URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Septembrie 2019, 08:40

Copiii de azi, adulţii de mâine

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Unul dintre cele mai abordate, discutate, disecate subiecte în România ultimelor decenii este cel al educaţiei. Oamenii au păreri, încearcă să afle cât mai multe date şi să găsească soluţii la situaţii tot mai grave care îi afectează pe copii. Mulţi apelează la specialişti, a căror voce - care exprimă informaţii adunate în ani de experienţă - trebuie ascultată. Asta fac şi eu acum, prin publicarea unui material interesant, scris de psihologul Natalia Iosif (foto), despre problemele celor mici şi despre o soluţie aparte propusă de specialistul orădean. Vă invit la lectură. :)

Citeam recent un articol cu informaţii ştiute, cunoscute, văzute, întâlnite, observate de orice mamă, orice tată, orice educatoare, profesor, poliţist sau cadru medical. Se scria următoarele:

"Copiii noştri sunt într-o stare emoţională devastatoare! În ultimii 15 ani, cercetătorii ne-au dat statistici din ce în ce mai alarmante privind o creştere acută şi constantă a pericolului de îmbolnăvire mintală a copiilor, care ajunge acum la proporţii de epidemie."

Şi continua articolul cu ceva statistici, recunosc neverificate de mine... dar nici nu am simţit necesitatea unei verificări. E suficient să observ cazurile din practica profesională, să stau de vorbă cu nişte educatoare, să deschid televizorul, să ascult ştirile, să observ societatea în care trăim.

Statisticile articolului erau următoarele: 

• 1 din 5 copii are probleme de sănătate mintală

• în ultimii 15 ani s-a observat o creştere cu 43% a cazurilor de ADHD

• în aceeaşi perioadă a crescut cu 37% numărul adolescenţilor cu depresie

• iar rata sinuciderilor la copiii cu vârste între 10 şi 14 ani a crescut cu 200%.

Dacă aş deschide Google să caut statistici despre nivelul creşterii actelor agresive în şcoli, în societate, intuiesc deja cifrele alarmante. Pentru cei mai mulţi dintre noi, întrebarea persistentă "Ce să facem?" rămâne doar o întrebare - trecem mai departe, ne vedem de vieţile noastre, bucurându-ne (sau nu) că al nostru copil e încă bine mersi, nu ca al vecinului sau colegului.

Deşi sloganul: "ESTE MAI IEFTIN SĂ PREVII DECÂT SĂ TRATEZI" este bine cunoscut, încă suntem deficitari la a-i înţelege utilitatea în viaţa de zi cu zi.

Programele de educaţie psiho-socială pentru copii au un caracter de prevenţie. Vorbim de un proces care durează, dar oferă atât celor mici, cât şi colectivităţii posibilitatea de a-şi creşte şi dezvolta controlul asupra determinanţilor sănătăţii psihice şi emoţionale, de a-şi îmbunătăţi efectiv starea de sănătate fizică şi psihică. Este o alegere personală părintească, cu responsabilitate socială şi are drept scop asigurarea în viitor a unei mai bune sănătăţi psihice şi emoţionale a copilului tău.

Costă? Da, costă, dar e o investiţie care merită toţi banii!

Vrem ca ai noştri copii să fie oameni fericiţi, responsabili, echilibraţi, sănătoşi, să se adapteze cu uşurinţă la schimbările rapide ale societăţii, să facă faţă provocărilor, dar îi lăsăm cu bone tehnologice şi nu ne implicăm în activităţile lor zilnice şi nu răspundem nevoilor acute de afecţiune, de acceptare necondiţionată…

Trebuie să ne trezim!

Ştiaţi că...

- …copiii care îşi gestionează mai bine emoţiile au mai mult succes în relaţie cu ceilalţi?

- …copiii care se exprimă preponderent pozitiv au relaţii mai bune cu ceilalţi?

- …copiii care îşi pot stăpâni furia devin mai plăcuţi, sunt mai competenţi din punct de vedere social?

- …copiii care ştiu să îşi facă cunoscute emoţiile proprii sunt mult mai plăcuţi de cei din jur?

Şcoala lui Pepo oferă săptămânal servicii care au drept scop dezvoltarea inteligenţei emoţionale, dezvoltarea personală, dezvoltarea socio-emoţională.

Ce este această inteligenţă emoţională despre care ne dăm seamă că lipseşte, dar pe care nu ştim să o definim ori să o înţelegem? Cunoscutul autor Daniel Goleman susţine că aceste domenii ale inteligenţei emoţionale nu sunt talente înnăscute, ci mai degrabă abilităţi ce se pot forma.

Cele 5 domenii principale ale inteligenţei emoţionale propuse de Peter Salovey sunt:

- Cunoaşterea propriilor emoţii (să fii conştient de tine – să poţi recunoaşte o emoţie în timp ce o trăieşti)

- Gestionarea propriilor emoţii (să poţi să îţi gestionezi emoţiile într-un mod constructiv)

- Motivarea propriei persoane (gestionarea propriilor emoţii pentru a atinge un obiectiv)

- Recunoaşterea emoţiilor celor din jur (empatie şi conştienţă socială)

- Gestionarea relaţiilor (abilităţi sociale şi capacacitatea de a gestiona emoţiile celor din jur)

La Şcoala lui Pepo întâlnirile au loc o dată pe săptămână, timp de o oră, pe tot parcursul anului şcolar, pe grupe de vârstă.

Orarul întâlnirilor de dezvoltare socio-emoţională:

- Marţi, ora 17:00 – grupă preşcolari (4-6 ani)
- Marţi, ora 18:15 – grupă şcolari (7-10 ani)
- Miercuri, ora 17:00 – grupă preşcolari (4-6 ani)
- Miercuri, ora 18:15 – grupă şcolari – ADHD

Activităţile educaţionale din cadrul Şcolii lui Pepo sunt organizate şi coordonate de către psiholog Natalia Iosif şi psiholog Cecilia Coita.

Detalii şi înscrieri, la numerele de telefon 0753/580.349 sau 0745/590.390 sau completând următoarele formulare online:

PROGRAM DE DEZVOLTARE SOCIO-EMOŢIONALĂ: https://forms.gle/q85y3HaqyTKiK36EA

ŞCOALA LUI PEPO - ADHD: https://forms.gle/Vk2vF3AwXdtEai7n6

Acţionează acum în interesul copilului tău!

(Advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON