URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 17 IANUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Sincer, nu mai credeam că se va alege ceva din stadionul cel nou al Oradiei, la ce constrângeri financiare se arată în acest an. Dar se pare că ori deja era pe țeavă și nu se mai putea anula investiția, ori că cineva acolo sus ne iubește...
Zic şi eu
Adrian Cris
În nici două luni, Ilie Bolojan și-a zdrențuit imaginea la care a trudit 20 de ani ca prefect de Bihor, primar al Oradiei și președinte al Consiliului Județean. Din favoritul de astă-toamnă al unor șefi de partide - și „de stânga”, și „de dreapta” - pentru funcția de premier, a devenit el însuși șef de partid, ce-i drept interimar, iar PNL încă nu dă semne că s-ar fi hotărât să redevină liberal.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că intrarea în Spațiul Schengen este un lucru bun pentru români?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât discuțiile în sfera politică cu privire la formarea unui guvern sunt extrem de tensionate, este important de cunoscut modul în care funcționează un guvern după alegeri, pe de o parte, iar, pe de altă parte, cum „răspunde” un guvern în fața parlamentului pe durata întregului său mandat...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
05 Decembrie 2012, 16:27

Calea de acces din incinta fostelor unităţi militare de pe malul Peţei a fost transformată în drum cu două benzi (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a dat marţi în folosinţă noul drum care leagă de-a lungul Peţei străzile Traian Blajovici şi Armatei Române. Noua cale de acces, transformată în şosea cu două benzi, va asigura legătura mult mai rapidă între zona Pieţei Obor şi a hypermarket-ului Real de centrul oraşului, respectiv cartierul Nufărul.

"Anul viitor vom construi o stradă nouă, care va porni din acest drum şi va da în strada Matei Barasab pentru a oferi o cale de legătură suplimentară. Totodată, vom amenaja o pistă de biciclete pe malul Peţei, iar la mijlocul distanţei dintre străzile Armatei Române şi Traian Blajovici vom construi o pasarelă care va lega cele două maluri", a spus viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

De asemenea, în vecinătatea viitorului drum spre strada Matei Basarab, municipalitatea vrea să amenajeze, în jurul unui pâlc compact de copaci care au supravieţuit demolării unităţilor militare, un parc pentru copiii din zonă şi elevii Colegiului Economic "Partenie Cosma". Amplasamentul va face obiectul unui schimb de terenuri între municipalitate şi Consiliul Judeţean care a pus terenul la dispoziţia firmei Selina pentru construcţia de locuinţe.

Noul drum de pe malul Peţei a fost construit în două luni de firma Selina. Investiţia s-a ridicat la 1,2 milioane lei cu TVA inclus şi a cuprins calea de acces lungă de 740 metri, construită pe două două benzi, cu trotuarele aferente şi 111 locuri de parcare.

Un drum modern pentru zona industrială

O altă cale de acces avută în vedere de municipalitate o constituie şoseaua lungă de 3,5 kilometri pe care Selina o construieşte la comanda municipalităţii în zona industrială. Drumul Uzinal II asigură legătura între zonele UAMT şi SIMCOR, ocolind zona industrială şi legându-se de Drumul Uzinal I în sensul giratoriu din Şoseaua Borşului.

"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare, ci să vireze la dreapta, intrând pe acest drum pentru a se lega în şoseaua de centură în sensul giratoriu din strada Podului", a spus viceprimarul Mălan.

Lucrările de modernizare executate de firma Selina la Drumul Uzinal II au demarat pe 30 august, vor dura şase luni şi vor costa 4,4 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Felicitari
Felicitari pentru toate aceste realizari. Dar un asfalt si un mijloc de transport in comun in Cartierul Grigorescu pe cand? N-ar fi nevoie de asfaltat decat strada Nojoridului si o strada care face legatura cu Apateului.
Postat 06 Decembrie 2012, 17:58 de Oradean
Daca exista vointa se poate si in Romania
Bravo Bolo,fara discutii interminabile si tiganie oamenii vor vota intodeauna oamenii faptelor nu cei ce doar se pling ca nu se poate deoarece nu este una sau alta. Ce as dori este sa nu se uite ca cresterea rapida a suprafetelor asfaltate si betonate trebuie compensata de mai multi copaci care sa absoarba caldura solara care altfel se acumuleaza in masa de beton si creste temperatura ambianta ducind la scaderea pronuntata a confortului in sezonul cald si aparitia ucigatorului smog. Daca ar fi mai multi politicieni ca Bolo am reusi sa absorbim zecile de miliarde date moca de UE. Pacat ca cei mai multi vor doar sa fure iar de la UE este mult ,mult mai riscant ca din bugetul amarat al tarii.
Postat 06 Decembrie 2012, 15:03 de Rezonabilul
PROIECTE AIURITOARE!
Aiuritoare calcule ...\\"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare...\\" Strada Crangului este o straduta ingusta printr-o zona de case si mai trebuie subtraversata calea ferata in zona industriala (largit pasajul etc)... Ce se vor bucura locuitorii zonei.... Dar sa luam partea buna a lucrurilor ... ne ramane centura din Rogerius pana la Cris libera pentru masini mici si doar masinile mari ce merg spre Arad si Cluj... De ce nu se poate gandi realizarea unei centuri pe langa Santau direct in Borsului? DE AIA!
Postat 05 Decembrie 2012, 19:42 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8347 RON
  • 1 EUR = 4.9749 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON