URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Decembrie 2013, 17:51

"Hinghereală" ilegală: Ridicarea maşinilor, suspendată de instanţe din toată ţara. Urmează Oradea?

"Hinghereală" ilegală: Ridicarea maşinilor, suspendată de instanţe din toată ţara. Urmează Oradea? PE SUS! Angajaţii AIO însoţiţi de poliţişti ridică zilnic cel puţin trei maşini parcate neregulamentar cu fiecare dintre cele trei autospeciale din dotare
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

S-a întâmplat în Cluj şi în Bucureşti, urmează Oradea. Sergiu Gherdan, avocatul care a reuşit anularea regulamentului de parcări din Cluj Napoca, vrea să atace în instanţă şi regulamentul din Oradea.

"Consiliile locale au procedat la limita abuzului în serviciu atunci când au reglementat ridicarea autovehiculelor de pe domeniul public", spune el. Motivul? Şi-au depăşit competenţele, adăugând la lege...

Reguli ilegale

12 maşini ridicate pe zi, înmulţit cu 300 lei, cât este taxa de ridicare, egal venituri de peste 760.000 lei pe an. Este vorba de sume pe care municipalitatea orădeană nu doar că riscă să le piardă dacă regulamentul de parcări ar fi anulat în instanţă, dar să le şi returneze, dacă şoferii sancţionaţi vor reclama că au fost taxaţi ilegal.

07 Sergiu Gherdan.jpgNormative similare din toată ţara au început să fie anulate de instanţe. "Prevederile care reglementează ridicarea autovehiculelor parcate neregulamentar sunt total pe lângă lege", consideră avocatul Sergiu Gherdan (foto). Orădean de origine, acesta a atacat în instanţă regulamentul din Cluj Napoca, unde s-a stabilit, şi a obţinut suspendarea aplicării acestuia. "Săptămâna aceasta voi ataca la Tribunal şi regulamentul adoptat de Consiliul Local Oradea, care este asemănător celui din Cluj", ameninţă avocatul.

Nu pot adăuga la lege!

Gherdan e convins că are toate şansele să obţină anularea regulamentului. Avocatul va uza de aceleaşi argumente folosite la Curtea de Apel Cluj Napoca şi de aceleaşi principii invocate de un avocat bucureştean care, la rându-i, a obţinut la începutul acestei luni suspendarea regulamentului din Capitală.

Cei doi avocaţi au contestat însăşi legalitatea normativelor, fapt pentru care sentinţele pot fi invocate pe viitor şi în alte procese, ca autoritate de lucru judecat. "Lucrurile sunt simple. Codul Rutier spune că poliţistul poate dispune ridicarea autovehiculului ca o măsură de sancţiune complementară amenzii. Procedura de ridicare se stabileşte prin regulamente, care necesită o lege specială şi în niciun caz nu prin normative cu caracter inferior, cum sunt hotărârile Consiliilor Locale", arată Gherdan. Iar cum legea nu a ieşit nici până astăzi, îndreptăţite sau nu, ridicările de autovechicule sunt ilegale...

Între taxă şi amendă

În ciuda evidenţei, juriştii municipalităţii neagă, inclusiv în întâmpinările depuse la procesele intentate de şoferii taxaţi, că ridicarea maşinilor ar fi o sancţiune complementară care ar trebui reglementată prin lege.

07 Oltea Marc.jpg"Noi vedem ridicarea autovehiculului ca fiind o măsură tehnico-administrativă. Şoferul nu plăteşte propriu-zis o amendă, ci o taxă care să acopere cheltuielile cu transportul şi cu depozitarea maşinii. De asta nici nu poate fi transformată în avertisment", argumentează Oltea Marc (foto), şeful Serviciului Juridic din Primărie, care întăreşte legalitatea regulamentului şi prin faptul că Prefectura l-a analizat fără să îl atace în contencios.

Situaţia se poate schimba, însă, oricând. "Dacă vom constata nereguli, ne rezervăm dreptul să aplicăm prevederile legale", spune prefectul Claudiu Pop.

Artificii legale

07 Mircea Ursuta.jpgSpecialist în contravenţii rutiere, avocatul Mircea Ursuţa (foto) este de părere că argumentele municipalităţii nu vor rezista în instanţă. "Primăria se foloseşte de un artificiu pentru a evita să recunoască o sancţiune. E ca şi cum ai spune că suspendarea permisului este o măsură tehnico-administrativă care se ia preventiv, şi nu o sancţiune aplicată de Poliţie pentru abateri la Codul Rutier", afirmă el.

Avocatul spune că e "de bun-simţ ca Primăria să poată ridica maşinile parcate neregulamentar", dar trebuie s-o facă pe baze legale. Concluzia? Dacă va fi atacat în instanţă, regulamentul orădean va fi declarat ilegal, după modelul celor din ţară. În fond, indiferent că i se spune amendă sau taxă, plata celor 300 lei de către şoferii care parchează neregulamentar reprezintă tot o pedeapsă. Şi-ncă una piperată...


FĂRĂ CONTESTAŢII
11 procese la 3.000 de ridicări

Municipalitatea orădeană s-a judecat anul acesta cu 11 şoferi din cauza ridicării maşinilor. Opt procese le-a câştigat, două le-a pierdut, iar unul este încă pe rol. Numărul mic de litigii, comparativ cu cele 2.938 de ridicări, are o explicaţie simplă. Pentru ridicarea maşinii, proprietarul datorează o taxă de 300 lei, la care se adaută tariful de depozitare de 2 lei pe oră, în limita a 48 de ore. În total 396 lei. Dacă vrea să conteste măsura, el trebuie să comunice Poliţiei Municipiului persoana care a parcat maşina neregulamentar, pentru ca poliţiştii să poată completa un proces-verbal de contravenţie, act ce poate fi atacat ulterior în instanţă. Automat, asta înseamnă în plus o amendă de 160 lei şi două puncte de penalizare, lucru pe care, evident, nu şi-l doreşte nimeni...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
y
hotarârea este deja atacata în instanta, urmeaza ca Tribunalul Bihor sa pronunte cu privire la legalitatea hotărârii pe data de 25.06.2014
Postat 24 Iunie 2014, 15:45 de x
Se rezolva de catre politisti cu Proces Verbal nu cu chipiu
Se ajunge la astfel de situatii doarece politia (circulatie,monicipala,locala...) nu-si face datoria. Daca ar proceda ca cei de la parcari (Primarie) alta ar fi situatia, plus ca ar avea si bani pt. salarii majorate, nu ar mai fi cazul sa dea cu clopul de asfalt pe la manifestatii.
Postat 19 Decembrie 2013, 17:13 de Sofer
@johnny
A zis unu mai jos :,, daca nu blocheaza/ ingreuneaza traficul" nu-i salti masina ! Ii dai amenda daca stationeaza intr-un loc interzis dar, repet, nu-i ridici masina ! Pt. ca e o mare dferenta intre a fi amendat de politia rutiera (care are acest drept LEGAL !) si a fi ,,taxat" de jigodiile lui nea ilie : daca primesc 4 puncte de amenda (300 de lei), platesc in 48 de ore 1/2, adica 150 de lei. Ce prefera cetateanul : sa plateasca in 48 de ore 150 de lei sau sa plateasca in 48 de ore 400 (396) de lei + panica, alarma, infarct ?! Ce zici, dom; ,,expert" ursuta ?! Ce zici coana olteo ?!
Postat 19 Decembrie 2013, 14:25 de Johnny Handsome
Re: johnny
In aceste situatii masina vinovatului se poate ridica si transporta in cel mai apropiat loc de parcare liber din zona. Iar plata se poate face corespunzator, cu amenda si cheltuieli tehnico-administrative. Dar a ridica masina ca sa o duci la 2-3 km de locul faptei, doar ca sa se plimbe ostentativ prin oras trei gunoieri de fiare si sa piarda vremea cate o ora pentru o singura masina, este nu numai ineficient dar arata prostia din capul primarului care crede in regului doar cand e vorba de altcineva.
Postat 19 Decembrie 2013, 13:06 de Baby
Cititi cu atentie ce spune prefectul ...
... individul habar nu are de legi, de sentinte judecatoresti, de reguli generale ... crezand ca Oradea e stat in stat.
Postat 19 Decembrie 2013, 13:02 de Blow
"Hinghereală" ilegală: Ridicarea maşinilor, suspendată de instanţe din toată ţara. Urmează Oradea?
Dar ce, Oradea nu face parte din toata tara?
Postat 19 Decembrie 2013, 12:58 de Baby
intrebare
CAND UN DESTEPT BLOCHEAZA TRAMVAIUL PE STRADA PRIMARIEI, DE CE AR FI OBLIGATA LUMEA SA STEA DUPA EL? de ce sa nu poata fi ridicata masina in acest caz?
Postat 19 Decembrie 2013, 10:25 de johnny
Specialistului in contraventii rutiere....
D-le Ursuta, prin afirmatia precum ca ,, "e de bun-simţ ca Primăria să poată ridica maşinile parcate neregulamentar", ati dat dovada ca sunteti, vorba aia, impartial ca tot romanul ! Ok, a stationat intr-un loc nepermis, DAR NU INGREUNEAZA TRAFICUL, da-i o amenda ! De ce sa bage omul niste bani in buzunarele nesimtitilor de la primarie, sa fie purtat pe drumuri, umilit, stresat ? Ca sa stiti si d-voastra, legislatia rutiera prevede sanctiuni de pana la 20 de pcte amenda....x75 de lei. Numai ca snapanii de la rutiera in loc sa ia orasul la picior si sa faca ordine, stau pititi dupa colt si vaneaza permise... e mult mai banoasa afacerea asta. Dar despre coruptia politistilor nu spuneti nimic...aaaa, m-am dumirit : nu se vorbeste de funie in casa spanzuratului ! P.S. D-na Oltea, sarut mana ! Pt. noi, sunteti Borbely doi !
Postat 19 Decembrie 2013, 06:28 de pinonel
Sa fim seriosi.
D.na Oltea, Prefectura nu a actionat in contencios nici macar HCL 10/2013 (impozitele pe terenuri) desi a fost sesizata si era clar pentru oricare profan ca hotararea era ilegala. Ca dovada, Primaria dupa scandalul iscat si-a anulat (inlocuit) singura hotararea. Aveti pretentii prea mari pt. cei din Prefectura.
Postat 18 Decembrie 2013, 20:37 de Oradean
Danut (siman, nu altul), ai auzit de maestrul Piperea ?,
Potrivit avocatului Piperea, cel care a obţinut respectiva decizie (in 05dec.2013), devine ilegală şi perceperea taxelor de returnare a maşinii iar persoanele care le-au plătit deja sunt îndreptăţite să solicite returnarea sumelor.“Spre deosebire de chestiunea clauzelor abuzive, de exemplu, legea Contenciosului Administrativ reglementează în mod expres situaţia în care un anumit act a fost declarat ilegal. În această situaţie, respectivele prevederi încetează automat să-şi mai facă efectul”. În ultimii ani, mai mulţi avocaţi au obţinut pentru clienţii lor anularea amenzilor primite pentru parcare neregulamentară. De această dată însă, Piperea a contestat chiar legalitatea unor hotărâri de Consiliu Local, fapt care generalizează efectele deciziei.Concret, pentru că amenzile primite de şoferi de la Poliţia Rutieră erau contestate uşor iar instanţele dădeau decizii favorabile, mai multe consilii locale au decis să aducă modificări la Codul Rutier. Respectiva modificare spunea că nu mai vine poliţistul de la rutieră să asiste firma care ridică maşinile parcate ilegal, ci vine poliţistul de la comunitară. Astfel, nu se mai emite un proces verbal de contravenţie, ci se emite o dispoziţie de ridicare, asupra căreia judecătoria nu se mai poate pronunţa.Era anulată astfel, posibilitatea de a contesta în justiţie amenda în contextul în care contravenţia a fost înlocuită cu o taxă de returnare a maşinii. Gheorghe Piperea a susţinut în faţa judecătorilor de la Tribunalul Bucureşti şi ,ulterior, în faţa celor de la Curtea de Apel, că un act normativ cum este Codul Rutier nu poate fi modificat decât prin lege sau prin ordonanţă.
Postat 18 Decembrie 2013, 20:21 de DlGoe
PARCARE
de ce nu atacati in instanta taxa de timbru sau alte taxe ilegale
Postat 18 Decembrie 2013, 18:27 de ZERO
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON