URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Septembrie 2011, 12:02

Parchează şi fugi! Nici un loc de parcare din centrul Oradiei nu rămâne fără plată

Parchează şi fugi! Nici un loc de parcare din centrul Oradiei nu rămâne fără plată NUMAI PE BANI! Dacă până acum îşi mai puteau lăsa "gratis" maşinile pe străduţele laterale, de săptămâna aceasta funcţionarii municipalităţii plătesc fie abonament de parcare, fie de tramvai! După ce a pus taxă pe locurile de parcare din strada Primăriei, miercurea trecută municipalitatea a transformat în parcare cu plată Piaţa Rahovei, iar săptămâna asta urmează străzile Episcop Sulyok Istvan şi Simion Bărnuţiu
Parchează şi fugi! Nici un loc de parcare din centrul Oradiei nu rămâne fără plată FĂRĂ PARCĂRI LA SOL. După construirea parcării supraetajate din spatele Palatului Justiţiei toate locurile de parcare la sol din zona Parcului Traian vor fi desfiinţate. "Vom muta maşinile în parcarea supraetajată, iar pe locul eliberat vom extinde pietonalul", spune primarul Ilie Bolojan
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De o lună, funcţionarii Primăriei vin la serviciu mai punctuali ca oricând. Nu de alta, dar întârziaţii rămân fără loc de parcare! Întrucât municipalitatea a transformat întreaga stradă Primăriei în parcare cu plată, funcţionărimea îşi înghesuie maşinile pe arterele învecinate, blocând circulaţia.

Doar că, pentru a pune ordine în trafic, primarul Ilie Bolojan vrea să instituie sistemul de parcare cu plată pe toate străzile aglomerate din oraş şi să limiteze la 2 ore staţionarea lângă instituţiile din centru. BIHOREANUL vă prezintă în exclusivitate strategia de parcări pe care primarul a ţinut-o în secret până şi faţă de directorii săi...

Cu timp limită

03 Ilie Bolojan_2.jpgTeoriile spun că aproape 30% din traficul unui oraş aglomerat este generat de şoferii în căutarea unui loc de parcare. A păţit-o inclusiv primarul Ilie Bolojan (foto). "Acum câteva săptămâni, pentru a ajunge la o întâlnire în zona Tribunalului a trebuit să ocolesc de două ori Parcul Traian ca să pot parca, şi n-am fost singurul", povesteşte primarul.

Pentru a reduce ambuteiajele provocate de şoferii în căutarea unei parcări, Bolojan a gândit o strategie pe care n-a împărtăşit-o nici măcar directorilor săi. Nu de alta, dar se va lăsa cu scandal! Hotărât să descurajeze traficul auto, primarul vrea să transforme zona centrală a oraşului într-o imensă parcare cu plată!

"Lângă instituţiile din centru durata de parcare va fi limitată la 2 ore, timp suficient pentru ca orădeanul să îşi rezolve o problemă", zice Bolojan. În consecinţă, în loc să stea ocupat o zi întreagă de o singură maşină, fiecare loc de parcare va deservi mai mulţi orădeni. "Sistemul va încuraja inclusiv economia locală, pentru că mai mulţi vizitatori înseamnă mai mulţi clienţi pentru firmele şi localurile din zona centrală", spune Bolojan.

Noua strategie de parcări, care va fi supusă dezbaterii publice în următoarele două luni, implică limitarea la doar 2 ore a staţionării în vecinătatea instituţiilor importante precum Primăria, Prefectura, Tribunalul sau Poliţia. În curtea spitalelor orădene municipalitatea a amenajat deja parcări de scurtă durată. Excepţie face doar Maternitatea, unde sistemul va fi implementat după asfaltarea curţii interioare.

Parcarea costă!

Pe lângă limitarea duratei de staţionare, municipalitatea vrea să taxeze toate parcările din zonele aglomerate, pentru a stimula orădenii să renunţe la maşină în favoarea transportului în comun, bicicletei sau mersului pe jos. "Să fiu bine înţeles! Scopul nu este să aducem bani la buget, ci să decongestionăm traficul şi să avem un oraş nepoluat şi curat", spune Bolojan.

Primarul este convins că, în condiţiile în care vor trebui să plătească parcarea, şoferii se vor gândi de două ori înainte să îşi ia maşina la serviciu. Spre exemplu, abonamentul pentru o lună pe una din străzile orădene costă 40 lei, iar pe toate străzile 60 lei, dar nici el nu permite parcarea pe marcajul galben cu durată limitată! Iar asta în condiţiile în care 60 lei costă un abonament OTL pe toate liniile! Pentru a proteja riveranii, primarul spune că aceştia vor putea să îşi cumpere abonament la un preţ de circa 150 lei pe an pentru parcarea la domiciliu. Sau măcar pe una din străzile învecinate...

Amendă după om...

Primarul estimează că în următorii 5 ani numărul locurilor de parcare cu plată din municipiu se va dubla de la 5.000 la 10.000. Dintre acestea, nu mai puţin de jumătate vor fi cu durată limitată la 2 ore, în care staţionarea costă 1 leu pe 30 minute, respectiv 2 lei pe oră. Deocamdată! Deşi tarifele de parcare sunt neschimbate din 2009, pe viitor acestea ar putea fi modificate. Nici măcar Bolojan nu ştie încă în ce fel.

"Cel mai bun tarif este cel care generază un grad de ocupare de 80%. Nu suntem proşti să scumpim tarifele până rămân locurile goale, dar nici nu e normal să fie atât de mici încât să nu mai găseşti un loc liber". După toate probabilităţile, vor exista tarife diferenţiate inclusiv pe crizerii de zonă. "La un preţ vei putea parca în Parcul Traian, unde e bătaie pe locuri, şi la alt preţ pe strada Primăriei, sau altundeva", zice primarul.

Culmea, până şi amenzile vor varia! "Studiile arată că 10% dintre contravenienţi produc cam 30% din contravenţii, ceea ce înseamnă că există un nucleu dur care nu se vrea disciplinat. Pentru că ar fi nedrept să sancţionezi un şofer aflat la prima abatere cu aceeaşi amendă ca şi pe unul care recidivează, în mod repetat amenzile vor creşte treptat", zice primarul. La prima abatere şoferul va scăpa cu o amendă mică, la a doua contravenţie sancţiunea va creşte, iar la a treia amenda va fi usturătoare.

Sistemul se poate implementa oricând. Angajaţii Serviciului Parcări pot verifica şi acum cu ajutorul unui soft ce abateri a mai făcut proprietarul unei maşini parcate neregulamentar şi de câte ori. Banii încasaţi din amenzi vor fi cheltuiţi în îmbunătăţirea vieţii orădenilor. "Din taxele şi amenzile de parcare vom plăti curăţatul străzilor, vom amenaja parcări între blocuri, vom planta arbori de talie înaltă şi vom extinde pietonalul", promite Bolojan.

Maşinile se mută la "bloc"

Pentru a extinde spaţiul destinat pietonilor, primarul spune că după inaugurarea parkingului din spatele Palatului Justiţiei, proiectat la o capacitate de 426 de locuri, municipalitatea va desfiinţa tot atâtea parcări din Parcul Traian şi străzile învecinate. La fel se va întâmpla anul viitor, după transformarea bazei sportive Voinţa în parcare la sol, respectiv după inaugurarea parcării private amenajate de firma Transilvania pe amplasamentul fostului Teatru de Vară din strada Patrioţilor.

Astfel, şoferii care vor veni în centru îşi vor lăsa maşinile în una dintre cele trei parcări noi, sau în cea veche de pe strada Independenţei, şi vor merge la Teatru sau la cafenelele de pe Corso pe jos. Spaţiul de pe marginea drumului, ocupat până de curând de parcări, va fi transformat în arteră pietonală sau pistă de biciclete.

Până la urmă, oamenii trebuie să aibă întâietate în faţa maşinilor, chiar dacă pentru asta Primăria va trebui să se "războiască" cu şoferii...


"Parcările cu durată nelimitată favorizează angajaţii instituţiilor din zona centrală care vin dimineaţa la birou şi ocupă toate locurile, pe când cele cu durată limitată avantajează omul de rând, care are unde lăsa maşina o oră-două până îşi rezolvă problemele"

Ilie Bolojan


LA CONTROL
11
echipaje ale Serviciului Parcări sancţionează zilnic staţionările neregulamentare


03 Ionut Simon_1.jpgDOMNIA SE PLĂTEŞTE!
"Cresc" parcările cu plată

Toate zonele aglomerate vor avea parcări cu plată. Săptămâna aceasta, Primăria va marca străzile Sulyok Istvan şi Simion Bărnuţiu, după care vor urma treptat Mihail Kogălniceanu, Mihai Viteazul, Moscovei, George Bariţiu, George Coşbuc, Postăvarului şi altele. În cartiere, vor fi taxate parcările de pe bulevardele Decebal şi Dacia şi străzile Coposu, Ştefan cel Mare, Cazaban şi Nufărului.

Mai multe locuri de parcare cu plată vor însemna mai mulţi bani la bugetul local. Dacă anul trecut municipalitatea a încasat un milion de euro, anul acesta şi-a bătut deja recordul încă de la mijlocul lunii septembrie. "Deja de trei ani încasările din ultimele trei luni ale anului curent sunt peste cele din anul anterior", spune Ionuţ Şimon (foto), şeful Serviciului Parcări.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
27 Comentarii
controlati dl primar nr de masini a locatarilor si nu i lasati sa ocupe mai mult de unu...
Se vorbeste de locurile de parcare mult dar in afara problemelor de parcare in general, mai mare este cea din fata blocului, unde multi dintre vecini au cel putin doua masini si vrea sa l ia si pe cel al saracului care are una sau niciuna, zicand ca apartine primariei. Si eu locuiesc in acelasi bloc cu ei, sa vezi tupeu pe capul...romanului!.Sa va spun povestea mea: sunt o femeie divortata de curand, fostul barbat si a revendicat masina si locul de parcare a ramas gol.. Un vecin m a intrebat daca nu il vand lui...! I am raspuns ca nu deoarece intentionez sa mi cumpar si eu o hrabla de masina sau poate ma recasatoresc si \"X2\" va avea masina...! Acesta insa, desi nu s a ajuns la nici un acord, si parcat singur masina, fara sa m anunte ...! Cand i am zis ca nu am ajuns la nici o intelegere si ca ar fi trebuit sa mi fi spus a inceput sa comenteze...Si sre trei masini...! E posibil oameni buni ca eu sa raman fara loc de parcare in favoarea unuia care area trei masini si care poate nici nu plateste impozit pe toate. Domnule primar, EU ce pot sa fac in cazul acesta? Locuiesc in bloc cu hoti, imi vor lua dreptul la acest lo\' Spuneti mi ce sa fac sa nu l pierd? Va multumesc, Gesica!
Postat 25 Martie 2012, 14:54 de GESICA
Pentru ce ne mai facem abonamente?
Daca mai toate parcarile sunt cu durata de 2 ore atunci pentru ce se mai fac abonamente???? Pentru ca daca nu este loc liber decat pe marcajele cu galben si ai abonament risti sa iei amenda!!!!
Postat 03 Octombrie 2011, 21:52 de mirela80
parcheaza si fugi
pe str. postavarului la nr.6 sediu firma avocatii,nr.11 salon hair style la parter la etaj firma de consultanta, nr.15 centru de reconversie profesionala toate ilegale dar primaria nu a luat nici o masura de reglementare si sanctionare.aceasta str. parca nici nu ar exista in oradea,cum transformi o zona centrala de locuit in zona comerciala cu complicitatea unor angajatii ai primariei.
Postat 28 Septembrie 2011, 21:49 de t
parcheaza si fugi
parcarea pt. angajatii de la transilvania este terminata,dar de ce sa nu ocupe ilegal domeniul public daca patroniigindplaca de la sediu intra direct in piata ferdinand de pe strada teatrului soferii nu vad semnul de interzis dar au scapat fara nici o amenda,masinile de seviciu de la transilvania care parcheaza pe trotuarul pe strada teatrului si pe trotuarul in fata la astoria sau pe trecerile de pietoni din fata hotelului astoria nu au fost niciodate ridicate sau blocate de primarie si nici masinile care parcheaza pe parcarea cu plata de str.teatrului fara tichet de parcare.strazile teatrului,postavarului,gh.baritiu,piriului si cosbuc parca nici nu ar apartine de oradea ci ar fi propietatea gemenilor.
Postat 28 Septembrie 2011, 21:18 de cool
catre cool
da,pizzeria(emporium) de pe baritiu ocupa fara plata jumatate de baritiu,apoi atelierul auto neautorizat de pe postavarului si angajatii de la transilvania,fac traficul in zona imposibil,practic nu mai sunt trotuare,bravo domnului bolojan ca vrea sa reglementeze zona!
Postat 27 Septembrie 2011, 12:45 de tudor
era si timpul
ne apropiem si noi de civilizatie vreodata? chiar daca e sa fie fortata , tot civilizatie se numeste; si cu incasarile din amenzi, sa subventioneze caldura la familiile nevoiase de la blocuri
Postat 27 Septembrie 2011, 11:44 de rti
proasta
Desteptare ORADENI!!!! Cand VIP taxi a ocupat locurile de parcare cu tichete de parcare platite pe 24 ore ce-a facut bolo??? si-a adus aminte ca nu mai parcam numai 2 ore!!!! dupa ce au platit 24...Vi se pare corect???? ...propun taxarea la MINUT!!!
Postat 26 Septembrie 2011, 22:54 de xxxl
@ghita contra
ai dreptate pe beni il sprijina fratele tirle,de aia avem cele mai bune drumuri in judet si "cistiga" toate licitatiile,aici se comenta despre parcari nu despre "simpatiile" tale si din cite stiu nu numai selina are lucrari in oras
Postat 26 Septembrie 2011, 21:23 de luky
Mda
Daca se pune un pic mai la pct transportul in comun eu sunt de acord. In cea mai mare parte a oraselor europene se tinde spre aceasta practica! Daca se vine si cu niste piste de biciclete si pietonale in plus...numai de bine! Personal sustin initiativa aceasta.
Postat 26 Septembrie 2011, 20:24 de Dan
Si Batman o s-o ia la dos
Imi place ca Bolojan va inventa roata care va trece si peste el, pentru ca atunci cind nu va mai fi primar si va cauta un loc de parcare, va injura de mama focului tocmai ideea pe care o are el acum.
Postat 26 Septembrie 2011, 19:54 de Tile
parcheaza si fugi
foarte bine dom primar,tot asa mai departe daca vrea sa parcheze cu masina in centru sa plateasca triplu ora de parcare pt. multi parcheaza masinile pe trotuar ocupind tot spatiul destinat pietonilor vezi intersectia strazilor moscovei cu gh.baritiu,majoritatea sint clienti de la pizeria din vecinatate.
Postat 26 Septembrie 2011, 19:52 de cool
auuu parcarea mea
Din pacate nu Bolo este vinovat pentru treaba cu parcarile ci acel ,, pocait,, de la Selina Rus Beniamin care mai nou vad ca este ,,abonat,, la toate lucrarile facute de primarie in oras. Tot firma lui are incheiat contract cu Serviciul parcari din cadrul primariei Oradea de a marca locurile de parcare dintre blocuri in urma caruia primeste comision pe loc de parcare. Interesul acestui pocait care este? De a face bani cat mai multi pe seama noastra a fraierilor. Cine il sprijina pe fratele Rus? Alti frati pocaiti din PNL si PDL.
Postat 26 Septembrie 2011, 18:45 de ghita contra
vai si amar
Fara cuvinte teoria lui Bolovan. Cred ca a gandit cativa ani la teoria parcari. Asa infatisare asa ganduri. Priviti la el ce fata de inteligent are. Si directorilor le este frica de el VOTATI ORADENI IN CONTINUARE. Prosti sa fie prostiti in continuare. Si miscarea fascista a avut un real succes candva nu ma mai mira nimic acum. Vedeala-s pe bicicleta pe veci.
Postat 26 Septembrie 2011, 17:19 de platitor de taxe
no
Bravo primaria bine face ! No dapai unde va fi mai gratis parcare pentru cetateanu oradean ?
Postat 26 Septembrie 2011, 15:57 de exemplu
chiar asa?
ajungi acasa la ora 17 si platesti parcarea pina la ora 19 si apoi o ai gratuita pina dimineata,daca nu-ti convine ca in fata blocului tau nu poti parca mergi si lasi masina la lotus,real ,metro e.t.c.,dar sint sigur ca vor fi exceptii "bine motivate" iar plebea va ramine ca de obicei cum hotareste o minoritate sau unii ca Pircioaga vor avea locuri rezervate,e chiar bataie de joc pt cei care ajung acasa dupa o zi de munca si se invirt in jurul blocului pina gasesc un loc de parcare unde sa nu-i puna primaria chitanta in parbriz
Postat 26 Septembrie 2011, 15:46 de luky
In atentia lu Vasi
Te invit sa te angajezi la Primarie . Avem nevoie de mai multi prosti si inventatori de taxe pt Oradeni. Trebuiesc spoliati (saraciti - ca sa intelegi si tu ) CAT MAI MULTI CETATENI ! O noua taxa pt firmele de pe Republicii este binevenita. Normal ca acolo nu lucreaza nimeni ci doar proprietarii. Iar cetatenii urbei sa mearga la biserica (penticostala - daca se poate ) nu la boutique-uri si terase ! Cred ca si tine ca toate masinile parcate in centru sunt ale clientilor teraselor si nu a angajatilor de la Prefectura, Judecatorie, Penitenciar, Barou, Statistica, Serviciu Pasapoarte, Buletine, Ambulanta, Politie, cateva scoli, Teatru, Filarmonica - unitati ale administratiei locale cu 'jde mii de angajati - frecatori de menta prin sute de birouri unde se citeste ziarul si cam atat . Mai Vasi institutiile pe care ti le-am amintit sunt numai in zona Corsoului pietonal. Acum dute si numara terasele si boutique-urile, si vezi cine ocupa parcarile. Raspunsul pt Primarie la dilema parcarilor e unul singur : investitii in Parcari subterane si supraetajate, aproape de locurile unde oamenii au treaba si nu in statui, fantani arteziene, banci, borduri, care mai pot sa astepte vremuri mai bune
Postat 26 Septembrie 2011, 14:56 de Bolo
parcare
Bolojan nu este un primar al oradenilor, este un primar al banilor, Dumnezeu sa-l sature de bani.. Cand cumparam combustibilul de la pompa, platim taxe de drum, ce taxe de parcare mai scoateti? Am fost in excursie in Viena si acolo in zona centrala, pentru cei care au taxe de platit au jumatate de ora GRATUITA pentru a face acest lucru si apoi daca au nevoie de mai mult timp de parcare trebuie sa plateasca. Ce taxe mai inventezi domnule? Mai ajuta si dumneata oradenii nu-i tot incalta cu taxe.
Postat 26 Septembrie 2011, 14:53 de oradean
de ce?
D-nul Bolojan, fiind si el navetist la Oradea cu masina personala (sau de serviciu) ar trebui sa se gandeasca la angajatii din institutii ca pot fi navetisti, si unde sa-si parcheze masina. El nu vine cu masina la serviciu? Muritorii de rand nu au salarii sa plateasca pretul parcarii de 1 leu/jumatate de ora, daca D-nul Bolojan are cine sa-i plateasca si parcarea si benzina de transport sa stiti ca restul abia platim benzina. Oradenii nu pot decat sa va multumeasca pentru tot binele pe care le-ati facut domnule primar si sper sa o faca cu varf si indesat anul viitor la alegeri.
Postat 26 Septembrie 2011, 14:45 de roman
pe ce nu vom da bani?
Pana la urma pe ce nu vom mai da bani in viata asta? Oricum daca vii dintr-un cartier marginas pana in centru deja platesti benzina care are inclusa si taxa de drum etc. Plus daca se vor uniformiza taxele si impozitele netinand cont de zona iarasi cei din cartiere marginase vor fi dicriminati. si atunci se mira de ce toti ar vrea in centru?! De ce nu se fac tribunalele, primariile, politia si primaria afara din oras? Spre Felix de exemplu, sau spre aeroport, sa fie locuri de parcare! Atunci ce ar mai scumpi Bolovanu?
Postat 26 Septembrie 2011, 14:41 de Oradeanu'
Oradea din oras boem in oras parcare
Dl Primar ar face bine sa se plimbe un pic prin oras si sa vada unde au mascarit sublalternii dansului parcari, ca ex: strada LIbertatii pe partea stanga parcarile cuprind 1 m din trotuar(pt pietoni a ramas 0,5 m) respectiv 1 m din drum, in rogerius peste drum de politia pietei au bagat 2 parcari inguste in fata scarilor de pe platoul banc post, s-o fi gandit ca babuta care vine de la piata cu kg de ceapa o sa escaladeze sau o sa sara peste masina parcata,,,,, parcarile la domiciliu, alta aberatie, au trasat 2 linii orinunde au vazut ca e loc, nu conta ca e intre 2 copaci sau drum de acces pt cei "pedestri" ... inteleg ca orasul ducea lipsa de parcari ,dar va rugam nu abuzati si sariti in extrema cealalta ca niste bani la buget in plus is direct proportionali cu % din 2012
Postat 26 Septembrie 2011, 14:27 de www
parcari pe trotuar
In caz ca masina mea este zgiriata de vre-un pieton mai grasut sau turmentat care nu incape pe trotuar de masina mea cine-mi plateste vopsitul masinii?primaria? ce spui Bolo? raspunde la aceste intrebari te rog, trotuarul este pentru PIETONI(batrini, copii)
Postat 26 Septembrie 2011, 13:59 de tot eu
parcari pe trotuar
Ai dreptate anonimule, eu sint curios sa vad facturile Miculestilor de la parcari,si faptului ca trotuarul din fata fostului restaurant transilvania acum a fratilor Micula de ce nu este impartit in doua ? jumatate pt parcari?Tot asa trotuarul din fata sediului PDL este destul de larg...si ar mai fi exemple destule
Postat 26 Septembrie 2011, 13:44 de Ego
Impozit+taxa !
IMPÓZIT s.n. Plată obligatorie către stat pe care trebuie s-o efectueze cetățenii, organizațiile economice etc. potrivit anumitor norme de impunere, aceste norme, ca și natura și destinația impozitelor, depinzând de orânduirea socială. [Pl. -te, -turi. / < lat. impositus, cf. it. imposta, fr. impôt]. TÁXĂ s.f. Sumă de bani, impozit perceput pentru anumite mărfuri, la încheierea unor contracte etc. ♦ Sumă de bani plătită unei instituții în schimbul unor servicii sau pentru dobândirea anumitor drepturi. [< fr. taxe, cf. gr. taxis]. In 2012 il votez si pe dreaqu ca primar daca vine si promite ca va reduce impozitele si va scoate mare parte din taxe !
Postat 26 Septembrie 2011, 13:21 de fane
parcari pe trotuar
Ai dreptate anonimule, eu sint curios sa vad facturile Miculestilor de la parcari,si faptului ca trotuarul din fata fostului restaurant transilvania acum a fratilor Micula de ce nu este impartit in doua pt parcare ca doar este destul de larg,ia sa luati masuri dlor .Ce intentionati ? sa calatorim toti cu bicicletele?Pai atunci prima data sa faceti piste pentru biciclete apoi ridicati pretul de la parcari.Inca ceva pe strada Ady Endre nu se mai poate circula deloc pe trotuar.
Postat 26 Septembrie 2011, 13:17 de Ego
parcari pe trotuar
Sint de acord cu tot ce face Bolojan pt oras ,dar nu sint de acord cu serviciul parcari care a dat ordine la firma care delimiteaza prin marcaje zonele sa marcheze spatiul pt parcare pe jumatatea portiunii trotuarului.De ex. pe strada Sulyok Istvan fosta Vrancei jumatate din trotuar s-a inscriptionat pt parcare,o mama cu carucior nu mai incapte sa circule pe trotuar.Este mai importanta masina sau siguranta mamei si copilului care vrea sa circule pe trotuar?cred ca exagerati Domnilor... rusine sa va fie
Postat 26 Septembrie 2011, 13:04 de ANONIM
Mda
Bine ar fi sa se vada acesti bani incasati cu care va tot laudati... in drumurile din oras, nu in borduri sau buzunare !!!
Postat 26 Septembrie 2011, 13:00 de mouse
Vom fi turisti in orasul nostru
E bine venita un pic de disciplina in traficul oradean, dar nici chiar asa! O sa ajunga sa fie un lux sa traiesti in Oradea, de parca am avea salarii ca in Bucuresti! In primul rand domnul Bolojan ar trebui sa interzica functionarea firmelor, magazinelor, institutiilor din zone aglomerate, daca nu au parcari! sau daca nu e posibil atunci sa plateasca aceste firme sau institutii o taxa de parcare de solidaritate, doar fac bani dupa cei care ajung in zona, iar in al doilea rand sa limiteze in cartiere numarul de masini pe famile/apartament la maxim una, pentru a doua, e corect sa platesti mai mult! Chestia cu transportul in comun, iar mi se pare un pic trasa de par... O fi dat domnul Csuszi vreo spaga ceva la primarie.. trebuie sa circulam cu tramvaiul, atunci sa aiba grija domnul Bolojan ca de acum inainte sa nu mai umple orasul cu mall-uri, iar locurile de munca sa nu mai fie la naiba in praznic la Biharia sau Santion. Bolojan ar trebui sa stie ca Oradea nu e un oras turistic. Corso-ul extins nu aduce bani la buget si nici nu da de lucru oradenilor, castiga proprietarii de boutiquri si terase (bineinteles ca la fisc nu platesc nimic, doar sunt in pierdere!).
Postat 26 Septembrie 2011, 12:40 de vasi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON