URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 30 OCTOMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În 25 octombrie anul Domnului 2000, a apărut primul număr din BIHOREANUL. Dacă Alexandre Dumas a avut strălucita idee să continue povestea nemuritoare a muschetarilor şi să ni-i arate după 20 de ani, hai să fac şi eu la fel, dar invers. Să vedeţi cum eram noi acum 20 de ani.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Da, s-au făcut 20 de ani de BIHOREANUL! Potrivit planurilor noastre de mai an, azi ar fi trebuit să sărbătorim "a la grande", să facem o mare sărbătoare din acest eveniment, o adevărată "Zi a BIHORENILOR", organizată în aer liber, poate la Cetatea Oradiei, deschisă tuturor... N-a fost să fie. În mijloc de toamnă, poate că vremea ne-ar fi îngăduit. Vremurile, însă, nu.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu ştiu ce şanse rămân, după ultima decizie a Curții Constituționale, ca alegerile legislative să fie la termen, aşa încât actualii parlamentari să nu-şi depăşească mandatele constituţionale. Deşi, potrivit Constituţiei, prelungirea acestora e posibilă doar în anumite condiţii (stare de război, de calamitate, de urgenţă) care, slavă Domnului, nu există, CCR a ajutat din nou PSD, dornic ca scrutinul, cu orice preţ, să aibă loc cât mai târziu.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Dintre toate mizeriile pe care ni le face pandemia asta blestemată, faptul că nu putem călători departe este printre cele mai rele. Nu pentru că ne lipsesc concediile de "afară", nu pentru că e musai să ne împrospătăm colecţia de fotografii din locuri exotice sau capitale celebre, nu pentru că nu ne place în România, ci din cauză că nu mai avem ocazia să vedem ce mai fac ceilalţi şi cum mai e pe la ei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre inițiativa lui Ilie Bolojan de a reduce organigrama Consiliului Județean Bihor la jumătate?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul administrativ prevede ce drepturi și ce obligații au consilierii locali și județeni, primarul, viceprimarul și președintele consiliului județean. Iată care sunt acestea...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În urma identificării unor cazuri de listerioză în Marea Britanie, este bine de ştiut că această afecţiune infecţioasă rară este transmisă de obicei la oameni prin consumul unor alimente contaminate cu Listeria (lapte insuficient pasteurizat, brânză şi alte produse lactate, carne insuficient preparată termic), sau, mai rar, prin contact direct cu alte persoane sau animale infectate. Listerioza afectează cel mai frecvent nou-născuţii, bătânii, gravidele şi persoanele cu un sistem imunitar scăzut.
05 Decembrie 2012, 16:27

Calea de acces din incinta fostelor unităţi militare de pe malul Peţei a fost transformată în drum cu două benzi (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a dat marţi în folosinţă noul drum care leagă de-a lungul Peţei străzile Traian Blajovici şi Armatei Române. Noua cale de acces, transformată în şosea cu două benzi, va asigura legătura mult mai rapidă între zona Pieţei Obor şi a hypermarket-ului Real de centrul oraşului, respectiv cartierul Nufărul.

"Anul viitor vom construi o stradă nouă, care va porni din acest drum şi va da în strada Matei Barasab pentru a oferi o cale de legătură suplimentară. Totodată, vom amenaja o pistă de biciclete pe malul Peţei, iar la mijlocul distanţei dintre străzile Armatei Române şi Traian Blajovici vom construi o pasarelă care va lega cele două maluri", a spus viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

De asemenea, în vecinătatea viitorului drum spre strada Matei Basarab, municipalitatea vrea să amenajeze, în jurul unui pâlc compact de copaci care au supravieţuit demolării unităţilor militare, un parc pentru copiii din zonă şi elevii Colegiului Economic "Partenie Cosma". Amplasamentul va face obiectul unui schimb de terenuri între municipalitate şi Consiliul Judeţean care a pus terenul la dispoziţia firmei Selina pentru construcţia de locuinţe.

Noul drum de pe malul Peţei a fost construit în două luni de firma Selina. Investiţia s-a ridicat la 1,2 milioane lei cu TVA inclus şi a cuprins calea de acces lungă de 740 metri, construită pe două două benzi, cu trotuarele aferente şi 111 locuri de parcare.

Un drum modern pentru zona industrială

O altă cale de acces avută în vedere de municipalitate o constituie şoseaua lungă de 3,5 kilometri pe care Selina o construieşte la comanda municipalităţii în zona industrială. Drumul Uzinal II asigură legătura între zonele UAMT şi SIMCOR, ocolind zona industrială şi legându-se de Drumul Uzinal I în sensul giratoriu din Şoseaua Borşului.

"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare, ci să vireze la dreapta, intrând pe acest drum pentru a se lega în şoseaua de centură în sensul giratoriu din strada Podului", a spus viceprimarul Mălan.

Lucrările de modernizare executate de firma Selina la Drumul Uzinal II au demarat pe 30 august, vor dura şase luni şi vor costa 4,4 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Felicitari
Felicitari pentru toate aceste realizari. Dar un asfalt si un mijloc de transport in comun in Cartierul Grigorescu pe cand? N-ar fi nevoie de asfaltat decat strada Nojoridului si o strada care face legatura cu Apateului.
Postat 06 Decembrie 2012, 17:58 de Oradean
Daca exista vointa se poate si in Romania
Bravo Bolo,fara discutii interminabile si tiganie oamenii vor vota intodeauna oamenii faptelor nu cei ce doar se pling ca nu se poate deoarece nu este una sau alta. Ce as dori este sa nu se uite ca cresterea rapida a suprafetelor asfaltate si betonate trebuie compensata de mai multi copaci care sa absoarba caldura solara care altfel se acumuleaza in masa de beton si creste temperatura ambianta ducind la scaderea pronuntata a confortului in sezonul cald si aparitia ucigatorului smog. Daca ar fi mai multi politicieni ca Bolo am reusi sa absorbim zecile de miliarde date moca de UE. Pacat ca cei mai multi vor doar sa fure iar de la UE este mult ,mult mai riscant ca din bugetul amarat al tarii.
Postat 06 Decembrie 2012, 15:03 de Rezonabilul
PROIECTE AIURITOARE!
Aiuritoare calcule ...\\"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare...\\" Strada Crangului este o straduta ingusta printr-o zona de case si mai trebuie subtraversata calea ferata in zona industriala (largit pasajul etc)... Ce se vor bucura locuitorii zonei.... Dar sa luam partea buna a lucrurilor ... ne ramane centura din Rogerius pana la Cris libera pentru masini mici si doar masinile mari ce merg spre Arad si Cluj... De ce nu se poate gandi realizarea unei centuri pe langa Santau direct in Borsului? DE AIA!
Postat 05 Decembrie 2012, 19:42 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1588 RON
  • 1 EUR = 4.8747 RON
  • 1 HUF = 0.0132 RON