URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Principala temă de campanie la alegerile locale a fost traseul Inelului Metropolitan de Nord, care pângărește zona paradisiacă din cartierul orădean Podgoria. Acum, că alegerile s-au terminat, mă gândeam că liniștea se va lăsa peste chestiune, mai ales că au intrat în consultare publică trei variante de drum. Iată, însă, că a apărut un ONG care, prin vocea unei distinse doamne, declară că locuitorii din Podgoria și cei din Oșorhei nu sunt de acord cu nici una dintre propuneri...
Zic şi eu
Adrian Cris
De-o vreme, televiziunile de știri sunt toată ziua cu Bolojan în gură. Cu cât omul tace despre sine cu mai multă încăpățânare, cu atât mai abitir îl pomenesc ceilalți...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum vi se pare decizia municipalității de a investi 400.000 de euro într-un concert Andrea Bocelli la Oradea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat, la sfârșitul lunii iunie a fost publicată în Monitorul Oficial o ordonanță de urgență prin care se modifică semnificativ prevederile codului rutier. Modificări importante au fost aduse și cu privire la suspendarea dreptului de a conduce dacă fapta a fost urmărită ca infracțiune, însă procurorul a dispus clasarea cauzei, situație la care am să mă refer aici...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Septembrie 2024, 18:50

Calea ferată de mare viteză București – Budapesta ar putea trece și prin Oradea. Dacă se va face, ar costa cam 17 miliarde euro

Calea ferată de mare viteză București – Budapesta ar putea trece și prin Oradea. Dacă se va face, ar costa cam 17 miliarde euro foto: HotNews.ro
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un scenariu din cele două luate în calcul pentru traseul căii ferate de mare viteză București – Budapesta, pe care trenurile să se deplaseze cu 200 km/h, prevede că acesta ar putea trece prin Oradea. Așa afirmă Ministerul Transporturilor, la mai mult de o lună după o întâlnire dintre premierii Marcel Ciolacu și Viktor Orban, în capitala României.

Costurile sunt, însă, colosale, fiind estimate la 17 miliarde euro.

SF-ul, 120 milioane euro

Detalii privind posibilul traseu al căii ferate de mare viteză între capitala României și cea a Ungariei apar într-un răspuns dat de Ministerul Transporturilor unui deputat PNL, Radu Moisin, la o lună după discuția informală dintre Ciolacu și Orban, fiind prezentate de site-ul hotnews.ro.

Potrivit acestuia, Ministerul Transporturilor arată că pentru realizarea ei este propusă realizarea unui studiu de fezabilitate pentru o linie „care să se suprapună cât mai puţin cu investițiile feroviare realizate sau în curs de realizare”.

SF-ul ar urma să coste circa 120 milioane euro și să prevadă mai multe variante de viteză de operare a trenurilor: mare viteză/viteză sporită (200 km/h, 250 km/h, 300 km/h, peste 300 km/h), să evidențieze sustenabilitatea investiției (analiza cost-beneficiu) și deservirea principalelor centre urbane și a polilor de creștere pe direcția sud-est / nord vest.

„Sustenabil” sau „hibrid”

Până la realizarea SF, arată hotnews.ro, experții din Ministerul Transporturilor au realizat o analiză preliminară din care au rezultat „două potențiale abordări”.

Una dintre acestea vizează un așa numit „aliniament sustenabil din punct de vedere economic și social” pe traseul Bucureşti – Pitești – Curtea de Argeş – Sibiu – Mediaş – (Târgu Mures) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor (590 km) și ar urma să aibă un cost estimat de 25-30 milioane euro/km, ceea ce ar conduce la un cost estimat al investiției de aproximativ 17 miliarde de euro.

O altă variantă ar fi una „hibridă”, astfel ca traseul să includă pe o parte secţiuni modernizate la nivelul unei viteze de 160 km/h (traversări montane, culoare existente) și secțiuni noi pe care să se poată circula cu peste 200 km/h.

Nu se știe când

Potrivit hotnews.ro, care citează Ministerul Transporturilor, nu se știe când va fi gata această linie de cale ferată de mare viteză.

„În acest moment este prematur de estimat o dată concretă la care vor fi finalizate lucrările pentru linia de cale ferată de mare viteză Bucureşti Budapesta, aceasta depinzând de identificarea şi obținerea finanţării, de rezultatul Studiului de Fezabilitate, de termenii de licitaţie şi contractare etc”, se arată în răspunsul Ministerului Transporturilor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
3000 de Euro...
.../metru. Nu-i rau...
Postat 05 Septembrie 2024, 01:00 de Musti
KP aka mama Omida
Pe noi ne interesează Arad-Oradea-Satu Mare si A3. Bolojan a propus la Satu Mare un DEx dar a fost refuzat datorită UDEMEREU, acum nu o sa mai refuze.
Postat 04 Septembrie 2024, 12:57 de Sandu2100
Drumul expres Cluj (A3) la Satu-Mare ...
... a fost deja enunțat de către Ministerul Transporturilor din România, cu un așa-zis termen de începere 2026 și finalizare când se va putea.
Postat 04 Septembrie 2024, 10:00 de KP
Linia se va face, dar va urma paralel drumul expres Cluj - Petea.
Ungurii au dat deja drumul lucrărilor continuării autostrăzii de la Nyreghaza la Petea, care să aibă continuitate către Zalău și Dej, ambele cu acces la A3 și Cluj. Calea ferată va urma traseul de la Cluj către zina de sud de la Satu-Mare și conexiune la calea ferată care va urma linia Nyreghaza către Budapesta și către Lvov în Ucraina, ambele cu conectare la linia către Marea Baltică. Oradea nu are lobby-iști care să se bată pentru un traseu de cale ferată care să urmeze în paralel A3 și astfel va rămâne doar o gară de tranzit cu trenuri de călători care să fie "eco".
Postat 04 Septembrie 2024, 09:58 de KP
Petre93
Te doare rău când vezi ca Orade să dezvoltă ::::)))
Postat 03 Septembrie 2024, 22:44 de Sandu2100
Probleme mari pe calea ferata si la noi si la unguri
Garnituri de vagoane vechi (40-50 de ani ani vechime), si la unguri in traficul feroviar. Trenuri care deraiaza mergand in linie dreapta prin puszta, alfold. Probleme mari de infrastructura feroviara. Nu s-au mai facut investitii nici la noi, nici la ei, din vremurile lui N. Ceausesc si J. Kadar.
Postat 03 Septembrie 2024, 18:33 de Riviera
Fara statie la Oradea
In Oradea nu va opri, e prea nesemnificativa
Postat 03 Septembrie 2024, 17:52 de Petre93
Doa...
O să circulați pe linia aia la paştele cailor, adică tot atunci când o să circulați pe autostrada Biharia-Gilău!
Postat 02 Septembrie 2024, 23:38 de Maikeltroll
..................
In primul rand nu exista varianta care sa nu treacă prin Oradea.Ungaria vrea că această linie sa treacă și prin secuime de asta au inventat că prima faza Budapesta-Cluj că nu cumva Romania sa o bage și pe asta pe la Timișoara.In al doilea rând Ungaria azi cand vorbim are probleme aproape la fel de mari cu calea ferată ca România.Trenurile au întârzieri mari,investițiile sunt stopate,trenurile învechite deci de aici și până la super tren e cam cale lunga.Daca va spun unde se face calea ferată pe care se va circula cu 200 probabil vă veți ridică sprâncenele.Serbia.Vecin cu marele apărător al creștinismului și al Europei ( din gura) Viktor Orban și cu tigrul economic al Europei ( tot din gura) Romania,Serbia realizează ceva chiar dc nu pe o super mare distanta ce noi nu vom avea nici peste 20 de ani.Mai repede as vedea mergând cu 200 trenurile între Arad și Oradea.Acolo linia se va reface peste câțiva ani și e un traseu plat,relativ drept pe care statul român dc se încăpățânează ar putea proiecta ceva ce să susțină 200 măcar așa că proiect de vitrina altfel prin munți,tuneluri,viaducte par mai mult vise.Dc trec acum calea ferată pietonal sunt traverse care pocnesc și sub greutatea mea,pe bune nu vrăjeală așa că vise plăcute despre TJV ul estului.
Postat 02 Septembrie 2024, 22:31 de Robert
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5032 RON
  • 1 EUR = 4.974 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON