URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 16 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Avem în faţă 4 ani pe care analiştii îi numesc „de pace”, prezumând că noii aleşi vor lucra decent, nu cu gândul la următoarea campanie. Din păcate pentru visata pace, realitatea nu prea justifică, totuşi, optimismul. Ca dovadă, negocierile, formarea şi primii paşi ai noii şi heteroclitei coaliţii PNL, USR-PLUS, UDMR, partide care până mai ieri se detestau plenar: liberalii erau Ciuma Galbenă pentru pluserişti, aceştia sexo-marxişti pentru penelişti, singurul lucru ce-i unea şi pe unii, şi pe ceilalţi fiind certitudinea că udemeriştii sunt magyar PeSzeDe.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
20 Iunie 2011, 13:06

Bechtel are datorii de milioane de euro pentru Autostrada Transilvania

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Deşi Autostrada Transilvania nu avansează deloc, datoriile în ceea ce o priveşte cresc. Compania Bechtel a adunat datorii de milioane de euro către zeci de firme care au fost subcontractate în 2010 pentru lucrări la autostradă.

Zece administratori de firme din Cluj şi Sălaj au fost primiţi luni dimineaţă în audienţă la prefectul judeţului Cluj, Florin Stamatian, aceştia reclamând că din cauza neplăţii sumelor datorate de către compania Bechtel, cuprinse între zeci de mii de lei şi milioane de euro, au fost nevoiţi să trimită angajaţi în şomaj, să renunţe la maşinile achiziţionate în leasing şi chiar să îşi închidă afacerile.

"Noi am subcontractat lucrări pentru Bechtel la Autostrada Transilvania în anul 2010. Avem facturi şi nu ni s-au plătit. Am lucrat la Autostrada Transilvania, se circulă pe autostradă şi am vrea să ne primim banii. Asta e durerea noastră. Sunt peste 50 de firme, unii zic că sunt 150. Am cerut sprijinul prefectului de Cluj, ca reprezentant al Guvernului în teritoriu, să vedem ce se poate face, să ne ajute în recuperarea banilor", a declarat Gavril Vagner, care are de recuperat 80.000 de lei pentru lucrările făcute de firma sa de transport şi materiale de construcţii.

El a precizat că s-au purtat discuţii şi cu conducerea companiei Bechtel pentru plata datoriilor, dar aceasta amână luarea oricărei decizii.

La rândul său, un alt administrator de firmă, Costel Călugăr, a precizat că are de primit de la compania Bechtel "mai multe milioane de euro" pentru lucrările executate la Autostrada Transilvania.

"Am avut lucrări de transport, de piatră, balast şi nu am primit banii de peste un an şi două luni. Am de recuperat milioane de euro, am plătit TVA şi datoriile la stat. Am fost nevoit să dau afară mai mult de jumătate din angajaţi, dar sunt alte firme care şi-au pierdut maşinile achiziţionate în leasing sau au dat faliment. O soluţie ar fi preluarea datoriilor pe care Bechtel le are către firmele care au lucrat la Autostrada Transilvania de către CNADNR. Ne temem că Bechtel ar putea să plece din România şi să nu-şi plătească datoriile", a precizat Călugăr.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
autostrada
hai sa fim seriosi,toata lumea a stiut in ce se baga,numai asi romanul crede ca investeste astazi 100 de euro si miine cistiga 10000,asa a fost si cu subcontractele,daca din acei banii au putut sa cumpere masini ,deci mai multe masini mari in leasing sa plateasca salarii,combustibili ...ma rog restul...si si atunci erau in cistig,oare la ce cistig se asteptau????de 500 de ori mai mult????no,nu mie mila de ei ca acolo nu se puteau baga numai neamurile si cunostintele....amu se pling pe rupte...asta e va meri....altadata ginditiva de ce vin asa de usor asa de multi bani!
Postat 20 Iunie 2011, 15:26 de pip
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0058 RON
  • 1 EUR = 4.8728 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON