URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 20 IULIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Degeaba ne-am străduit să facem noi un Untold mai mare, e imposibil. Nici de o Gărână mai deșteaptă nu cred că suntem în stare. În schimb, la ce mândrețe de Cetate avem, nu cred că există localitate în România să poată rivaliza cu noi când este vorba de un Festival Medieval.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
A venit multă lume, Andrei, să îşi ia rămas bun de la tine. Atâtea inimi grele la un loc nu am văzut de mult timp. Uneori trebuie să murim ca să ne dăm seama cine suntem. Ai fi fost mândru, cu toată modestia ta emblematică, să vezi câţi oameni frumoşi au venit să te salute. A fost multă tristeţe în locul acela, pentru că moartea ta a fost mai mult decât breaking news. A fost heart-breaking news.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Mai pe româneşte, instanţa supremă spune că nu importă dacă agentul constatator a trecut sau nu suspendarea permisului în procesul-verbal, fiind suficient ca sancţiunea suspendării să fie prevăzută în lege, mai ales că termenele de suspendare de 30, 60 sau 90 de zile nu pot fi majorate sau reduse de poliţist tocmai pentru că termenele legale sunt clar determinate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
29 Iulie 2010, 15:42

Logo-ul Elenei Udrea, un plagiat? (FOTO)

Frunza, unul dintre elementele principale din noul logo al campaniei Ministerului Turismului, care promovează turismul în România, seamănă izbitor cu logo-ul unui proiect de transport internaţional, chit că ministerul anunţa sus şi tare că la elaborarea acestui proiect au colaborat numeroşi reprezentanţi ai mediului privat şi ai instituţiilor publice.

frunza.jpg"Change Transport este un proiect englezesc, de autobuze ecologice, s-ar spune că primul ar apărea pe Heatrow anul acesta", scrie piticu.ro. Site-ul aparţine unei companii irlandeze care furnizează soluţii de management flotelor de autobuze: gps tracking, passanger information.

Logo-ul, care a costat statul român sute de mii de euro, ar fi putut fi cumpărat, contra sumei de 250 de dolari, de pe un site, Shutterstock, care conţine o bază de date cu poze. Aceeaşi frunză poate fi regăsită, pe de altă parte, şi pe banner-ul unei campanii a Oltchim SA.

Brandul turistic al României, cu sloganul "explore the Carpathian garden", care a fost lansat joi la Shanghai, invită la explorarea "grădinii carpatice" în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu, care amintesc de natură, soare şi mare.

În centrul logo-ului apare scris "România" într-un font rotund, parcă scris de mână, fiecare literă fiind colorată în două-trei nuanţe de verde. Semnul diacritic al literei "â" este colorat cu nuanţe de galben şi portocaliu, conform Mediafax.

Deasupra brandului, în partea dreaptă, apare un element grafic asemănător unei frunze de-a lungul unei ape curgătoare, care seamănă izbitor cu cel al Change Transport.

Firma care s-a ocupat de crearea acestui brand este THR TNS. Cercetarea a avut două componente - una calitativa si una cantitativa - si s-a desfasurat in Romania si in cele opt tari stabilite ca piete principale prin Masterplanul pentru dezvoltarea turismului national (Austria, Italia, Franta, Germania, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria si SUA).

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistic al României a fost preluat de pe internet, că nu ştie cum s-a lucrat la brand şi că acesta a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor asupra lui.

"Nu mă pricep la branduri şi mărci, dar acest produs a fost achiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croaţiei, Cubei şi altele", a declarat Udrea la conferinţa de după lansarea brandului.

Ea a adăugat că brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru el dreptul de proprietate internaţională, a spus Udrea.

"Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aş putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi au respectat toată legislaţia", a mai spus ea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
Ce culori are tricolorul romanesc?
In realizarea logo-ului, în ce măsura s-a ținut seama de culorile tricolorului romanesc?
Postat 01 August 2010, 17:21 de stefan
Dna Udrea, Republica Norvegia si brandul de tara.
I. "Nu mă pricep la branduri și mărci,..." Ce ar mai fi de comentat? II. Despre statul membru UE (I?), Republica Norvegia (!?), ce ne mai spune dna Udrea? PS Tot mass media este de vina pentru IQ-ul scăzut al unora care ne conduc?
Postat 01 August 2010, 17:11 de stefan
@shadow, moralistul "portocaliu". Ep. Logo-ul dnei Udrea.
I. "Trăiți și voi prin tari străine și-o sa vedeți cu alți ochi lucrurile..." 1. Nu te întreb cât te-a costat, ca sa ajungi, parca, în Anglia, sau câte mâini și picioare a trebuit sa pupi/lingi? Tu, sau și (eventual) ai tai? 2. Crezi, ca acolo, pe unde înveți/lucrezi, unii ca mine, ar fi mai prejos ca tine? 3. Ai avea "ciocu" tot la fel de mare, dacă ai avea un venit net de pana la 1,000 ron, ca mulți romani harnici, onești și buni profesioniști? 4. Imi rezolvi și mie un serviciu, pe acolo unde ești? II. Tuturor parlamentarilor/activiștilor/nomenclaturiștilor PD-L și a "argaților" acestora, care fac afirmații de genul "Romanilor nu le place munca!": 1. Care dorește sa lucreze cot la cot, dar și corect/cinstit, cu unii, ca mine, în agricultura, alimentație publica, industrie alimentara (inclusiv cercetare), desfacere, comerț, învățământ (pre)universitar în Occident? Dar în România? 2. Care ar lucra la salarii de pana la 1.000 ron brut, în România? III. Oare nici o firma româneasca de branding, nu ar fi putut realiza un logo, cu mult mai bun și ieftin? Si unii ca "Catalin", spun neadevăruri? IV. "Shadow": încearcă comentarii și fără "fumigene" de activist portocaliu! Sau asta o fi un fel de plata, pentru ca ești, unde ești?
Postat 01 August 2010, 09:42 de stefan
HOTII
Romania este o tara minunata, pacat insa ca este locuita de un popor atat de cretin. De la cel mai de sus, pana la ultimul om de pe strada, suntem un popor de o calitate indoielnica. Cu 10% din suma platita pe procesul de branding, orice agentie de branding din Romania, ar fi facut un proiect infinit mai reusit. Sunt convins ca proiectul in sine nu a costat mai mult de 100.000 de euro, restul banilor reprezentand comisioane ale udrei si a acolitilor acesteia.
Postat 30 Iulie 2010, 15:16 de Catalin
Loviti in toate...
Nimic nu se mai poate face in tara asta fara a fi trecut prin filtre gen: "boii de la PDL", "blonda...", "piticul...", "chiorul..." etc., iar cu forumisti care numai sar la beregata ce sa mai zic: "go ahead, Romania" sau "stati dreacului acolo unde va e locul?" Chiar nu se mai face bine nimic acasa? Traiti si voi prin tari straine si-o sa vedeti cu alti ochi lucrurile...
Postat 30 Iulie 2010, 10:00 de shadow
bula
Poate a vorbit urat omida, poate a scuipat copacul...
Postat 29 Iulie 2010, 22:58 de marian
Logo-ul Elenei Udrea, un plagiat?
acuma nu mai stiu..ii blonda sau...... proasta
Postat 29 Iulie 2010, 16:25 de pip
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Vara şantierelor: De săptămâna aceasta mai multe străzi din toată Oradea vor fi blocate pentru lucrări (FOTO)
  • Sărbătoare nemţească: Tineri germani din ţară şi din străinătate au cântat şi au dansat în centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • În vizită la transmisioniştii militari: Bihorenii au putut vedea dotările Centrului 54 Comunicaţii Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Şedinţa Consiliului Judeţean nu s-a putut ţine pentru că PNL-iştii şi un PSD-ist au lipsit. Pásztor avertizează că judeţul ar putea rata fonduri europene (FOTO)
  • HUMANAMED Oradea a devenit unicul laborator din ţară dotat cu un analizor pentru depistarea precoce a cancerului de ficat (FOTO)
  • Răsplată pentru lene: În vreme ce firmele caută angajaţi, asistaţii din Brusturi primesc ajutoare sociale chiar şi plecaţi în străinătate (FOTO)
  • Lansare showroom PREMIUM USED CARS Oradea (FOTO)
  • Flashmob la sediul PSD Bihor: Două pensionare de etnie maghiară au înjurat UDMR pentru că au votat cu PSD (FOTO)
  • Accidentul din Beiuş: Şoferul ar fi adormit la volan, o întreagă familie şi-a pierdut viaţa! (FOTO / VIDEO)
  • A fost 'nebunie' în Cetatea Oradea: Publicul i-a lăsat cu greu să plece pe artiştii de la Subcarpaţi (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON