URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 August 2015, 17:46

Un deranj de 160 milioane de euro

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea arată în aceste zile ca un oraş aflat sub asediu. În toate zonele se lucrează de zor, începând cu centrul şi până în cartierele de blocuri. Circulaţia a fost dată peste cap, tramvaiele înlocuite cu autobuze, iar cei care folosesc maşinile trebuie să aleagă rute ocolitoare. E mult praf, zgomot şi noxe. Cetăţenii au toate motivele din lume să fie nemulţumiţi, chiar dacă ştiu că toate aceste lucrări se fac în folosul oraşului. Erau toate necesare? Şi chiar trebuiau să fie făcute în acelaşi timp?

Explicaţiile nu înlătură disconfortul major creat, dar sunt totuşi necesare. Cu sistemul de termoficare la pământ, cu reţelele de apă şi canalizare învechite, cu circulaţia gâtuită, Oradea avea nevoie urgentă de un "upgrade" al întregii infrastructuri. Modernizarea oraşului nu se putea face însă cu forţe proprii. Doar costurile înlocuirii sistemului de termoficare, vechi de peste 50 de ani, ineficient şi generând poluare, depăşeau cu mult bugetul oraşului pe un an întreg.

Banii nu pică din cer şi, pentru a-i obţine, a trebuit să facem proiecte pe fonduri europene, demersurile necesitând eforturi şi timp. Fără aceste fonduri, fără proiectele pe care le-am făcut în perioada de finanţare 2007-2013, ar fi fost imposibil să rezolvăm problemele structurale ale oraşului, acumulate într-o lungă perioadă în care nu s-a făcut nimic pentru dezvoltarea lui.

N-am avut aşadar de ales: pentru a nu pierde banii câştigaţi, am fost nevoiţi să facem multe din aceste lucrări la capătul ciclului de finanţare. Aşa se face că se lucrează simultan la Piaţa Unirii, la noul CET pe gaz, la înlocuirea a peste 17 kilometri de magistrale ale sistemului de termoficare, la înlocuirea reţelelor de apă şi canalizare, la drumul expres, la pasajele peste centura oraşului, la noul aquapark şi încă multe altele.

Ne-am asumat riscul de a provoca un disconfort major, timp de un an, practic în tot oraşul. E vorba însă de 160 milioane de euro, bani care înseamnă de peste trei ori bugetul oraşului pe un an de zile - şi de 16 ori bugetul nostru anual de investiţii. Banii aceştia îi primim gratis, preţul plătit fiind doar disconfortul nostru. Merită? Eu zic că da.

Mircea Mălan
Viceprimar al Oradiei

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
35 Comentarii
ni
spune pass la referendum
Postat 10 August 2015, 21:26 de pop2
@ anticomunist
sunt curios.. esti angajatul primariei, esti vreun subcontractor care castiga ceva din lucrarile licitate de primarie sau pur si simplu esti platit sa aduci elogii nebunului si proiectelor "grandioase" incepute? prea cunosti lucruri "din casa"..
Postat 07 August 2015, 12:16 de User anonimizat
@bihoreanoradean
Se pare ca tu uiti "neste"chestii esentiale. Modernizarea unui oras se face etapizat si atingand in paralel, sau daca vrei, in acelasi timp toate aspectele ce tin de dezvoltarea unei urbe. Sa spui despre Bolojan ca e "betonist" e cel putin deplasat. Doar anul acesta PMO a realizat sau are in curs de realizare peste 8 ha de parc. Normal ca un parc cu copaci proaspat plantati, nu poate fi la fel ca si unul de 30-40 de ani. E in firescul lucrurilor. Hai sa vedem daca PMO a atins toate, sau ma rog, cea mai mare parte a aspectelor ce tin de dezvoltarea unui oras. Ce voi insirui acum sunt realizarile prin proiecte cu fonduri europene, adica in care orasul, recte populatia, contribuie cu foarte putin sau deloc. 1. S-au asfaltat peste 200 de strazi in oras, in imensa majoritate cu bani de la "Iuropa", iar lucrul care este remarcabil in opinia mea, s-a facut acest lucru inclusiv intre blocuri, unde ceilalti primari nu intrau nici macar in vizita. S-au construit doua poduri si sunt in constructie doua pasaje. Deci s-a investit la greu in infrastructura. Se modernizeaza CET-ul si intreaga retea de transport a agentului termic, deci s-a investiti si in asigurarea serviciilor.3. S-au modernizat pe bani europeni toate blocurile operatorii, atat de la judetean cat si de la municipal. S-a realizat cea mai moderna clinica de chirurgie cardiaca interventionala din tara. S-a realizat o clinica de oncologie care la randul ei are cel mai modern aparat de tratare a tumorilor din tara. Ca avem o problema cu medicii, asta cred ca esti de acord ca nu e vina Bolovanului. Deci, investitii la greu in sanatate.4. S-a amenajat malul Crisului de la un capat la celalalt al orasului, astfel ca acesta a devenit principala promenada a oradenilor. S-au amenajat peste 20 ha de parcuri. Se amenajeaza dealul Ciuperca, Piata Unirii, s-au reabilitat sau urmeaza sa se reabiliteze cladiri cu valoare de patrimoniu. Se construieste un aquaparc. Deci nu a fost neglijat nici aspectul urbanistic si potentialul de turism al orasului. S-au creat 3 parcuri industriale, care au atras o gramada de investitori. Stiu, voi primi replica cu salariile mici din aceste parcuri industriale. Hai sa stabilim cateva aspecte legate de acest lucru: - aceste parcuri industriale au reusit, dupa un inceput ceva mai timid, firesc de altfel, sa transforme orasul, dintr-un oras de croitori si papucari, in unul in care apare o industrie cat de cat moderna. Toata lumea se plange de salariile mici, dar ai intrebat sa vezi ce salarii au specialistii care lucreaza in aceste fabrici. Problema mare a Oradiei, este ca datorita politicii vechilor primari si in special al lui filip (voit scris cu litera mica), in Oradea a avut loc o migrare a "intelighentiei", una masiva, iar acum, daca arunci o privire la locurile de munca disponibile in parcurile industriale, vei observa ca se cauta la disperare specialisti. Nu poti fi muncitor necalificat la banda si sa ai pretentuia la mii de euro salar pe luna.Au fost atinse, sau nu, aspectele principale ce tin de dezvoltarea unui oras? Ca nu toate proiectele au iesit perfec, sunt de acord, dar orasul traieste si asta datorita birtinistului, fara indoiala. De asemenea, sunt de acord ca mai sunt foarte multe de facut in si pentru oras, dar daca vrei sa ajungi din punctul A in punctul B, prima conditie, necesara nu si suficienta, este sa pornesti. Nu crezi?
Postat 06 August 2015, 09:12 de User anonimizat
@ marius
ai turuit atatea incat ai uitat esentialul: ce voiam sa spun e ca primaria nu tinut cont de importanta sau urgenta anumitor lucrari ci de valoarea lor. Cat despre parcuri ce sa-ti povestesc: se pot numi parcuri doar cele vechi, restul subt niste amenajari urbane in care se mentin artificial si cu cheltuiala niste petice de gazon din cauza lipsei totale a umbrei sau apei. Parcul Olosig, da, e ok, primaria are doar meritul schimbarii destinatiei acelui loc si atat. Cat despre denumirile podurilor: hai sa o lasam balta, nu mai au nici o importanta dar pot sa-ti spun ca circul zilnic pe centura si catre Bors si te contrazic (de fapt te contrazici singur): aglomeratia e acolo unde doua benzi se transforma intr-una singura: podul Densusianu si trecerea peste calea ferata de la Metro si nicidecum la capat Nufarul sau Iosia. Hai sictir!
Postat 06 August 2015, 07:21 de User anonimizat
@bihoreanoradean
Tu am impresia ca nu intelegi ideea de proiect. Da, drumul de centura intra in competenta CNADNR si nu a Primariei locale (inclusiv podul despre care vorbesti). Am impresia ca tu crezi ca fondurile europene se iau asa: Merge nea Bolojan acolo la fonduri, le povesteste cate ceva despre ce-ar vrea sa faca, si aia ii arunca intr-o valiza niste bani. Imi pare rau sa te dezamagesc, dar cred ca te depaseste foarte mult acest subiect. Totusi, iti explic pe foarte scurt: Banii europeni nu se dau asa, cat ceri, ca mai apoi primaria sa faca ce vrea cu ei. Se depun proiecte FOARTE bine documentate, ca mai apoi acele proiecte sa primeasca sau nu aprobare pentru finantare din fonduri UE. Observ ca esti gica-contra, la fel ca si unora de pe-aici, nu-ti convine nimic. Probabil nici permis n-ai, deoarece observ ca nu stii ca acel "pod rutier vechi din iosia" se numeste Densusianu. Asa ca probabil n-ai habar ce aglomeratie este la intrarile in oras, in acele sensuri giratorii peste care se fac pasaje. Sincer faptul ca tie nu-ti convine ma lasa rece. Ceea ce ma intristeaza e ca nu intelegi rostul unor investitii si lucrari vitale pentru oras. Si inca ceva, faptul ca tu habar nu ai cate spatii verzi si parcuri s-au creat in timpul administratiei lui Bolojan e iarasi trist, imi confirmi suspiciunile de tipologie pe care am descris-o mai jos. Si ca sa nu te las asa ingandurat, iti dau un singur exemplu (daca mai vrei, spune-mi, ca-ti mai dau): Parcul Olosig. O zi frumoasa.
Postat 06 August 2015, 00:06 de marius_ro
@ marius ro
Ne lasi.. tu si observatiile tale ?!? Nu vad nici un progres in faptul ca primarul din Sanmartin (penal de altfel) si-ar fi continuat hotiile in cardasie cu bolovan sub acoperirea unor proiecte de dezvoltare cu finantare europeana daca ar fi iesit referendumul, la fel cum nici reabilitarea pietei Unirii nu cred ca era o prioritate (dar asta e ceva ce se vede si prinde la prostime). Cat despre podurile suspendate de pe centura e de toata jena: cand soferii nemultumiti au cerut reabilitarea si repunerea in functiune a podului rutier vechi din Iosia (unde ambuteiajele snt mai mari decat la giratii), li s-a spus ca fiind pe centura nu e de competenta primariei sa-l reabiliteze. Ei bine, cum au aparut bani europeni, primaria investeste in poduri noi peste centura fara sa tina cont de urgente sau prioritati. Si inca ceva: mentalitatea de a sparge, renova, betona a aparut exact in ultimii 25 de ani cand taranii transformati in oraseni au nceput sa sparga pereti la bloc, sa inchida balcoane, sa betoneze spatii verzi cam ceea ce si-a propus bolvan sa faca acum, dar la alt nivel.
Postat 05 August 2015, 18:00 de User anonimizat
of romane...
Observ ca multi au o problema cu progresul in general. Ca se face aquapark nu e bine, ca se face piata din centru iar nu e bine, ca se face dealul de la ciuperca ghici ce... iar nu e bine. Oamenii de care vorbesc sunt probabil genul care traiesc intr-o mizerie crancena, carora li se pare ciudat si fara rost sa faca ordine si curatenie prin casele lor. Sa nu mai vorbim de renovare, deoarece e fara rost, asta ar implica timp, bani si in special disconfort. Sunt oamenii care se multumesc cu putin in viata, carora li se pare pierdere de timp o facultate, ca mai apoi sa se planga pe net ca au salarii mizere. E trist, stiu, dar mentalitatea a dainuit si la 25 de ani dupa comunism, si din pacate odraslele vor vor mosteni, asa cum au mostenit-o probabil si ei, aceeasi nepasare si prostie. Imi cer scuze daca am jignit pe cineva, poate nu toti sunteti la fel, poate unii (gen TDS) aveti o ranchiune personala pe primarul in functie, dar, in general, asta este adevarul, chiar daca doare. Au demostrat-o si la referendum, unde s-a putut vedea cat se poate de clar cata nepasare are oradeanul fata de orasul lui natal. Oamenii despre care vorbesc nu vor lucrari pentru ca pe ei frumusetea orasului nu ii va impresiona cu nimic. Carciuma din spatele blocului tot acolo va fi, aleea pana acolo e la fel, berea tot atata va costa.
Postat 05 August 2015, 02:02 de marius_ro
...
Statuia lui Mihai Viteazu o să strice tot aspectul noii piețe. O renovează în proporție de 99 la sută și lasă statuia aia care arată ca praștia taman în centru. Puneți, please, altceva acolo că veți fi muncit degeaba iar noi vom fi suportat praful și disconfortul atâta vreme tot pe degeaba...
Postat 04 August 2015, 23:20 de Shogun
@bihoreanoradean - Completare
Aceiasi birocratie se manifesta si la restul accesarilor de fonduri europene si stiu asta nu pentru ca as fi un "miserupist angajat in primarie", ci pentru ca tocmai am urmarit la TV o emisiune in care se vorbea despre aceste fonduri. Si primaria n-are nici in clin nici in maneca cu aprobarea sau verificarea acestor fonsuri. Tot in acea emisiune, se plangeau "stimatii interlocutori" ca din cele 20 de miliarde de Euro pe care Romania i-a avut la dipozitie au fost accesati abia 10 miliarde.
Postat 03 August 2015, 15:07 de User anonimizat
@bihoreanoradean
Am sperat ca putem purta un dialog civilizat, bazat pe argumente si pareri proprii fiecaruia, insa observ ca te apropii mai mult de categoria celora din care face parte Ardeleanul. Mai fac o ultima incercare si iti trec catalogarile la greseli datorate caldurii. Nu sunt un "miserupist angajat in primarie" dar consider ca pot sa suport niste restrictii pe o perioada limitata de timp, daca orasul in care locuiesc se dezvolta si imbogateste. Poate ca gresesc. Poate ca ar fi mai bine ca ritmul de lucru sa fie cel din celelalte orase romanesti, iar aici nu iti dau exemple de genul Barlad, Slobozia, Caracal. Piata unirii din Timisoara e in lucru de aproape doi ani fara a da semne ca sa-r temina curand. Desi cunosc o "caruta" de Timisoreni, niciunul nu s-a plans de faptul ca se reface piata ci doar de lentoarea lucrarilor.
Postat 03 August 2015, 15:00 de User anonimizat
@Ardeleanul
Ai avut ocazia sa taci si n-ai profitat de ea. Da, mi-au scapat cateva litere, din cauza vitezei (probabil tastez mai repede dacat vorbesti tu), insa stiu sa folosesc cratima, "nui" asa? Invectivele venite din partea unui agramat ca si tine sun motiv de bucurie si nu de tristete. Hai pa!
Postat 03 August 2015, 14:53 de User anonimizat
,,anticomunist-comunist
ce activ este activistu stie de toate, are viziuni marete, mai mananca cate o litera..doua,,,, nui nimic dar important este ca este si el lingau in marea familie a celor care stiu ...dar nu fac numai cea ce vor ei.....
Postat 03 August 2015, 12:30 de Ardeleanul
@anticomunist
da, stiu ca daca esti privat si incerci sa accesezi fonduri europene te lovesti se birocratia impusa de angajatii la stat responsabili pe aceste fonduri (fiind vorba de primarie ma gandesc ca "lup la lup nu-si scoate ochii" sau cel putin oamenii platiti sa lucreze la aceste proiecte nu ar trebuii sa se mai impiedice de chichite birocratice), cat despre circulatia in Oradea afla ca in tot orasul este deranj, nu doar in centru, lucru care se putea evita daca se prioritizau un pic lucrarile si mai afla ca cei mai multi oradeni nu lucreaza in centru ci in zona industriala sau in centrele comerciale din jurul orasului. Faptul ca pentru tine efortul depus este justificat de "valoarea lucrarilor" ma face sa cred ca esti un miserupist angajat in primarie.. sau ma insel?
Postat 03 August 2015, 11:34 de User anonimizat
@LauraD
Cam amesteci lucrurile. Duiliu Marcu a proiectat ansamblul cu statuia lui Mihai Viteazu si nu intreaga piata, iar referitor la acest ansamblu mai multe pareri avizate spun ca e de *. Personal nu-mi place aceasta statuie, dar asta e, ea ramane pe pozitii. Sa sustii insa ca veche piata era faina e insa de-a dreptul hilar. Defrisarile, cum le zici tu de la noul aquaparc, s-au facu doar acolo unde era necesar, iar proiectul e facut de ungurii care au mai proiectat cu succes la ei multe aquaparcuri. Apogeul aberatiilor il atingi insa cand afirmi ca "turbogiratia" care inainte de "modernizare" era functionala. Am circulat si circul zilnic prin acea giratie si iti spun cu certitudine ca aberezi la liber. Acum de cand se lucreaza la Piata Unirii si este inchis traficul prin centru, aglomeratia de acolo este evidenta, insa cine observa atent cum se desfasoara traficul prin giratie, realizeaza ca marele blocaj survine ca o continuare a blocajului care este permanent pe Bulevardul Magheru, blocaj care se manifesta pe ambele sensuri, dar in special pe cel dinspre podul Dacia spre Gara. In acest context, drumul rapid ce se construieste acum, poate insemna o alternativa la foarte circulatul bulevard Magheru. Acum, in timp ce iti raspund, imi dau seama ca de fapt tu nu analizezi ci doar emiti platitudini care n-ayu nici cea mai mica legatura cu realitatea.
Postat 03 August 2015, 11:31 de User anonimizat
@bihoreanoradean
Ai macar o vaga idee, de infinita birocratie impusa de guvernele romanesti, accesarii de fonduri europene. Asta este motivul sau cel putin unul dintre motivele pentru care lucrarile s-au ingramadit toate acum. Cicul si eu prin oras si lucrez chiar in centru asa stiu, dar mi se pare ca minimul efort pe care trebuie sa-l fac pentru a ajunge la serviciu, este justificat de valoarea lucrarilor ce se executa.
Postat 03 August 2015, 10:15 de User anonimizat
...
Deci era mai bine, din câte observ, să fi avut un primar precum musiu Filip care n-a mișcat mai nimic pentru oraș, în afară de faptul că s-a împroprietărit cu casele evreilor din centrul Oradiei. Acum, că se face ceva, nu-i bine... Nu-s eu mare fan Bolojan, dar nu-i nici pe departe răul răilor și nici primar incompetent nu-i. Din păcate, consilierii locali pleacă prea mult urechea la vocea străzii...
Postat 03 August 2015, 08:09 de Shogun
@ titel
Sa nu uitam ca bolvan a venit in primaria Oradea de pe o functie de secretar de stat la Bucuresti asa ca avea "trecere" cam peste tot iar fondurile europene nu prea merg cu dedicatie, cel putin asa se lauda sustinatorii megaproiectelor initiate de bolovan. Deci, despre ce vorbim?
Postat 02 August 2015, 23:10 de User anonimizat
Pacala si totodata si Tandala.
Pai daca inclusiv mesterul care-ti lucreaza tie in casa,pe citi bani vrea muschii lui,isi bate joc de tine lucrind cind vrea si cum vrea el ,nu cum vrei tu,ce rusine sa mai aiba astia care lucreaza prin oras?!
Postat 02 August 2015, 22:37 de User anonimizat
@bihoreanoradean
Pt ROMANIA or fi fost dar nu cu dedicatie pentru ORADEA. Dar n-are rost sa-ti explic ca tot nu intelegi. Pa !
Postat 02 August 2015, 22:28 de titel
@ titel
Na hai nu zau! Dupa aderarea Romaniei la UE in 2007 au fost fonduri disponibile pentru Romania dar nu a fost cine sa le acceseze. Cat despre deranjul din oras in mod sigur se va prelungi o data cu inceperea lucrarilor la turbogiratia nebunului.
Postat 02 August 2015, 18:55 de User anonimizat
@bihoreanoradean
Da nici n-am pretins ca va trai din turism ! Dar de castigat ar avea! Traversez orasul. Prefer sa-l traversez greu 1 an decat mai multi succesiv!De ce nu se puteau face ? N-aveam fonduri europene.
Postat 02 August 2015, 16:58 de titel
...
Nu se moare din cauza amenajării orașului. Bine că se lucrează. Doar că se lucrează ca la români: unul muncește, zece stau degeaba. De două luni se face o amărâtă de parcare în zona în care locuiesc. Zile în șir muncitorii vin, mai dau la o lopată, ceva, după care se cară. Apoi, când vine termenul de predare a lucrării, după luni de stat, o dau gata în două-trei zile... Ei, asta mă deranjează, nu proiectele în sine.
Postat 02 August 2015, 15:13 de Shogun
Lucrari inutile
Poate cineva ne va explica, de ce trebuie construit un restaurant "in varful unei Ciuperci, pe o cascada", intervenind pe un deal, care era stabilizat, prin vegetatia care exista pana in 2008! Poate ne va explica altcineva, de ce o piata cu o arhitectura frumoasa si unica, conceputa de un arhitect celebru Duiliu Marcu, nu a fost reabilitata cu pastrarea functiunilor, avand in vedere ca acolo nu erau probleme de trafic (acum, vor fi!). Avem experienta cu turbogiratia, care inainte de "modernizare" era functionala. De ce Strandul Mare nu a fost modernizat prin pastrarea vegetatiei si s-a ales "solutia defrisarii" si a constructiilor masive, care sunt foarte scumpe si inutile! (aveti in vecinatate o constructie noua, care acum este scoasa la vanzare!) Cred ca ar trebui, inainte de a arunca banii, sa ne gandim la functionalitatea si la utilitatea lucrarilor, nu numai la "culorile in care vor fi vopsite"! Va rog, sa va uitati la toate trotuarele din oras, care sunt sparte, carpite si urate, dar noi vom avea o piata cu piatra scumpa!!!
Postat 02 August 2015, 15:10 de LauraD
@ titel
Nu ai inteles nimic! Lucrarile suprapuse, se puteau face pe rand in astia 6-7 ani de cans avem primar "gospodar" si sigur deranjau mai putin. Probabil tu nu ai de traversat orasul zilnic ca sa ajungi la seviciu, altfel ai fi inteles la ce ma refer. Cat despre Oradea oras turistic, hai sa nu ne imbatam cu apa rece: indiferent cati bani europeni cheltuim pe reabilitarea celor cateva obiective istorice sau cat de mare va fi cascada de pe deal (un kitch de altfel) Oradea nu va trai nici o data din turism. Clar?
Postat 02 August 2015, 14:33 de User anonimizat
OOPS
@titel: Era pentru tine comentariul precedent...
Postat 02 August 2015, 14:06 de TDS
De ce?
@bihoreanoradean: De ce? Eu mi-am cerut scuze pentru ca am gresit niste litere, nicidecum pentru contibut! Deci poate imi explici...
Postat 02 August 2015, 14:04 de TDS
@bihoreanoradean si TDS
Pe tine TDS te scuzam oricum... De la bihoreanoradean as vrea sa aflu doar un lucru: daca nu sunt corespunzatoare lucrarile "suprapuse"ar corespunde lucrari facute pe rand? Ar deranja mai putin? Cat depre parerea conform careia Oradea n-are vocatie de oras turistic si ar fi oras muncitoresc ma rezum sa spun ca vine de la un om putin citit, eufemistic vorbind.
Postat 02 August 2015, 13:51 de titel
SCUZE
Scuze pentru unele litere aiurea dar de pe telefon imi este greu sa scriu perfect ( asa cum imi place! )!
Postat 02 August 2015, 13:35 de TDS
NEIN
Proiectul "PIATA UIRIi" il consider in continuare PROST! Promovat de Ilie Gavril Bolojan si nulitatea absoluta Bolos nu reflecta Sufletul orasului! Malan se lauda si el cu prostioare! Atragerea de fonduri europene nu echivaleaza automat cu ceva exceptional! CET-ul pe gaz nu cred ca va avea succes in timp iar Piata entraka zic a eramult mai frumoasa inaite! Orasele Romaniei nu trebuie sa fie recreate dupa xipul si aaemanarea Sibiu-lui! NEIN NEIN NEIN! Piata din Oradea era unica; trebuia reailitata dar asa cum era! Oradea insa NU ARE ARHITECT SEF! Ce sa facem acum? Sa-k suparam pe nea Ilie? Nu se poate! NEIN NEIN NEIN!
Postat 02 August 2015, 13:31 de TDS
Felicitări și la mai mare!
Felicitări! pentru tot ce faceți și aveți curajul să faceți! aveți grijă și că alții înțeleg să sifoneze la greu banii europenilor la alte lucrări din zonă... felicitări vicelui!
Postat 02 August 2015, 13:22 de vg
@ sas, titel, ionion
ma baieti.. nimeni nu contesta lucrurile bune ce se fac pentru oras! Dar sa nu uitam ca deocamdata Oradea e oras muncitorsc si mai putin turistic! Daca blocam tot orasul pentru lucrari suprapuse si prost gestionate, putem sa ne luam toti concediu fara plata timp de un an (in cel ma bun caz) si revenim dupa ce se termina de cheltuit fondurile UE! Ok?
Postat 02 August 2015, 13:10 de User anonimizat
!?!?
In loc sa ne bucuram ca se face ceva chiar si daca-i pe ultima suta de metri ,idiotii trebuie sa tot comenteze.Cu-i nu-i place drum bun sa auzim de bine.Daca am mai avea vreo 2-3 ani ca si acestia am ajunge orase mult mai mari ca si noi.Bravo celor care au avut initiativa si au realizat aceste lucruri.O zi buna.
Postat 02 August 2015, 12:53 de sas
...
Eu am rabdare pentru ca imi place ca se lucreaza in folosul nostru. Carcotasi sunt si vor fi.
Postat 02 August 2015, 12:25 de titel
rabdare, oradeni!
Nu tin partea niciunui partid politic sau reprezentant local, dar oradenii trebuie sa aiba un pic de rabdare in ce priveste lucrarile. Cel putin cele de reamanajare din Piata Unirii sunt lucrari care se fac o data la 100 de ani. Chiar ar trebui sa fim mandri ca am prins aceste vremuri
Postat 02 August 2015, 12:19 de ionion
bla bla bla
Ok, e in interesul orasului, sunt bani gratis la "capatul ciclului de finantare" dar din 2007 pana acum sa inteleg ca a-ti tot facut proiecte si abia acum pe ultima suta de metrii (de mandat) se concretizeaza tot? Ne lasi malane??? Cum ar fi sa ne luam toti liber timp de un an, in care sa nu muncim, sa nu platim taxe, sa mergem intr-un concediu prelungit... sa aveti voi timp sa va faceti damblaua.. Ei? Ce zici?
Postat 02 August 2015, 00:27 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON