URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 29 MARTIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În vremuri grele, țara are nevoie de oameni cu greutate. În nici un caz, tripleta Marcel Vela, Bogdan Despescu, Raed Arafat nu face parte din această categorie.
Zic şi eu
Adrian Cris
De o săptămână, de când a devenit cât se poate de limpede că nenorocirea provocată de răspândirea coronavirusului nu are cum să ocolească nici măcar Grădina Maicii Domnului, românii au început să se îngrijoreze şi ei, ba mulţi chiar să se panicheze (dovadă golirea magazinelor).
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am lipsit câţiva ani din ţară şi, la întoarcere, am aflat de nişte datorii la fisc de care nu aveam habar. Nu fusesem niciodată notificat pentru ele. Pe vremea aceea, ANAF-ul era mai puţin activ ca astăzi, iar tăcerea sa mă făcuse dator cu câteva mii de euro la bugetul de stat, o bună parte fiind penalităţi. Dacă aş fi ştiut de datorii, le-aş fi achitat din timp, astfel că nu s-ar mai fi adunat ditamai purcoiul de bani...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părerea aveți despre măsurile adoptate de autoritățile din România în ce privește răspândirea noului tip de coronavirus?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat săptămâna trecută, Codul administrativ a trecut testul de neconstituționalitate și rămâne în vigoare, astfel încât voi prezenta, începând de azi, aspectele cele mai importante aduse de acest act normativ. Întrucât subiectul ultimelor săptămâni în mass-media îl reprezintă Guvernul, mă voi referi la principalele reglementări care vizează această instituţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În data de 16 martie, Preşedintele Franţei a decis adoptarea unor măsuri pentru reducerea propagării virusului COVID-19 pe teritoriul Franţei. Astfel, începând cu 17 martie, de la ora 12, timp de 15 zile, cetăţenii se pot deplasa doar cu un atestat justificativ şi doar în anumite condiţii: de la domiciliu la locul de muncă (în caz că nu sunt condiţii pentru telemuncă), pentru cumpărăturile de primă necesitate (doar în zonele comerciale de proximitate) şi vizitarea medicului de familie în cazurile mai urgente.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
24 Decembrie 2015, 12:18

Crăciun 2015: Povestea din spatele imaginii lui Moş Crăciun, aşa cum îl cunoaştem cu toţii

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Moş Crăciun îmbrăcat în roşu şi alb, aşa cum îl cunoaştem cu toţii astăzi, este rezultatul uneia dintre cele mai bune campanii de marketing din lume.

Înainte ca gigantul Coca-Cola să îşi pună amprenta pe piaţa mondială a băuturilor răcoritoare, Moş Crăciun era identificat cu un costum albastru cu alb. Cel de astăzi, un bătrân cu barba lungă şi îmbrăcat într-un costum roşu, este o invenţie a Coca-Cola din anii ’30 şi face parte din campaniile de marketing ale companiei.

Totul a început în anul 1931, când Archie Lee, pe atunci director de creaţie la Coca-Cola. care fusese implicat şi în campaniile din anii trecuţi, a venit cu ideea revoluţionară de a-l redesena pe Moş Crăciun. În acest fel l-a transformat într-un vector de imagine pentru una dintre cele mai populare băuturi americane din întreaga lume.

Lee hotărăşte să îl angajeze pe artistul grafic Haddon Sundblom pentru a desena nu un bărbat în costum de Moş Crăciun, ci pe însuşi cel care avea să devină până în ziua de azi emblema Moş Crăciun. Sundblom foloseşte ca sursă de inspiraţie poemul scris în 1823 de Clark Moore, „A Visit From St. Nicholas”.

Mesajul primului desen cu Moş Crăciun a fost unul dintr-o temă din campaniile anterioare: „pauza care te împrospătează". Imaginea a apărut în The Saturday Evening Post, Ladies Home Journal, The New Yorker şi National Geographic.

Haddon Sundblom a continuat să creeze ilustraţii cu Moş Crăciun pentru campaniile Coca-Cola pentru următoarele trei decenii şi jumătate, până în anul 1964.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Da!!
Neoprotestanţii nu l recunosc pe Santa Nicolaus şi nici pe alţi bineplăcuţi ai Domnului ,şi,fiindcă şi sfântul şi la Naşterea Mântuitorului e vorba de milostenie şi daruri,l au mutat de Crăciun,şi au făcut din el,ceea ce vedem azi!Un nesfârşit umblat după cele materiale.Păcat!Acum 100 de ani,de sfintele sărbători,în prim plan era familia şi prietenii,acum!Heh!Să fie masa cât mai multă!Greţos de multă!!!
Postat 24 Decembrie 2015, 19:42 de crisan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4143 RON
  • 1 EUR = 4.8345 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON