URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 29 NOIEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iohannis nu-l poate suporta pe Ilie Bolojan pentru că este un exemplu negativ. Adică tu să vii și sâmbăta la lucru, când alții abia miercuri ajung la serviciu de la ski, dar și asta numai pentru a avea de unde pleca joi la golf? Pentru președintele României se potrivește perfect bancul acela cu ardeleni care spune că de-aia mănâncă ei ciorba cu dumicați de pâine ca să nu deschidă gura de două ori.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Aflat recent în Capitală, discutam la un moment dat cu colegi de breaslă din diferite colțuri de țară, la o cafea, pe terasa hotelului ultracentral ce ne găzduia. Sub ochii noștri se etalau mărcile a trei epoci. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că persoanele cu funcții publice ar trebui să fie obligate să-și declare, fără ocolișuri, apartenența la masonerie?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Într-o societate democratică, rolul Parlamentului este unul esențial. În România, Constituția prevede că Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hipertensiunea arterială (HTA) este una dintre cele mai răspândite boli cardiovasculare şi reprezintă o problemă majoră de sănătate publică pentru că afectează arterele şi organe vitale ca inima, rinichii, creierul şi ochii, fiind responsabilă de aproximativ 75% din toate atacurile de cord şi accidentele vasculare.
08 August 2017, 16:32

Au fost reluate lucrările la parcarea subterană, după un an de pauză (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările de construirea a parcării subterane din Piaţa Independenţie au fost reluate la sfârşitul lunii iulie după un an de pauză.

Şantierul a fost deblocat după înlocuirea proiectantul clujean Macalik Arnold, care putea ajunge la faţa locului doar de câteva ori pe lună, cu specialistul orădean Paul Szasz, care are biroul de proiectare pe strada Episcop Mihai Pavel, la doar câteva sute de metri de şantier.

"Am schimbat proiectantul datorită complexităţii lucrărilor şi a faptului că era necesar ca acesta să fie prezent zilnic aici", a declarat viceprimarul Florin Birta, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în şantier.

Odată predată documentaţia lucrării între cei doi proiectanţi şi aleasă soluţia tehnică a hidroizolării construcţiei, şantierul a fost redeschis.

"Acum se toarnă o şapă de egalizare, urmează să se realizeze apoi stratul de hidroizolaţie şi stratul radier de beton. Apoi, pe verticală, pe lângă pereţii mulaţi, va continua construcţia propriu-zisă a parcării, în aşa fel încât la finalul anului viitor să avem parcarea finalizată", a declarat viceprimarul.

Florin Birta a spus că lucrările au fost sistate aproape un an pentru identificarea celei mai bune soluţii de impermeabilizare a construcţiei.

"Este important să facem o parcare funcţională din toate punctele de vedere, aceasta fiind la doar 4 metri distanţă de Crişul Repede. S-au găsit cele mai bune soluţii pentru hidroizolaţie astfel încât apa să nu se infiltreze la nivelele subterane", a declarat Birta.

Parcarea subterană din Piaţa Independenţei este construită de firma Construcţii Bihor pentru suma de 24,1 milioane lei, fără TVA. Parkingul va avea o capacitate de circa 400 locuri dispuse pe patru niveluri, iar deasupra lui va fi amenajată o piaţetă şi o zonă de promenadă care va lega pe malul Crişului Repede podurile Ladislau şi Intelectualilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
rampa/panta
sa speram doar ca vor face locurile suficient de late iar rampa/panta de urcare/coborare sa fie suficient de lata de asemenea, nu ca si proiectul esuat din Cluj-Napoca, unde nu poti iesi din masina dupa ce ai parcat sau trebuie sa te incadrezi la milimentru pe rampa.
Postat 09 August 2017, 08:45 de parker
@cioara...
Dacă arunci cu o piatră din gropoi ai toate şansele să-i spargi geamul celui care a năşit escrocheria asta!
Postat 09 August 2017, 05:47 de pinonel
Până acum ce-au așteptat???
Înțeleg foarte bine că trebuie găsită varianta cea mai bună pentru hidroizolare... dar de ce în timpul lucrării? La proiectare Crișul curgea încă în altă parte? Nu se așteptau la infiltrații? Cine a controlat /aprobat /preluat proiectul cu aceste lipsuri și de ce?
Postat 08 August 2017, 17:14 de BlackCrow
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7043 RON
  • 1 EUR = 4.9266 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON