"Da, se poate!" acesta este îndemnul celor din Self-Up, un mic grup de tineri studenţi orădeni de la Facultatea de Inginerie Managerială şi Tehnologică care, sub coordonarea conferenţiarului Delia Pop, au organizat AntreprenorIng 2.0.
AntreprenorIng este un eveniment naţional dedicat studenţilor din domeniul de studii Inginerie şi management, un eveniment creat de studenţi pentru studenţi, susţinut de către Universitatea din Oradea, Fundaţia Comunitară Oradea prin programul Bursa talentelor, Asociaţia de Inginerie Integrată şi Management Industrial şi mediul de afaceri bihorean.
Această a doua ediţie AntreprenorIng a fost gândită de cei de la Self-Up cu o structură mai complexă prin care s-a dorit o eficienţă mai mare a procesului de învăţare prin care trec studenţii. Astfel, o primă etapă se numeşte "START antreprenoriat!" în care echipe de câte doi studenţi sunt provocate la un concurs de planuri de afaceri care trebuie să formalizeze o idée smart de afaceri. În timpul concursului şi la finalul acestuia studenţii vor fi mentoraţi de către membrii juriului concursului care sunt antreprenori cu experienţă, părerile şi ideile acestora vor valida şi/sau direcţiona ideea şi planul pe care l-au gândit echipele de studenţi. Această parte a AntreprenorIng a inclus şi două sesiuni de public speaking susţinute că către antreprenori de succes din Oradea. A doua parte a evenimentului va avea loc în primăvara 2021 când într-un incubator de afaceri studenţii vor aprofunda antreprenoriatul cu ajutorul unor oameni implicaţi activ în domeniu: mentori, angels, reprezentanţi ai unor fonduri de investiţii dar şi specialişti de la Registrul Comerţului, ANAF, etc. În acelaşi timp, ideile de afaceri ale studenţilor vor fi plantate fizic la Stâna de Vale, zonă grav afectată de furtuna din 2017. Ideile lor de afaceri vor prinde în mod simbolic rădăcini şi vor deveni un mod de a se reîntoarce la ideea de AntreprenorIng.
Sâmbătă dimineata s-a dat startul concursului de planuri de afaceri, concurs care a reuşit să adune la un loc nu mai puţin de 40 de studenţi, reprezentând 20 de echipe, studenţi care studiază la 8 facultăţi din mari centre universitare: Cluj Napoca, Iaşi, Braşov, Sibiu, Alba Iulia şi Oradea. Din cauza situaţiei pandemice evenimentul s-a desfăşurat în mediul online, ceea ce a reprezentat o nouă provocare atât pentru organizatori cât şi pentru participanţi.
Cele 12 ore de concurs au cuprins atât patru sesiuni de prezentare de către studenţi a propriilor planuri de afaceri, cât şi două calupuri de public speaking susţinute de patru antreprenori de succes din mediul de afaceri bihorean. Juriul concursului a fost format din Florin Capotă cofounder la agenţia de marketing Blackboard, Bogdan Băbălău – Marketing Regional Account Manager la Bittnet Group din zona de antreprenoriat, şi Delia Pop, conferenţiar universitar la Universitatea din Oradea.
Cu multă deschidere şi pasiune au vorbit despre ei şi despre afacerilor lor: Daniel Galea de la Piaţa 9, Rareş Codrean de la Helion Group, Linda Şereş de la Ristretto şi Răzvan Comănici de la agenţia de marketing Blackboard. Experienţa lor în antreprenoriat este un bun model al modului în care antreprenoriatul poate împlini vieţi şi cariere dacă în spatele acestui fapt este pasiune, muncă, perseverenţă, respect şi viziune.
Evenimentul a generat reacţii foarte positive, fiind considerat un real succes de către studenţi, antreprenori, cadrele didactice implicate precum şi de către invitaţi. Cei din Self-Up se pregătesc deja pentru a doua parte a evenimentului ce urmează să aibă loc în în primăvare dar, încurajaţi de succesul de acum, au început să planifice şi pentru Antreprenoring 3.0.
(Advertorial)
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.