URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Iulie 2021, 15:21

Al 17-lea tramvai Imperio a ajuns în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Al 17-lea tramvai Imperio, produs de societatea Astra Vagoane Călători, a ajuns vineri la Oradea, intrând în "flota" OTL. Oraşul urmează să mai primească trei astfel de tramvaie în această toamnă.

"Tramvaiul care a sosit astăzi face parte din cel de-al doilea lot de 10 tramvaie Imperio cumpărat de municipalitate. Primăria Oradea a semnat contractul de furnizare a celor 20 de tramvaie în data de 19.10.2018, cu Societatea Astra Vagoane Călători S.A, valoarea contractului fiind de 148.800.000 lei fără TVA (7.400.000 lei fără TVA/tramvai). Primul lot de zece tramvaie a fost livrat anul trecut. Până în luna septembrie 2021 vor sosi şi celelalte 3 tramvaie achiziţionate prin acest contract", se arată într-o informare a Primăriei Oradea. 

Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional, fondurile nerambursabile fiind de 98%, iar contribuţia proprie din bugetul local al Municipiului Oradea este de 2%.

Noile tramvaie au 210 locuri, dintre care 45 pe scaune. Ele sunt dotate cu aer condiţionat, instalaţie de încălzire şi ventilaţie/climatizare, rampă şi un spaţiu destinat persoanelor cu dizabilităţi. Tramvaiele sunt prevăzute cu podea coborâtă 100% şi cu instalaţii de validare/taxare compatibile cu sistemul de e-ticketing. De asemenea, sunt eficiente din punct de vedere energetic şi recuperează energia datorită sistemului de frânare cu recuperare de energie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
@bUghiu
Astra Imperio sunt produse cu multe licente si piese Siemens. Proiectul Imperio e facut impreuna cu Siemens, cel concept romanesc(chinezesc, turcesc) e Astra Autentic - cred ca asa i-i zice. Un tramvai similar facut de Siemens se vinde cu peste 4 mil EUR. Piesele si mentenanta la Astra sunt la preturi normale, ramane de vazut cat de des se strica. Poate ne spun cei de la depou, mecanicii, vatmanii, calatorii cum sta treaba. Ca de parerologi neinformati care vesnic 'combat' ne e punga plina. Sunt ok pt ce avem noi nevoie. Cui nu-i place sa circule doar cu ULF-urile Siemens ca AVEM si din alea.
Postat 06 Iulie 2021, 14:05 de nihil
KP
Astra imperio e sub licienta Siemens, un Siemens Costa mai mult de 2 milioane. In plus da de munca la Romani
Postat 03 Iulie 2021, 18:47 de Sandu2100
1.900.000 Euro costă un tramvai fabricat la Arad (cu TVA).
Să țineți minte prețul, ca să nu mai auzim ce mare afacere a făcut Oradea, cumpărând tramvaie româno-turco-elvețiene, în locul unora nemțești, Siemens la 2.000.000 Euro bucata. Nu de alta dar, diferența de preț, în favoarea Siemens, se va vedea după fix 2 ani când încep achizițiile pieselor de schimb. Un exemplu relevant ține de faptul că un bughiu de la Astra ajunge să coste dublu față de unul de la Siemens, la aceeași durată de funcționare în garanție și post-garanție. Plus că, în conformitate cu legislația europeană, TVA-ul este deductibil și se recuperează integral de către cumpărător, în toate achizițiile din afara țării. Din păcate, edilii din Oradea se ieftinesc la grâu și se scumpesc la tărâțe, ieșind mai tot timpul pe minus.
Postat 03 Iulie 2021, 10:43 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON