URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 21 APRILIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
După cum se ştie deja, Parchetul Oradea a decis că fata care a incendiat drapelul maghiar din Pasajul Vulturul Negru nu se face vinovată de nimic. Prin urmare, cazul s-a clasat. Am citit argumentația și doamna procuror a analizat speța în litera legii. Dar nu cred că și în spiritul ei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută am scris despre revolta unui orădean somat pe 1 aprilie să-şi stingă o datorie de 312 lei la CASS despre care nici nu ştia, din 2014, scadentă în iunie, cu precizarea că până la 31 martie putea beneficia de o bonificaţie de 10%. De atunci, am primit mesaje din partea altor păţiţi, cărora ANAF le-a notificat restanţe în pragul prescrierii.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am o mică plăcere perversă, nemărturisită până acum: îmi place să urmăresc mitingurile electorale. Acele întâlniri dintre "ne prefacem că ne pasă" şi "ne prefacem că vă credem că vă pasă" sunt o combinaţie irezistibilă ce te face să întorci capul, în timp ce, paradoxal, te atrage să priveşti mai departe.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În 19 martie 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 76/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, prin care s-a stabilit că legea aplicabilă dreptului la repararea pagubei de către stat ca urmare a unei hotărâri de achitare ulterioare unei hotărâri definitive de condamnare este cea în vigoare la momentul rămânerii definitive a hotărârii de achitare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gastrita este o inflamaţie a mucoasei gastrice (învelişul interior al stomacului). Nu se poate vorbi despre gastrită ca despre o boală singulară, ci despre un grup de boli care au în comun modificări la nivelul mucoasei gastrice şi care se deosebesc clinic între ele.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
09 Octombrie 2012, 09:27

Ministerul Transporturilor: Până în 2020 vom circula pe 1.100 km de autostradă

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor a demarat procedurile de achiziţie pentru avizele de mediu necesare aplicării Master Planului General de Transport, document care arată cum va fi infrastructura românească în viitorii ani.

La întrebarea dacă vor fi gata, într-adevăr, toate lucrările prevăzute acolo nu putem răspunde decât că există şanse destul de mari, având în vedere că Uniunea Europeană va pune la bătaie peste 4,5 miliarde de euro numai pentru cele prevăzute să fie finalizate până în 2015, urmând ca finanţarea până în 2020 să fie asigurată prin următorul tronson bugetar comunitar (2014-2020).

Coridorul rutier IV paneuropean, care va traversa România de la Vama Nădlac la Constanţa prin Arad, Timişoara, Orăştie, Sibiu, Piteşti şi Bucureşti, are în total 865 de kilometri şi este exploatat pe mai puţin de 350 de kilometri. Când va fi gata, cu o viteză medie de 120 de kilometri pe oră şi două-trei pauze de respiro pentru şoferi şi pasageri, maşinile vor parcurge această distanţă în 8 ore.

În prezent, pe Coridorul IV se poate circula în regim de autostradă doar de la Arad la Timişoara, de la Piteşti în vestul Bucureştiului şi din estul Bucureştiului la Constanţa.Tot pe Coridorul IV, dar în varianta feroviară, România va fi străbătută de la Curtici la Constanţa într-un timp şi mai scurt, având în vedere că trenurile de pasageri vor putea circula cu 160 km/h, iar cele de marfă - cu 120 km/h. În prezent sunt complet reabilitate doar tronsoanele feroviare Braşov-Bucureşti şi Bucureşti-Constanţa, iar cele de pe ruta Curtici-Braşov se află în diverse stadii de modernizare.

Unul dintre principalele obiective ale Master Planului General de Transport este reducerea cheltuielilor cu transportul, atât pentru pasageri, cât şi pentru mărfuri.

Potrivit planului, pe calea rutieră această economisire a fost zero în 2011, va ajunge la 19,5 milioane de euro în 2013, pentru ca la finele anului 2015 să urce la 628 milioane de euro faţă de momentul zero. Pe calea feroviară, economisirea va fi de aproape 87 de milioane de euro.

4,5 miliarde de euro este suma cu care UE finanţează România pentru modernizarea infrastructurii în perioada 2007-2013.

Primul tronson, respectiv lotul 1 în lungime de 9,5 kilometri, din segmentul de autostradă Timişoara-Lugoj (32 de kilometri), aparţinând Coridorului IV paneuropean, va fi gata joi, susţin reprezentanţii unuia dintre constructoriii acestei şosele, Spedition UMB, citaţi de "Ziarul Financiar".

"S-a întârziat câteva zile cu legătura pe care constructorii autostrăzii Arad-Timişoara (FCC Construccion şi Astaldi - n.red.) o fac pentru a conecta cele două tronsoane, dar 99,9% se va deschide joi circulaţia pe tronsonul Timişoara-Lugoj, lot 1", au spus reprezentanţii constructorului. Ei au precizat că pe cei 9,5 kilometri de autostradă există spaţii de servicii, "cu toalete, flori, locuri de parcare".

Contractul pentru construcţia acestui sector de autostradă, care va fi parcurs în circa cinci minute, s-a ridicat la circa 50 de milioane de euro. Alături de constructorul Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, pe acest tronson au lucrat şi italienii de la Carena. Termenul de finalizare a autostrăzii a fost devansat cu circa jumătate de an, având în vedere că tronsonul trebuia să fie gata în aprilie 2013, conform contractului.

Sursa: Adevărul

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Degeaba
Pana in 2020 nu cred ca va mai fi benzina in lume sau nevoie de autostrazi... deci e bine...
Postat 10 Octombrie 2012, 09:28 de Anonim
Predeal-Bucuresti
Eu stiu ca sectorul modernizat din magistrala M300 (parte a cor. feroviar european) e doar de la Bucuresti - Predeal, nu Bucuresti - Brasov.
Postat 09 Octombrie 2012, 12:02 de 401
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Zi superbă, organizare ireproşabilă, două incidente şi un singur politician aplaudat - primarul Bolojan (FOTO)
  • LIVE TEXT. Centenarul eliberării Oradiei: Descoperă alături de BIHOREANUL cele mai spectaculoase momente ale festivităţilor (FOTO / VIDEO)
  • S-a deschis Târgul de Paşti, în Cetate: Ouă gigant, iepuraşi, un labirint verde şi multe bunătăţi (FOTO / VIDEO)
  • Armata Română a intrat în Bihor: Reconstituirea momentelor de acum 100 de ani a început la Piatra Craiului (FOTO / VIDEO)
  • Acoperişul Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea va fi finalizat până în iunie (FOTO)
  • Meniu de front: Vizitatorii expoziţiei dedicate lui Traian Moşoiu în Cetate au fost omeniţi cu varză cu cartofi (FOTO / VIDEO)
  • Ilie Bolojan, emoţionat până la lacrimi la dezvelirea statuii lui Iuliu Maniu în Oradea. Vezi care a fost atmosfera la eveniment! (FOTO / VIDEO)
  • 'Dumnezeu a plâns pentru Fiul Său!': Devoţiunea Calea Crucii din Parcul Olosig s-a ţinut pe ploaie (FOTO / VIDEO)
  • „Fenomenul Trench Art”, noua expoziție de la Muzeul Țării Crișurilor, a fost deschisă publicului (FOTO)
  • Cioloş, mică baie de mulţime în centrul Oradiei, în cojoc de Beiuş. L-a primit de la oamenii locului (FOTO / VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2114 RON
  • 1 EUR = 4.7622 RON
  • 1 HUF = 0.0149 RON