URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Octombrie 2012, 10:51

Stop, parcarea mea! În medie, trei orădeni cheamă zilnic Poliţia Locală să le elibereze locul de parcare la domiciliu

Stop, parcarea mea! În medie, trei orădeni cheamă zilnic Poliţia Locală să le elibereze locul de parcare la domiciliu ABONATUL, SINGURUL SERVIT. În multe din parcările de domiciliu amenajate în oraş nu mai există nici un loc neînchiriat de locatari, astfel că musafirii fie se trezesc că trebuie să-şi lase maşinile la o mai mare distanţă, fie că parchează pe locul cuiva
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aproape 6.500 de orădeni şi-au închiriat locuri de parcare în jurul blocurilor, amplasamente pe care doar ei au dreptul să le folosească în fiecare după-amiază şi în weekend.

Sistemul de parcări la domiciliu e o mană cerească pentru cei care aveau veşnic o problemă în a-şi găsi un loc pentru maşină în jurul blocului. Numai că, de multe ori, plata abonamentului lunar nu reprezintă garanţia pentru locul liber. Atunci intră pe fir "hingherii" de maşini...

Reguli simple

Primăria orădeană a început să implementeze sistemul de parcări la domiciliu în 2010, în cartierul Nufărul. În ce constă el? În primul rând, Primăria se ocupă de amenajarea parcărilor între blocuri, prin asfaltare, delimitare şi numerotare. Apoi, locurile de parcare sunt împărţite locatarilor din blocurile aflate în jurul parcării, nu mai departe de 30 de metri.

Oamenii sunt anunţaţi prin afişe puse în scările de bloc că trebuie să-şi depună cererea pentru un loc de parcare. Dacă numărul cererilor este mai mic sau egal cu numărul locurilor de parcare, atribuirea se face direct, după ce "chiriaşul" îşi plăteşte abonamentul anual de 100 de lei. Dacă, însă, sunt mai multe cereri decât numărul de locuri, se organizează o licitaţie, iar cel care "plusează" mai mult pentru locul de parcare devine concesionarul său. Fiecare locatar poate să-şi concesioneze un singur loc de parcare.

Banii se învârt

Concesionarea îi dă dreptul chiriaşului să-şi parcheze maşina de luni până vineri, între orele 16 şi 7, respectiv de sâmbăta de la ora 7 până luni la aceeaşi oră. În timpul săptămânii, până la ora 16 oricine poate parca pe locurile concesionate din jurul blocurilor, fără a plăti vreo taxă de parcare. Abonamentele se plătesc la asociaţia de proprietari, care virează banii către Administraţia Imobiliară Oradea. Apoi, AIO returnează 10% din fondurile încasate asociaţiei de proprietari.

Până în prezent, în oraş au fost atribuite 6.500 de locuri de parcare la domiciliu, din care 2.000 numai anul acesta. Dar în continuare se amenajează noi locuri de parcare. De pildă, în curând vor fi date spre folosinţă aproximativ 200 de amplasamente pe strada Sovata, multe dintre ele fiind nou-create prin dărâmarea fostelor garaje din zonă. Reprezentanţii municipalităţii estimează că, până la finele anului, încă 1.000 de orădeni din întreg oraşul îşi vor închiria locurile de parcare.

Alo, Poliţia?

Însă nu tot timpul orădenii care plătesc parcarea de domiciliu au siguranţa unui loc. Mulţi şoferi nu cunosc sau pur şi simplu nu respectă sistemul, astfel că ocupă locul altora, care plătesc pentru el. În asemenea cazuri, Primăria se obligă să elibereze amplasamentul prin ridicarea automobilului "intrus", sau să îl blocheze pentru a fi amendat, dacă ridicarea nu e posibilă.

02 Kover Paul_1.jpg"Hingherii" de maşini merg între blocuri zi de zi, la câte o sesizare. "Când nu cunosc maşina ori ştiu că e a unui vecin cu care tot timpul se ceartă, locatarii ne sună rapid. De la începutul anului şi până acum, am avut 568 de astfel de sesizări. În medie, cam 2-3 pe zi", spune Paul Kover (foto), directorul adjunct al Poliţiei Locale. De multe ori, însă, când poliţiştii ajung la locul indicat, nu mai au ce ridica, pentru că şoferul vinovat a apărut deja şi şi-a mutat maşina. "În 2012, am blocat roţile a 77 de maşini parcate neregulamentar în parcările de domiciliu şi am ridicat alte 72", mai spune adjunctul Poliţiei Locale.

Numărul sesizărilor e, însă, în scădere, semn că încet-încet, orădenii se obişnuiesc cu sistemul. Care, în fond, e menit să facă ordine între maşinile dintre blocuri şi, mai ales, pace între vecini...


MODALITĂŢI PENTRU TOŢI
Numai cine nu doreşte nu plăteşte

Oradea oferă şoferilor numeroase variante de plată în parcările publice. Pe lângă abonamente, Serviciul Parcări a implementat alte 5 modalităţi: prin tichete cumpărate cu fise de la automate, tichete achitate cu cardul, plată prin SMS, prin tichete cumpărate de la chioşcurile de ziare ori prin vouchere T-Park, asemănătoare unei cartele pre-pay de telefonie. Spre deosebire de celelalte variante, care sunt pentru o perioadă limitată, în ultimul caz parcarea se activează şi se dezactivează oricând, printr-un simplu "bip", iar şoferul e taxat "la minut".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
muuuuwe
mai umblati si pe jos taranilor, cum aveti 1000 de euro si aia imprumutati va luati masina, iar apoi si la buda mergeti calare pe masina, tarani prosti de la oras....
Postat 04 Octombrie 2012, 02:04 de car
Problema depăşeşete mintea gibonului
În perioada ultimilor ani ai lui Filip în primărie, iar Filip era cam de 150-200 de ori mai deştept, mai bandit şi mai şmecher decât Bolojan, s-au căutat şi comparat soluţii de parcare care să satisfacă şoferii, pietonii şi administraţia publică locală. Modele de la Viena, Paris, Londra, Roma sau New-York au fost studiate pe toate părţie, dar degeaba. La români trebuie inventat altceva, pentru că e vorba de alte comportamente şi altă educaţie, că doar de aceea suntem unici. Doar Dumnezeu va rezolva complet chestiunea, atunci când carburanţii o să ajungă la cel mai bun preţ de pe piaţa mondială, iar legislaţia şi preţurile vor fi adaptate pentru stimularea mersului pe jos sau cu mijloacele de transport în comun. Atunci ne vom ţine maşinile preponderent acasă, în locuri rezervate cu plata aferentă.
Postat 03 Octombrie 2012, 16:28 de MăriaPri
Kakat cu loc de sedere
Astfel de locuri trebuie vopsite, pe toata suprafata de 2,5 x 5,5 m, in rosu ca sa se vada bine. Altfel exista riscul ca un sofer sa nu vada bine ce scrie pe tabla din fata daca nu ridica privirea cum trebuie si sa creada ca este loc de parcare cu plata obisnuita. Dar, vopseaua e prea scumpa pentru cei care nu au invatat decit sa incaseze. Oricum vopseaua e mai ieftina decit efortul blocarii, ridicarii si a discutiilor inutile dintre angajatii PL si conducatorii auto prinsi cu chilotii in vine.
Postat 03 Octombrie 2012, 16:15 de Dihoreanul
Inteligeţia poliţiei locale
Auzi ce spune Kover ? Că au blocat 77 de autoturisme !?! Păi în asemenea situaţii nu se blochează mai abitir parcările respective ?
Postat 03 Octombrie 2012, 16:08 de Carp III
Parcare
Parcarile "personale" sau "de domiciliu" sau cum li s-or mai spune sunt o tampenie evidenta.
Postat 03 Octombrie 2012, 15:44 de dural100
vizita de caragiale
E buna treaba dar daca plec la tine in vizita doamna Totorean, unde parchez? Vii si-ti tragi masina ca sa am eu loc? Suntem demni de Caragiale! Sau vin cu TAXI. Ca decat o amenda si ridicare de masina mai ieftin iesim cu un TAXI. Asa faci si tu?
Postat 03 Octombrie 2012, 14:29 de oradeanu'
rusine PMO
rusine PMO ca oricine merge in vizita(serviciu) la Oradea, nu gaseste un loc de parcare seara , asta e cazul meu; pe de o parte e buna ideea cu locurile contra cost, dar in acelasi timp PMO trebuie sa asigure si alte locuri de parcare fara cost, altfel toti ceilalti sunt condamnati sa parcheze pe trotuare impiedicand trecatorii; asta nu e civilizatie, ci monopol; mai rau decit asta e ca si cele citeva locuri ramase fara cost sunt ocupate permanent de masini ce nu se misca, astea cu numere temporare pt inmatriculare, sunt aduse pt vanzare, ba mai mult astea ocupa multe locuri de parcare, fiind expuse intre blocuri cu anunturi de vanzare, dar strazile publice nu ar trebui sa fie piata de desfacere a unora (verificati citi isi expun masinile la vanzare si veti ramane uimiti si nu ma refer doar la o masina)
Postat 03 Octombrie 2012, 11:28 de bla bla
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON