URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 21 IULIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Csomortanyi Istvan, președintele PPMT, explică rezultatul lamentabil la Bacalaureat al elevilor maghiari prin imposibilitatea de a trece examenul la limba română. El propune ca elevii maghiari din România să învețe româna ca pe o limbă străină. Şi adevărul e că, de data asta, Csomortanyi are perfectă dreptate. Poți să te naști în România, dar dacă limba ta maternă e maghiara, pentru tine româna va fi mereu o limbă străină...
Zic şi eu
Adrian Cris
Ultima ispravă este un Cod administrativ care imprimă un ritm şi mai nebun. Nu doar primăriile, ci şi consiliile judeţene, prefecturile şi serviciile guvernamentale vor fi obligate să comunice în limbile minorităţilor, adică vor face noi angajări în sistem. Foştii primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de CJ-uri vor avea pensii speciale, tot din, chipurile, bugetele locale, iar cei actuali vor putea valorifica terenuri şi clădiri cu voturile a doar jumătate plus unu din consilieri, fapt ce va reduce şi mai drastic patrimoniile...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În spatele fiecărui om politic pe care îl vedeţi la tv sau prin ziare se află o mulţime de oameni care muncesc pe brânci. Sub funcţii de şef de cancelarie, şefi de cabinet, experţi, consilieri sau asistenţi, oamenii aceia pe care nu îi vedem niciodată fac munca efectivă despre care şeful lor bate din gură. Ei sunt marii anonimi ai lucrurilor ce se întâmplă, totuşi, în aparatul de stat, pe care, din pricina supărării noastre generalizate, le ignorăm.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteţi de acord cu ideea primarului Ilie Bolojan de a înfiinţa o televiziune a Primăriei, finanţată din bani publici?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 5 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 57/2019 privind Codul Administrativ. Codul Administrativ a fost inițial adoptat sub forma unei legi care însă a fost declarată neconstituțională în ansamblul său de către Curtea Constituțională, iar proiectul de lege s-a întors în Parlament pentru a fi pus în acord cu decizia Curții Constituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic. Sunt afectate în special persoanele vârstnice cu afecţiuni cardio-respiratorii şi copiii mici.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Decembrie 2009, 10:41

Centură pe datorie

Centură pe datorie PE TERMINATE. Şoseaua de centură va fi redată circulaţiei în cursul acestei săptămâni. "Dacă nu plouă şi putem menţine ritmul de lucru, undeva pe joi-vineri vom putea reda drumul circulaţiei", promite Beniamin Rus, patronul firmei Selina
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De 1 Decembrie, şoseaua de centură trebuia să fie funcţională. Constructorul s-a obligat ca, în condiţiile în care totul ar fi mers bine, la sfârşitul lunii noiembrie inelul ocolitor al oraşului să fie practicabil măcar pe două benzi.

Orădenii n-ar mai fi trebuit să-şi mănânce nervii prinşi în ambuteiajele interminabile din inima oraşului. Dar n-a mers totul bine...

Pe datorie

După luni de zile în care a lucrat pe datorie, luna trecută firma Selina, constructorul şoselei de centură, a fost la un pas să-şi strângă utilajele şi să trimită oamenii acasă, lăsând lucrarea baltă. Firma are de încasat de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) 14 milioane de lei numai pentru tronsonul cuprins între Bulevardul Ştefan cel Mare şi Calea Sântandreiului, dat de mult în folosinţă. Suma este dublată acum de lucrările executate pe porţiunea dintre Calea Devei şi Calea Clujului, adică între Selgros şi Metro.

Acest tronson trebuia redat circulaţiei pe data de 1 decembrie, dar constructorul spune că lucrările trenează din lipsa finanţării de la CNADNR. "Toate elementele componente ale asfaltului trebuie plătite anticipat. Dacă nu primim banii, sistăm lucrările", avertiza, încă de luna trecută, Călin Roman, directorul general al Selinei. Numai că de suferit, ar suferi tot orădenii...

"Plătim avans"

17 Bolojan.jpgCum CNADNR nu a dat un ban, în contul lucrărilor se pare că va plăti bugetul local. "Am rugat firma Selina să lucreze în continuare şi îi vom plăti în avans o sumă pentru lucrările pe care urma să le execute în 2010 în oraş. Practic, este o formă de împrumut acordat firmei", spune primarul Ilie Bolojan (foto).

Eduard Florea, directorul economic al Primăriei, spune că formula este perfect legală. "Să fie clar, noi nu vom plăti pentru şoseaua de centură, care este a Ministerului Transporturilor şi a CNADNR-ului, dar vom da un avans firmei Selina pentru lucrările pe care le are contractate Primăria", explică directorul.

Astfel, avansul de maxim 30% va fi plătit în contul contractului pentru amenajarea de parcări, plombări şi reparaţii de drumuri, sau aferent contractului pentru reabilitarea carosabilului în Calea Aradului şi Calea Clujului.

Centura, termen final

17 Rus.jpgBeniamin Rus (foto), patronul firmei Selina, promite că, în aceste condiţii, va finaliza lucrările la centură pe cheltuiala proprie. "Vom lucra în foc continuu. Spre sfârşitul săptămânii (n.r. - 7-14 decembrie) vom avea şoseaua asfaltată", spune Rus. Firma va primi avansul în luna ianuarie. "Nu sunt bani pe care Primăria ni-i dă degeaba, ci va trebui să executăm lucrări în contul lor în cursul anului 2010", precizează Rus, ca să nu se creadă că la mijloc ar fi ceva necurat.

Deşi încă nu s-au vehiculat vreo sumă, constructorul speră să încaseze undeva la 2 milioane de euro ca să-şi mai acopere din "găurile" provocate de CNADNR şi de Ministerul Transporturilor. Bani plătiţi din buzunarul orădenilor în contul unor lucrări care trebuiau finanţate din bugetul central. C-aşa-i în România!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2139 RON
  • 1 EUR = 4.7326 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON