URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 27 IULIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă, prin absurd, de mâine s-ar închide toate Ministerele și Agențiile din București, în mai puțin de doi ani PIB-ul României s-ar dubla. Pentru că, în mare măsură, munca birocraților se rezumă exclusiv la a-și păstra privilegiile. Iar dacă de mâine s-ar desființa toate Consiliile de Administrație la companiile de stat, jumătate dintre muzele de partid ar muri de foame și un sfert din activ ar ajunge să trăiască din alocațiile copiilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Sub conducerea lui Ilie Bolojan, căruia mai-marii partidului îi laudă performanţele obţinute ca primar al Oradiei şi, mai nou, ca preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, organizaţia PNL va fi cea mai numeroasă la Congresul partidului din 25 septembrie. În ciuda ofertelor şi promisiunilor pe care precis i le-au făcut, Bolojan s-a ferit să-şi declare sprijinul pentru unul dintre cei doi candidaţi la şefie, premierul Florin Cîţu şi actualul deţinător al funcţiei, Ludovic Orban.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când am văzut ştirea cu elicopterul aterizat forţat în Bucureşti, am ştiut că va urma o avalanşă de glume pe subiect. Accesul rapid la informaţie, obligaţia de a avea o părere despre orice şi uşurinţa de exprimare individuală în spaţiul public au făcut ca elicopterul acela ghinionist să plonjeze direct într-o mare de glume şi miştouri. O să ziceţi că nu doar noi am fost, că şi Ambasada Suediei a comis-o. Staţi liniştiţi, şi acolo e tot un om la butoane, poate chiar românaş de-al nostru.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
02 Iulie 2021, 15:21

Al 17-lea tramvai Imperio a ajuns în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Al 17-lea tramvai Imperio, produs de societatea Astra Vagoane Călători, a ajuns vineri la Oradea, intrând în "flota" OTL. Oraşul urmează să mai primească trei astfel de tramvaie în această toamnă.

"Tramvaiul care a sosit astăzi face parte din cel de-al doilea lot de 10 tramvaie Imperio cumpărat de municipalitate. Primăria Oradea a semnat contractul de furnizare a celor 20 de tramvaie în data de 19.10.2018, cu Societatea Astra Vagoane Călători S.A, valoarea contractului fiind de 148.800.000 lei fără TVA (7.400.000 lei fără TVA/tramvai). Primul lot de zece tramvaie a fost livrat anul trecut. Până în luna septembrie 2021 vor sosi şi celelalte 3 tramvaie achiziţionate prin acest contract", se arată într-o informare a Primăriei Oradea. 

Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional, fondurile nerambursabile fiind de 98%, iar contribuţia proprie din bugetul local al Municipiului Oradea este de 2%.

Noile tramvaie au 210 locuri, dintre care 45 pe scaune. Ele sunt dotate cu aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi ventilaţie/climatizare, rampă şi un spaţiu destinat persoanelor cu dizabilităţi. Tramvaiele sunt prevăzute cu podea coborâtă 100% şi cu instalaţii de validare/taxare compatibile cu sistemul de e-ticketing. De asemenea, sunt eficiente din punct de vedere energetic şi recuperează energia datorită sistemului de frânare cu recuperare de energie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
@bUghiu
Astra Imperio sunt produse cu multe licente si piese Siemens. Proiectul Imperio e facut impreuna cu Siemens, cel concept romanesc(chinezesc, turcesc) e Astra Autentic - cred ca asa i-i zice. Un tramvai similar facut de Siemens se vinde cu peste 4 mil EUR. Piesele si mentenanta la Astra sunt la preturi normale, ramane de vazut cat de des se strica. Poate ne spun cei de la depou, mecanicii, vatmanii, calatorii cum sta treaba. Ca de parerologi neinformati care vesnic 'combat' ne e punga plina. Sunt ok pt ce avem noi nevoie. Cui nu-i place sa circule doar cu ULF-urile Siemens ca AVEM si din alea.
Postat 06 Iulie 2021, 14:05 de nihil
KP
Astra imperio e sub licienta Siemens, un Siemens Costa mai mult de 2 milioane. In plus da de munca la Romani
Postat 03 Iulie 2021, 18:47 de Sandu2100
1.900.000 Euro costă un tramvai fabricat la Arad (cu TVA).
Să țineți minte prețul, ca să nu mai auzim ce mare afacere a făcut Oradea, cumpărând tramvaie româno-turco-elvețiene, în locul unora nemțești, Siemens la 2.000.000 Euro bucata. Nu de alta dar, diferența de preț, în favoarea Siemens, se va vedea după fix 2 ani când încep achizițiile pieselor de schimb. Un exemplu relevant ține de faptul că un bughiu de la Astra ajunge să coste dublu față de unul de la Siemens, la aceeași durată de funcționare în garanție și post-garanție. Plus că, în conformitate cu legislația europeană, TVA-ul este deductibil și se recuperează integral de către cumpărător, în toate achizițiile din afara țării. Din păcate, edilii din Oradea se ieftinesc la grâu și se scumpesc la tărâțe, ieșind mai tot timpul pe minus.
Postat 03 Iulie 2021, 10:43 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1716 RON
  • 1 EUR = 4.9208 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON