URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De câte ori se apropie campania electorală, cei 200.000 de arhitecţi orădeni se reactivează, şi aşa aflăm pentru a nu ştiu câta oară că spânzurătorile montate acum patru ani în centru sunt hidoase, cutia de conserve din staţia de tramvai e horror, iar cârciuma nou deschisă nu se simte mai bine nici ea. Trăim în epoca "mai bine să nu se facă nimic decât să se facă prost". Dacă nu se face prost, se face cu întârziere. Iar dacă se face bine şi la timp, banii puteau fi folosiţi în cu totul altă parte. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
După formula standard de încheiere, „Lucian Cremeneanu, Pro TV”, am rămas trăsnit: oamenii care îmi fuseseră public de ocazie au început să aplaude! „Bravo, bă!”, a strigat cineva. După care s-au întors cu toții la incendiu...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 21 iulie a.c. a intrat în vigoare, în sfârșit, legea care instituie condițiile în care se poate dispune carantina sau izolarea la domiciliu față de unele persoane. Această lege a devenit indispensabilă ca urmare a Deciziei nr. 468/2020 a Curții Constituționale, publicate în 2 iulie, prin care s-a stabilit că măsurile de carantinare și izolare la domiciliu stabilite prin ordin de ministru sunt neconstituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). Î
20 Iunie 2011, 13:06

Bechtel are datorii de milioane de euro pentru Autostrada Transilvania

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Deşi Autostrada Transilvania nu avansează deloc, datoriile în ceea ce o priveşte cresc. Compania Bechtel a adunat datorii de milioane de euro către zeci de firme care au fost subcontractate în 2010 pentru lucrări la autostradă.

Zece administratori de firme din Cluj şi Sălaj au fost primiţi luni dimineaţă în audienţă la prefectul judeţului Cluj, Florin Stamatian, aceştia reclamând că din cauza neplăţii sumelor datorate de către compania Bechtel, cuprinse între zeci de mii de lei şi milioane de euro, au fost nevoiţi să trimită angajaţi în şomaj, să renunţe la maşinile achiziţionate în leasing şi chiar să îşi închidă afacerile.

"Noi am subcontractat lucrări pentru Bechtel la Autostrada Transilvania în anul 2010. Avem facturi şi nu ni s-au plătit. Am lucrat la Autostrada Transilvania, se circulă pe autostradă şi am vrea să ne primim banii. Asta e durerea noastră. Sunt peste 50 de firme, unii zic că sunt 150. Am cerut sprijinul prefectului de Cluj, ca reprezentant al Guvernului în teritoriu, să vedem ce se poate face, să ne ajute în recuperarea banilor", a declarat Gavril Vagner, care are de recuperat 80.000 de lei pentru lucrările făcute de firma sa de transport şi materiale de construcţii.

El a precizat că s-au purtat discuţii şi cu conducerea companiei Bechtel pentru plata datoriilor, dar aceasta amână luarea oricărei decizii.

La rândul său, un alt administrator de firmă, Costel Călugăr, a precizat că are de primit de la compania Bechtel "mai multe milioane de euro" pentru lucrările executate la Autostrada Transilvania.

"Am avut lucrări de transport, de piatră, balast şi nu am primit banii de peste un an şi două luni. Am de recuperat milioane de euro, am plătit TVA şi datoriile la stat. Am fost nevoit să dau afară mai mult de jumătate din angajaţi, dar sunt alte firme care şi-au pierdut maşinile achiziţionate în leasing sau au dat faliment. O soluţie ar fi preluarea datoriilor pe care Bechtel le are către firmele care au lucrat la Autostrada Transilvania de către CNADNR. Ne temem că Bechtel ar putea să plece din România şi să nu-şi plătească datoriile", a precizat Călugăr.

Lucrările la Autostrada Transilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după ce compania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiat procedura de concediere colectivă a peste 700 de angajaţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
autostrada
hai sa fim seriosi,toata lumea a stiut in ce se baga,numai asi romanul crede ca investeste astazi 100 de euro si miine cistiga 10000,asa a fost si cu subcontractele,daca din acei banii au putut sa cumpere masini ,deci mai multe masini mari in leasing sa plateasca salarii,combustibili ...ma rog restul...si si atunci erau in cistig,oare la ce cistig se asteptau????de 500 de ori mai mult????no,nu mie mila de ei ca acolo nu se puteau baga numai neamurile si cunostintele....amu se pling pe rupte...asta e va meri....altadata ginditiva de ce vin asa de usor asa de multi bani!
Postat 20 Iunie 2011, 15:26 de pip
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1131 RON
  • 1 EUR = 4.8351 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON