URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Aeroportul Oradea, ca orice instituţie girată de Consiliul Judeţean, este în picaj. Ghinionul său este dublu: au plecat operatorii externi şi a rămas Taromul, cu preţurile sale neruşinate. Bietul Bimbo Tibor Szuhai a fost pus preşedinte al Consiliului de Administraţie al Aeroportului probabil ca să se facă de râs, nu să facă treabă, pentru că habar nu are de avioane.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută am scris despre revolta unui orădean somat pe 1 aprilie să-şi stingă o datorie de 312 lei la CASS despre care nici nu ştia, din 2014, scadentă în iunie, cu precizarea că până la 31 martie putea beneficia de o bonificaţie de 10%. De atunci, am primit mesaje din partea altor păţiţi, cărora ANAF le-a notificat restanţe în pragul prescrierii.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am o mică plăcere perversă, nemărturisită până acum: îmi place să urmăresc mitingurile electorale. Acele întâlniri dintre "ne prefacem că ne pasă" şi "ne prefacem că vă credem că vă pasă" sunt o combinaţie irezistibilă ce te face să întorci capul, în timp ce, paradoxal, te atrage să priveşti mai departe.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În 19 martie 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 76/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, prin care s-a stabilit că legea aplicabilă dreptului la repararea pagubei de către stat ca urmare a unei hotărâri de achitare ulterioare unei hotărâri definitive de condamnare este cea în vigoare la momentul rămânerii definitive a hotărârii de achitare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gastrita este o inflamaţie a mucoasei gastrice (învelişul interior al stomacului). Nu se poate vorbi despre gastrită ca despre o boală singulară, ci despre un grup de boli care au în comun modificări la nivelul mucoasei gastrice şi care se deosebesc clinic între ele.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
06 Februarie 2013, 17:18

Proiectul regionalizării: Oradea nu va fi centru de regiune!

Proiectul regionalizării: Oradea nu va fi centru de regiune! (sursa: Antena3)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Antena 3 a făcut public proiectul regionalizării care urmează să fie analizat în interiorul USL. Astfel, România va fi împărţită în opt regiuni: şapte care cuprind judeţele din ţară, iar Bucureştiul şi Ilfovul împreună.

Proiectul urmează să fie discutat în cadrul USL, iar apoi să fie depus la Parlament, pentru a fi adoptat. Potrivit acestuia, alegerile se vor desfăşura o dată la patru ani, iar şeful regiunii, preşedintele, va fi ales pentru un mandat de patru ani, prin vot uninominal.

Vor fi consilii regionale formate din 10-32 de consilieri, ajutat de doi vicepreşedinţi. Votul va fi direct pentru şefii de consilii judeţene, iar consilierii regionali vor fi aleşi pe liste, menţionează sursa citată.

Regiunile vor prelua din atribuţiile Guvernului, dar şi din cele ale actualelor consilii judeţene, pentru că aici se vor găsi organismele intermediare pentru absorbţia de fonduri europene, vor fi principalii negociatori direct cu UE privind absorbţia de fonduri şi, de asemenea, vor putea institui taxe regionale şi multe acte delegate la nivelul regiunilor.

Organizarea corespunde cu actualele centre unde se găsesc aceste regiuni de dezvoltare, astfel că printre capitalele acestor regiuni se vor regăsi Piatra Neamţ, Brăila, Alba Iulia sau alte oraşe mai mari ca acestea.

În cadrul discuţiilor USL, s-ar putea ca numărul regiunilor să mai crească.

Mai jos, proiectul de lege publicat de Antena3:

CAPITOLUL I
Principii şi consideraţii generale

SECŢIUNEA I. Regiunile si autonomia regională

Art.1
Prezenta lege reglementează regimul general al autonomiei regionale, precum şi organizarea şi funcţionarea administraţiei publice regionale.

Art.2
(1) Conform Constituţiei teritoriul naţional al României este împărţit in 8 regiuni, iar fiecare regiune este formată din două sau mai multe judeţe, acestea din urmă având delimitarea teritorială existentă la data intrării in vigoare a prezentei legi.

(2) Cele 8 regiuni au următoarea denumire şi componenţă:
a) Regiunea Bucuresti-Ilfov: municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu reşedinţa in municipiul Bucureşti;
b) Regiunea Centru: judeţele Alba, Brasov, Covasna, Harghita, Mures si Sibiu, cu reşedinţa in municipiul Alba Iulia ;
c) Regiunea Nord Est : judeţele Bacău, Botoşani, Neamţ, Iaşi, Suceava si Vaslui, cu reşedinţa in municipiul Piatra Neamţ ;
d) Regiunea Nord Vest : judeţele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramureş, Satu Mare si Sălaj, cu reşedinţa in municipiul Cluj-Napoca ;
e) Regiunea Vest : judeţele Arad, Caras-Severin, Hunedoara si Timiş, cu reşedinţa in municipiul Timişoara;
f) Regiunea Sud Vest: judeţele Dolj, Olt, Vâlcea, Mehedinţi si Gorj, cu reşedinţa in municipiul Craiova;
g) Regiunea Sud: judeţele Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova si Teleorman, cu reşedinţa in municipiul Călăraşi ;
h) Regiunea Sud Est : judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea, cu reşedinţa in municipiul Brăila.
(3) Delimitarea teritorială a regiunilor se stabileşte prin lege. Orice modificare a limitelor teritoriale ale acestora se poate efectua numai prin lege şi numai după consultarea prealabilă a cetăţenilor din unităţile administrativ-teritoriale respective prin referendum, care se organizează potrivit legii.
(4) Regiunile sunt unităţi administrativ-teritoriale în care se exercită autonomia regională şi în care se organizează şi funcţionează autorităţi ale administraţiei publice regionale.
(5) Localităţile de reşedinţă ale regiunilor prevăzute la alin.2 pot fi schimbate numai prin lege, la propunerea consiliului regional exprimată prin hotărâre a consiliului regional adoptată cu votul a 3 din numărul de consilieri care constituie consiliul regional.
(6) Sediul consiliilor regionale este in situat in localităţile de reşedinţă ale regiunilor. Sediul consiliilor regionale poate fi schimbat in cadrul localităţii de reşedinţă prin hotărâre a consiliului regional adoptată cu votul a 3 din numărul de consilieri care constituie consiliul regional.

Art.3
(1) Obiectivele prioritare pe care regiunea le urmăreşte sunt:
a) dreptul la muncă şi protecţia adecvată a demnităţii lucrătorilor, dreptul de a avea locuri de muncă sigure şi accesul la educaţie pe tot parcursul vieţii;
b) dreptul la pluralismul, surse libere de informare şi comunicare şi accesul la cultura atât ca o necesitate individuală, cât şi ca un principiu în comunitate;
c) dreptul la asistenţă medicală;
d) dreptul la un tratament egal între bărbaţi şi femei şi de îmbunătăţire a diferenţelor de gen în viaţa socială, culturală, economică, religioasă şi politică;
e) conservarea şi punerea în valoare a familiei;
f) promovarea ştiinţei şi libertatea cercetării ştiinţifice în cadrul limitelor de respect pentru fiinţele umane;
g) respectarea echilibrului ecologic, protecţia mediului şi a patrimoniului natural, conservarea biodiversităţii;
h) protejarea şi îmbunătăţirea patrimoniului istoric, artistic şi peisajului;
i) promovarea dezvoltării economice într-un context care favorizează inovarea, cercetarea şi formarea ca factori ai competitivităţii, în conformitate cu principiile de coeziune socială şi dezvoltare durabilă;
j) consolidarea libertăţii publice şi private şi promovarea cooperării;
k) respingerea tuturor formelor de discriminare şi xenofobie;
l) recunoaşterea autonomiei comunităţilor locale, promovarea sistemului de autonomie, sporirea identităţi culturale, sociale şi economice pe întreg teritoriul regional, protecţia municipalitatilor mai mici şi a zonelor montane ;
m) dezvoltarea de relatii de buna vecinatate si promovarea cooperarii transfrontaliere si interregionale.

Art.4
(1) Administraţia publică în cadrul regiunii se organizează şi funcţionează în temeiul principiilor descentralizării, autonomiei regionale, subsidiarităţii, eligibilităţii autorităţilor administraţiei publice regionale, legalităţii şi al consultării cetăţenilor în soluţionarea problemelor regionale de interes deosebit.
(2) Aplicarea principiilor prevăzute la alin. (1) nu poate aduce atingere caracterului de stat naţional, unitar şi indivizibil al României.

......

Art. 7
(1) Prin autonomie regională se înţelege dreptul şi capacitatea efectivă a autorităţilor administraţiei publice regionale de a soluţiona şi de a gestiona, în numele şi în interesul colectivităţilor regionale pe care le reprezintă, treburile publice, cu respectarea obiectivelor stabilite la art.3 şi în spiritul principiilor autonomiei locale, descentralizării şi subsidiarităţii.
(2) Dispoziţiile alin. (1) nu aduc atingere posibilităţii de a recurge la consultarea locuitorilor prin referendum sau prin orice altă formă de participare directă a cetăţenilor la treburile publice, în condiţiile legii.
(3) Prin colectivitate regională se înţelege totalitatea locuitorilor din unitatea administrativ-teritorială respectivă.

...........

Art. 11
(1) În regiunile în care ponderea cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale este de peste 20% din numărul locuitorilor, autorităţile administraţiei publice regionale, instituţiile publice aflate în subordinea acestora, precum şi serviciile publice deconcentrate asigură folosirea, în raporturile cu aceştia, şi a limbii materne, în conformitate cu prevederile Constituţiei, ale prezentei legi şi ale tratatelor internaţionale la care România este parte.

SECŢIUNEA II. Autorităţile administraţiei publice regionale
Art. 12
(1) În fiecare regiune se constituie un consiliu regional, ca autoritate a administraţiei publice regionale. Consiliul regional este ales în condiţiile legii pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale si regionale.
(2) Consiliul regional este condus de un preşedinte, asimilat demnitarului, care nu are calitatea de consilier regional, fiind ales prin scrutin uninominal.
(3) Mandatul preşedintelui consiliului regional şi al consilierului regional este de 4 ani şi se exercită în condiţiile legii.

CAP. II
Consiliul regional
SECŢIUNEA I. Constituirea şi componenţa consiliului regional
Art. 13
(1) Consiliul regional este autoritatea administraţiei publice regionale, fiind compus din consilieri regionali, aleşi prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat, de către persoanele cu drept de vot din regiunea respectivă, în condiţiile legii.

Art. 14
(1) Numărul membrilor fiecărui consiliu regional se stabileşte prin ordin al prefectului regiunii, în funcţie de numărul locuitorilor regiunii, raportat de Institutul Naţional de Statistică la data de 1 ianuarie a anului în curs sau, după caz, la data de 1 iulie a anului care precedă alegerile regionale, după cum urmează:

Numărul Numărul
locuitorilor regiunii consilierilor
───────────────────────────────────────────────
- până la 2.000.000 - 20
- între 2.000.001-2.500.000 - 24
- între 2.500.001-3.000.000 - 28
- peste 3.000.000 - 32
───────────────────────────────────────────────
(2) Consiliul regional ales în conformitate cu prevederile legii se completează cu preşedintele consiliului regional, care are drept de vot şi conduce şedinţele acestuia.
(3) Candidaţii de pe lista fiecărei formaţiuni politice, dar care nu sunt declarati aleşi, au calitatea de consilieri regionali supleanţi si îi vor inlocui pe titularii cărora le încetează mandatul inainte de termen.

SECŢIUNEA II. Competenţele autorităţilor administraţiei publice regionale
Art.18
(1) Autorităţile administraţiei publice centrale şi regionale exercită următoarele tipuri de competenţe:
a) Competenţe exclusive ale statului;
b) Competenţe partajate (stat-regiune), în cazul în care ambele niveluri pot legifera, dar legile naţionale prevalează în caz de conflict;
c) Competenţele exclusive ale autorităţilor administraţiei publice regionale.

Art. 19
Competenţele exclusive ale statului vizează următoarele domenii: Constituţie; apărare; cetăţenie, imigraţie, emigraţie şi extrădare; finanţe şi sistem monetar; frontiere şi unităţi vamale; siguranţă naţională.

......

Art. 21
(1) Competenţele exclusive ale autorităţilor administraţiei publice regionale includ următoarele domenii:
a) dezvoltarea regională;
b) planificarea regională;
c) pregătirea şi implementarea programelor co-finanţate din fondurile europene gestionate regional;
d) cooperarea între autorităţile administraţiei publice locale.
(2) Competenţele exclusive urmăresc asigurarea creşterii economice şi dezvoltării sociale echilibrate şi durabile a regiuni de dezvoltare, îmbunătăţirea competitivităţii şi reducerea decalajelor economice şi sociale existente între România şi statele membre ale Uniunii Europene.
(3) Domeniile vizate prin termenul de dezvoltarea regională prevăzut la lit. a) au legătură cu regiunea sau teritoriu, în cel mai larg sens al termenului şi acoperă:
a) dezvoltarea economică (infrastructură şi servicii suport pentru afaceri, atragerea si promovarea de investitii, comerţ, cercetare-dezvoltare-inovare, turism);
b) dezvoltarea urbană şi amenajarea teritoriului pentru proiecte si areale definite ca fiind de interes regional;
c) agricultura şi dezvoltare rurală;
d) transport (infrastructura regională şi cea de transport în comun);
e) educaţie universitară, vocaţională şi tehnică, precum şi pregătirea profesională;
f) sănătate (spitale şi asistenţă socială);
g) mediul înconjurător şi eficienţă energetică;
h) ocuparea forţei de muncă;
i) locuinţe şi managementul terenurilor;
j) cooperarea interregională.
(4) Competenţa de planificare regională prevăzută la lit. b) alin.1) presupune că pentru fiecare din domeniile descrise la aliniatul 4 se realizează planuri şi strategii ca mijloace de identificare a obiectivelor de dezvoltare anuale şi multianuale, care vor fi incluse în Planul pentru Dezvoltare Regională elaborat de Agenţia pentru Dezvoltare Regională.

............

SECŢIUNEA III. Funcţionarea consiliului regional
Art. 25
(1) Consiliul regional se alege pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit, prin lege organică, în caz de război sau de catastrofă.
(2) Consiliul regional îşi exercită mandatul de la data constituirii până la data declarării ca legal constituit a consiliului nou-ales
(3) Consiliul regional se întruneşte în şedinţă ordinară în fiecare lună, la convocarea preşedintelui consiliului regional. Consiliul regional se poate întruni şi în şedinţe extraordinare ori de câte ori este necesar.
(4) Convocarea consiliului regional se face în scris, prin intermediul secretarului regiunii, cu cel puţin 5 zile înaintea şedinţelor ordinare sau cu cel mult 3 zile înaintea celor extraordinare.
(5) Şedinţele consiliului regional se pot desfăşura la sediul consiliului regional, ori in orice altă localitate componentă a regiunii.

............

CAPITOLUL V
Bugetul regional
Art. 44
(1) Fiecare regiune îşi stabileşte un buget multianual, care trebuie aprobat şi actualizat în fiecare an, şi care este elaborat având în vedere planificarea regională.
(2) Bugetul regional este constituit luând în considerare obligaţiile asumate de către regiune, implicaţii care au caracter multianual.
(3) Bugetul este alcătuit din următoarele categorii de venituri:
a) Venituri din taxe regionale, încasările de impozite sau taxe de la nivel central care sunt transferate către regiune;
b) Venituri din contribuţii şi transferuri directe ale statului;
c) Veniturile provenite din contribuţiile, proiectele, alocările de capital şi intrările de la Uniunea Europeană;
d) Venituri din valorificarea proprietăţilor şi participaţiile în asocieri comerciale;
e) Venituri din servicii publice regionale;
f) Venituri din exploatarea resurselor naturale transferate de guvern la regiune (fond forestier, izvoare de ape şi izvoare termale, etc.);
g) Venituri din vânzarea de active, prin transformarea de capital, de la colectarea creanţelor şi transferuri;
h) Venituri din credite ipotecare, credite şi alte operaţiuni de credit
(4) În cadrul bugetului la categoria cheltuieli vor fi cuprinse următoarele elemente:
a) Cheltuieli pentru alimentarea Fondului pentru Dezvoltare Regională;
b) Cheltuieli pentru activitatea de funcţionare a aparatului propriu;
c) Cheltuieli pentru dezvoltare regională;
d) Cheltuieli pentru activitatea de planificare si programare regională;
e) Cheltuieli pentru pregătirea şi implementarea programelor co-finanţate din fondurile europene gestionate regional;
f) Cheltuieli pentru activităţi de cooperare între comunităţile locale.

............

Art.60
(1) Consiliul regional, in componenţa numerică prevăzută la art.14, va fi constituit astfel:

a) din preşedinţii de consilii judeţene care fac parte din Consiliile pentru Dezvoltare Regională, conform Legii nr.315/2004 privind dezvoltarea regională din România, cu modificările şi completările ulterioare, aceştia devenind membri de drept, fără a fi aleşi de către electori;
b) din primarii municipiilor care fac parte din Consiliile pentru Dezvoltare Regională, conform Legii nr.315/2004 privind dezvoltarea regională din România, cu modificările şi completările ulterioare, aceştia devenind membri de drept, fără a fi aleşi de către electori;
c) din primarii oraşelor care fac parte din Consiliile pentru Dezvoltare Regională, conform Legii nr.315/2004 privind dezvoltarea regională din România, cu modificările şi completările ulterioare, aceştia devenind membri de drept, fără a fi aleşi de către electori;
d) din membri aleşi, care reprezintă diferenţa dintre numărul prevăzut la art.14 şi totalul membrilor de la lit.a)-c) de mai sus.
(2) In situaţia in care presedintele consiliului regional, ales in condiţiile art.59, provine din una din categoriile de membri de la lit.a)-c) ale alin.1, locul său ca si consilier regional va fi ocupat de un membru ales.
(3) Consiliul regional in componenţa prevăzută la alin.1)-2) se completează cu preşedintele consiliului regional, ales conform prevedrilor art.59, care are drept de vot şi conduce şedinţele acestuia.
Art.61
(1) Consilierii regionali sunt aleşi prin votul egal, direct, secret şi liber exprimat al tuturor consilierilor judeţeni, primarilor şi preşedinţilor de consilii judeţene, in funcţie, din unităţile administrativ teritoriale care compun regiunea respectivă.

Art.62
(1) Pentru calitatea de consilier regional poate candida orice primar de oraş sau municipiu, ori consilier judeţean, in funcţie, din unităţile administrativ teritoriale care compun regiunea respectivă si care nu sunt membri de drept in condiţiile lit.a)-c) ale art.60.
21

Art.63
(1) Numărul de candidaţi declarati aleşi, in ordinea descrescătoare a numărului de voturi primite, va fi cel necesar pentru completarea consiliului regional după stabilirea membrilor de drept conform prevederilor art.59.
(2) Candidaţii care nu vor fi declaraţi aleşi sunt consideraţi membri supleanţi ai consiliului regional.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
@ bihorean
Toate bune si frumoase in ce zici tu, dar ce te faci cand compari Alba Iulia cu Brasovul sau Piatra Neamt cu Iasi ?! Nu contest ca este o diferenta ca de la cer la pamant intre Oradea si Cluj, dar aceeasi diferenta este si intre Iasi si Piatra Neamt ! Deci.... Deci omul sfinteste locul, dar Bihorul n-are Oameni, are doar pupincu*risti, indiferent ca-s parlamentari, ca-s primari !
Postat 07 Februarie 2013, 14:09 de pinonel
regiuni
Oricum,Clujul era de multi ani un centru regional si pentru Bihor (drumuri ,cai ferate,alte institutii centralizate acolo,universitate ,facultati, spitale etc...).Avand in vadere programele si scenariile viitoarei EUROPE , A REGIUNILOR ,NU A STATELOR,regiunile noastre trebuie sa fie cat mai mari pentru a se putea conduce si a avea ceva atonomie si putere de decizie din partea populatiei majoritare.Avem nevoie de centre industriale, economice,sociale,politice,administrative,culturale puternice care sa ne poata reprezenta la nivel european.In zona noastra trebuie sa acceptam Clujul,pentru ca indeplineste cele mai multe conditii.Problema trebuie privita cu multa seriozitate nu cu jigniri,injurii aruncate aiurea de diverse persoane.
Postat 07 Februarie 2013, 10:46 de bihorean
hehehehe
imbecilior, nu pricepeti ca Oradea primea bani mai putini decat daca era centru regional ? de fapt singurii care sunt pe punctul sa-si puna streangul de gat sunt cretinoizii udemeristi. astia injura si se caca pe ei pt ca le-au fost dejucate mizeriile.
Postat 07 Februarie 2013, 09:37 de hehehe
hehehehe
imbecilor, nu pricepeti ca Oradea primea bani mai putini decat daca era centru regional ? de fapt singurii care sunt pe punctul de sa-si puna streangul de gat sunt cretinoizii udemeristi. astia injura si se caca pe ei pt ca le-au fost dejucate mizeriile.
Postat 07 Februarie 2013, 09:36 de hehehe
foarte bine asta am votata asta avem :mizerabili :)))
care este noutatea numai mizerabili din Bihor au preocupari serioase ca orgii sexuale in grup si ne mint in fata cu proiectele lor mizerabile !!! ce poti sa votezi din mizeria impusa, mizerie !!!
Postat 07 Februarie 2013, 07:57 de vsm
Alba Iulia... Piatra Neamt... DA Oradea.... BA
Centru la Alba iulia, treaca-mearga... Apulum, Legiunea a XIII-a Gemina, Mihai Viteazu, incoronarea lui Ferdinand Intregitorul ca Rege al tuturor romanilor.... Da' Piatra Neamt ce are, telegondola si Muzeul culturii Cucuteni ??? Sa castigi o competitie cu Iasiul lui fene transformator sau al lui vosganian (ambii ministri penali !) este o performanta exceptionala ! Bre nea ilie, ia-ti pixul la mana si du-te la pinalti sa te scoleasca, desi la cat esti de bolovan.... !
Postat 07 Februarie 2013, 07:08 de altul
Greşit de la bun început
Banii nu pot fi duşi la Cluj, pentru că după regulile instrumentelor structurale europene, la nivel regional, din 2014 adică, cel mai mic va lua mai mult decât cel mare. Aşa că cel mai puţin va primi Clujul, după aceea Bihorul. Cel mai mult va primi Sălaj, apoi Bistriţa şi Maramureş şi, pe la mijloc, Satu-Mare. Aşa că mai întâi studiaţi cum stă treaba şi apoi scrieţi, TROMPETE PUTUROASE UDEMERISTE. Desigur, voi aveti alte INTERESE, (ENCLAVIZARE UNGURIMII).
Postat 06 Februarie 2013, 23:03 de TRANSILVANIA=ROMANIA
E bine.
E foarte bine. O lovitura grea data revizionismului unguresc.
Postat 06 Februarie 2013, 22:56 de com
TREZIREA
Suntem bataia de joc unor seminanalfabeti si incompetenti care isi bat joc de noi cu regionalizarea dupa interesu fiecaruia si apoi gazele sist in judet oradea orasu ii praf dupa iarna zici ca o trecut razboiu iarna asta. Impozite majorate, gigactaiaaloria creste salariile raman de mizerie in oradea nu exista un investitor calumea care sa nu dea salarii de mizerie. Deja ne-am saturat sa fim ba de joc a unor oameni incopetenti si care isi urmeaza exclusiv propriul interes. Orice votam nimic nu se schimba ne-am saturat de asa zisa democratie adica sclavie in toata in regula, urmeaza acordu cu FMI ne obliga sa ne vindem tot si peste astea bancile vor avea dreptu sa modifice dobanzile unilateral cu toti ce au credit. NE-AM SATURAT de instabiliate si bataie de joc!!!
Postat 06 Februarie 2013, 22:51 de someone
Alt calut de lemn,mon cher!
Domnii politicieni de Bihor vor face bine sa-si comande alt calut de lemn.Se bagara-n seama ciupind coarda patriotismului local,cu picioarele-n aer.Si,sigur: cu capu-n nori si mintile aiurea.(Domnu'Goe avea si sabie de carton?)
Postat 06 Februarie 2013, 21:25 de gyorgy tozser
Demisia !
Ilie de la scularie, popa ciordel, mang_litorul, luciana varga si restul de asa-zisi ,,parlamentari de Bihor", DEMISIA ! Restul discutiilor sunt apa de ploaie....
Postat 06 Februarie 2013, 20:40 de pinonel
Nu se poate
nu se poate asa ceva, inteleg ca clujul ramane cluj, dar chiar in halul acesta, nu se poate! Bihorul este un judet cu oameni extraordinari! De ce clujul e mai bun ca Oradea?
Postat 06 Februarie 2013, 19:11 de Lluvia
Regionalizare!
O reorganizare facuta cu fundul. Astia sunt prosti sau sunt cretini? Cum sa faci capitale regionale pe la Calarasi, Alba Iulia etc. E bataie de joc! Singurul avantaj ar fi ca Oradea sa fie capitala regionala intr-o regiune separata de Cluj, e sinngura varianta care ne avantajeaza, restul ne va trage inapoi, ca apoi urmeaza desfiintarea judetului Bihor. E timpul sa ne trezim!
Postat 06 Februarie 2013, 18:47 de Markus
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Meniu de front: Vizitatorii expoziţiei dedicate lui Traian Moşoiu în Cetate au fost omeniţi cu varză cu cartofi (FOTO / VIDEO)
  • Ilie Bolojan, emoţionat până la lacrimi la dezvelirea statuii lui Iuliu Maniu în Oradea. Vezi care a fost atmosfera la eveniment! (FOTO / VIDEO)
  • 'Dumnezeu a plâns pentru Fiul Său!': Devoţiunea Calea Crucii din Parcul Olosig s-a ţinut pe ploaie (FOTO / VIDEO)
  • „Fenomenul Trench Art”, noua expoziție de la Muzeul Țării Crișurilor, a fost deschisă publicului (FOTO)
  • Cioloş, mică baie de mulţime în centrul Oradiei, în cojoc de Beiuş. L-a primit de la oamenii locului (FOTO / VIDEO)
  • BNR Bihor şi-a deschis porţile: Liceenii orădeni și-au pus faţa pe bancnote de 1.000 de lei (FOTO)
  • Turn de instrucţie, pentru antrenamentele pompierilor din Aleşd (FOTO / VIDEO)
  • Încolonaţi pe centură: Peste 200 de taximetrişti din Oradea au protestat împotriva Uber, deşi serviciul nu există în oraş (FOTO)
  • Nepoata lui Traian Moșoiu, la expoziția dedicată generalului, în Piața Unirii: „Atenție, Bucureștiule! Oradea știe să își comemoreze eroii” (FOTO)
  • Tramvaiul Siemens a fost mutat cu greu spre depou. Circulaţia tramvaielor a fost reluată în Nufărul (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2114 RON
  • 1 EUR = 4.7622 RON
  • 1 HUF = 0.0149 RON