URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Mai 2022, 17:11

Cine va construi centura Sânmartin, o investiție de 30 milioane de euro

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

A fost aleasă asocierea care va construi centura Sânmartin, ce va porni din Oradea şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix. Investiţia se ridică la circa 30 milioane de euro fără TVA.

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat, miercuri, că licitaţia pentru proiectarea şi execuţia şoselei este o asociere de firme formată din Construcţii Erbaşu (liderul asocierii), Drumuri Orăşeneşti, Procons Group şi Váhostav (Slovacia). 

"Vom aştepta să treacă perioada prevăzută pentru contestaţii, dar sperăm să nu avem. Ne propunem ca la începutul lunii iunie să semnăm contractul pentru proiectare şi execuţie. Estimez că în 2-3 luni se poate finaliza proiectul tehnic. În paralel, se vor realiza şi procedurile de expropriere, în aşa fel încât în luna august să începem lucrările", a precizat Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, potrivit informării CJ.

Şoseaua va avea o lungime de 5,7 kilometri, la care se adaugă bretelele rutiere de legătură de peste 2 kilometri. Lăţimea drumului va fi de 10 metri, cu două benzi de circulaţie, câte una pe sens. De-a lungul acestuia este prevăzută o pistă de biciclete cu o lăţime de 3 metri.

Traseul va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea şi va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât şi staţiunile Băile 1 Mai şi Băile Felix. Sunt prevăzute 3 poduri, două pasaje supraterane, un viaduct şi trei intersecţii giratorii.

Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 şi noua şosea de centură, este prevăzut şi un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul giraţiei de la intrarea în localitatea Sânmartin, în cartierul numit popular "Cartierul ANL". 

Investiția se ridică la 148.940.166,91 lei fără TVA.

Durata de realizare a centurii este de 17 luni, din care 3 luni proiectare şi 14 luni execuţie. Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Se vede ca suntem condusi de niste tarani!
Asa-i obisnuit taranul, cu ulita, doua sensuri cu latimea de doi metri pe sens, cat sa treaca cu caruta! Faceti-l naibii cu doua benzi pe sens, vedeti mai departe de ziua de maine! P.S. Cine vrea sa vada un exemplu, sunt multe, de bataie de joc altoita pe pr*stie+ticalosie, sa mearga pe drumul care duce la Fughiu, pe la Podgoria! E dat in folosinta in 2020, dar pare conceput pt. carute!
Postat 19 Mai 2022, 05:32 de pinonel
CrisDumi aka KP VUVUZELA comunistă
In capul tău costa atât, în rest noi o sa ne bucuram de respectivul drum
Postat 18 Mai 2022, 21:21 de Sandu2100
Un amărât de drum pe două benzi.
Costă, la kilometru de drum, cât e prețul de drum expres cu patru benzi în regim de autostradă din Ungaria. Hoții noștri nu se lasă. Ei trebuie să câștige într -un an cât alții într-o viață.
Postat 18 Mai 2022, 20:21 de KP
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON