URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Decembrie 2019, 12:01

Amsterdam, capitala grădinilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Parcările din centrele orașelor sunt cele mai potrivite locuri pentru crearea de noi spații verzi. Aşa au decis edilii din Amsterdam, care recent au anunţat că vor descuraja şoferii şi vor desfiinţa 11.200 de locuri de parcare din centrul capitalei Olandei, pentru a face pe aceste suprafeţe piste de biciclete şi grădini publice.

În plus, din 1 iulie 2020, numărul permiselor de parcare în centrul orașului va fi redus, iar preţul acestora va fi şi mai mare, astfel încât să devină neatractive pentru cetăţeni.

Modelul a fost deja testat în cartierul Frans Halsbuurt, unde o întreagă stradă este aproape lipsită de locuri de parcare, iar în locul maşinilor au apărut trandafiri, bănci și tobogane. În plus, 65% din locuitorii cartierului au renunţat la maşini, folosind pentru călătoriile zilnice bicicleta.

În total, Amstedamul numără 432.000 de locuri de parcare, din care 265.000 pe stradă și 167.000 în garaje.

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
...
La noi se expropiază case să se facă parcări, trebuie să-și parcheze grasu șcheian, binșan sau mărghitan, elector fidel, hârbu sub geam nu cumva să facă grasa lui doi pași pe jos.
Postat 16 Decembrie 2019, 21:44 de User anonimizat
Poiu
A mea mașina au vrut să o ridice pe motiv de abandon. Mașina era în fața blocului, eu 2 luni am fost plecat cu serviciul, mașina e 2014 , era prăfuită/ murdară. Un vecin a reclamat care mă urăște, dar sau băgat alti vecini, și nu au mai ridicat mașina.
Postat 16 Decembrie 2019, 17:14 de Sandu1206
mda...
E o masura foarte buna, intr-o tara civilizata, unde exista un o infrastructura buna pentru biciclete si un sistem performant de transport in comun. La noi, daca incerci asa ceva, va baga omul avariile in fata tramvaiului sau va parca in gradina cuiva.
Postat 16 Decembrie 2019, 15:40 de seth
Sandule
Stii ce mi-a zis locala? Ca nu mai e valabila reglementarea cu masini de vanzare pe domeniul public. Cand le-am dat HCL m-au ignorat complet. Cand am zis ca sunt 4 masini abandonate, mi-au dat-o pe aia ca e domeniu privat, când era public. Demonstrez ca e public, din alta sesizare catre ei, ma ignora iar. Dar le fac sesizari scrise pana se urasc de mine. Milti nu fac sesizari din cauza abuzurilor politiei locale, da a veni reclamantul ca martor ca e masina abandonata, HCL zice din nou ca agentul are calitatea de a determina caracterul presupusei masini de a fi abandonata sau nu. Trebuie educati oamenii, poate ar fi frumos ca Bihoreanul sa inceapa sa publice HCL-uri din cand in cand, altfel nu poti educa oamenii asupra drepturilor lor.
Postat 16 Decembrie 2019, 15:05 de poiu
Poiu
Într-adevăr schimbarea incepe de la oameni, dar și snobismul, sa ai 2-3 cotețe de mașini care valorează toate sub 1000€ dar e mare smecheru. La mine in zona am numărat in vara 18 mașini aiurea pt 3 proprietari sunt bișnițari.
Postat 16 Decembrie 2019, 14:02 de Sandu1206
Oradene
Eu totusi cred ca schimbarea incepe cu oamenii, inaintea administratiei. Hai sa luam niste fapte: in 2007 cand taxa auto era in floare si la maximul ei, cate cazane vedeai cu cu numere rosii? Pe vremea aia luasem o Skoda Octavia din 2002 (5 ani) la care taxa de inmatriculare a fost 1200 sau 1500 euro, nu mai retin exact. Eh, azi, la masina de 5 ani am taxa 0. Si ala cu masina de 18 ani are taxa 0. Avand avantajele astea, o familie cu 2 soferi are 2 masini, din care cel putin una, daca nu ambele, e cazan de >10 ani. Cazan nu ma refer la masina in stare perfecta de functionare, cu vârsta peste 10 ani. Ma refer la alea ce nu demult erau dauna totala, sucite din sasiu si cu 0 bucsi/pivoti intregi. Deci are familia 2 masini, la una ii plateste parcare de domiciliu, cealalta o lasa unde poate. Mergem mai departe, platind 2 impozite, 2 asigurari, 2 ITPuri s.a.m.d. bani de service nu mai sunt, asa ca "merge ea saracuta, o schimb cand termin rata la apartament", adica in 10 15 ani. Uite o chestie benefica (fara taxa abuziva) înțeleasă prost de oameni, cu efect de bulgare de zapada (snowball effect). Bun, vine nebunu si zice, bai, va scumpesc locurile de domiciliu ca trebuie sa mai fac parcari. De ce sa mai faca? La unele asociatii se dau 2 pana la 3 locuri pe apartament (nu bocurile noi, la alea ceausiste) ca deh, is prieten cu ala si celalalt, fac comodat ca la ap 5 nu sta nimeni, is plecati din tara, parchez eu pe locul cerut de ala (asta se repara acum). Capitolul parcuri...faci cate faci, da hai sa ne uitam cum au grija oamenii de ele. Banci rupte? Oioioi. Cosuri de gunoi vandalizate? Cate incap! Gunoaie peste tot? Logic, asta suntem, asta stim, asta facem! Kkti de caini in iarba? Aia deja is ornamentali, cu urme de ghetute de copii in ele. Ambalaje de Tedi, Pufuleti cu surprize si servetele umede? Nu ducem.lipsa! Na ghici acuma cine e de vina ca nu se intretin? Ala ca nu pune potera in fiecare parc sau gibonii ca ii doare in coor si vin cu "sa faca ei curat, ca de aia platesc impozite!". Mentalitatea de roman vechi, lipsa de bun simt, spirit civic 0. Si atunci las ca facem parcari, ceva piste pe trotuare (oricum biciclistii tot pe acolo merg, cu sau fara piste - majoritatea, nu toti), mai un spatiu verde ici colo si bine v-a fi voua si asa. Deci rezolvata problema de la baza, radacina ei, apoi efectele. Pe scurt, nu mai lasi la inmatriculat cazane sub E4. Nu iti permiti sa cumperi, clar nu iti permiti sa intretii. Nici macar cu taxe sa nu lase. Apoi sa vezi scaderi de jafuri. Nu vezi ca e plin OCR de petitii cu cazane abandonate? Si eu am una de vanzare, dar nu e pe domeniu public si nici macar in oras, ca deh... Si asa e criza de locuri. La mine in cartier, intr-o parcare cu 20-25 de locuri sunt 5 cotete de masini...5, un sfert imediat. Si? Vine militianu, muta omu masina prin impingere mai incolo si traiasca depozitu din ea. Eh, incepem si noi sa ne schimbam putin? Asta e intrebarea!
Postat 16 Decembrie 2019, 13:50 de poiu
Oradeanbihor
Daca avem 16 mii locuri de parcare, de ce comentezi când se face i parcare nouă???? In Amsterdam Red Light district nu sunt parcuri
Postat 16 Decembrie 2019, 13:49 de Sandu1206
Comparam mere cu nuci
Inainte sa tragem cu ochiul in ograda vecinilor hai sa vedem ce avem noi: la 200 de mii de locuitori avem 16 mii de locuri de parcare, adica un aproximativ 8 % din locuitori pot parca, pe cand in Amsterdam la 1.3 mil. locuitori au 430 mii locuri de parcare, adica vreo 35 % dintre locuirori au acces la parcare. Asadar, toti cei care imbratisati aceste idei, sunteti invitati sa renuntati primii la masini, in frunte cu cei care vor si pot sa le puna in practica (adica actuala asministratie). Inteleg ca nebunu' are impresia ca doar prin constrangeri îi poate "civiliza" pe oradeni (îi recomand sa duca "civilizatia" in satul lui si in ograda lui mai intai) dar spre binele lui si a celor ca el e recomandat sa ofere ei exemple celor din jur altfel devnim un fel de fabula "Câinele si cățelul" de Oradea.
Postat 16 Decembrie 2019, 13:13 de oradeanbihor
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON