URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 18 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
O nouă competiție europeană fără România (campionatul european, în cazul de față) nu ne mai supără așa cum ne-ar fi supărat în anii 90, semn că ne-am obișnuit deja. De fapt, ce zic eu că ne-ar fi supărat? Pe vremea aceea ni s-ar fi părut de-a dreptul imposibil! Dar construcțiile trainice și strategiile pe termen lung nu se mai practică în sportul românesc decât sporadic, organizațiile și finanțatorii nu mai au răbdare, își doresc rezultate imediate. În cele mai multe cazuri se practică un soi de agricultură sportivă debilă - se plantează azi și se culege mâine.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit Dicţionarului explicativ al limbii române, sula este o unealtă alcătuită dintr-o tijă mare şi subţire de oţel, dreaptă sau curbă, ascuţită la vârf, fixată într-un mâner şi folosită în pielărie (cizmărie, cojocărie etc) pentru a găuri pielea ori talpa spre a putea trece acul cu aţa prin ele. Poate multă lume nu ştie, dar sula s-a utilizat şi încă se utilizează şi astăzi pe scară largă inclusiv în justiţie, la găurirea coperţilor de dosare, pentru a putea fi realizată operaţiunea de coasere a acestora...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
14 Ianuarie 2010, 10:18

Centrul Civic devine sens giratoriu

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Înainte de sfârşitul acestui an, la intersecţia străzilor Cele Trei Crişuri, Calea Clujului şi Piaţa Independenţei va fi amenajat un sens giratoriu. Măsura va fi luată pentru fluidizarea circulaţiei în zonă şi menajarea noilor tramvaie Siemens.

"Lucrările presupun înlocuirea liniilor de tramvai, pentru că sunt uzate. De asemenea, trebuie mărite razele de curbură ale liniei, deoarece curbele prea strânse distrug bandajele la tramvaiele Siemens şi firma spune că în condiţiile acestea nu mai asigură garanţia", a declarat Leontin Pătcaş, şeful Serviciului Drumuri şi Poduri din cadrul Primăriei Oradea.

Circulaţia în viitorul sens giratoriu se va face cu intrare dinspre Calea Mareşal Ion Averescu, podul Dacia şi Piaţa Independenţei, iar actualele semafoare vor fi desfiinţate. "Vor mai exista doar două semafoare, dar şi acelea pentru tramvai. Ele vor fi automatizate şi vor da undă verde la apariţia garniturii", spune Pătcaş.

Cu ocazia lucrărilor, vor fi automatizate şapte macaze, pentru ca vatmanii să nu mai fie obligaţi să coboare ca să le schimbe manual, cu levierul.

Pentru a desfiinţa actualele curbe, viitorul traseu al liniilor de tramvai va traversa sensul giratoriu pe la jumătate, înaintând aproape drept pe strada Piaţa Independenţei, prin faţa catedralei "Învierea Domnului".

Mutarea liniei de tramvai cu circa 20 de metri va aduce un plus de peste 250 metri pătraţi suprafeţei parcării din Centrul Civic şi va permite extinderea spaţiului verde.

Viitorul sens giratoriu este deocamdată în fază de proiect, urmând să fie dezbătut în comun de către reprezentanţii OTL, Direcţiei Tehnice a Primăriei Oradea şi Poliţiei Rutiere.

Investiţia a fost estimată în jur la două milioane de euro, dar în urma licitaţiei preţul final va fi probabil mai mic. Lucrările vor fi suportate în proporţie de 60% din bugetul local, iar diferenţa va fi alocată de către regia de transport local.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Za Zimans
Zona respectiva a fost re-facuta din temelii in urma cu putin timp. Doi: tin minte ca inainte de cumpararea tramvaielor, aia de la Zimans au laudat liniile de tramvai din Oradea (Groza era leoarca de bucurie). Acuma nu mai e buna linia si e bai cu garantia. Treaba romaneasca. Sunt tare curios ce vor face astia de acuma. Ce calitate si la cati bani, ca asta arde la noi.
Postat 14 Ianuarie 2010, 11:10 de kbm
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1226 RON
  • 1 EUR = 4.9242 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON