URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Februarie 2013, 15:25

Şcoala de tâmpiţi: Un universitar orădean arată de ce produce proşti şcoala românească

Şcoala de tâmpiţi: Un universitar orădean arată de ce produce proşti şcoala românească CARNE DE TUN. Prost plătiţi, ameninţaţi mereu cu "restructurarea" şi obligaţi în permanenţă să completeze formulare, respectiv sufocaţi cu materie care li se bagă pe gât fără să li se explice, profesorii şi elevii sunt victimele de serviciu ale învăţământului românesc. Primii sunt trataţi de societate ca nişte bugetari care nu produc nimic, iar ceilalţi ca potenţiali infractori care vor doar să copieze, fără însă ca "Statul" să-şi pună problema de ce...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Deşi comunismul a murit, şcoala încă scoate "oameni noi". Tâmpiţi, zice preşedintele ţării. Sistematic şi la toate nivelurile, spune universitarul orădean Mihai Maci, într-un text publicat săptămâna trecută pe platforma online contributors.ro, care a strâns peste 60.000 de citiri şi 400 de comentarii. O mulţime mult peste cea pe care ar putea s-o strângă la mitinguri toate sindicatele din învăţământ, semn că problemele expuse sunt reale şi ating pe toată lumea.

Ambiţia de a crea un om "supradezvoltat", pretenţia că ţinteşte performanţa fără a produce însă competenţă, cu profesori prost pregătiţi şi prost salarizaţi, dar încurajaţi să-şi "completeze" veniturile din comerţ cu meditaţii şi cu manuale - sunt doar câteva din cauzele care fac ca societăţii să-i fie livraţi absolvenţi care nu-şi merită diplomele şi care, la rându-le, vor perpetua impostura. Un cancer social, spune universitarul căruia BIHOREANUL îi prezintă constatările.

Industrie surogat

18 Mihai Maci.jpgLector de filosofie şi părinte al unei fetiţe de clasa a V-a, Mihai Maci (foto) porneşte în analiza intitulată şocant "Cum produce şcoala românească tâmpiţi" de la o observaţie empirică - ghiozdanul acesteia cântăreşte 7-9 kilograme, un pericol pentru sănătate - şi ajunge la concluzia că "tâmpiţii" nu sunt rezultatul unui accident sau al unor disfuncţii întâmplătoare ale sistemului de învăţământ, ci consecinţa lui logică. Motivul? "Sistemul nu e interesat de ceea ce produce, ci e focalizat pe propria supravieţuire şi pe afacerile conexe". Nu există, spune Mihai, nicio corelare între învăţământul preuniversitar şi cel superior, şi nici între acestea şi cererea pieţei.

Răul, spune profesorul, vine din primii ani de după comunism, când locul industriei propriu-zise, desfiinţate, l-a luat industria diplomelor universitare, care a "stabilizat" oraşele, mascând şomajul absolvenţilor de licee prin transformarea lor în studenţi. Toţi voiau să "muncească" la birou. "La noi toţi consideră că a te realiza e a munci la birou. Dar amintesc: când ţăranul mergea odinioară la muncă era odihnit şi abia de la muncă se întorcea obosit. Acum, orăşenii merg la birou gata obosiţi", zice Mihai. Ideea e că învăţământul a devenit o industrie energofagă, "un gigantic consumator de resurse", o problemă pentru bugetul de stat. Iar cercul vicios a inclus rând pe rând şi liceele, gimnaziile şi şcolile primare.

Culegerea "best-seller"

Deşi teoretic învăţământul e gratuit, greutatea ghiozdanului unui şcolar e dată de manualele şi culegerile care, majoritatea, sunt cumpărate de părinţi. Iar acestea sunt şi ele parte a industriei. "Rodica Birău (nu ştiţi cine e? înseamnă că nu aveţi copii de şcoală primară!) e un autor mai bine vândut decât Cărtărescu, Lucian Boia şi Liiceanu la un loc", spune Mihai Maci.

Cine e Rodica Birău? Unul din anonimii care populează eşalonul doi din Ministerul Educaţiei (indiferent de miniştri şi de guvernări), care îşi distribuie manualele şi culegerile inspectoratelor şcolare, de unde sunt distribuite profesorilor pentru a fi vândute elevilor (totdeauna fără chitanţă!), contra unor comisioane. "Cine ştie cât e salariul profesorilor înţelege că 10-15 procente din 15-20 lei, înmulţite cu 20-25 elevi şi cu câte 5-10 clase, dau o sumă mereu binevenită". Iar pe lângă beneficiile pecuniare mai vin şi titlurile din CV-uri, aşa că "unii precum doamna Birău pot afişa o listă nu de gradaţie de merit, ci de secretar de stat".

Din toate câte nimic

Dacă tot vând culegerile, profesorii se şi simt obligaţi "să lucreze" cu ele, de unde greutatea ghiozdanului şi sufocarea elevului cu o materie stufoasă şi incoerentă. În mod normal, spune Mihai, şcoala ar trebui să se bazeze pe manual, iar acesta să fie clar (înţeles de toată lumea, de la elevi la părinţi şi bunici), gradual (să prezinte materia de la elementar spre complex) şi complet (să aibă un început şi un sfârşit).

"Nu poţi cere unui manual de gimnaziu să se substituie unui tratat", zice profesorul, dar la noi tocmai asta se întâmplă. "Manualele abundă în termeni de neînţeles, dar şi în detalii care împiedică elevii să înţeleagă ansamblul". Rezultatul? "Parcurg materia şi nu rămân cu nimic". Fenomenul e cauzat de pretenţia sistemului că vrea "performanţă". "E patologic. Societatea se amăgeşte că poate obţine excelenţa fără a obţine şi consolida normalitatea. Or, scopul şcolii nu e de a crea savanţi, ci de a oferi elevilor cunoştinţe de bază, clare şi precise", spune Maci.

Fiindcă "temele cad peste elevi cu cadenţă înfricoşătoare şi în consecinţă ceea ce reţin aceştia e aleatoriu", oficialii au decis totuşi, de-o vreme, să simplifice lucrurile. Dar aiurea. "Manualele au fost subţiate ca volum, păstrând însă toate temele, iar ceea ce s-a tăiat a fost fix explicarea şi exemplificarea, astfel că au devenit abstracte până la incomprehensibil", spune profesorul. Dacă un părinte le răsfoieşte, nu înţelege mai nimic. Aşa ajunge la altă concluzie: copilului îi trebuie meditaţii! Iar viaţa elevului e complicată şi mai mult.

Condriplasmă şi sandviciuri

Ca să ilustreze fundătura, Mihai dă exemple concrete, de manuale cu o adevărată beţie terminologică pe care, poate, nu o stăpânesc nici specialiştii. Culegerea "Fii inteligent la matematică" le pune elevilor de clasa a IV-a următoarea problemă: "Andrei şi Călin vor să-şi cumpere mingi pentru antrenament. Câte mingi poate cumpăra fiecare dacă o minge costă 3 lei, iar 1/5 din suma lui Andrei e cu 3 mai mică decât 1/3 din suma lui Alin. Dacă Andrei ar avea cu 9 lei mai mult, atunci dublul sumei celor doi copii ar reprezenta costul unei biciclete, adică 436 lei". "Mie mi-au trebuit 19 operaţiuni ca să găsesc soluţia", recunoaşte profesorul.

În fine, universitarul nu se sfieşte să aducă vorba şi despre impostura departamentelor de pedagogie care ar trebui "să ia măsuri", exemplificând cu extrase dintr-o "Culegere de materiale despre politeţe" cu care însuşi directorul departamentului de profil al Universităţii din Oradea, Vasile Marcu, şi-a câştigat pe vremea când era inspector şcolar unul din titlurile care i-au permis să ajungă ditamai "prof.univ": "Sandviciurile mici se duc la gură cu ajutorul mâinii, cele mari se taie cu cuţitul pe farfurioară. Prunele şi caisele se deschid cu mâna, se scot sâmburii şi se mănâncă apoi fiecare parte". Altfel spus, în timp ce elevii sunt sufocaţi cu pretenţiozităţi, adică "ţara arde", pedagogii "se piaptănă": în loc să rezolve problemele, produc la rându-le alte inutilităţi, pe măsura "ştiinţei" lor!

"Olimpici" şi rataţi, "reformă" şi resemnare

Urmarea e că şcoala produce câţiva "performeri", iar grosul absolvenţilor ies din bănci total nepregătiţi. "Şcoala creează discriminare, şi e straniu că nicio instituţie specializată în combaterea discriminării nu observă acest lucru", spune Mihai Maci. "Evident, acolo unde există, talentul se cere încurajat şi susţinut. Dar a-l normativiza sub pretextul "performanţei" înseamnă a-l ucide", argumentează el.

În final, rămân două întrebări. Prima: de ce situaţia nu constituie o preocupare în interiorul sistemului? "A auzit cineva de un specialist în pedagogie care să avertizeze asupra exceselor programelor, a caracterului ininteligibil al manualelor sau asupra corelaţiei dintre nesfârşitele "reforme", pe de o parte, şi scăderea continuă a calităţii învăţământului?". Nu, pentru că "dascălii" sunt târâţi la "traininguri" şi "şcoli de vară", mai nou pe fonduri UE, unde sunt "prelucraţi" de "reformatori" de meserie fără nicio legătură serioasă cu şcoala.

Şi a doua întrebare: Statul nu cunoaşte situaţia? Ba da, dar o acceptă. "Problema ultimă e cea a salarizării profesorilor. Profesorii sunt atât de mulţi încât creşterea salariilor lor ar greva radical bugetul, lucru aproape cu neputinţă în condiţii normale, iar în vremuri de criză de-a dreptul de neimaginat". Aşa că soluţia, o programă minimalistă şi manuale clare, ar fi în contra intereselor de zi cu zi ale "corpului profesoral". Căci atunci din ce s-ar mai "descurca"?...

Ce-i de făcut?

Mihai Maci nu pretinde că are alt "leac" pentru însănătoşirea sistemului decât simplificarea lui, şi nici măcar că ar fi făcut o listă completă a tarelor acestuia. "Am vrut să descriu starea de fapt, fără să am o vedere de ansamblu asupra lui. Nu mă pot pronunţa, de pildă, asupra situaţiei imobiliare a şcolilor. Dar pentru că toţi propun "reformă" fără să inventarieze problemele, am considerat util să avansez eu o listă", şi-a motivat profesorul demersul.

Pe de altă parte, crede el, numai dacă toţi cei implicaţi în sistem, de la părinţi şi profesori până la înşişi elevii şi studenţii, vor conştientiza cât de grave îi sunt hibele, se va atinge masa critică necesară pentru ca decidenţii, "tehnocraţii" din Minister şi politicienii din Guvern, să ia taurul de coarne. Până nu va fi prea târziu, iar sistemul nu va fi asfixiat de propria-i greutate...


DOUĂ SOLUŢII
Descentralizare şi stabilizare

18 Szabo Odon 1.jpgMembru al comisiei de învăţământ din Camera Deputaţilor, Szabo Odon (foto) e deocamdată singurul politician bihorean care s-a arătat interesat atât de analiza făcută sistemului de către profesorul Mihai Maci, cât şi de soluţiile prin care acesta ar putea fi "însănătoşit". Un prim pas, spune Szabo, ar fi stabilizarea, pentru că toţi miniştrii au vrut să "reformeze" sistemul, dar l-au bulversat continuu, iar efectele pozitive pe care au mizat nu au avut timp să se facă simţite. Un al doilea pas e descentralizarea, transferarea de la Minister a deciziilor şi a resurselor, întrucât comunităţile locale îşi cunosc cel mai bine nevoile, inclusiv educaţionale.

În optica parlamentarului, inspectoratele şcolare ar trebui să rămână doar cu atribuţii de control, nu şi de normare, iar autorităţile locale ar putea administra şcolile astfel încât acestea să "producă" cu adevărat pentru societate. Tot autorităţile locale ar putea investi în materiale didactice şi laboratoare ori în stipendierea cu burse a elevilor, astfel încât învăţarea să fie cât mai practică, dar şi să reducă discriminarea de acum dintre şcolile din mediul rural şi cel urban. La fel, autorităţile locale ar putea suplini proasta salarizare a profesorilor acordând celor meritorii scutiri de taxe şi impozite, iar pe elevi i-ar putea premia dacă au rezultate bune şi dacă se implică în viaţa comunităţii, responsabilizându-i ca viitori cetăţeni.

"De exemplu, autorităţile locale ar putea da premii dacă la o şcoală profesională elevii creează un soi nou de plantă, sau ar putea organiza concursuri gen "Monopoly", în care "obiectele" să fie clădirile oraşului şi serviciile lui. Tinerii ar înţelege mai bine istoria comunităţilor, dar şi cum funcţionează ele, şi ar deveni mai responsabili", spune Szabo Odon. Condiţia e ca "activităţile să fie susţinute constant, iar sistemul astfel descentralizat să nu sufere schimbări de la un ministru la altul, de la un primar la altul".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
21 Comentarii
dam diplome la toti simpatizantii nosti
Iata ca pe aceasta cale pot afla si cititorii Bihoreanului de existenta unui cadru didactic onorabil care lucreaza la Universitatea Oradea. Dar dupa cum domnul Maci este "floarea cu care nu poti sa faci primavara" in invatamantul romanesc, tot asa cititorii Bihoreanului respecta proportia dintre cadrele didactice plagiatoare si cele oneste, proportia dintre "majoritatea" electoratului semi-analfabet si o minoritate lucida si insultatata de primii, dintre cei care muncesc si platesc impozite in Romania si cei care paraziteaza si chiar fura in aceeasi tara. In concluzie nu ma asteptam ca parerile lui Maci sa se bucure de aceeasi apreciere ca si parerile unor indivizi de teapa lui Gadea, Ciuvica, Becali, Chireiac, Ciutacu si altii ca ei. Din acelasi motiv nu ma astept sa se schimbe mare lucru in invatamant, deoarece sistemul actual, foarte bine descris de Maci, hraneste prea multi imbecili si asigura o baza electorala sigura pe care se consolideaza pozitia Romaniei de stat inapoiat si ros de coruptie si incompetenta.
Postat 26 Februarie 2013, 12:51 de abrampu-lica
@gyuri
În primu rând amic eşti cu cine ţi-ai băut banii.....În al doilea rând ameninţările tale de sifonar obosit nu mă interesează.....În postarea mea de mai jos mă refeream la şcoală în general dar în special la şcoala primară, gimnaziu şi liceu. Ca să înţelegi şi tu......Dar e valabil şi pentru şcoala aşanumit superioară. Chiar dacă ai hârtie de pe la Cluj, Timişoara sau ..... Bekescsaba, şi încă de pe vremea lui nea Nicu, nu prezinţi nici o garanţie. Bănuiesc că parazitezi de pe undeva bani publici. Şi te mai şi scremi zgomotos cu citate şi idei copiate de aiurea. Nu mai poate citi omu un articol liniştit de părerile tele. Oricum, un miliţian al gramaticii ca tine nu are cum să-mi dea lecţii. Şi scrie dracului cu diacritice că de aia ţi-a dat învăţătoarea 5 la dictare. PLICTICOSULE.......
Postat 25 Februarie 2013, 09:19 de carlos
ghiorghi toser
are drepatate omul. degeaba te rosesti ca un tucoi. vezi, poate reusesti sa si crapi. te incadrezi perfect in descriere, frustratule.
Postat 23 Februarie 2013, 23:13 de @radar
lepre udemeriste
e adevarat. indivizii astia sunt unul mai tampit ca altul.
Postat 23 Februarie 2013, 23:07 de @radar
udmr = scoala de tampiti
udmr, este fara discutie o adevarata scoala de tampiti.
Postat 23 Februarie 2013, 20:22 de radar
O ADUNATURA DE UDMERISTI IMBECILI
de acord cu cei care spun ca udmr, produce imbecili frustrati pe banda rulanta. Acest pseudo-universitar este un exemplu clar ca lumina zilei. Ceilalti asisderea.
Postat 23 Februarie 2013, 15:44 de Skyfall
ce fetze hidoase...
hmmm... ce fetze hidoase au udemeristii astia frustrati. ce le mai sticlesc ochii.
Postat 23 Februarie 2013, 15:30 de anca
Adevarul e ca :
Singurul tampit in cauza, e gozborul asta frustrat (maci). Un imbecil, la fel ca multii altii, scosi pe banda rulanta, de udmr. Cretinul viseaza \"cai VERZI\" pe pereti.
Postat 23 Februarie 2013, 15:27 de huu......
Adevarul e ca :
Singurul tampit in cauza, e gozborul asta frustrat (maci). Un imbecil, la fel ca multii altii, scosi pe banda rulanta, de udmr. Cretinul viseaza "cai VERZI" pe pereti.
Postat 23 Februarie 2013, 15:26 de huu......
Proștii de azi - Șefii (medicii, profesorii, arhitecții etc.) de mâine
E greu să vezi mai mult de lungul nasului, de ziua de mâine și de propria cămașă dar trebuie sa recunoaștem că, deja, proștii ieșiți de pe băncile școlilor și facultăților românești ne sunt colegi sau șefi sau ne reprezintă în parlament. Dovadă acest deputat, Szabo Odon, care are impresia că, nici mai mult nici mai puțin, elevii (de la o şcoală profesională, zice) sunt (sau ar trebui să fie) cercetători științifici (sau poate Dumnezei) și să \"creeze un soi nou de plantă\". Nu vi se pare absurd și rupt de realitate? Dacă acum merg lucrurile cum merg, închipuiți-vă cum va fi când Proștii aceștia vor fi tot majoritari și din ce în ce mai mulți în toate instituțiile (cei \"vechi\" pensionându-se). Închipuiți-vă că mergeți peste 10 ani la un medic, arhitect sau avocat cu diplome primite contra-cost! N-o să vă vindece acel medic, casa proiectată de arhitect o să vi se dărâme-n cap iar avocatul nici n-a ști unde-i tribunalul! Așa că, în perspectivă și consecințe produse, problema calității și performanței învățământului este deosebit de gravă. Filmul \"Idiocraty\" (2006) va fi realitate nu o satiră SF!
Postat 23 Februarie 2013, 08:03 de Hope
școala noastră cea frumoasă...
Nu vă mai faceți probleme,s-a format UN CORP DE EXPERȚI ÎN MANAGEMENT EDUCAȚIONAL(99% directori +alți limbrici și sugaci),ei vor fi pe mai departe directori,șefi și membri în toate comitetele și comițiile ca și până acum.VIITORUL ESTE SIGUR!(adică sigur tot al lor)
Postat 22 Februarie 2013, 15:08 de bihoreanu
@carlos
Amice,te asigur ca nu la "scoala aia" am invatat. Dupa stilul academic pe care-l etalezi,nemaivorbind despre gramatica ce-o demonstrezi - meriti doar muuulta apa! Daca se gaseste cineva sa te-nvredniceasca.(Sa nu fii sigur ca ma dor degetele in a-ti face o "bucurie" pe la institutiile care-s in drept.Putina truda-i sa te reclam.)
Postat 22 Februarie 2013, 15:00 de gyorgy tozser
bine!
Domnule Maci foarte adevarat ce surprinzi aici. dar frumos era, in opinia mea, sa incepi cu recunoasterea faptului ca si tu contribui la aceasta tampire, prin simpla prezenta in acest sistem bolnav. nu de alta, sa nu creada careva ca tu esti mai de soi, doar pentru ca pui in cuvinte ceea ce toata lumea stie. este exact acelasi mecanism care s-a folosit la bac: instalarea unor camere. s-a confirmat [pentru cei care inca nu stiau] ineficienta sistemului, dar nu s-a rezolvat absolut nimic.
Postat 22 Februarie 2013, 14:25 de menumorut
Punctul pe i.
O analiza la fix.Din pacate toate se invart in jurul banilor,asa ca mai bine vinzi niste culegeri decat sa reformezi un sistem.
Postat 22 Februarie 2013, 11:41 de Florin
.....
@gyuritoujer: mai du-te-n * cu vraiştea şi cu citatele tale plicticoase cu tot. Tu unde ai învăţat nu tot la şcoala aia ?? Dl. Lector Maci, e un individ care ia bani din sistem şi face pe neputinciosu, dar ştie să arunce cu * generalist. Monsieurs Maci, dacă nu-ţi convine sistemul şi suferi atât de mult, pleacă domle la privat să te vedem de ce eşti în stare...... E plin de părerişti care stau pe margine, iau salarii din banii colectaţi de la privaţi, dar se plâng ca nişte jartele neajutorate. Despre Odeon nimic. Odeon, e el însuşi.....Un redistribuit care ştie să care taşca lui Şoani Chiş
Postat 22 Februarie 2013, 09:18 de carlos
Bravo D-le Maci
Bravo D-le Maci , a venit vremea ca pisica să fie ruptă în două. Într-o ţară normală , după o analiză ca al Dumneavoastră , Ministrul Educaţiei ar trebui să vă cheme în Capitală şi să vă pună în slujba naţiunii : direct secretar de stat sau cel puţin consilier ministerial.Dar la noi , în asemenea funcţii ajung plimbătoarele de cafele , obositele sau fostele secretare ale noilor aleşi sau cei care scot cărţi despre cum se mănâncă piersica. Ţi se rupe sufletul văzând că ţi-ai născut copilul ca să devină bătaia de joc al unor escroci . Am ajuns să ne lăsăm copii batjocoriţi de nişte imbecili şi de nişte profitoare care îşi vindecă frustrările pe sufletul copiilor noştri. Ce fel de naţiune suntem noi Domnule Maci? Cât timp va trebui să tot răbdăm şi să tot lăsăm capul jos în faţa unor plimbătoare de cafele şi a unor escroace cum e această Birău sau alţii ca ea . De aceea i-am născut pe copii noştri pe lume , de acee am stat nopţi nedormite la căpătâiul lor , de aceea îi creştem cu grijă ca după şapte ani să-i predăm unor criminali ?
Postat 21 Februarie 2013, 22:44 de Bravo D-le Maci
școala noastră cea frumoasă...
Este atât de gravă situația din învățământ încât nimeni nu îndrăznește să se apuce de reparat.Mai ales că nimeni nu este vinovat de situația actuală...Mai ales că nimeni nu știe de unde să ia oameni competenți...mai ales că nu sunt prea mulți competenți care să caute la rândul lor tovarăși de drum competenți... Se caută-doar în aparență-rezolvarea prin niște cursuri de formare(vezi ,,educatori în societatea cunoașterii,, sau ,,abordări inovative în didactica disciplinelor tehnice,, sau...sau...,naiba le mai știe!) cursuri care,așa cum spuneam cu câteva zile în urmă,te învață cum ,,să te faci că faci ceva foarte util atunci când nu știi să faci nimic util,, cu scopul de a părea o persoană foarte folositoare și foarte merituoasă. Șmecheria funcționează de mulți ani-persoane importante din inspectorate,directori,tot felul de formatori-,,formează,, noi profesori ,,în societatea cunoașterii,, pe bani buni în timp ce în școli nu avem minima aparatură necesară pt. a forma cu adevărat meseriași,oameni pricepuți necesari industriei. Bineînțeles că aparatura nu le aduce acestor șmecheri nici un ban, plus că habar nu au să o folosească.Treaba lor este să ia salarii de merit și fonduri eur
Postat 21 Februarie 2013, 20:07 de bihoreanu
orele de religie
Ne miram? Nu! Vorbim de un sistem educational unde exista disciplina obligatorie "Religie". Cum sa fie destepti elevii daca in loc de discipline de stiinte invata basme?
Postat 21 Februarie 2013, 18:27 de stev3
Pt.cei care mai cred ca pe copii ii aduce si educa barza
Copii prosti apar din cauza dascalilor si a parintilor. Daca parintele este si dascal, copilul va fi in mod sigur prost.
Postat 21 Februarie 2013, 17:14 de Bula
Certitudini
Am observat si cu alte ocazii ca doua lucruri elementare NU se invata prin scolile noastre: 1)Nu INVETI sa GANDESTI;2)Nu inveti CUM sa inveti. Degradarea continua a situatiei prefateaza un viitor cat se poate de sumbru,astfel incat peste un deceniu vom avea nu \"tampiti\",ci tembeli sadea!...E cat se poate de clar ca-i necesara o reevaluare a informatiilor care ajung (pe) sub nasul copiilor/tinerilor si,implicit,adultilor....Va ofer un exemplu la indemana:nelipsitul horoscop,il gasiti si-aici-mai in dreapta...Nicolas Oresme,in urma cu secole,spunea ca Astrologia e \"fiica nabadaioasa a Astronomiei\".Pun si o intrebare: Cati tineri stiu sa indice Carul Mare pe cerul instelat?...Alta,mai usoara: De ce Galileo Galilei avea (si) supranumele LINCEO?...Cu observatia ca George Calinescu s-a \"tacanit\" binisor la batranete,nemaivrand sa faca nimic in ziua de vineri.Avea omul vreo 22 de carti despre ocultism/ezoterism/astrologie-semnate de autori care azi se afla pe rafturi,precum Elphas Levi sau Papus(dr.Gerard Encausse)...Nu-i obligatoriu sa preferi Bertrand Russell sau Joseph Needham,se pot alege Sandra Brown sau Rhonda Byrne. (D)Efectele vor fi constatabile in timp.
Postat 21 Februarie 2013, 16:47 de gyorgy tozser
@ Szabo Odon
Soiul nou de plantă pe care sa-l creeze elevii de la scoala profesionala sa fie biped?
Postat 21 Februarie 2013, 16:18 de Miorlau din Birou
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON