SÂMBĂTĂ, 22 FEBRUARIE 2020

Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Săptămâna trecută a trecut ignorată o ştire colosală: o instituţie a renunţat să mai ceară cetăţeanului un act pe care tot ea l-a emis şi pe care, bineînţeles, îl deţine în propriile registre, pe hârtie sau în calculatoare, deci bravo celui care, după 30 de ani, şi-a dat seama cât de stupid e sistemul!
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?

Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
25 Iunie 2011, 19:32

Un asteroid trece luni la mică distanţă de Terra

Specialiştii de la NASA au anunţat că un asteroid descoperit recent va trece luni la mică distanţă de Terra, însă această apropiere nu trebuie să ne îngrijoreze. Experţii susţin că nu există riscul unei coliziuni.

Asteroidul va trece la o distanţă de aproximativ 12.000 de kilometri de Terra, deasupra părţii de sud a Oceanului Atlantic.

Deşi acest asteroid va trece destul de aproape de Terra, el nu deţine recordul în ceea ce priveşte apropierea de planeta noastră. La începutul acestui an, un asteroid de mici dimensiuni a trecut la o distanţă mult mai mică de Terra - 5.471 de kilometri.

Asteroidul 2011 MD are o lungime de 10 metri şi a fost descoperit în această săptămână cu ajutorul unui telescop amplasat în statul american New Mexico. Oamenii de ştiinţă spun că asteroizi de aceste dimensiuni trec prin apropierea Pământului în medie la fiecare şase ani.

Asteroidul 2001 MD va fi suficient de strălucitor pentru a putea fi văzut, pentru o scurtă perioadă de timp, cu telescoape de dimensiuni medii.