URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 17 DECEMBRIE 2017

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La actualul nivel de dezvoltare, Oradea are nevoie de ajutor de la Bucureşti în tot mai mică măsură. Probabil cel mai mare cadou ar fi să fie lăsată în pace. Dacă sistemul de redistribuire a  veniturilor nu ar fi fost bulversat de "revoluţia fiscală", lucrurile ar fi mers, în continuare, decent.
Zic şi eu
Adrian Cris
La 99 de ani de la momentul astral al Marii Uniri, ţara nu ne leagă nici prin şosele, căi ferate şi aeroporturi care să faciliteze o bună circulaţie a oamenilor şi mărfurilor, nici printr-o educaţie care să ofere şanse egale, nici printr-un sistem sanitar care să nu ne îmbolnăvească şi mai grav pe unii, în timp ce alţii ne tratăm la Viena ori Istanbul, nici printr-o administraţie care să ne uşureze viaţa în loc să ne facă zile fripte.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În aprilie 1972, Charlie Chaplin se întorcea în America după un exil de 20 de ani. Fusese alungat în 1952 de senatorul McCarthy din pricina unor presupuse simpatii comuniste. Charlie Chaplin n-a fost cetăţean american - era născut în Londra - însă americanii l-au iubit ca pe unul de-al lor. Dar, cu toată dragostea, nu l-au putut salva atunci când urgia statului s-a stârnit împotriva sa. În aprilie 1992, Regele Mihai se întorcea în România după un exil de 45 de ani. Fusese alungat în 1947 de noul regim comunist, condus de Petru Groza...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu proiectul de amenajare a Pieței Ferdinand?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Una dintre dilemele pe care le au cetăţenii români, chiar şi cu asigurări de sănătate achitate la zi prin CAS, este cine le plăteşte cheltuielile de spitalizare şi de tratament dacă au fost victimele unui accident sau unei agresiuni, în condiţiile în care furnizorii de servicii medicale îi "taxează" atunci când autorii acestor fapte nu sunt identificaţi.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În ultimii 30 de ani marile firme producătoare de ţigări au scăzut continuu cantitatea de tar (adică agregatul de particule existent în fumul de ţigară după înlăturarea nicotinei şi deshidratare) şi de nicotină din produsele lor. Azi, cele mai vândute ţigări sunt cele cu filtru şi cele cu conţinut scăzut de tar sau nicotină. Cancerul pulmonar şi cel laringian apare cu o frecvenţă mai mică la  fumătorii de ţigări cu conţinut scăzut de tar şi de nicotină, comparativ cu cei care fumează ţigări obişnuite...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Acum că se apropie Crăciunul, iar magazinele vor fi acoperite cu funde roşii şi globuri argintii, nu strică să discutăm puţin despre tehnicile folosite de magazine pentru a stoarce cât mai mulţi bani de la cumpărători.
07 Noiembrie 2017, 11:59

Amici inamici: O veche prietenie a doi cunoscuţi patroni Oradea s-a transformat în scandal

Amici inamici: O veche prietenie a doi cunoscuţi patroni Oradea s-a transformat în scandal CLIENTUL NOSTRU... "Maşină bună, ingineri incompetenţi", spune Vasile Coroiu (foto) despre Nissanul pentru care a plătit 28.235 euro firmei Auto Bara. "Este intolerabil ca un client să fie jignit în felul ăsta", zice el după ce şeful de service l-a înjurat prin SMS-uri
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Până nu demult, Vasile Coroiu, fondatorul Drumuri Orăşeneşti, şi Octavian Bara, proprietarul Auto Bara, erau prieteni apropiaţi. Amândoi au absolvit Politehnica din Timişoara şi ambii au înfiinţat firme de top în Oradea.

"Când Auto Bara s-a mutat de pe amplasamentul vechiului Service Dacia i-am ajutat cu utilaje. «Să trăiţi, domnule director!», îmi spunea atunci şeful de service. Acuma mă înjură ca ultimul birjar", se plânge Coroiu. Pricina? O maşină ce i-a fost livrată cu o defecţiune pe care, spune el, angajaţii de la service nu ştiu s-o remedieze.

Gipan cu baiuri

Cu câţiva ani în urmă, Vasile Coroiu s-a pensionat şi a vândut firma Drumuri Orăşeneşti, dar şi-a făcut o alta, mai mică. "Umblu mult, aşa că am cumpărat de la Auto Bara un Nissan XTrail", povesteşte el. Maşina a plătit-o în aprilie 2016, dar i-a fost livrată după o lună. "Mi s-a spus că avea o problemă la computerul de bord. Primii 500 km au fost un chin. Nu puteam accelera nicicum peste 100 km/h, nu ducea motorul...".

Ulterior, a fost înlocuit atât ECM-ul, cât şi sonda Lambda, care reglează amestecul aer-carburant, dar degeaba. "Filtrul de particule se îmbâcsea des", spune Coroiu, motiv pentru care a dus-o de mai multe ori în service, unde filtrul a fost regenerat. "La un moment dat, mi s-a spus că nu ştiu să şofez, că subturez motorul, şi mi s-a cerut să folosesc mai rar treptele de viteză 5 şi 6. Mă întreb de ce constructorul nu i-a făcut doar 4 trepte", zice inginerul, ironic. 

Anul acesta, în iulie, un specialist Nissan România a reprogramat computerul şi, împreună cu acesta şi cu directorul executiv al Auto Bara, Marius Mihuţi, Coroiu a făcut un test urban şi extraurban de 80 km, fără probleme. "La sfârşit i-am întrebat dacă prin modul de a şofa eu sunt cauza producerii fenomenului. Verbal au recunoscut că nici vorbă".

Au umblat la efecte

Coroiu afirmă că maşina a funcţionat normal doar cu intermitenţe. "De la 18.700 km la 25.600 km nu au mai fost probleme, apoi au reapărut. Pe bord se aprinde semnalarea Stop Auto System Default, iar motorul pierde din putere. La începutul lunii octombrie am mers în Germania cu o viteză medie de abia 60 km/h. N-am putut depăşi nici TIR-uri". La întoarcere maşina "şi-a dat drumul" singură, ca de multe alte ori. "Într-o zi pot fi şofer prost, iar în alta bun?".

Inginerul s-a documentat să afle de ce se înfundă des filtrul, afectând funcţionarea motorului. "Cauzele variază de la calitatea carburantului şi uleiului la utilizarea preponderent în regim urban, dar la mine nu e cazul. Pun cea mai scumpă motorină, iar din 32.000 km, 22.000 i-am făcut în afară. Mai pot fi probleme la senzorii de temperatură şi presiune, la valve, injectoare, turbosuflantă, furtunele de intercooler ori aer. Oricare poate provoca înfundarea filtrului, situaţie în care calculatorul motorului îi limitează turaţia la 2.000 rotaţii pe minut". Altfel spus, "cei de la service, din incompetenţă, au umblat mereu la efect, regenerând filtrul de mai multe ori, dar niciodată la cauze".

Ca-ntre ingineri

Nemulţumit, pe 13 octombrie Coroiu a dus din nou maşina în service. În aceeaşi zi, la ora 14.23, a primit de la şeful acestuia, Florin Gaceu, un SMS cu mesajul: "Incompetenta e mata (!) cacatule. Nesimptit (sic!) ordinar ce esti". Seara, la 19.02, încă unul: "Gunoiule daca mai pomenesti numele meu vreo data (!)... pana acum am inghitit tampeniile tale de inginer de material rulant dar jur ca nu le mai inghit, mizerie a lumi (sic!) trecute ce esti".

Simţindu-se grav jignit, Coroiu s-a plâns în scris patronului Bara. Pe 20 octombrie, în locul acestuia i-a răspuns însă directorul executiv Marius Mihuţi, care i-a transmis că neînţelegerile client-angajat nu privesc firma, deoarece Gaceu a trimis SMS-urile de pe telefonul personal sau după programul de lucru: "Vă rugăm să vă adresaţi instanţei pentru a rezolva orice conflict de natură privată".

Convins că firma vrea să amâne remedierea defecţiunii până la anul, când expiră garanţia, Coroiu a sesizat Protecţia Consumatorului şi concomitent se pregăteşte să deschidă şi un proces. Oricum, "mai bine îmi duc maşina pe viitor la Nissan Debreţin decât în Oradea", spune el.

Nu se bagă

Octavian Bara, patronul Auto BaraDe cealaltă parte, patronul Auto Bara susţine că nu maşina are probleme. "Dl Coroiu a mai avut un Audi A6 şi un Nissan, şi cu amândouă a avut aceleaşi probleme. Probabil conduce subturat. Noi nu putem impune niciunui client cum să şofeze", a declarat BIHOREANULUI Octavian Bara (foto).

Cât despre jignirile aduse clientului de propriul angajat, Bara afirmă că, deşi i-a sugerat subalternului să-şi ceară scuze, tot Coroiu e vinovat: "El a început cu insultele, de trei ori l-a făcut incompetent pe Gaceu". În fine, patronul spune că nu vrea să se amestece în "polemica" dintre cei doi, pe care o consideră strict personală. "Să meargă în proces", zice Bara, convins că nu are ce reproşa nici maşinii, nici angajaţilor, nici sieşi...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Nicio treaba nu are dlui cu condusul ...nici cu omenia!
...Clientul care crede ca totul i se cuvine.Nu tine cont ca esti profesionist si practici un serviciu , pentru care trebuie sa fii respectat! Sunt convins ca a fost servit cum se cuvine dar,grandomania si o asa zisa prietenie cu patronul i-a dat dreptul sa il injoseasca pe angajatul firmei! E plina lumea de astfel de personaje ! Sunt convins ca daca va i dat in judecata, o va cam incasa! cat despre utilaj, orice service din oras il poate lamuri!Insa prostul nu e prost destul,daca nu-i si un pic mai mult fudul! In rest, calm, rabdare si drumuri bune ,fara evenimente deosebite!
Postat 08 Noiembrie 2017, 08:09 de carlos
SIE vs. SRI !?!
Unii vand masini iar altii se fac ca le conduc !?!
Postat 07 Noiembrie 2017, 19:17 de WinDos
Sa fie pace ...
Tavi Bara sa-i angajeze un sofer lui Vasile Coroiu, pe care acesta din urma sa-l omeneasca corespunzator, peste salariul minim pe economie, acordat de #autobara. In timpul acesta soferul evalueaza situatia si da la final un raport scris, independent de opiniile partilor, care se transmite doar la Bihoreanul. Apoi, redactia le ia banii de publicitate si unuia si altuia, iar noi aplaudam ca la emisiunea cu Toader si Maria ...
Postat 07 Noiembrie 2017, 19:09 de CrisDumi
Mai sa fie.
Bunul renume al firmei Autobara este mai presus de orice acuze ale unui sofer care conduce subturat si insista sa faca asta. Penibil. Probabil cand au vandut masina trebuiau sa introduca si un curs de utilizare al acesteia. Sa priceapa tot... romanul.
Postat 07 Noiembrie 2017, 14:13 de Iosca

FOTO BIHOREANUL

  • 'Revoluţia în imagini': Fotografii inedite cu Oradea la Revoluţie, expuse în Cetate (FOTO)
  • Luaţi exemplu! Agricultorii bihoreni au atras în judeţ 141 milioane euro (FOTO)
  • Accident cu trei răniţi lângă Beiuş: Şoferul unui BMW a ratat o depăşire, s-a lovit de o dubiţă, iar cele două maşini au ajuns în şanţ (FOTO)
  • Accident cu maşina Poliţiei în Oradea, în faţă la hotel Ramada (FOTO)
  • 300 de amenzi într-o zi: Poliţiştii români şi maghiari au împânzit şoselele de pe graniţă (FOTO)
  • Creştini… pe jumătate: După ce au ascultat colinde, consilierii judeţeni din Bihor şi-au reluat bătăliile obişnuite (FOTO)
  • Sute de fapte bune pe un singur hol: Târg de Crăciun la Celestica Oradea, susţinut de companie pentru ONG-urile din oraş (FOTO)
  • Fundaţia Pyramid Learning Center şi-a inaugurat cel de-al doilea centru pentru copiii cu autism şi AD-HD (FOTO)
  • CSM CSU Oradea a jucat slab şi a pierdut cu 81-87 în faţa timişorenilor. Achim anunţă măsuri în cadrul lotului! (FOTO)
  • Casa de Pensii Bihor, închisă: Toţi angajaţii au declanşat un protest spontan din cauza salariilor mici (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON