URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 21 MAI 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fiecare are impresia că meseria lui e cea mai importantă, că fără el nu se poate, că oricum eforturile nu-i sunt răsplătite și că salariul nu e niciodată de ajuns. Așa că nu trebuie să ni se pară nemaiîntâlnit comportamentul angajaților de la UPU.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ştiam că Sicilia e cea mai săracă zonă, dar una dintre cele mai frumoase, cu nenumărate vestigii ale unor civilizaţii străvechi, cu straturi greceşti, romane, arabe, normande, hispanice. Ca de obicei, am întâlnit şi acolo români, mai mulţi decât m-aş fi aşteptat. Unul, Ionuţ, din Dâmboviţa, mi-a spus că în ruptul capului nu s-ar întoarce în România. "Banii pe care voi îi primiţi acum în ţară sunt bani mincinoşi, n-o să vă ţină mult"...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Street Food Fest este scump pentru că aduce în stradă preţurile din restaurante. Pereţii localurilor nu mai există, nasul nu mai este protejat de mirosurile îmbietoare, iar ochiul nu mai e protejat de preţurile din meniu. Astfel, impactul poate fi brutal. Mâncare de stradă la preţ de restaurant? Hm...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cine credeţi că are dreptate în problema sporurilor salariale ale lucrătorilor de la UPU – SMURD Bihor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În primul rând, cei care achiziţionează un autoturism trebuie să ştie că au obligaţia să efectueze toate formalităţile de înmatriculare în termen de maxim 90 de zile de la data încheierii contractului de vânzare cumpărare. Sancţiunea pentru nerespectarea acestei obligaţii este suspendarea înmatriculării acelui autovehicul, definită de lege ca fiind operaţiunea administrativă ce constă în interzicerea temporară a dreptului de a pune în circulaţie şi a utiliza un vehicul pe drumul public.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ulcerul gastric apare de obicei cu 10 ani mai târziu decât cel duodenal, frecvenţa maximă fiind în jurul vârstei de 60 de ani. Boala apare mai des la bărbaţi, iar numărul cazurilor este în uşoară creştere faţă de cele de ulcer duodenal care sunt în scădere.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Există destul de multe femei care sunt atrase de o anumită tipologie de bărbaţi: aroganţi, duri, insensibili, flegmatici, care încearcă mereu să-şi controleze partenera ori sunt pur şi simplu narcisişti incurabili. Bărbaţii aflaţi la polul opus nu le atrag: calmi, atenţi, politicoşi, răbdători, care respectă graniţele intimităţii impuse de femeie. Cum se face atunci că unele femei aleg parteneri din prima tipologie, ajungând în relaţii abuzive în care se complac, când sunt curtate în acelaşi timp de "băieţii buni"?
27 Aprilie 2010, 15:20

Licitaţie cu dedicaţie la CAO: Bani pentru "găşcuţă"

Licitaţie cu dedicaţie la CAO: Bani pentru 'găşcuţă' STAND-BY. Deşi nevoit să anuleze licitaţia nelegală prin care ar fi plătit o cisternă de bani pentru o reclamă de care se putea lipsi, directorul CAO, Ovidiu Gavra (foto dreapta), nu renunţă la idee: "Deocamdată stăm în stand-by, până ne dăm seama cum să facem alt caiet de sarcini"
Licitaţie cu dedicaţie la CAO: Bani pentru 'găşcuţă' BĂIEŢII DEŞTEPŢI. Aşa arată "găşcuţa" care a lăsat presa deoparte, pentru a se "focusa" pe contractele din bani publici (de la stânga la dreapta): Sorin Gligor, Flavius Bunoiu (Marketing Ideas), Lorin Iancu (Kristal Media) şi Mihai Dacin (Top Press)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Săraci, dar cu pretenţii. Cam aşa se arată şefii Companiei de Apă Oradea care, în al doilea an consecutiv de scădere economică, s-au gândit să-şi facă reclamă.

Nu pentru că n-ar avea clienţi, ci fiindcă nu beneficiază, chipurile, de imaginea pe care o merită după realizările înfăptuite.

Conducerea Companiei se pregătea să atribuie din bugetul propriu o sumă consistentă unei firme de publicitate, printr-o licitaţie nelegală, anulată abia în urma intervenţiei BIHOREANULUI.

Ne daţi ori nu ne daţi?

Pe 10 martie, când încă nici bugetul pe 2010 nu-l avea votat, Compania de Apă anunţa o licitaţie pentru achiziţionarea unui serviciu care numai urgent şi necesar nu era. CAO era în căutarea unor "servicii de publicitate TV prin intermediul unei agenţii de publicitate", la un cost estimat de 205.035 lei (de zece ori mai mult decât tot bugetul de publicitate pe anul trecut), data-limită de depunere a ofertelor fiind fixată sub două săptămâni.

Achiziţia era justificată printr-un referat de oportunitate vag, semnat de doi ingineri, Alin Sas şi Ioan Iancu: "CAO are responsabilităţi de informare a opiniei publice asupra activităţii sale, pentru furnizarea de informaţii corecte, complete, consistente şi obiective", iar "pentru o informare corectă şi obiectivă a grupului-ţintă căruia i se adresează, acţiunile şi realizările CAO trebuie diseminate cu operativitate prin mijloace de comunicare diverse, inclusiv prin media audio-vizuală", efectul urmărit fiind "creşterea gradului de informare, conştientizare şi implicare a cetăţenilor, informarea corectă şi obiectivă a societăţii civile despre activitatea CAO, dar şi construirea, promovarea şi menţinerea unei imagini instituţionale pozitive".

Cu dedicaţie

Deşi referatul vorbea despre informarea şi transparenţa decizională, obiective ce puteau fi atinse şi fără cheltuieli, prin conferinţe şi comunicate de presă, acţiunea s-a dovedit a fi un vehicul prin care o sumă de bani importantă să ajungă unde trebuie.

Documentul nu suflă o vorbă despre câte spoturi ar trebui realizate şi difuzate (informaţii elementare ca ofertanţii să poată să îşi calculeze tarifele), fapt ce dovedeşte clar că altul era scopul urmărit. În schimb, prevede că "în momentul depunerii ofertelor, agenţia trebuie să dovedească faptul că are în derulare contracte cu posturile TV locale nominalizate (n.r. - Pro TV, Antena 1 Oradea, TVS şi TTV) sau subcontracte care să facă obiectul achiziţiei". Altfel spus, de la licitaţie erau excluse agenţiile care nu aveau contracte de difuzare a reclamelor cu toate cele patru posturi TV locale. Or, surpriză sau nu, în toată Oradea o singură agenţie putea înfăptui un asemenea "miracol"!

Tulbure ca Kristalul

Mihai Dacin.jpgE vorba de Kristal Media SRL, firmă patronată de Lorin Iancu, iar motivul e simplu: în condiţiile în care TVS nu vinde nimănui spaţiu publicitar, cu această agenţie avea "moştenire" un contract controversat, dar care putea fi încă folosit. Lorin Iancu, fost angajat de marketing la trei din cele patru televiziuni locale (ce coincidenţă, nu-i aşa?), aparţine unui grup de "băieţi deştepţi", apropiat PNL şi dedulcit la contracte obţinute prin relaţii personale, inclusiv prin angajaţi ai municipalităţii. Între ei se numără atât prezentatorul Mihai Dacin (foto), specializat în contracte cu primăriile pentru festivalurile gen Zilele comunelor, dar şi directorul Casei de Cultură a Municipiului, Flavius Bunoiu, fost realizator de emisiuni şi proprietar de revistă, ajuns, prin natura noii funcţii, în postura de a trage sfori şi a direcţiona fonduri publice.

În concluzie, licitaţia organizată de CAO putea fi adjudecată lejer de Kristal Media dacă BIHOREANUL nu sesiza că, prin condiţiile discriminatorii impuse, Compania încălca legea, care prevede expres că specificaţiile de achiziţii publice "trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrângă concurenţa". Drept urmare, regia a fost nevoită să anuleze licitaţia.

Vinovat, dar fără vină

Discriminarea creată între agenţii nu a fost, totuşi, singura neregulă a CAO, o alta fiind că achiziţia nici măcar nu era cuprinsă în Planul Anual de Achiziţii al Companiei. Abordat de BIHOREANUL, directorul general Ovidiu Gavra consideră, cu toate acestea, că dacă a greşit, nu a făcut-o nici cu voie şi nici ireparabil. "A fost ideea mea să ne facem publicitate, dar nu aveam de unde şti că în Oradea există o singură firmă care are contracte cu toate cele patru posturi TV", spune Gavra.

Pe de altă parte, recunoaşte el, "achiziţia nu era trecută într-un capitol distinct de cheltuieli, ci la Diverse", dar susţine că această chichiţă e permisă de lege şi că la rectificarea de buget cheltuiala urma să fie separată de la Diverse şi să ocupe o poziţie distinctă în bugetul Companiei.

Directorul are o explicaţie şi pentru a justifica de ce, în al doilea an consecutiv de criză, s-a gândit la reclamă, în condiţiile în care CAO are datorii faţă de constructorii care i-au şi cerut insolvenţa. "Restanţe avem numai faţă de firmele care au executat lucrări prin programul derulat cu fonduri de la Ministerul Mediului, dar asta nu înseamnă că nu avem bani, ci doar că acele lucrări nu le putem plăti din bugetul propriu".

Nu renunţă

Cât despre ceea ce alţii ar putea considera tichie de mărgăritar, directorul e neclintit: "CAO are nevoie reală de publicitate, chiar dacă e an de criză. Când e vorba de un aspect negativ, presa ne critică, pentru asta nu-i nevoie să rugăm pe nimeni, dar avem şi realizări care merită mediatizate. Şi cum nimeni n-o face pe gratis, trebuie să plătim, iar la TV era cel mai de impact", spune directorul, precizând că se gândea la "filmuleţe" care să-l laude nu pe el, ci Compania, şi care să aibă şi un rol educativ.

Cam ca documentarele de pe Discovery, dar scurte, pentru a prezenta, de pildă, circuitul apei în oraş, de la staţia de tratare la staţiile de pompare şi apoi la cea de epurare. "Nu am abandonat ideea, şi l-am însărcinat pe colegul care se ocupă de relaţia cu presa să se gândească cum să facem licitaţia aşa încât să nu mai fie probleme. Poate o să separăm producţia de spoturi de difuzare şi aşa n-o să mai fie o singură firmă favorizată"...

Pe cât de corect, pe atât de simplu. Ba chiar aşa de limpede încât nu te poţi întreba de ce n-a procedat aşa de la bun început...


NĂRAV COPIAT
Mai bine scump decât gratis

flavius bunoiu_1.jpgLa fel ca şi CAO, care dacă şi-ar gestiona corect comunicarea ar obţine fără cheltuieli mediatizarea "realizărilor", şi conducerea Casei de Cultură a Municipiului preferă să dea bani pe ceea ce ar putea obţine fără. Săptămâna trecută, directorul Flavius Bunoiu (foto) a plătit 1.500 lei la două cotidiane locale pentru a anunţa festivităţile prilejuite de împlinirea a 91 de ani de la intrarea Armatei Române în Oradea.

Cele două publicaţii au fost alese şi plătite de director după bunul său plac, deşi evenimentul fusese mediatizat de Primărie, pe gratis, prin comunicate de presă publicate de toate ziarele locale.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
vagin, gunoiu
mah porcilor da asta-i gros de tot !!! asa tare sunteti bagati in banii publici?? pfui, da asta nu trebuie lasata la nivel de ziar....curtea de conturi, garda financiara, ANI si DNA ar trebui sa se sesizeze. aceste nimicuri care in trecut prezentau nimicuri au ajuns la buzunarul administratiei....ordinarilor!!!
Postat 09 Martie 2011, 15:27 de viorel micula
dar de ce
dar de ce ne ar surprinde modul lor de cooperare, daca ii acuzi ii jignesti ati vazut persoane compatibile profesional in sistemul public? sa fure oricum mai tarziu vor plati si la propriu si la figurat nu vor mai avea de unde si banii publici sunt blestematii , nu m as injosi sa ii iau ti ai face de lucru cu DRACUL......e o realiate crunta...........SANATATE! nu e vb de invidie e vorba de mult pe care lumina il face cunoscuta multimii publice.....suntem inconjurati de infractori sau grupuri de infractori care inseala cetateanul Roman, dar nu avem atatea topoare la cate gaturi ar trebui taiate!
Postat 28 Aprilie 2010, 15:05 de anca
Invidiosii
Cineva doreste cu tot dinadinsul sa faca rau conducerii CAO.Rusine!! Sub nicio forma cei de acolo nu au nicio vina, suntem siguri ca nu se preteaza la asa ceva.Un cetatean sincer!!!
Postat 28 Aprilie 2010, 09:37 de un cetatean
nelamurire
in concluzie. cu ce-s astia vinovati? Ca un director de la compania de apa n-a avut habar sa faca un caiet de sarcini?? Tot incerc sa identific vina "baietilor destepti" (desi cred ca-i supraevaluari:),ma tot intreb care e prejudiciul, si pe bune daca inteleg. Acest articol e o increngatura de asocieri fara o legatura clara intre ele, lipseste punctul de vedere al celor incriminati, basca intereseul vadit al celor de la bihoreanul. Deci una peste alta, cred ca sunteti in foame accentuata si de fapt va e ciuda ca n-ati putut participa si voi la licitatia aia
Postat 27 Aprilie 2010, 22:18 de ciprian
dracin si gunoiu sucks
Draga toma, a.k.a b(g)unoiule, chiar daca ar fi asa... care-i faza? n-au dreptate? sa umfla "rishcase-n" tine ca esti dat in gat, tu si cu iubitelul tau, dacin. ca zici ca sinteti doi homalai, care se copiaza unu pe celalalt pana si cand ranjiti. taceti dracului din gura si mai bine vedeti-va de evenimentele de tot kkt, dar nu pe banii nostri, ai oradenilor!!! io-n locu tau as baga ciocu-n nisip mi-as da demisia pe loc. sinteti de toata jena!!!!!!! you stink!
Postat 27 Aprilie 2010, 22:07 de ioana b
baietii destepti ai lui bolo
am observat de ceva timp ca grasanul cu pretentii de mare vedeta, in fapt un taranoi jalnic (e vb de mihai dacin), impreuna cu de-acum celebrul flavius gunoiu (din cauza numelui, nu datorita faptui ca ar fi vreo mare valoare) si, mai nou, cu acest neica nimeni pe nume lorin iancu, sunt pusi pe capatuiala. s-au infipt in sufletul administratiei. gunoiu organizeaza spectacole, marmota dacin le prezinta, iar cercul de jmecheri e completat din umbra de acest lorin, care vine si, iata, da cu aspiratorul prin buzunarele puterii locale. e clar, nu numai pdl are baieti destepti.
Postat 27 Aprilie 2010, 20:02 de oradean
really?
...si marmota impacheta ciocolata!chirila, cris and co au impiedicat o licitatie la care au constatat ca nu au sanse sa "linga" niciun leu!o licitatie la care participau si ei, in calitate de aparatori ai dreptatii, desigur...deci nu ca si ofertanti de publicitate in fituica lasata de izbeliste in mainile lor nepatate!hahahahhahaha
Postat 27 Aprilie 2010, 17:53 de toma
RUSINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rusine sa va fie nesimtitilor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Puscaria sa va manance!!!!!!!!! Ne-am saturat de voi!!!!!!!!!!!
Postat 27 Aprilie 2010, 17:46 de yo bineinteles
unu
Vai de noi...unde am ajuns...vreau sa intru si eu in politica...poate imi pica si mie ceva...
Postat 27 Aprilie 2010, 16:25 de unu
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Noaptea muzeelor a atras un număr record de vizitatori în Oradea. Cozi de zeci de metri la noul sediu al MȚC (FOTO)
  • Ziua Eroilor a fost marcată cu felicitări şi diplome în Cetatea Oradea (FOTO)
  • Dezbaterile Consiliului Local Oradea se vor muta în beciurile Primăriei (FOTO)
  • Festin în Piaţa Unirii: A început Street Food Festival Oradea, cu mâncăruri apetisante şi preţuri piperate (FOTO)
  • Cea de-a XXII-a ediție a Zilelor Muzeului Țării Crișurilor a debutat cu o dublă lansare de carte (FOTO)
  • Festivalul „Flori de mai”: Elevii cu cerinţe speciale şi-au demonstrat abilităţile artistice, pe scena Teatrului Arcadia (FOTO/VIDEO)
  • Meloterapie: Celebrul violonist Alexandru Tomescu le-a cântat copiilor din Spitalul Municipal Oradea cu vioara Stradivarius Elder - Voicu (FOTO/VIDEO)
  • Universitatea altfel: Târg de joburi 'asezonat' cu muzică şi dulciuri (FOTO/VIDEO)
  • Lecţia de ecologie: Preşedinţii de asociaţii au fost informaţi despre programul pilot de colectare a deşeurilor în trei fracţii (FOTO)
  • Evitaţi! Lucrările la reţeaua electrică au blocat strada Louis Pasteur din Oradea (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON