URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
15 Iulie 2014, 08:06

Blat cu Poliţia! Primăria Oradea a înfiinţat sute de locuri de parcare fără avizul Poliţiei

Blat cu Poliţia! Primăria Oradea a înfiinţat sute de locuri de parcare fără avizul Poliţiei BANI SĂ IASĂ! Pe trotuarul din strada Libertăţii municipalitatea a amenajat parcări în ciuda faptului că Serviciul Poliţiei Rutiere nu doar că a dat aviz negativ, dar a cerut chiar montarea unui indicator "Staţionarea interzisă!"
Blat cu Poliţia! Primăria Oradea a înfiinţat sute de locuri de parcare fără avizul Poliţiei 200 DINTR-UN ŞUT! În ciuda avizului negativ al Poliţiei, care a invocat că şoseaua e prea îngustă, Primăria a amenajat pe partea dreaptă a străzilor Mihai Eminescu (foto), Roman Ciorogariu şi Cuza Vodă peste 200 de locuri de parcare ilegale
Blat cu Poliţia! Primăria Oradea a înfiinţat sute de locuri de parcare fără avizul Poliţiei 200 DINTR-UN ŞUT! În ciuda avizului negativ al Poliţiei, care a invocat că şoseaua e prea îngustă, Primăria a amenajat pe partea dreaptă a străzilor Mihai Eminescu, Roman Ciorogariu (foto) şi Cuza Vodă peste 200 de locuri de parcare ilegale
Blat cu Poliţia! Primăria Oradea a înfiinţat sute de locuri de parcare fără avizul Poliţiei 200 DINTR-UN ŞUT! În ciuda avizului negativ al Poliţiei, care a invocat că şoseaua e prea îngustă, Primăria a amenajat pe partea dreaptă a străzilor Mihai Eminescu, Roman Ciorogariu şi Cuza Vodă (foto) peste 200 de locuri de parcare ilegale
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Dacă ar fi operator privat şi nu puşculiţa AIO, Serviciul de Parcări ar fi măturat de pe piaţă în doi timpi şi trei mişcări. Primăria, Poliţia Rutieră şi Protecţia Consumatorilor ar tăbărî peste firmă împărţind amenzi şi cerând confiscarea veniturilor încasate ilegal.

În ciuda aburelilor şefilor din Primărie şi Poliţie, care spun că toate parcările orădene au actele în regulă, BIHOREANUL a descoperit că municipalitatea a înfiinţat locuri de staţionare cu plată cu sfidarea avizelor negative date de Poliţia Rutieră, numai pentru a pune mâna pe banii şoferilor. Şi sunt cel puţin 400 de cazuri...

"Sunt în regulă"

Parcările cu plată sunt o afacere sigură. Cu câteva desene pe asfalt, un indicator, un parcometru şi câteva echipe de "hingheri" trimişi după amenzi, operatorul se umple de bani destul de rapid. Aducând venituri de circa 8 milioane lei pe an, Serviciul de Parcări din cadrul Administraţiei Imobiliare Oradea este "jucăria" preferată a primarului Ilie Bolojan, hotărât să disciplineze traficul prin mijloace profitabile bugetului local.

Împinşi de la spate, parcagiii şi-au depăşit, însă, rapid atribuţiunile. După cum a mai arătat BIHOREANUL, Serviciul a trasat parcări în buza intersecţiilor, pe trotuare sau pe străzi înguste, sfidând normele legale. Spre exemplu, parcările cu taxă amenajate în intersecţia Dacia cu Menumorut şi cele de domiciliu cocoţate pe trotuarul din strada Transilvaniei au fost marcate cu ignorarea avizului negativ al Poliţiei Rutiere. Faptul că acestea pun în pericol orădenii contează mai puţin decât că aduc bani Primăriei.

În ciuda acestui fapt, Ion Şimon, şeful Serviciului Parcări, a declarat că parcările au toate actele, poziţie susţinută şi de primarul Ilie Bolojan, şi de directorul AIO, Cristian Beltechi, care zic la unison: "Toate parcările sunt în regulă". Minciuna colectivă e oarecum de înţeles: AIO a făcut încasări ilegale ani de zile, bazându-se pe faptul că nimeni nu va verifica legalitatea parcărilor şi implicit a taxelor pentru folosirea acestora.

03_Liviu_Popa_bihoreanul.jpgÎn fond, nici nu avea cine face controale, câtă vreme chiar şeful Inspectoratului de Poliţie Bihor, chestorul Liviu Popa (foto), ţine făţiş partea Primăriei. "Tot ce e în Oradea are avizul Poliţiei Rutiere. La toate avizările au fost băieţii în teren", a declarat chestorul, chiar săptămâna trecută, unui cotidian local. Cu totul eronat!

Haos la Poliţie

Adevărul n-ar fi ieşit poate la iveală dacă, ajuns în conflict cu Primăria, subprefectul Cristian Bitea nu ar fi cerut Poliţiei actele parcărilor. Pe lege, acestea se înfiinţează prin Hotărâre de Consiliu Local, în baza unui plan de urbanism, conform unor studii de circulaţie, cu schiţe clare privind amplasarea în teren, CF-uri actualizate şi mai ales avizul obligatoriu al Serviciului de Poliţie Rutieră. Deşi Bitea a cerut actele într-un termen cât mai scurt, poliţiştii le-au scos de la sertar abia după două săptămâni şi doar la intervenţia prefectului Claudiu Pop. Şi surprizele s-au ţinut lanţ!

Prima este că arhiva Poliţiei n-ar conţine documente mai vechi de 3 ani. Astfel, în cazul parcărilor înfiinţate înainte de 2011, Prefectura ar trebui să creadă AIO pe cuvânt! Cea de-a doua e că Inspectoratul nu ţine evidenţa informatizată a parcărilor publice. Gândit anume să descurajeze orice cercetare, dosarul de hârtii, gros de-o palmă, nu cuprinde o listă centralizatoare, ci acte puse de-a valma, de la cereri de înfiinţare a unor treceri de pietoni sau semne de circulaţie până la cereri de parcări. Să îşi prindă Bitea urechile...

Omul nostru din Poliţie...

Răsfoind documentaţia, juriştii Prefecturii au descoperit rapid una din şmecherii: dacă în urmă cu trei ani lucrători ai Poliţiei Rutiere precum Dorin Sava şi Silviu Popa respingeau solicitările AIO, din motive limpezi de siguranţă a circulaţiei, de anul trecut toate avizările sunt favorabile şi date pe bandă rulantă. Explicaţia? Ele nu mai sunt eliberate de structura specializată, ci de Poliţia Municipiului, cu care Primăria are relaţii excelente, din moment ce o şi finanţează. Pe bază de protocol, municipalitatea alimentează cu combustibil maşinile Poliţiei, a montat în oraş zeci de camere de luat vederi, i-a amenajat un centru de monitorizare în sediul din Calea Aradului ş.a.m.d. Iar poliţiştii "se simt" şi închid ochii!

Spre exemplu, dacă în 2011 SPR Bihor respingea cu aviz negativ înfiinţarea de parcări cu plată pe partea dreaptă a Parcului Traian, chiar lângă sediul Inspectoratului de Poliţie, considerându-le "neavenite" pentru că îngreunează circulaţia şi pot periclita viaţa elevilor de la Oltea Doamna, doi ani mai târziu, în aceleaşi condiţii, ele au fost aprobate fără comentarii. "Avizăm favorabil cele solicitate", se menţionează în răspunsul din octombrie 2013 transmis de Poliţia Municipiului sub semnătura comisarului şef Alin Haniş.

Ilegal non-stop!

Având "blatul" cu Poliţia, AIO a umplut oraşul de parcări cu plată inclusiv pe amplasamentele respinse iniţial cu aviz negativ, ca nejustificate sau periculoase. Aşa au apărut parcările de pe trotuarul străzii Libertăţii, pe care în urmă cu trei ani rutieriştii nu doar că le-au respins, dar au cerut chiar montarea în zonă a unui indicator "Staţionarea interzisă", pe considerentul că altfel creşte riscul de accidente.

Tot cu avizul negativ al Poliţiei Rutiere şi, deci, în dispreţul legii, au fost înfiinţate cele 200 de locuri pe partea dreaptă a străzilor Mihai Eminescu, Roman Ciorogariu şi Cuza Vodă, şi cele 50 de locuri de pe partea dreaptă a Căii Clujului. În ciuda refuzului rutieriştilor au fost trasate şi parcările de pe partea stângă a străzii Primăriei, între Universitatea Partium şi bulevardul Decebal, şi cele de pe trotuarul străzii Nufărului, între străzile Morii şi Constantin Noica.

În total, AIO a înfiinţat şi taxat ilegal - asta doar potrivit documentaţiei incomplete a Poliţiei - nu unul, ci peste 400 de locuri de parcare! Poate că spre binele bugetului oraşului, dar în mod cert împotriva intereselor orăşenilor. Rămâne de văzut cine şi cât va plăti pentru asta...


PACE TUPEISTĂ
Primăria propune majorarea amenzilor!

Dezvăluirile asupra înfiinţării ilegale de locuri de parcare cad cum nu se poate mai prost pentru municipalitate. Instituţia Prefectului a atacat în instanţă, la începutul lunii, ca ilegale, atât parcările de scurtă durată, cât şi taxa pentru parcare neregulamentară de 45 lei, respectiv cea de ridicare a maşinii, de 300 lei. Săptămâna trecută, juriştii Consiliului Local negociau cu Prefectura soluţiile pentru deblocarea situaţiei, pentru a nu mai aştepta o decizie a instanţei. Culmea tupeului, municipalitatea vrea să facă pace înlocuind taxa de 45 lei cu o amendă contravenţională mai mare, între 150 şi 500 lei, care există în regulamentul de parcări, cu posibilitatea înjumătăţirii în cazul achitării în 48 de ore (deci între 75-250 lei) şi rebotezând taxa de ridicare drept "contravaloare a cheltuielilor" cu transportarea maşinilor.

Numărul foarte mare de locuri de parcare înfiinţate ilegal de Primărie sub oblăduirea Poliţiei ar putea da socotelile peste cap. "Va exista o discuţie foarte serioasă, dacă nu chiar dură pe această temă. Regulile trebuie să fie clare şi transparente, să corespundă legii şi să nu fie viciate pe aşa-zise înţelegeri para-instituţionale, în care unii au impresia că driblează Prefectura", spune subprefectul Cristian Bitea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
JALNIC
Inadmisibil, un astfel de prima care are impresia ca poate face ce vrea. Domnule primar, nu este orasul Dvs, este al nostru si noi (din pacate) v-am pus sa-l conduceti pt noi si nu pt dvs. Suntem pe penultimul loc in tara ca ninel de venit, CRIMINAL nu ati dori sa lucrati pe un salriu de 700 de plei pe luna? asa cum ati avut buna grija sa lucreze cei pe care ar trebuii sa-i ajutati sa aiba un nivel de trai decent ???? .............
Postat 23 Iulie 2014, 13:03 de PNL
Parca
Ce zici BOLO ,e parcarea din tarina Alesdului ???
Postat 15 Iulie 2014, 22:35 de BOLO
o dam la intoarselea de unde bate vantu ?
stati sa vedeti cate ilegalitati o sa ia sa la finalul mandatului dupa ce pleaca bolovanul o sa va doara capul ati pus toti botul sa-l votati fara sa va ganditi ca sunteti jupuiti de tot de nemernicul flamand dupa bani tot ce a facut a facut pe bani vostri ai contribuabililor si-a numit in functii cheie toti lingai si pupincuristi care ascultau in tocmai fara sa carteasca de **** si asfel sia dus planul la bun sfarsit pana mai ieri vedeati numai tranvaie blocate si ambulante care nu pot ajunge la pacienti acum vad ca ati dat-o la intoarselea vati rasucit cu 180 de grade halal caracter va rasuciti dupa cum bate vantul ca si frunzele copacilor coloana vertebrala de tip s bravo.
Postat 15 Iulie 2014, 18:31 de ddd
fugi cu cercul Shimai
parca pana mai ieri erai lingaul de serviciu al primariei, Shimai. aaaa, de fapt, incercati sa-i scoateti vinovati pe bietii subalterni, nu pe cel care va plateste, alte Balbajan ! a-haaa, asta era ! si noi care credeam ca ai visat urat !
Postat 15 Iulie 2014, 13:40 de Agentul Termic
bravo
Nu detin masina. In conditiile actuale nici nu-mi doresc, dar nu se poate ca tot orasul sa fie transformat intr-o mare parcare cu plata.
Postat 15 Iulie 2014, 11:03 de "sitizen"
.....
Am vazut cum se descurca cei din primarie cu proiectele europene (jalnic!).Se pare ca nici cu pensula nu le merge mai bine :))))
Postat 15 Iulie 2014, 09:46 de x
Multumim P*litiei
Cred ca nici un militian nu isi face treaba si/sau nu e spagar!
Postat 15 Iulie 2014, 09:23 de Multumim P*litiei
ciracii PMO = talhari !
Tot mana in mana cu ciracii PMO privati care detin parcari sub blocuri au impanzit strazile de la marginea orasului cu semne de orire interzisa si de la marginea lanului de porumb, de pe ultima strada din oras iti ridica hingherii masina , la telefonul proprietarului !!!!! Am patit-o si mi-au povestit politaii de ce au luat masina de acolo !
Postat 15 Iulie 2014, 09:12 de taxat
!!!
Dragi concetateni...cei care ati luat amenda pe nedrept...adunati-va si puneti d-un proces.....sau o plangere penala pt abuz in serviciu...la asa o furaciune nu aveti cum sa pierdeti....plus ca si madama de la c de a.. s-a cerut acasa...acu sa te vedem Ghilea ..esti sau nu cu bolovanu..
Postat 15 Iulie 2014, 08:46 de eu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON