LUNI, 23 IULIE 2018

Niște asociații care primeau de la cetățeni acea brumă de bani de 2% din impozitele pe 2017, pentru a mai acoperi nevoile copiilor cu grave probleme de sănătate, s-au trezit că sumele au fost deturnate către niște parohii ortodoxe. S-au trezit anul acesta pentru că e prima dată când ANAF-ul trimite fiecărui donator o scrisoare prin care-l informează cui a donat acești bani...
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
A venit multă lume, Andrei, să îşi ia rămas bun de la tine. Atâtea inimi grele la un loc nu am văzut de mult timp. Uneori trebuie să murim ca să ne dăm seama cine suntem. Ai fi fost mândru, cu toată modestia ta emblematică, să vezi câţi oameni frumoşi au venit să te salute. A fost multă tristeţe în locul acela, pentru că moartea ta a fost mai mult decât breaking news. A fost heart-breaking news.
Unde vă veți petrece vacanța de vară?

Mai pe româneşte, instanţa supremă spune că nu importă dacă agentul constatator a trecut sau nu suspendarea permisului în procesul-verbal, fiind suficient ca sancţiunea suspendării să fie prevăzută în lege, mai ales că termenele de suspendare de 30, 60 sau 90 de zile nu pot fi majorate sau reduse de poliţist tocmai pentru că termenele legale sunt clar determinate.
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
15 Noiembrie 2010, 23:35

NASA a descoperit cea mai tânără gaură neagră

NASA a anunţat luni că a descoperit existenţa unei găuri negre foarte "tânără", într-o galaxie apropiată. Potrivit cercetătorilor, gaura neagră este o rămăşiţă a supernovei SN 1979C care a explodat. Ea este situată în galaxia M100, la aproximativ 50 de milioane de ani lumină de Pământ.

Observatorul Chandra, satelitul Swift al NASA, Agenţia Spaţială Europeană a XMM-Newton şi observatorul german ROSAT au dezvăluit că au observat o sursă luminoasă a razelor X, care a rămas constantă în timpul de observare 1995-2007. Acest lucru le-a sugerat că este vorba despre o gaură neagră, una foarte tânără care este alimentată fie de materia atrasă în interior de la supernova fie de un sistem binar.

Oamenii de ştiinţă spun că această gaură neagră înghite foarte multă materie cosmică şi se încălzeşte, fiind astfel foarte luminoasă. Ei au subliniat însă că nu pot determina vârsta exactă a acestei găuri negre, dar presupun că are aproximativ 30 de ani. Cercetătorii au explicat că nu pot urmări cu exactitate cum se formează o astfel de gaură neagră pentru că au nevoie de zeci de ani de observare a rezelor X.

"Dacă interpretarea noastră este corectă, acest lucru este cel mai apropiat exemplu în care a fost observată naşterea unei găuri negre", a declarat Daniel Patnaude de la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizică din Cambridge, Massachusetts, cel care a condus studiul.

Gaura neagră îi ajută pe cercetători să înţeleagă mai bine cum explodează stelele care lasă în urma lor astfel de găuri negre, care dintre ele creeaza astfel de găuri negre sau câte astfel de corpuri există în galaxia noastră.

• Ali, 'Motanul': Un orădean cu origini siriene este toboşarul celei mai în vogă trupe din România, The Motans (FOTO)