Dar asta e ! Lui Bolojan i-au intrat in cap tramvaiele si cred ca nici Ioana Irina nu i le poate scoate cu forcepsul ! Cat costa un tramvai ? ( varianta Filip COSTa , nenica ! Tramvaiul romanesc e la jumate / daca nu si mai bine ! Cat costa un troleu ? Pai da , dar comisionul ? Cat e comisionul ?
Postat 24 Martie 2016, 19:09 de TDS
Doar 5 milioane euroi pentru 5 km cale dubla de tramvai?
16,5 milioane a costat straduta care leagă usa strandului Dinamo de poarta remizei CFR (4,8 milioane euro fiecare km de betoane si asfalt). Fara 25 milioane Euro la 5 km de tramvai nu faci nici la preturile din anii cand s-a facut prima linie bolsevica din Oradea (1958). Amatorii oradeni sunt mai rai decat teroristii ISIS.
Postat 24 Martie 2016, 18:52 de SirmaGhipata
Costuri mari si inutile, bani aruncati in vant.
Tramvai ar merge spre Felix si invers spre Bors. Intre traseele existente, paralel cu centura asa cum se vrea, este inca o prostie marca Oradea Mică și cam Prostuță. Cu 30 milioane de euro faci un spital regional de 5 stele, bun pentru tot oradeanul. Cu aceeasi bani vrei tramvai pe care sa circule tanti Aurica din Iosia la vara-sa Paraschiva din Nufarul, cu sarsanaua plina de la vreun retailer.
Postat 24 Martie 2016, 18:41 de SirmaGhipata
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3983 RON
  • 1 EUR = 4.8421 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON