URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.

Malpraxis auto: Proprietarul unui Lexus putea sări în aer cu maşina, după o intervenţie eronată la un service Toyota

Malpraxis auto: Proprietarul unui Lexus putea sări în aer cu maşina, după o intervenţie eronată la un service Toyota SUPĂRAT... FOC. Dezamăgit de mecanicii şi de şefii reprezentanţei Toyota din Oradea, Dacian Meza a refuzat să-şi ridice Lexus-ul "cârpit" din service-ul de pe Calea Clujului 302/A, unde zace şi acum (stânga), la aproape două luni de la incidentul din benzinărie, unde putea lua foc (dreapta)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Orădeanul Dacian Meza este vechi fan Lexus, iar ca dovadă deţine nu una, ci două maşini din această marcă. "O rudă a scăpat nevătămată dintr-un accident graţie dotărilor Lexus, aşa că în 2011 am mai cumpărat unul"...

Pocinoagele se întâmplă însă şi la case mari, avea să constate în această primăvară. Invitat să-şi ducă autoturismul într-un service local pentru verificarea unor prezumtive defecţiuni la două sisteme esenţiale, omul s-a lămurit că reprezentanţa orădeană nu e la înălţimea mărcii, prestaţia acesteia fiind cât pe ce să se lase cu un incendiu chiar într-o staţie de carburanţi.

Pericol de explozie

În cei 6 ani în care a folosit Lexus-ul hibrid 200 H, cumpărat de la reprezentanţa din Bucureşti, Dacian n-a avut niciun motiv să fie nemulţumit. A devenit abia anul acesta, după ce Toyota România l-a anunţat că producătorul derulează la nivel naţional o campanie de recall (chemare în service-uri) a 1.400 de autoturisme Lexus, din cauza unor suspiciuni privind "probleme de fabricaţie sau de malfuncţionare" la o componentă a pompei de benzină şi la kitul de suporţi pentru airbaguri.

"Pe 23 martie am dus maşina pe Calea Clujului, la SC Car Select Mobility SRL Oradea, firmă indicată ca dealer local Toyota-Lexus, iar pe 24 martie am ridicat-o. După o zi, pe 25 martie, am constatat că fetiţa mea nu-şi putea pune centura de siguranţă pe bancheta din spate pentru că îi lipsea partea de jos. Dar asta era o nimica toată faţă de ce am păţit pe 26 martie", povesteşte proprietarul.

În acea dimineaţă, Dacian a oprit în staţia de carburanţi din strada Kogălniceanu, unde a alimentat cu 40 litri de benzină. După ce a plătit şi s-a întors la maşină, un angajat al staţiei l-a avertizat că pierdea combustibil. În scurt timp, sub maşină şi în jurul ei s-a adunat o baltă de benzină. Pompagiul i-a interzis să pornească motorul, ca nu cumva scânteia să provoace aprinderea carburantului, iar incendiul să provoace o explozie. Au fost anunţaţi pompierii, care au venit rapid şi au izolat zona până ce proprietarul a găsit o platformă pe care să urce Lexus-ul fără să-i pună în funcţiune motorul.

Expertiză cu surprize

Supărat, Dacian a dus maşina direct la service, prilej cu care a avut o altă surpriză: verificarea nu fusese făcută de Car Mobility, cum indica invitaţia de la Toyota România şi cum crezuse el, ci de Motors Mivado, o firmă înregistrată în Baia Mare, cu punct de lucru în aceeaşi clădire din Calea Clujului. Convins că incidentul din benzinărie s-a produs ca urmare a greşelii unui mecanic, a cerut expertizarea autoturismului, ceea ce s-a şi întâmplat după câteva zile, pe 31 martie, în prezenţa sa, a expertului tehnic Mircea Diude, angajat de el, a încă unui expert tehnic, Liviu Lupea, angajat de Motors Mivado, a administratorului acestei firme, Maria Asztalos, şi a unui reprezentant al Toyota România, Marian Fleancu.

În timpul expertizei a fost demontată bancheta spate, unde a fost găsită partea inferioară a centurii de siguranţă, şi a fost detaşat capacul de acces la rezervorul de combustibil, ocazie cu care s-a observat că pe partea superioară a corpului pompei de benzină ieşea carburant, ce plutea în jurul mufei electrice ce asigură alimentarea pompei. Ambii experţi au constatat că scurgerea fusese cauzată de faptul că mecanicii nu au strâns piuliţa ce fixa pompa pe capacul rezervorului. "Benzina a curs prin zona de asamblare incorect asigurată, pe rezervor şi apoi pe sol", a consemnat raportul de expertiză.

Actul arăta că "reacţia angajatului Petrom şi a pompierilor de a interzice pornirea autoturismului a fost justificată, prezumând că în cazul acţionării motorului electric şi a celorlalte sisteme electrice exista riscul producerii de scântei". Celălalt expert, Liviu Lupea, angajat de firmă, a "îndulcit" însă gravitatea detaliului, susţinând că eventualitatea unui incendiu era exclusă, pe motiv că modelul Toyota Prius, comercializat de 20 de ani în peste 6 milioane de exemplare, nu a înregistrat niciun asemenea incident. Concluzia finală a fost însă clară din perspectiva ambilor experţi: "lucrarea din 23 martie (n.r. - de remontare după verificare) a fost efectuată defectuos, fără respectarea întru totul a metodologiei de lucru a Producătorului".

Viaţa, cât două revizii

După sperietura din benzinărie şi expertiza care a consfinţit neglijenţa service-ului, Meza a anunţat Motors Mivado că nu mai vrea să folosească maşina. "Nu mai am încredere în această maşină şi în acest service", a arătat el, propunând să predea Lexus-ul la valoarea minimă a pieţei, iar cu banii primiţi plus diferenţa să cumpere altul, aflat la dispoziţia dealerului pentru acţiuni de Drive Test. "O maşină ca a mea, la 6 ani, are o valoare de piaţă între 16.500 şi 17.500 euro. Am spus că accept suma minimă şi că vreau să cumpăr alta, plătind diferenţa", explică orădeanul.

Răspunsul l-a primit după aproape o lună, pe 27 aprilie, de la administratorul Motors Mivado, Vasile Dobran, care i-a scris că firma "îşi asumă defectul de montaj", dar acesta "a fost remediat definitiv". Singura ofertă a firmei a fost să-i deconteze "cheltuielile întâmpinate ca urmare a incidentului" (contravaloarea benzinei, a serviciului de tractare către service şi onorariul expertizei tehnice), iar suplimentar, "pentru o bună colaborare şi înţelegere", gratuitate la următoarele două revizii.

"Nu am fost de acord. Maşina trecută prin mâna lor putea lua foc, iar viaţa mea valorează mai mult decât două revizii", a refuzat Meza. "Eu nu am cerut ceva exagerat. Propunerea mea a fost cât se poate de corectă. Ei puteau revinde maşina, în care eu nu mai am încredere, şi tot de la ei cumpăram alta, la preţul fixat de ei".

Cu sau fără acreditare?

Supărat că de peste o lună reprezentanţii Motors Mivado îl poartă cu vorba, fără a-i mai da un răspuns, orădeanul a făcut o investigaţie pe cont propriu, aflând că firma orădeană nu este acreditată de Lexus România să verifice ori să depaneze maşini din această marcă. De altfel, a şi scris către Toyota România că singurul dealer autorizat de Lexus în România "conform standardelor interne Toyota Motor Europe" este Lexus Bucureşti Nord Pipera, cerând atât dovada că service-ul din Oradea are dreptul să depaneze Lexus, cât şi pe cea că mecanicii de aici au urmat cursuri de specializare pentru gama Lexus. "Nu aveaţi voie să mă trimiteţi la un service local autorizat doar Toyota. Prin această intervenţie neprofesionistă şi neautorizată mi-aţi pus viaţa în pericol", a arătat el.

Sub semnătura lui Dănuţ Ion, reprezentant al Toyota România, orădeanul a fost oarecum contrazis, dar nu ferm. "Motors Mivado este autorizat RAR să facă reparaţii ale autovehiculelor, beneficiind totodată de pregătirea tehnică necesară pentru repararea autoturismelor Toyota-Lexus, având acces la toate informaţiile producătorului şi tehnologiile necesare", şi primind "toate informaţiile necesare şi suportul tehnic pentru a efectua în condiţii optime şi de siguranţă toate intervenţiile".

Mediere degeaba

Dat fiind că răspunsul Toyota România nu dovedeşte limpede acreditarea Motors Mivado, iar singura reprezentanţă Lexus din România se află în Capitală, orădeanul a avertizat ambele companii că intenţionează să deschidă o acţiune în justiţie, prin care să obţină daune morale. Cum în prealabil este obligatorie o mediere, aceasta a avut loc, în prezenţa avocaţilor, săptămâna trecută, dar fără rezultat. "M-au dus cu vorba, cum fac de astă-primăvară, fără să accepte propunerea făcută de mine"...

BIHOREANUL a încercat să obţină şi punctul de vedere al reprezentanţei locale, însă directorul executiv a refuzat orice discuţie pe această temă. "Nu avem nimic de comunicat cu presa. Ce am avut de spus i-am spus clientului", a afirmat Maria Asztalos. Un semn că, oricât de reputat ar fi brandul Lexus, cei puşi să-l reprezinte în Oradea numai de transparenţă nu pot fi acuzaţi. Şi, după cum spune clientul, nici de corectitudine...


AMENINŢAT "CU RESPECT"
Apel la "forţa coercitivă a statului"

În pline "negocieri" cu proprietarul nemulţumit, reprezentanţii Motors Mivado i-au trimis acestuia, prin poştă, o notificare redactată de avocatul firmei, prin care îi solicită "respectuos" să-şi ridice maşina "care ocupă fără drept spaţiul din curtea service-ului", întrucât acesta are "destinaţia de loc de parcare pentru clienţi".

Reiterând afirmaţia că odată cu expertizarea maşina a fost adusă "la starea tehnică pe care a avut-o înainte de incidentul produs în staţia PECO" şi că poate fi folosită "în condiţii de siguranţă", avocatul Motors Mivado îl înştiinţează pe proprietarul Lexus-ului că în caz contrar "vom fi nevoiţi să apelăm la forţa coercitivă a statului pentru a scoate acest bun din incinta societăţii noastre". Asta ar mai lipsi: ar fi ca şi cum, după un malpraxis medical, doctorul culpabil şi-ar scoate în şuturi din spital pacientul nemulţumit...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
Valea Plangerii
Meza Dacian este nimeni altul decat patronul Mezamir, Mezamin Impex si magazinpanasonic.ro, firme care vindeau, inclusiv online, plasme fara factura si fara chitanta. Meza, cel caruia voi ii plangeti de mila, este un procesoman de profesie. Cu mine s-a judecat 3 ani pentru o plasma, mi-a cerut 500000 de euro daune morale in Instanta, dar a pierdut procesul si s-a procopsit inclusiv cu injuraturile internautilor de pe defunctul forumcomputergames. I-am urmarit atent toate miscarile pe site-ul portaljust.ro, si am observat ca ''saracul'' Meza, cel care se lauda pe Facebook cu vizitele impreuna cu familia pe la Miami si pe la Disney Land, a facut cerere de ajutor public judiciar pentru ca nu-si permitea un avocat. Am vazut ca a fost si executat silit de RCS-RDS pentru o factura de 300 lei neachitata. Asta este Meza Dacian, cel mai mare tepar pe care l-am vazut in viata mea. Cine doreste informatii suplimentare despre Meza Dacian si viata lui de nabab, ma poate contacta in privat.
Postat 20 Iunie 2018, 14:09 de AntiTepari
mare tam-tam
A gresi e omeneste. Au gresit oamenii dar si-au reparat greseala. Eu cred ca au facut tot ce trebuia facut. Nu sunt obligati sa cumpere masina respectiva. Nu stiu cu ce se ocupa D-nul Dacian dar am o curiozitate: dansul nu a gresit niciodata? "Cine nu greseste niciodata multe nu face". De la o pata de benzina pe asfalt pana la moarte e cale lunga,altii au supravietuit prabusirii unui avion, Hai sa-l dam pe pilot in judecata ca a prabusit avionul. Si daca problema a fost remediata de ce sa nu mai ai incredere in masina? Uneori se intampla ca o masina noua are defect de fabricatie si este chemata in service pentru remediere,deci in astfel de masini sa nu mai avem incredere?(valabil la toate marcile). De exemplu toyota a avut probleme de fabricatie la unele modele ca se accelerau singure si se produceu accidente. atasez un link: https://www.wall-street.ro/articol/Auto/79031/Toyota-fabrica-in-continuare-vehicule-cu-probleme.html Am impresia ca prea multi lenesi din Romania au devenit reporteri si neavand ce sa publice/difuzeze arunca cu mizerie pe cei care lucreza si fac ce stiu ei mai bine. Oare De Ce sunt asa multi carcotasi in neamul nostru? Mai bine ar merge sa lucreze ceva cu mainile lor, sa vada ce inseamna abilitate si responsabilitate si sa nu mai tot inveteze stiri.
Postat 23 Martie 2018, 17:22 de Trump
hibride,..
Ceea ce dovedește că nici firmele de fițe nu te tratează mai bine. Eu unul aș fi foarte atent cu hibridele astea: motorul electric produce câmpuri e-m cu mult prea mari pentru organismul uman. Rezultatul poate fi cancer. Încă nu s-a dovedit, dar va fi ca și cu mobilele.
Postat 25 Mai 2017, 16:32 de Oarecine
alta masina
cu parere de rau, nu au de ce sa cumpere masina de la d-ul Meza, stiu ca este dureros, dar nu au de ce sa o preia si nici sa va dea o alta masina, intradevar mecanicul v-a pus viata in pericol insa asta in fata leguitorului nu spune nimic, o lege pana nu e incalcata nu e sanctionabila, gandici-va la gropile din asfalt! la o viteza de 100-120 km/h poate avea acelasi deznodamant, la fel va este pusa viata in pericol, insa pana nu se intampla ceva grav, nu se intervine, defapt o ocolim si ne vedem de drum masina dv ramane si in aceste conditi la fel de sigura la si una folosita de putin timp ( insa cu suguranta la fel de sugura ca si cel de test drive) numai bine
Postat 25 Mai 2017, 14:54 de Lenny
la zidul plangerii cu toyota
sa faca o plangere penala ca aici e dovedit clar nu ca si la patricia kaas unde viata e un dar si Dumnezeu o da si o ia cui vrea,aici e malpraxis clar pe materialism ca si cobai,o sa castige garantat daune de orice natura si vor primi fiindca toyota are de unde plati,e parte a sistemului boget.
Postat 25 Mai 2017, 11:54 de User anonimizat
Incompetenți cu sigla de marca !
Nu sunt singurul care le-a trecut pragul și....s-au ars. Eu am fost la ei ptr o verificare și ma făceau sa cumpăr degeaba un telescop.La o alta verificare ,unde iarăși am plătit,s-a constatat ca de fapt era un capăt bara stabilizator.Dupa test telescoape ,funcționare 80-90% ,ok. Se joaca pur și simplu cu viata omului. Ce păcat ca cei competenți în materie de control sunt și ei "murdari"...
Postat 25 Mai 2017, 11:50 de Nofan
Ziaristii Bihoreanul - ce serviabili sunteti!l
Eu nu mai intelg nimic.D-le Meza dvs sunteti proprietarul masinii?
Postat 25 Mai 2017, 10:50 de vrabie
LOL
Toyota/Lexus si Skoda au acelasi "patron" ,aici in Oradea.Sa nu va mirati,daca vi se monteaza piese de Dacia 1300 sau Aro in masina D-vs Toyota/Lexus/Skoda.
Postat 25 Mai 2017, 09:04 de Citizen
viata altora cat valoreaza pt dvs?
"Ei puteau revinde masina..."
Postat 25 Mai 2017, 08:46 de Kid
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON