URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Octombrie 2019, 11:54

Au început lucrările la linia de tramvai din zona Ceyrat! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început zilele trecute amenajarea unui nou tronson, de 500 metri, din viitoarea linie de tramvai care va lega, de-a lungul pârâului Peţa, zona Calea Aradului de cartierul Dimitrie Cantemir.

Înainte să vină ploile...

Şantierul, deschis pe malul Peţei, în zona sensului giratoriu de la intersecţia străzilor Ceyrat, Ronald Reagan şi Thurzó Sándor, a început de la blocurile în construcţie dinspre cartierul Universitate.

"A fost identificat un spaţiu de 500 de metri pentru linia de tramvai în care nu încurcăm nici construcţia blocurilor, nici circulaţia şi am început degajarea terenului. Încercăm să ajungem la amenajarea terasamentului de piatră înainte de venirea ploilor. Acest lucru ne-ar permite să lucrăm peste iarnă la montarea traverselor şi a liniei", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic.

În paralel cu lucrările la linia de tramvai, Transelectrica va începe în perioada următoare lucrările de coborâre în subteran a firelor aeriene de înaltă tensiune din zonă. "Putem să lucrăm şi unii şi alţii fără să ne încurcăm", a spus Revnic.

Podul peste Peţa a fost întărit

În ceea ce priveşte lucrările de prelungire a liniei de tramvai în zona Calea Aradului, constructorii au finalizat lucrările la structura de rezistenţă a podului peste Peţa şi urmează să treacă în zilele următoare la montarea grinzilor.

Pe porţiunea din spatele centrelor comerciale, constructorii au construit deja linia de tramvai din strada Calea Aradului până aproape în strada Traian Blajovici, în spatele fostei mori.

Investiţia în valoare totală de 69,1 milioane lei vizează construirea a 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai, înierbată, pe care vor fi amenajate opt staţii de tramvai din Calea Aradului, de-a lungul părâului Peţa până în cartierul Dimitrie Cantemir.

Intersecţiile cu cele opt străzi adiacente vor fi dotate cu semafoare cu senzori.

Lucrarea a fost adjudecată de asocirea firmelor Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons şi are un termen de predare de 30 de luni.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON