URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 17 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Este evident că, după marele război al tranșeelor cu pasaje subterane și girații îngropate, urmează  bătălia pentru parcări. Însă ideea de a lăsa pe mâna unui investitor specializat această afacere trebuie analizată cu foarte mare atenție, în niciun caz după sistemul „da, șefu’, am înțeles, să trăiți!”.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când vorbim despre rasism avem tendinţa de a vorbi la persoana a II-a sau a III-a. Privindu-ne în oglindă, rasismul nu se vede ca un rid şi nici nu ustură ca o zgârietură. La fel şi xenofobia. Iar discriminarea nu se vindecă cu alifii sau pastile. Rasism, xenofobie, discriminare - păcate pe care le punem în cârcă altora fiindcă oglinda în care ne reflectăm este fermecată şi ne arată doar ce vrem să vedem noi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
27 Aprilie 2011, 19:42

Consiliul Local scumpeşte tarifele de depozitare la groapa de gunoi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii locali se întrunesc joi, de la ora 14, în şedinţă ordinară, pentru a hotărî, printre altele, actualizarea tarifelor practicate de firma Eco Bihor, gestionarul gropii ecologice a oraşului.

Gunoaie mai scumpe

Conform termenilor din contractul de parteneriat public-privat încheiat în anul 2003 de către Primăria Oradea cu firma Keviep, tarifele privind depunerea deşeurilor la groapa de gunoi se actualizează în fiecare an.

Pentru perioada 1 mai 2011 - 30 aprilie 2012 tarifele pentru depunerea de deşeuri menajere dar şi pentru cele compuse din deşeuri amestecate cu moloz vor fi majorate de la 12,87 euro pe tonă la 14 euro pe tonă. Depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor rezultate din construcţii şi demolări va costa pe viitor 2,24 euro pe tonă în loc de 2,21 euro pe tonă. În toate cazurile tarifele nu conţin TVA.

E de aşteptat ca majorarea de tarif să fie reflectată ulterior în facturile orădenilor, care vor plăti mai mult către RER Ecologic Service.

La fel ca şi în anii anteriori, depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor colectate selectiv, precum şi depunerea de pământ vegetal se vor face în mod gratuit.

Conform proiectului de hotărâre, Keviep a solicitat actualizarea tarifelor ţinând cont de creşterea costurilor de operare ca urmare a punerii în funcţiune a unor investiţii, precum şi de stadiul incipient al implementării sistemului de colectare selectivă a deşeurilor.

Firma a solicitat tarife de 16,3 euro pe tonă pentru depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor menajere şi a celor amestecate cu moloz, dar tariful a fost coborât la 14 euro pe tonă în urma negocierilor purtate cu o comisie formată din reprezentanţi ai municipalităţii.

Proprietarul este garanţia

Pe ordinea de zi a şedinţei de joi se mai numără proiectul de hotărâre privind modificarea regulamentului pe baza căruia Compania de Apă Oradea prestează serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare în Oradea. Modificările se vor face la cererea CAO şi teoretic vor fi luate pentru a veni în sprijinul consumatorilor care doresc să încheie contracte cu compania.

Astfel, CAO nu va mai percepe taxă de demontare contor sau remontare contor, în cazul rezilierii contractului încheiat cu un client, respectiv la încheierea unui nou contract cu noul beneficiar al serviciului de alimentare cu apă.

Conform noului regulament, ca o măsură de siguranţă, operatorul nu va încheia un alt contract cu noul chiriaş al imobilului şi nu va trece la prestarea serviciilor decât la stingerea de către proprietar a debitelor restante. Mai mult, Compania de Apă vrea să-şi ia măsuri de precauţie de-a dreptul abuzive, urmând să încheie un contract nou cu chiriaşul numai dacă proprietarul se obligă prin declaraţie notarială sau angajament scris la plata eventualelor datorii restante ale chiriaşului.

În ajutorul nevoiaşilor

În cadrul întâlnirii de joi consilierii locali vor mai fi chemaţi să aprobe parteneriatul încheiat între Administraţia Social Comunitară Oradea şi Asociaţia Caritas Catolica, Asociaţia Caritas Eparhial, Fundaţia Ciore Roma, Crucea Roşie Română - Filiala Bihor şi Fundaţia Church of God.

Conform unui comunicat al Primăriei, acordul prevede sprijinirea familiilor din Oradea aflate în dificultate, în vederea depăşirii stării de dependenţa socială. Partenerii se obligă să acopere nevoile de bază, hrană şi îmbrăcăminte, ale celor aflaţi în nevoie şi îşi propun să desfăşuroare activităţi de prevenire a pierderii stabilităţii financiare a familiilor aflate în dificultate.

În paralel, aceştia doresc să realizeze o bază de date comună care să cuprindă familiile care au în întreţinere minori şi care beneficiază de acest tip de suport.

Durata contractului de parteneriat este de un an de la data aprobării acestuia, cu posibilitatea unei eventuale prelungiri.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3343 RON
  • 1 EUR = 4.7669 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON