URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 28 IULIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă, prin absurd, de mâine s-ar închide toate Ministerele și Agențiile din București, în mai puțin de doi ani PIB-ul României s-ar dubla. Pentru că, în mare măsură, munca birocraților se rezumă exclusiv la a-și păstra privilegiile. Iar dacă de mâine s-ar desființa toate Consiliile de Administrație la companiile de stat, jumătate dintre muzele de partid ar muri de foame și un sfert din activ ar ajunge să trăiască din alocațiile copiilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Sub conducerea lui Ilie Bolojan, căruia mai-marii partidului îi laudă performanţele obţinute ca primar al Oradiei şi, mai nou, ca preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, organizaţia PNL va fi cea mai numeroasă la Congresul partidului din 25 septembrie. În ciuda ofertelor şi promisiunilor pe care precis i le-au făcut, Bolojan s-a ferit să-şi declare sprijinul pentru unul dintre cei doi candidaţi la şefie, premierul Florin Cîţu şi actualul deţinător al funcţiei, Ludovic Orban.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când am văzut ştirea cu elicopterul aterizat forţat în Bucureşti, am ştiut că va urma o avalanşă de glume pe subiect. Accesul rapid la informaţie, obligaţia de a avea o părere despre orice şi uşurinţa de exprimare individuală în spaţiul public au făcut ca elicopterul acela ghinionist să plonjeze direct într-o mare de glume şi miştouri. O să ziceţi că nu doar noi am fost, că şi Ambasada Suediei a comis-o. Staţi liniştiţi, şi acolo e tot un om la butoane, poate chiar românaş de-al nostru.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
07 Decembrie 2009, 10:41

Centură pe datorie

Centură pe datorie PE TERMINATE. Şoseaua de centură va fi redată circulaţiei în cursul acestei săptămâni. "Dacă nu plouă şi putem menţine ritmul de lucru, undeva pe joi-vineri vom putea reda drumul circulaţiei", promite Beniamin Rus, patronul firmei Selina
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De 1 Decembrie, şoseaua de centură trebuia să fie funcţională. Constructorul s-a obligat ca, în condiţiile în care totul ar fi mers bine, la sfârşitul lunii noiembrie inelul ocolitor al oraşului să fie practicabil măcar pe două benzi.

Orădenii n-ar mai fi trebuit să-şi mănânce nervii prinşi în ambuteiajele interminabile din inima oraşului. Dar n-a mers totul bine...

Pe datorie

După luni de zile în care a lucrat pe datorie, luna trecută firma Selina, constructorul şoselei de centură, a fost la un pas să-şi strângă utilajele şi să trimită oamenii acasă, lăsând lucrarea baltă. Firma are de încasat de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) 14 milioane de lei numai pentru tronsonul cuprins între Bulevardul Ştefan cel Mare şi Calea Sântandreiului, dat de mult în folosinţă. Suma este dublată acum de lucrările executate pe porţiunea dintre Calea Devei şi Calea Clujului, adică între Selgros şi Metro.

Acest tronson trebuia redat circulaţiei pe data de 1 decembrie, dar constructorul spune că lucrările trenează din lipsa finanţării de la CNADNR. "Toate elementele componente ale asfaltului trebuie plătite anticipat. Dacă nu primim banii, sistăm lucrările", avertiza, încă de luna trecută, Călin Roman, directorul general al Selinei. Numai că de suferit, ar suferi tot orădenii...

"Plătim avans"

17 Bolojan.jpgCum CNADNR nu a dat un ban, în contul lucrărilor se pare că va plăti bugetul local. "Am rugat firma Selina să lucreze în continuare şi îi vom plăti în avans o sumă pentru lucrările pe care urma să le execute în 2010 în oraş. Practic, este o formă de împrumut acordat firmei", spune primarul Ilie Bolojan (foto).

Eduard Florea, directorul economic al Primăriei, spune că formula este perfect legală. "Să fie clar, noi nu vom plăti pentru şoseaua de centură, care este a Ministerului Transporturilor şi a CNADNR-ului, dar vom da un avans firmei Selina pentru lucrările pe care le are contractate Primăria", explică directorul.

Astfel, avansul de maxim 30% va fi plătit în contul contractului pentru amenajarea de parcări, plombări şi reparaţii de drumuri, sau aferent contractului pentru reabilitarea carosabilului în Calea Aradului şi Calea Clujului.

Centura, termen final

17 Rus.jpgBeniamin Rus (foto), patronul firmei Selina, promite că, în aceste condiţii, va finaliza lucrările la centură pe cheltuiala proprie. "Vom lucra în foc continuu. Spre sfârşitul săptămânii (n.r. - 7-14 decembrie) vom avea şoseaua asfaltată", spune Rus. Firma va primi avansul în luna ianuarie. "Nu sunt bani pe care Primăria ni-i dă degeaba, ci va trebui să executăm lucrări în contul lor în cursul anului 2010", precizează Rus, ca să nu se creadă că la mijloc ar fi ceva necurat.

Deşi încă nu s-au vehiculat vreo sumă, constructorul speră să încaseze undeva la 2 milioane de euro ca să-şi mai acopere din "găurile" provocate de CNADNR şi de Ministerul Transporturilor. Bani plătiţi din buzunarul orădenilor în contul unor lucrări care trebuiau finanţate din bugetul central. C-aşa-i în România!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1766 RON
  • 1 EUR = 4.9194 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON