URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 18 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Iulie 2021, 15:21

Al 17-lea tramvai Imperio a ajuns în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Al 17-lea tramvai Imperio, produs de societatea Astra Vagoane Călători, a ajuns vineri la Oradea, intrând în "flota" OTL. Oraşul urmează să mai primească trei astfel de tramvaie în această toamnă.

"Tramvaiul care a sosit astăzi face parte din cel de-al doilea lot de 10 tramvaie Imperio cumpărat de municipalitate. Primăria Oradea a semnat contractul de furnizare a celor 20 de tramvaie în data de 19.10.2018, cu Societatea Astra Vagoane Călători S.A, valoarea contractului fiind de 148.800.000 lei fără TVA (7.400.000 lei fără TVA/tramvai). Primul lot de zece tramvaie a fost livrat anul trecut. Până în luna septembrie 2021 vor sosi şi celelalte 3 tramvaie achiziţionate prin acest contract", se arată într-o informare a Primăriei Oradea. 

Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional, fondurile nerambursabile fiind de 98%, iar contribuţia proprie din bugetul local al Municipiului Oradea este de 2%.

Noile tramvaie au 210 locuri, dintre care 45 pe scaune. Ele sunt dotate cu aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi ventilaţie/climatizare, rampă şi un spaţiu destinat persoanelor cu dizabilităţi. Tramvaiele sunt prevăzute cu podea coborâtă 100% şi cu instalaţii de validare/taxare compatibile cu sistemul de e-ticketing. De asemenea, sunt eficiente din punct de vedere energetic şi recuperează energia datorită sistemului de frânare cu recuperare de energie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
@bUghiu
Astra Imperio sunt produse cu multe licente si piese Siemens. Proiectul Imperio e facut impreuna cu Siemens, cel concept romanesc(chinezesc, turcesc) e Astra Autentic - cred ca asa i-i zice. Un tramvai similar facut de Siemens se vinde cu peste 4 mil EUR. Piesele si mentenanta la Astra sunt la preturi normale, ramane de vazut cat de des se strica. Poate ne spun cei de la depou, mecanicii, vatmanii, calatorii cum sta treaba. Ca de parerologi neinformati care vesnic 'combat' ne e punga plina. Sunt ok pt ce avem noi nevoie. Cui nu-i place sa circule doar cu ULF-urile Siemens ca AVEM si din alea.
Postat 06 Iulie 2021, 14:05 de nihil
KP
Astra imperio e sub licienta Siemens, un Siemens Costa mai mult de 2 milioane. In plus da de munca la Romani
Postat 03 Iulie 2021, 18:47 de Sandu2100
1.900.000 Euro costă un tramvai fabricat la Arad (cu TVA).
Să țineți minte prețul, ca să nu mai auzim ce mare afacere a făcut Oradea, cumpărând tramvaie româno-turco-elvețiene, în locul unora nemțești, Siemens la 2.000.000 Euro bucata. Nu de alta dar, diferența de preț, în favoarea Siemens, se va vedea după fix 2 ani când încep achizițiile pieselor de schimb. Un exemplu relevant ține de faptul că un bughiu de la Astra ajunge să coste dublu față de unul de la Siemens, la aceeași durată de funcționare în garanție și post-garanție. Plus că, în conformitate cu legislația europeană, TVA-ul este deductibil și se recuperează integral de către cumpărător, în toate achizițiile din afara țării. Din păcate, edilii din Oradea se ieftinesc la grâu și se scumpesc la tărâțe, ieșind mai tot timpul pe minus.
Postat 03 Iulie 2021, 10:43 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6739 RON
  • 1 EUR = 4.9754 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON