URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 23 APRILIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu înţeleg de ce nu poate să-ţi placă concomitent şi betonul şi cernoziomul. Ecologiştii se plâng că primarul Ilie Bolojan a betonat toată Oradea. Eu nu văd unde e problema, câtă vreme şi măreşte suprafaţa parcurilor. Prefer ca drumurile să fie din beton şi parcurile din pământ decât să avem parcuri betonate şi drumuri de pământ.
Zic şi eu
Adrian Cris
La CJ Bihor este blocaj, ţipă de doi ani coaliţia UDMR-PSD-ALDE şi divizia sa de presă, acuzând mai nou că refuzul consilierilor PNL de a vota bugetul pe 2018 a făcut ca salariaţii instituţiei şi ai celor subordonate să capete luna asta doar 70% din lefuri. Nicio noutate. Politrucii locali repetă papagaliceşte cuvinte precum "blocaj" şi "boicot" la fel cum şefii lor boscorodesc întruna "Soros" şi "Statul Paralel". De data asta, totuşi, nu cu ei am treabă, ci cu PNL-iştii...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Recepţia organizată în foaierul Teatrului Regina Maria a avut un farmec apate. Într-un gest fără precedent, conducerea Consiliului Judeţean i-a mulţumit în mod festiv fostului director Daniel Vulcu pentru cei 7 ani petrecuţi la cârma instituţiei. Preşedintele şi vicepreşedinţii CJ, actorii şi personalul au socializat cu şampanie, vin şi gustări, au făcut fotografii şi au depănat amintiri.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum apreciaţi că au fost costurile încălzirii în Oradea în această iarnă?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede o procedură rapidă şi relativ ieftină prin care o persoană poate să obţină o hotărâre judecătorească prin care datornicul său să fie obligat să achite sumele de bani pe care i le datorează.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Pancreasul este o glandă anexă a tubului digestiv situată în profunzimea cavităţii abdominale, între stomac şi coloana vertebrală şi între duoden şi splină, cu rol în digestie (prin sucul pancreatic secretat la nivelul duodenului) şi rol endocrin (prin producerea de glucagon şi de insulină). Deşi există multe cauze de pancreatită acută, totuşi încă nu se cunosc mecanismele prin care factorii incriminaţi determină inflamaţia pancreatică.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Consensul unanim în psihologie a fost până acum că depresia se leagă de procesele chimice din creier (serotonina în special), dar o serie de noi studii au propus o nouă teorie: şi anume aceea că depresia ar putea să aibă cauze fizice.
26 Octombrie 2017, 20:30

Strategia de parcări: Primăria Oradea vrea să reducă viteza în cartiere și introduce parcările marcate cu roșu!

Consiliul Local Oradea a aprobat joi strategia de parcări a oraşului, care prevede înfiinţarea unor zone cu viteză maximă de 30 km/h și parcări marcate cu roșu, în centru, pentru a face străzile mai liniştite.

"Pe porţiuni din cartierele de blocuri sau de pe străzile secundare ale zonei centrale şi în vecinătatea trecerilor de pietoni, viteza maximă va fi de 30 kilometri la oră", a declarat primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.

Trasee în curbe

Potrivit strategiei de parcări, străzile din zona centrală vor fi reproiectate până în 2020, în vederea reabilitării şi aducerii la un standard corespunzător.

Pentru a creşte siguranţa pietonilor, la întocmirea proiectelor se va avea în vedere în primul rând reducerea vitezei, prin alternarea grupurilor de parcări pe cele două laturi ale străzilor înguste cum ar fi Mihai Eminescu sau Roman Ciorogariu. Astfel, șoferii vor fi obligați să urmeze traiectoria curbilinie dată de maşinile parcate.

La fel, în zona trecerilor de pietoni, trotuarele vor fi extinse peste locurile de parcare, pentru a diminua timpul de traversare a acestora, trecerea va fi ridicată la nivelul trotuarului pentru a acţiona ca un limitator de viteză, iar parcările vor fi desfiinţate la cel puţin 5 metri de colţul străzilor.

Numărul locurilor de parcare din zona centrală va fi limitat la 6.000, acestea urmând să fie mutate treptat de pe străzi în parcări supraterane sau subterane, pentru a lăsa loc liber pietonilor şi bicicliştilor.

"Nu e strategie!"

Strategia de parcări a municipalităţii a fost adoptată prin votul consilierilor PNL, în vreme ce reprezentanţii UDMR şi cei ai PSD au votat împotrivă. Reprezentanţii opoziţiei au fost de părere că documentul este incomplet şi nu are rigoarea necesară pentru a fi numit strategie.

Consilierul Kirei Melinda a reclamat că strategia nu spune nimic despre alocările necesare pentru finanţarea lucrărilor, nu tratează sub nicio formă problema navetiştilor care intră şi ies din oraş şi ignoră total problema amenajării de parcări la intrarea în Oradea, pentru a determina vizitatorii să folosească mijloacele de transport în comun.

"Propunem refacerea documentului sau măcar schimbarea denumirii din strategie în studiu preliminar", a spus Kirei.

Prin forţe proprii

În replică, primarul Ilie Bolojan a afirmat că, din raţiuni de economie, studiul a fost elaborat de angajaţii municipalităţii şi, chiar dacă nu a epuizat problematica parcărilor, măcar indică o direcţie de urmat pentru ca investiţiile în domeniu să nu se facă haotic.

"Recunosc că acest document nu este unul complet. Ar fi trebuit să plătim zeci de mii de euro pentru o strategie elaborată de o firmă. Acest document e unul corect şi preia cele mai bune practici în domeniul parcărilor", a spus Bolojan.

Edilul a precizat și că municipalitatea a nu a abordat problema parcărilor de la intrarea în oraş pentru că Oradea nu are încă o taxă care să descurajeze accesul maşinilor în zona centrală, fapt pentru care este de aşteptat ca acestea să rămână goale.

Parcări roșii și scumpe...

Potrivit strategiei adoptate joi de Consiliul Local, tarifele de parcare vor fi stabilite astfel încât la 8-10 locuri de parcare să existe 1-2 locuri libere, pentru a reduce timpul de căutare a unei parcări.

În ceea ce priveşte tipurile de parcare, pe lângă cele cu marcaj de culoare albă, de lungă durată, şi cele cu culoare galbenă, de numai 2 ore, în zonele aglomerate municipalitatea va introduce şi marcajul de culoare roşie, cel mai probabil de o oră, dar cu un tarif mai mare.

În plus, abonanamentele anuale nu vor mai permite reduceri, abonamentul standard va fi pentru o maşină pe familie, iar pentru cea de a doua maşină se va plăti dublu.

În curtea Primăriei şi în proximitatea pieţelor municipalitatea va menţine sistemul cu parcarea gratuită de scurtă durată, dar aceasta va fi urmată de o creştere treptată a tarifului direct proporţional cu durata de staţionare.

...verificări mai temeinice

În paralel, municipalitatea va întări controlul modului în care parchează şoferii în Oradea prin menţinerea nivelului actual al sancţiunilor, creşterea numărului de supraveghetori şi proiectarea de rute de control şi sancţionare.

Toţi supraveghetorii vor avea acces, cu ajutorul unui aparat portabil, la o platformă care va include toate informaţiile despre amenzi şi legitimaţiile de parcare.

Performanţa serviciului se va verifica nu prin numărul de sancţiuni aplicate ci prin numărul de maşini care au parcat corect, ţinta fiind ca până în 2020 cel puţin 75% dintre autovehicule să fie parcate regulamentar.

Bani pentru parcări

Potrivit documentului aprobat joi de Consiliul Local, toate veniturile din parcări vor fi investite în realizarea de noi parcaje în cartiere şi spaţii pietonale în zona centrală.

Până în anul 2020 în cartierele de blocuri vor fi amenajate circa 2.000 de locuri de parcare în fiecare an. În paralel municipalitatea va investi în noi piste pentru biciclete, pentru a determina orădenii să renunţe la maşini.

Strategia vizează reducerea cererilor de parcare prin îmbunătăţirea transportului public, reducerea traficului în zona centrală, facilitarea ciculaţiei pietonilor şi bicicliştilor, reducerea perioadei de parcare în centrul oraşului şi în zonele aglomerate, fluidizarea circulaţiei prin reducerea zonelor aglomerate şi reducerea poluării.

"Ierarhia utilizatorilor stradali trebuie să plaseze pietonii pe primul loc şi vehiculele pe cel din urmă", se menţionează în document.

Dacă în 2004 în Oradea erau înmatriculate 52.123 autovehicule, la sfârşitul anului trecut numărul lor era deja de 102.339 şi este în continuă creştere, pe fondul eliminării taxei de poluare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Lege pentru caini si catei, nu si pentru dulai
Oare astea sunt cele mai grave si urgente probleme ale orasului? Si-a dat si primaru' o data quru jos din masina si asta doar pentru ca a ramas fara permis incalcand flagrant legea si s-a trezit ca trebuie sa impuna legea pumnului in traficul oradean, el care se deplseaza cu masina la serviciu cu toate ca locuieste la 10 minute de mers pe jos de primarie. Angajatii institutiilor publice din Oradea nu sunt in stare sa mearga cu transportul public pana in centru dar le cer asta oradenilor care poate au de strabatut zilnic orasul de la o periferie la alta ca sa ajunga la serviciu. Fiti voi un exemplu bai jegosilor (cei care nu aveti apa calda) ca sa avem de la cine "invata".
Postat 26 Octombrie 2017, 23:28 de bihoreanoradean
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Academicieni şi specialişti de renume care au învăţat la Colegiul Emanuil Gojdu şi-au trimis cărţile în biblioteca şcolii (FOTO)
  • Vocea cartierului. Peste 250 de orădeni au votat proiectele de bugetare participativă ale cartierului Nufărul (FOTO)
  • Şase lebede salvate la Suplacu de Barcău, după ce au 'aterizat' într-un batal cu reziduuri petroliere (FOTO / VIDEO)
  • Judecătorul Cristi Danileţ a predat „lecţii deschise” de educaţie juridică la Tărian și la Oradea (FOTO)
  • O victorie şi o înfrângere pentru Universitatea CSM Oradea în jocurile de pe teren propriu de sâmbătă şi luni (FOTO)
  • UDMR cere treceri de pietoni denivelate în faţa tuturor instituţiilor şcolare din Oradea (FOTO)
  • Model inedit: Copaci cu coroană cubică, plantaţi pe pietonala Alecsandri din Oradea (FOTO)
  • Meserie... cu tehnologie: La Grupul Şcolar Agricol din Cadea, viitorii sudori vor învăţa meserie la un simulator de ultimă generaţie (FOTO)
  • Lumea roboţilor: Peste 150 de copii şi tineri şi-au demonstrat abilităţile în robotică la Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Baschet: CSM CSU s-a impus cu 74-70 în disputa cu BC SCM Timişoara (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON