URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 12 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
O alianță cu Debreţinul ar fi viabilă dacă cele două aeroporturi ar fi de puteri apropiate. Or, noi venim cu nicio cursă externă, cu un terminal neterminat și cu o conducere Pásztor-Mang impotentă, indolentă și ineficientă. Ei au o Primărie care chiar investește masiv în aeroport, au zeci de curse externe și, mai ales, un operator strategic ungar.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Când vorbim despre rasism avem tendinţa de a vorbi la persoana a II-a sau a III-a. Privindu-ne în oglindă, rasismul nu se vede ca un rid şi nici nu ustură ca o zgârietură. La fel şi xenofobia. Iar discriminarea nu se vindecă cu alifii sau pastile. Rasism, xenofobie, discriminare - păcate pe care le punem în cârcă altora fiindcă oglinda în care ne reflectăm este fermecată şi ne arată doar ce vrem să vedem noi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
28 Iunie 2014, 18:49

Evaluarea Naţională: Părinţii cer demisia profesorilor care au creat subiectele la română

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Subiectele de la proba de limba română a Evaluării Naţionale au creat controverse.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi a acuzat Centrul Naţional de Evaluare că a elaborat subiectele pentru proba de limba şi literatura română "fără să ţină cont de programa elevilor" şi "fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România". Părinţii au trimis o scrisoare ministrului Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, după ce au fost publicate primele rezultate, în care s-au plâns că au făcut coadă pentru a depune contestaţii.

"Vă adresăm prezenta Scrisoare Deschisă în contextul afişării astăzi (ieri, n.r.), 27 iunie 2014, rezultatelor la examenele de Evaluare Naţională 2014. Faţă de perioada anilor de tristă amintire, atunci când noi, părinţii, făceam coadă la magazinele alimentare ca să reuşim să procurăm mâncare pentru copiii noştri, am ajuns astăzi să facem coadă la şcolile din România pentru a depune contestaţiile pentru notele de la proba de Limba şi Literatura Română din cadrul examenului mai sus-menţionat. Considerăm că Centrul Naţional de Evaluare din subordinea dumneavoastră a elaborat subiectele la această probă fără să ţină cont de programa elevilor şi fără să aibă o legătură cu realităţile şcolii gimnaziale din România", se arată la începutul scrisorii.

Părinţii reamintesc membrilor Centrului Naţional de Evaluare că în clasa a VIII-a se studiază genul liric, dar numai specia pastel. "Poezia filozofică, de genul "Gânduri pentru Anul Nou" (I. Minulescu), care tratează teme existenţiale (moartea şi viaţa, trecerea timpului, iubirea) se studiază la liceu. "Oare s-a încurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau întâi evaluăm şi apoi predăm?", se întreabă semnatarii scrisorii.

În continuare, aceştia semnalează şi alte probleme de la examenul de Limba şi Literatura Română: cele două compuneri de la literatură sunt asociate ca teme, fapt care a făcut ca un copil care nu a înţeles mesajul poeziei să nu aibă oportunitatea unei recuperări pe o temă diferită, iar "în cazul sinonimelor, baremul a fost prost gândit şi nu a lăsat libertate profesorilor evaluatori să ia în considerare toate variantele de răspuns corecte".

"Nu în ultimul rând, apreciem că subiectul întâlnirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de şanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban. Această întrecere a profesorilor propunători de subiecte din Centrul Naţional de Evaluare a reuşit să-i facă pe copiii noştri să înţeleagă că toată munca lor a fost desconsiderată. Criteriile de evaluare pe post ale experţilor din instituţia respectivă au în vedere numai acest lucru? Pentru că altfel, nu vedem de ce ar rămâne în funcţii după asemenea bătaie de joc la adresa copiilor şi a dascălilor lor. În speranţa că veţi trata cu atenţie problemele semnalate de noi, aşa cum de altfel aţi procedat în relaţia partenerială pe care o avem, vă asigurăm de toată consideraţia noastră", se încheie comunicatul Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi.

Subiectele la proba de limba română au pus în dificultate şi profesorii. Carmen Stoica, profesoară de limba română la Şcoala 99, din Capitală şi-a cerut public scuze, într-o scrisoare postată pe Facebook şi care s-a viralizat rapid, elevilor săi din clasa a VIII-a care au trecut în acest an prin examenele evaluării naţionale.

În opinia ei, subiectele la limba română trebuie să fie mult mai strict concepute, baremul trebuie să fie foarte precis, "nu să îmi lase mie ca profesor foarte multă subiectivitate". "Compunerile acelea mi se par fără rost. Nu ştiu dacă un copil de nota 5, 6, 7 în gimnaziu ar fi putut să spună mare lucru... Ar trebui întrebaţi profesorii care au făcut subiectele ce ştiu aceşti copii de la ţară. Pentru cei de la oraş, într-adevăr, aceste subiecte reprezintă viaţa lor", a mai spus ea.

În replică, prim-ministrul Victor Ponta a declarat sâmbătă că nu ştie "dacă acea doamnă profesoară (Carmen Stoica n.r.) are dreptate sau nu", dar el crede că se mai poate lucra în acest fel în şcoli. "Încă fac copiii multe lucruri care le sunt inutile. Vorbesc ca părinte, nu ca prim-ministru. Poate e un semnal pentru Ministerul Educaţiei", a spus premierul.

Află notele elevilor din Bihor din articolul "Peste 73% din elevii bihoreni au promovat Evaluarea Naţională"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
MALPRAXIS
AUTODENUNȚARE A UNUI CAZ DE MALPRAXIS LA CATEDRĂ Articolul profesoarei de română, patetic construit, conține idei pripite, contradicții și erori, care trădează lipsa de experiență, cel puțin. Am să enumăr câteva dintre ele: 1. Pentru cel care corectează, dar cunoaște f. bine disciplina, baremul este orientativ, la română nu poate fi exhaustiv, nu poate epuiza variantele de răspuns întotdeauna. 2. Fiecare profesor își organizează activitatea la clasă, stabilind ce număr de ore alocă unor conținuturi, noțiuni, exerciții, recapitulări. Programa nu conține și nr. de ore ce trebuie alocat compunerilor, așa cum greșit susține doamna prof. E vina dumneaei că nu a lucrat mai mult pe textul liric, limitându-se a trage concluzia, din subiecte anterioare, că nu va fi text liric de interpretat/analizat. Din păcate, încă se insistă prea mult pe gramatică în gimnaziu, dar elevii nu știu să scrie corect... 3.Este abuziv să asociezi, în cazul poeziei date, numele lui Ion Minulescu cu simbolismul, numai pentru a spori senzația de „inabordabil” a textului. Ar însemna să predai/evaluezi după wiki (i.e., ureche). 4. Verbul „a cere” nu e sinonim, nici măcar contextual, cu a „a voi”, pt. că presupune verbalizarea unei voințe, o solicitare verbală (reală; în gând) sau scrisă, fie și metaforică, așa cum e în poezia dată. Între „Vreau mărirea notei.” și „Cer mărirea notei.” este o distanță semantică nu doar contextuală. 5.Gramatica Academiei se referă la anumite vocative atunci când le clasifică incidentale. Mai mult, nicăieri, la niciun examen, în niciun manual, nici măcar la admiterea în facultate Gramatica nouă nu este aplicabilă, încă. Deci nici cei care au realizat subiectul nu o aveau în gând. De ce le reproșează tocmai acest lucru? Nu cunoaște aspectul? Greu de crezut. 6.În fraza „îl încurajează pe cititor să înțeleagă mai bine profunzimea experienței umane” - subordonata este doar completivă indirectă, nicidecum circ. de scop. Baremul e corect, fiindcă înțelegerea este obiectul încurajării, nu scopul ei! Dar lipsa de logică dăunează și aici unor evaluatori nesiguri. Mai mult: fraza citată se poate continua, extinde printr-o circ. de scop (finală): „îl încurajează ...să înțeleagă ...ca să perceapă corect sensul vieții”. Și mai simplu: „Îl încurajează pe Decebal să dea la Medicină, ca să ajungă un doctor bun și respectat.” – prima subordonată e completivă indirectă și a doua este, clar, circ. de scop. Dezamăgit de subiectele de nivel mediu, un profesor care le-a creat iluzii copiilor/părinților încearcă să deruteze profanii pe un forum cu explicații greșite, spre a nu-și asuma incompetența. Astfel, iertarea pe care o imploră naiv de la elevii săi are motivațiile ei juste. În concluzie, am asistat la involuntara autodenunțare a unui caz de malpraxis la catedră.
Postat 30 Iunie 2014, 11:29 de Cristi
@URMEL
Daca am fi cu totii prostiti am zice da," asa-i" la ce scrii tu dar ......... ABURELI , asa este ceea ce scrii tu ! Stampila trebuia pusa pe numele elevului si ascunsa odata cu numele . Dupa corectare si desigilarea numelui se vedea si stampila scoli !!! Asa ca mai lasa-ne cu aburelile gojdiste ca nu suntem la adunarea PSD-ului !!!
Postat 30 Iunie 2014, 08:34 de INDIGNAT
Inveti treci clasa, nu inveti nu treci clasa, ce-i greu de priceput ?
Cer demisia tuturor dascalilor care au trecut clasa elevi care nu au invatat suficient.
Postat 29 Iunie 2014, 11:46 de Parinte
FELICITARI CN EMANUIL GOJDU
Raspuns pentru "INDIGNAT".....Fiecare scoala, NU doar "Gojdu" si-a stampilat lucrarile cu stampila proprie!!!! Daca nu faceau asta, cum mai stiau sa-si ia inapoi lucrarile corectate, dintr-un centru de evaluare unde s-au adunat lucrari de la aproape toate scolile din municipiu ????.... si inca ceva... intr-un centru de evaluare, NU se trimit profesori corectori de la scolile ale caror lucrari au mers acolo, pentru corectat!!! Asa ca, NU are rost sa va luati de elevii acestui renumit Colegiu "GOJDU"!!!! Recunoasteti, VALOAREA lor si a profesorilor ce ii pregatesc, isi spune oricand si oriunde, cuvantul! BRAVO CN "EMANUIL GOJDU"!!!!!
Postat 29 Iunie 2014, 09:05 de URMEL
HOTIE& MINCIUNA= M.E.N.
Asa se explica rezultatele de "superman" ale unor copii absolut obisnuiti, care la fel ca toata generatia actuala nu au citit mai mult de cinci carti in viata lor. LA CE LE FOLOSESTE ACEASTA MINCIUNA? Mai crede cineva că viitorul lor va fi la fel ca al parintilor lor? Daca da: vai de parinti, pacat de copii!
Postat 29 Iunie 2014, 08:25 de Pricopie Marcel
HOTIEEEEEEEE GOJDUle, HOTIE inspectoratule
Si despre comisii si despre organizare se poate spune multee!!!! Atunci cand comisia este majoritara dintr-ul liceu de ce au fost stampilate la vedere lucrarile fiecarui elev cu stampila scolii absolvite ????? profii in mod sigur si-au avantajat elevii cu stampila "GOJDU" caci ei au fost cei mai multi si au ridicat mediile celor de acolo ! Nu a fost corect sa fie stampilate cu un semn diferit lucrarile elevilor. Toater lucrarile trebuiau stampilate cu o stampila identica pentru toti elevii indiferent de scoala absolvita >>> HOTIEEEEEEEEEE !
Postat 28 Iunie 2014, 21:24 de INDIGNAT
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3164 RON
  • 1 EUR = 4.7627 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON