URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 23 SEPTEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E foarte traumatizant să ți se dărâme casa, chiar dacă aceasta este amplasată între blocuri, unde vecinii știu exact ce mănânci la cină. Oricât s-ar strădui Primăria să-i despăgubească civilizat pe cei care își vor pierde locuințele, nicio sumă de bani nu va putea acoperi disconfortul unei mutări și neplăcerile schimbării modului de viață.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nefirească, în şarada jucată la ceas de seară de Cuc, Mang şi Rus, e intersectarea dintre propaganda politică şi profitul privat, ambele cam forţate. Ce căuta ministrul acolo unde treaba merge ca unsă, nu pe restul celor 415 kilometri ai autostrăzii începute acum 15 ani? Dar şeful PSD Bihor, despre care nu ţin minte să se fi tras în poză şi pe selenarul drum judeţean DJ191B Popeşti-Suplac? Răspunsul poate ar trebui căutat nu în relaţia de amour-à-trois dezinteresat, ci în preţul piperat pentru cei 5,35 km dintre Borş şi Biharea...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Oamenii care ne dictează vieţile prin munca lor de zi cu zi ar trebui să înţeleagă un lucru foarte simplu şi uşor de înţeles - că atunci când iau decizii politice, administrative sau economice, ele vor influenţa momente esenţiale pentru unii oameni. Ca să nu credeţi că fac retorică goală, vă povestesc o întâmplare măruntă şi uriaşă, deopotrivă, petrecută săptămâna trecută.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre dorinţa Primăriei Oradea de a demola circa 20 de case pentru a muta parcările de pe bulevardul Nufărul în spatele blocurilor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă intrat în vigoare la 15 februarie 2013 prevede, pentru prima dată în România, posibilitatea formulării unei contestații în cazul în care se apreciază că procesul se prelungește nejustificat. Conform articolului 522 din Codul de procedură civilă, oricare dintre părţi, precum şi procurorul care participă la judecată, pot face o contestaţie prin care, invocând încălcarea dreptului la soluţionarea procesului într-un termen optim şi previzibil, să solicite luarea măsurilor legale pentru ca această situaţie să fie înlăturată.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În aprecierea igienico-sanitară a surselor de apă, o importanţă deosebită trebuie acordată conţinutului natural de substanţe minerale deoarece acestea participă activ în procesele vitale, organismul primindu-le din mediul extern, inclusiv prin intermediul apei.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
09 Octombrie 2012, 09:27

Ministerul Transporturilor: Până în 2020 vom circula pe 1.100 km de autostradă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor a demarat procedurile de achiziţie pentru avizele de mediu necesare aplicării Master Planului General de Transport, document care arată cum va fi infrastructura românească în viitorii ani.

La întrebarea dacă vor fi gata, într-adevăr, toate lucrările prevăzute acolo nu putem răspunde decât că există şanse destul de mari, având în vedere că Uniunea Europeană va pune la bătaie peste 4,5 miliarde de euro numai pentru cele prevăzute să fie finalizate până în 2015, urmând ca finanţarea până în 2020 să fie asigurată prin următorul tronson bugetar comunitar (2014-2020).

Coridorul rutier IV paneuropean, care va traversa România de la Vama Nădlac la Constanţa prin Arad, Timişoara, Orăştie, Sibiu, Piteşti şi Bucureşti, are în total 865 de kilometri şi este exploatat pe mai puţin de 350 de kilometri. Când va fi gata, cu o viteză medie de 120 de kilometri pe oră şi două-trei pauze de respiro pentru şoferi şi pasageri, maşinile vor parcurge această distanţă în 8 ore.

În prezent, pe Coridorul IV se poate circula în regim de autostradă doar de la Arad la Timişoara, de la Piteşti în vestul Bucureştiului şi din estul Bucureştiului la Constanţa.Tot pe Coridorul IV, dar în varianta feroviară, România va fi străbătută de la Curtici la Constanţa într-un timp şi mai scurt, având în vedere că trenurile de pasageri vor putea circula cu 160 km/h, iar cele de marfă - cu 120 km/h. În prezent sunt complet reabilitate doar tronsoanele feroviare Braşov-Bucureşti şi Bucureşti-Constanţa, iar cele de pe ruta Curtici-Braşov se află în diverse stadii de modernizare.

Unul dintre principalele obiective ale Master Planului General de Transport este reducerea cheltuielilor cu transportul, atât pentru pasageri, cât şi pentru mărfuri.

Potrivit planului, pe calea rutieră această economisire a fost zero în 2011, va ajunge la 19,5 milioane de euro în 2013, pentru ca la finele anului 2015 să urce la 628 milioane de euro faţă de momentul zero. Pe calea feroviară, economisirea va fi de aproape 87 de milioane de euro.

4,5 miliarde de euro este suma cu care UE finanţează România pentru modernizarea infrastructurii în perioada 2007-2013.

Primul tronson, respectiv lotul 1 în lungime de 9,5 kilometri, din segmentul de autostradă Timişoara-Lugoj (32 de kilometri), aparţinând Coridorului IV paneuropean, va fi gata joi, susţin reprezentanţii unuia dintre constructoriii acestei şosele, Spedition UMB, citaţi de "Ziarul Financiar".

"S-a întârziat câteva zile cu legătura pe care constructorii autostrăzii Arad-Timişoara (FCC Construccion şi Astaldi - n.red.) o fac pentru a conecta cele două tronsoane, dar 99,9% se va deschide joi circulaţia pe tronsonul Timişoara-Lugoj, lot 1", au spus reprezentanţii constructorului. Ei au precizat că pe cei 9,5 kilometri de autostradă există spaţii de servicii, "cu toalete, flori, locuri de parcare".

Contractul pentru construcţia acestui sector de autostradă, care va fi parcurs în circa cinci minute, s-a ridicat la circa 50 de milioane de euro. Alături de constructorul Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, pe acest tronson au lucrat şi italienii de la Carena. Termenul de finalizare a autostrăzii a fost devansat cu circa jumătate de an, având în vedere că tronsonul trebuia să fie gata în aprilie 2013, conform contractului.

Sursa: Adevărul

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Degeaba
Pana in 2020 nu cred ca va mai fi benzina in lume sau nevoie de autostrazi... deci e bine...
Postat 10 Octombrie 2012, 09:28 de Anonim
Predeal-Bucuresti
Eu stiu ca sectorul modernizat din magistrala M300 (parte a cor. feroviar european) e doar de la Bucuresti - Predeal, nu Bucuresti - Brasov.
Postat 09 Octombrie 2012, 12:02 de 401
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2921 RON
  • 1 EUR = 4.7432 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON