URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 12 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oricât ai fi de răuvoitor, nu poți să nu remarci că în ceea ce privește infrastructura grea - centuri, pasaje și poduri - Oradea stă foarte bine. Iar la aceste lucrări detaliile contează mai puțin. Faptul că o dală stă mai strâmbă sau că după șase luni mai trebuie să pui o roabă de asfalt pe drumul care face legătura cu autostrada nu e un capăt de țară...
Zic şi eu
Adrian Cris
Știți unde era și ce făcea Ilie Bolojan lunea trecută, când Marcel Ciolacu, premier, președinte PSD și candidat la Președinție, îl „propunea” prim-ministru taman din Ambasada României la Paris, zicând că bihoreanul „a realizat foarte multe” și nu are „nici cea mai mică problemă” de a lucra cu el? La Căminul Cultural din Bulz. Unde ce credeți că le spunea celor câtorva zeci de localnici adunați să-l asculte? Nu promisiuni că va curge lapte și miere, ci dimpotrivă!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Octombrie 2024, 12:35

Concurența HiSky pe Aeroportul Oradea obligă Tarom să scadă spectaculos prețurile

Concurența HiSky pe Aeroportul Oradea obligă Tarom să scadă spectaculos prețurile foto generic, arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În săptămâna dinaintea deschiderii zborurilor Oradea – București de operatorul privat HiSky, compania națională Tarom, care până acum practica tarife usturătoare pe această rută, se repliază, adoptând o politică de prețuri atractivă, chiar și comparativ cu cea privată. 

Rezultatul este scăderea la mai mult de jumătate a prețurilor pe care Tarom le percepea până acum pentru cursele între Oradea și Capitală, dar trebuie spus că, deocamdată, este o „promoție”, parte a unei campanii la nivel național duse de compania publică pentru cei care cumpără bilete între 7 și 9 octombrie pentru a călători către și dinspre București începând din 4 noiembrie.

„Nu mă așteptam”

Concurența face bine clientului. Cu câteva zile înainte ca operatorul privat HiSky să lanseze ruta Oradea – București, pe 14 octombrie, pe care o va asigura cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Bihor și al Primăriei Oradea, compania Tarom și-a revizuit în jos prețurile spre Capitală, pentru zboruri începând din 4 noiembrie, fapt remarcat inclusiv de cititorii BIHOREANULUI, surprinși de promptitudinea reacției Tarom.

„Odată cu sosirea la Oradea a companiei Hisky și operarea de către aceasta a zborurilor către București, era de așteptat ca Tarom sa ia atitudine în ce privește prețurile. Nu mă așteptam să o facă foarte repede și dacă urma să o facă mă așteptam doar la o mică reducere, dar se pare că Tarom a luat atitudine mult mai repede decât mă așteptam eu, și nu doar cu o mică reducere a prețurilor, ci cu prețuri chiar mai mici decât cele ale Hisky!”, a scris redacției un cititor care arată că luni, 7 octombrie, prospectând posibilitatea de a face o rezervare pentru o călătorie cu avionul în luna noiembrie fie cu Tarom, fie cu HiSky, a constatat că pentru luna viitoare compania publică pune în vânzare bilete la prețuri mai mici decât cea privată.

Tarom vs. HiSky 

Concret, dacă până acum Tarom vindea bilete spre Capitală la prețuri prohibitive, acestea au ajuns de-a dreptul accesibile, competitive chiar și în raport cu operatorul privat.

Cititorul BIHOREANULUI amintește că până acum Tarom vindea bilete spre București la prețuri care începeau de la 80 euro doar dus, cu bagajul de cală inclus, dar acestea ajungeau și mult peste dublul acestei sume pentru un drum dus – întors. De exemplu, cu două săptămâni în urmă, pentru o cursă Oradea – București pe 11 octombrie la ora 9.40 și retur București – Oradea pe 13 octombrie la ora 17.35, cu serviciul standard ce include și bagaj de cală, prețul a fost de 264 euro, adică echivalentul a 1.300 lei.

De luna viitoare, însă, Tarom oferă și variante cu costuri sub cele ale HiSky, la o nouă categorie denumită „Promo Light”, fără bagaj de cală. 

Exemplul dat de cititorul BIHOREANULUI: „Am luat data de marți, 12 noiembrie, unde cel mai ieftin zbor cu Hisky de la Oradea la București, cu pachetul Basic (fără bagaj de cală), costa 29,99 euro, în timp ce la Tarom, surprinzător, cel mai ieftin zbor pentru aceeași dată costă acum doar 24,76 euro, cu noul pachet Promo Light, tot fără bagaj de cală. Pentru aceeași dată, dacă ar fi să zbor cu Hisky de la Oradea la București și aș avea nevoie de un pachet care să includă și un bagaj de cală, cel mai ieftin pachet ar fi Premium, care se vinde pentru 104,99 euro, în timp ce Tarom vinde cel mai ieftin pachet care include și bagajul de cală, Optim, la prețul de 87,76 euro”.

Concluzia? „Tarom nu doar că a luat atitudine foarte repede, dar a pus în vânzare bilete mai ieftine decât Hisky, cu sau fără bagaj de cală, și asta încă înainte cu o săptămână ca Hisky să înceapă operarea efectivă de la Oradea”.

O simulare făcută de BIHOREANUL pentru zboruri tur-retur Oradea - București, cu plecare pe 11 noiembrie și întoarcere pe 13 noiembrie, arată că, fără bagaj de cală, biletele Tarom costă în total 71,32 euro, iar biletele HiSky costă 72,11 euro. 

„Promoție” Tarom la nivel național

Trebuie precizat, însă, că reducerea de prețuri anunțată de Tarom nu este specifică doar rutei Oradea - București și, de asemenea, că va fi practicată pentru o perioadă limitată.

De altfel, Tarom a anunțat inclusiv pe pagina sa de Facebook că lansează o campanie destinată celor care cumpără bilete în perioada 7 - 9 octombrie și vor călători începând din 4 noiembrie spre destinații interne. Potrivit acesteia, către București prețul biletelor încep „de la 23 euro”, iar dinspre București „de la 47 euro”.

Mai mult, compania chiar precizează că „locurile la aceste tarife sunt limitate”. Nu este clar, de asemenea, dacă promoțiile de acest fel vor deveni o obișnuință. 

Orare diferite

Pe de altă parte, este de menționat că Tarom și HiSky vor avea ore diferite de operare a zborurilor de la Oradea la București, astfel încât un călător, dacă vrea să ajungă mai devreme în București pentru a rezolva diferite probleme, ar putea prefera compania privată. Dacă, însă, nu este presat să ajungă în Capitală la ore mai apropiate dimineții, ar putea opta pentru Tarom.

Concret, HiSky va decola de la Oradea la ora 6.30, cu sosire pe Aeroportul Otopeni la ora 7.20, Tarom pornește de pe Aeroportul din Oradea la ora 9.40 și ora de aterizare este 11.00. „Pentru cei care nu depind de o anumită oră una e să decolezi la 6:30 și alta e la 9:40, ținând cont de faptul că, de regulă, în aeroport trebuie să fii cu minimum două ore înainte de ora zborului”, arată cititorul BIHOREANULUI, sugerând că zborul Tarom poate fi preferat de persoanele care nu doresc să se trezească dimineața foarte devreme.

În sfârșit, concurență 

Cursele HiSky Oradea – București, precum și altele - de pildă spre Londra, dar și spre alte destinații - deocamdată în regim charter - au fost stabilite în baza unui parteneriat cu compania Air Oradea, înființată de Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor, care au semnat în luna aprilie a acestui an un contract ce prevede operarea lor pe o perioadă de 5 ani, cu o susținere de 750.000 euro din partea celor două administrații.

Practicarea de către HiSky a unor prețuri accesibile în comparație cu cele ale Tarom, care avea poziție de monopol, era de altfel unul dintre obiectivele parteneriatului, însă la acest moment este greu de spus care dintre companii va reuși să atragă mai mulți pasageri și, mai ales, care va reuși să mențină pentru mai mult timp prețuri bune.

De asemenea, este de remarcat că, în timp ce calitatea serviciilor Tarom este destul de modestă, aeronavele ATR cu care compania publică operează zborurile de Oradea vor rămâne un dezavantaj, în condițiile în care HiSky are o flotă formată exclusiv din jet-uri și va putea oferi zboruri mai rapide și cu un grad de confort și siguranță mai ridicat.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
KP
Boala ta psihică iti spune ca ai avere, de fapt ai pe draq.
Postat 09 Octombrie 2024, 15:06 de Sandu2100
Sandu, de aceea ești "slugă la dârloagă" ...
... pentru că faci confuzie între nujăril de camere și cel al proprietăților. Asta arată că locuiești la garsonieră, așabcum bănuiam. Dar știi de ce nu poți mai mult? Din cauza mentalității de tip colectivist, de colhoz redenumit fermă ... unde nu ai înțeles că un om cu ceva avere, muncită și nu obținută ca unii birtinezi din aranjamente politice, nu face mulți purici dacă plătește prostiile și neperformanțele aleșilor tăi.
Postat 09 Octombrie 2024, 08:11 de KP
Florea
Parcă te lăudai ca faci mai mulți bani ca #Poiu, nu știu cum sa face ca el nu se plânge, în schimb tu și #KP cu 70 de proprietăți vă plângeți ::::::))))) si bogații plâng ::::::::))))))
Postat 08 Octombrie 2024, 19:11 de Sandu2100
rusii de hiski
is permit zboruri ieftine ptr ca: kerosen rusesc la 10 centi 1000 de litri,ptr ca taxe minime sau chiar deloc guvernului de la thisinau,mantenanta aeronave probabil facuta la moscva,plus zeci de mii sau sute de mii de euro bani gratis din buzunarele oradenilor de la camarila PNL Oradea
Postat 08 Octombrie 2024, 19:05 de florea
Sar pițigoi ...
... în tandem, ca să arate că majoritatea decide, indiferent cât de limitată e la numărul de cirvumvoluțiuni.
Postat 08 Octombrie 2024, 18:32 de KP
KP
Da ce ai vrea sa subvenționeze, Rus Cosmos ::::))))
Postat 08 Octombrie 2024, 15:36 de Sandu2100
KP - gica-contra
Da, mai bine facea 100.000 de parcari sa aiba si KP unde sa-si parcheze tigaia.
Postat 08 Octombrie 2024, 15:29 de unul
Pe bihorenii care nu zboară la București, în schimb, îi arde la buzunar tot așa ca până acum.
Pentru că municipalitatea și județul subvenționează zborurile firmei HiSky cu sediul în Chișinău, în loc să fi încheiat din start o înțelegere cu Tarom.
Postat 08 Octombrie 2024, 13:25 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6601 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON