URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 15 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Este evident că, după marele război al tranșeelor cu pasaje subterane și girații îngropate, urmează  bătălia pentru parcări. Însă ideea de a lăsa pe mâna unui investitor specializat această afacere trebuie analizată cu foarte mare atenție, în niciun caz după sistemul „da, șefu’, am înțeles, să trăiți!”.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când vorbim despre rasism avem tendinţa de a vorbi la persoana a II-a sau a III-a. Privindu-ne în oglindă, rasismul nu se vede ca un rid şi nici nu ustură ca o zgârietură. La fel şi xenofobia. Iar discriminarea nu se vindecă cu alifii sau pastile. Rasism, xenofobie, discriminare - păcate pe care le punem în cârcă altora fiindcă oglinda în care ne reflectăm este fermecată şi ne arată doar ce vrem să vedem noi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
01 Februarie 2010, 01:45

Firma Bechtel, invitată să construiască pe banii ei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor nu are bani pentru a plăti Bechtel să construiască jumătate din Autostrada Transilvania, respectiv tronsonul Braşov-Târgu Mureş, de 200 km. Soluţia propusă încă de anul trecut de către ministrul de resort Radu Berceanu şi anunţată oficial de premierul Emil Boc la finele săptămânii trecute este ca statul să concesioneze acest tronson, tot către Bechtel, pentru o anumită perioadă de timp, ceea ce înseamnă că americanii vor trebui să asigure ei finanţarea proiectului, cel mai probabil cu bani de la bănci.

"Pentru tronsonul Braşov-Târgu Mureş, nu avem, în acest moment, asigurată finanţarea. Dacă ar fi să construim autostrada strict după alocaţiile bugetare, cei 415 km vor fi gata abia în 2025", a declarat pentru Gândul Adrian Ionescu, directorul de Infrastructură din cadrul Ministerului Transporturilor.

El a precizat că situaţia a fost prezentată oficialilor de la Bechtel de către ministrul Radu Berceanu încă de anul trecut şi partenerii americani s-au arătat interesaţi de această propunere. În cazul în care Bechtel va accepta, contractul de concesiune ar putea semăna cu cel semnat recent cu francezii de la Vinci şi cu grecii de la Aktor pentru construirea şi administrarea pe o perioadă de 30 de ani a celor 55 km pe care îi va avea Autostrada Zăpezii Comarnic-Braşov, proiect în valoare totală de circa 4,7 miliarde de euro.

Practic, statul va asigura doar exproprierile şi mutarea reţelelor de utilităţi, urmând ca Bechtel să construiască autostrada cu bani de la bănci. Una dintre metodele prin care americanii şi-ar putea recupera banii ar putea fi şi aplicarea unei taxe de trecere pe această rută, fapt confirmat de directorul de la Transporturi, cu precizarea că este vorba despre o "posibilitate".

În cazul în care Bechtel nu va fi de acord cu propunerea Executivului, Ionescu a precizat că este posibil să se ajungă şi la "măsuri mai puţin fericite", cum ar fi anularea contractului cu Bechtel pe porţiunea de 200 km şi scoaterea lucrării la licitaţie internaţională pentru a semna cu un alt constructor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3343 RON
  • 1 EUR = 4.7669 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON