JOI, 18 OCTOMBRIE 2018

Neisprăviţii de la Ministerul Educaţiei au mai fătat o mărgică. Au elaborat un Cod de etică prin care se interzice profesorului care predă la clasă să îşi mediteze propriii elevi. Hai să zicem că acest aspect e corect, chit că poate fi uşor de eludat dacă profesorii fac schimb de elevi între ei. Mă aşteptam să interzică total meditaţiile, dar probabil că nu i-a dus capul până acolo.
Nu mă număr între cei care consideră că o convingere religioasă exclude o gândire liberală. Nu cred că a gândi liber(al) înseamnă să fii fără niciun Dumnezeu. Un exemplu notoriu este cel al chirurgilor care mărturisesc că se roagă înaintea intervenţiilor dificile. Şi reciproca e valabilă. Poţi fi ateu, dar cât se poate de retrograd. Prin urmare, recunosc, ca orice om de bun simţ, dreptul oricărui membru PNL de a fi acţionat conform propriei conştiinţe la recentul referendum pentru "familia tradiţională".
Conferințele 11even, în care 11 oameni vorbesc câte 11 minute, sunt ca nunțile românești - nimeni nu îndrăznește să le facă mai scurte. Teorema care spune că ce e frumos durează puțin nu funcționează... Majoritatea vorbitorilor a dat impresia că tema conferinței, „La trecutu-ți mare, care viitor?”, nu a fost înțeleasă prea bine. Cei mai mulți au vorbit despre ei înșiși, lăsându-le spectatorilor sarcina de a extrage esența și de a construi puzzle-ul.
Aţi votat la recentul referendum pentru redefinirea familiei în Constituţie?

Aşa cum arătam săptămâna trecută, în curând vor intra în vigoare modificările legii privind statutul judecătorilor şi procurorilor ca urmare a faptului că, recent, Curtea Constituţională a respins ultima obiecţie de neconstituţionalitate ce putea fi formulată de preşedintele României cu privire la această lege, iar, vineri, 12 octombrie, Klaus Iohannis a fost nevoit să promulge noul statut al magistraţilor.
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
Anxietatea este una din marile probleme psihologice ale secolului nostru. Alături de depresie, este subiectul cel mai des întâlnit în cabinetele de psihologie. Anxietatea variază de la om la om și se manifestă oarecum diferit ca intensitate în cazul fiecăruia.
15 Noiembrie 2010, 23:35

NASA a descoperit cea mai tânără gaură neagră

NASA a anunţat luni că a descoperit existenţa unei găuri negre foarte "tânără", într-o galaxie apropiată. Potrivit cercetătorilor, gaura neagră este o rămăşiţă a supernovei SN 1979C care a explodat. Ea este situată în galaxia M100, la aproximativ 50 de milioane de ani lumină de Pământ.

Observatorul Chandra, satelitul Swift al NASA, Agenţia Spaţială Europeană a XMM-Newton şi observatorul german ROSAT au dezvăluit că au observat o sursă luminoasă a razelor X, care a rămas constantă în timpul de observare 1995-2007. Acest lucru le-a sugerat că este vorba despre o gaură neagră, una foarte tânără care este alimentată fie de materia atrasă în interior de la supernova fie de un sistem binar.

Oamenii de ştiinţă spun că această gaură neagră înghite foarte multă materie cosmică şi se încălzeşte, fiind astfel foarte luminoasă. Ei au subliniat însă că nu pot determina vârsta exactă a acestei găuri negre, dar presupun că are aproximativ 30 de ani. Cercetătorii au explicat că nu pot urmări cu exactitate cum se formează o astfel de gaură neagră pentru că au nevoie de zeci de ani de observare a rezelor X.

"Dacă interpretarea noastră este corectă, acest lucru este cel mai apropiat exemplu în care a fost observată naşterea unei găuri negre", a declarat Daniel Patnaude de la Centrul Harvard-Smithsonian pentru Astrofizică din Cambridge, Massachusetts, cel care a condus studiul.

Gaura neagră îi ajută pe cercetători să înţeleagă mai bine cum explodează stelele care lasă în urma lor astfel de găuri negre, care dintre ele creeaza astfel de găuri negre sau câte astfel de corpuri există în galaxia noastră.

• Nu vă jucaţi cu focul! Opt incendii de vegetaţie uscată, într-o singură zi (FOTO)