URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 05 MARTIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cine a construit la viaţa lui orice înjghebare mai mare decât un coteţ de găini ştie cât de complicată şi grea e viaţa când ai de-a face cu şantieriştii. Ne plângem, pe bună dreptate, că şantierele oraşului nu se termină niciodată la timp, uitând de fapt că marea realizare a Primăriei este că s-a străduit să le înceapă. Un caz clasic: Piaţa Ferdinand...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Bihor a respins, cu opoziţia grupului UDMR şi a unei părţi din PSD, plângerea celor 21 de primari UDMR împotriva Regulamentului pentru curăţenie adoptat în decembrie, ce impune primăriilor cosirea de trei ori pe an a marginilor drumurilor asfaltate care traversează localităţile. Chestiunea Regulamentului pentru curăţenie este, însă, doar una dintre direcţiile de atac ale UDMR Bihor.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Printre miturile perpetuate la nesfârşit despre poporul nostru drag şi nepereche, cel al îndemânării şi priceperii la treburile practice este în Top 3. Suntem harnici ca nimeni alţii, ne pricepem la orice şi găsim soluţii geniale de evitare a soluţiilor din manuale.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Cu mai mult de un deceniu în urmă, stabileam cu redacţia BIHOREANULUI apariţia în cadrul săptămânalului a unei rubrici intitulate sugestiv "Avocatul bihoreanului". De atunci şi până astăzi, aproape în fiecare săptămână, la început doar în ziar, iar odată cu dezvoltarea segmentului online şi în mediul virtual, am scris despre subiecte din mediul juridic despre care am apreciat că sunt de interes pentru publicul larg.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Situaţia sanitară din Franţa s-a degradat în ultimele zile. Între 15 şi 19 februarie numărul de cazuri pozitive a crescut cu 8 %, fapt explicat prin creşterea infecţiilor cu noile variante de virus. Actualmente varianta "britanică" are tendinţa de a deveni predominantă în marile oraşe (49% din testele RT-PCR pozitive, faţă de 6% pentru variantele "sud-africană" şi "braziliană").
05 Decembrie 2012, 16:27

Calea de acces din incinta fostelor unităţi militare de pe malul Peţei a fost transformată în drum cu două benzi (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea a dat marţi în folosinţă noul drum care leagă de-a lungul Peţei străzile Traian Blajovici şi Armatei Române. Noua cale de acces, transformată în şosea cu două benzi, va asigura legătura mult mai rapidă între zona Pieţei Obor şi a hypermarket-ului Real de centrul oraşului, respectiv cartierul Nufărul.

"Anul viitor vom construi o stradă nouă, care va porni din acest drum şi va da în strada Matei Barasab pentru a oferi o cale de legătură suplimentară. Totodată, vom amenaja o pistă de biciclete pe malul Peţei, iar la mijlocul distanţei dintre străzile Armatei Române şi Traian Blajovici vom construi o pasarelă care va lega cele două maluri", a spus viceprimarul Mircea Mălan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

De asemenea, în vecinătatea viitorului drum spre strada Matei Basarab, municipalitatea vrea să amenajeze, în jurul unui pâlc compact de copaci care au supravieţuit demolării unităţilor militare, un parc pentru copiii din zonă şi elevii Colegiului Economic "Partenie Cosma". Amplasamentul va face obiectul unui schimb de terenuri între municipalitate şi Consiliul Judeţean care a pus terenul la dispoziţia firmei Selina pentru construcţia de locuinţe.

Noul drum de pe malul Peţei a fost construit în două luni de firma Selina. Investiţia s-a ridicat la 1,2 milioane lei cu TVA inclus şi a cuprins calea de acces lungă de 740 metri, construită pe două două benzi, cu trotuarele aferente şi 111 locuri de parcare.

Un drum modern pentru zona industrială

O altă cale de acces avută în vedere de municipalitate o constituie şoseaua lungă de 3,5 kilometri pe care Selina o construieşte la comanda municipalităţii în zona industrială. Drumul Uzinal II asigură legătura între zonele UAMT şi SIMCOR, ocolind zona industrială şi legându-se de Drumul Uzinal I în sensul giratoriu din Şoseaua Borşului.

"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare, ci să vireze la dreapta, intrând pe acest drum pentru a se lega în şoseaua de centură în sensul giratoriu din strada Podului", a spus viceprimarul Mălan.

Lucrările de modernizare executate de firma Selina la Drumul Uzinal II au demarat pe 30 august, vor dura şase luni şi vor costa 4,4 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Felicitari
Felicitari pentru toate aceste realizari. Dar un asfalt si un mijloc de transport in comun in Cartierul Grigorescu pe cand? N-ar fi nevoie de asfaltat decat strada Nojoridului si o strada care face legatura cu Apateului.
Postat 06 Decembrie 2012, 17:58 de Oradean
Daca exista vointa se poate si in Romania
Bravo Bolo,fara discutii interminabile si tiganie oamenii vor vota intodeauna oamenii faptelor nu cei ce doar se pling ca nu se poate deoarece nu este una sau alta. Ce as dori este sa nu se uite ca cresterea rapida a suprafetelor asfaltate si betonate trebuie compensata de mai multi copaci care sa absoarba caldura solara care altfel se acumuleaza in masa de beton si creste temperatura ambianta ducind la scaderea pronuntata a confortului in sezonul cald si aparitia ucigatorului smog. Daca ar fi mai multi politicieni ca Bolo am reusi sa absorbim zecile de miliarde date moca de UE. Pacat ca cei mai multi vor doar sa fure iar de la UE este mult ,mult mai riscant ca din bugetul amarat al tarii.
Postat 06 Decembrie 2012, 15:03 de Rezonabilul
PROIECTE AIURITOARE!
Aiuritoare calcule ...\\"După finalizarea lucrărilor, luăm în calcul reabilitarea căii de acces din strada Crângului astfel încât maşinile de mare tonaj care vin dinspre strada Matei Corvin să nu mai intre în oraş aglomerând traficul prin sensul giratoriu din strada Ştefan cel Mare...\\" Strada Crangului este o straduta ingusta printr-o zona de case si mai trebuie subtraversata calea ferata in zona industriala (largit pasajul etc)... Ce se vor bucura locuitorii zonei.... Dar sa luam partea buna a lucrurilor ... ne ramane centura din Rogerius pana la Cris libera pentru masini mici si doar masinile mari ce merg spre Arad si Cluj... De ce nu se poate gandi realizarea unei centuri pe langa Santau direct in Borsului? DE AIA!
Postat 05 Decembrie 2012, 19:42 de Adi Oradeanul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0503 RON
  • 1 EUR = 4.8784 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON