URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Decembrie 2011, 14:59

Poa' să ningă! RER a avut deja primele intervenţii pentru combaterea poleiului, iar utilajele sunt pregătite pentru deszăpezire

Poa' să ningă! RER a avut deja primele intervenţii pentru combaterea poleiului, iar utilajele sunt pregătite pentru deszăpezire ALINIEREA! 15 utilaje stau gata să intervină pentru deszăpezire, pe un teren închiriat de operatorul orădean de salubritate. Pot fi mobilizate pentru intervenţie în orice moment, pentru ca maşinile să nu derapeze pe străzi precum săniile şi nici pietonii să nu alunece pe trotuare
Poa' să ningă! RER a avut deja primele intervenţii pentru combaterea poleiului, iar utilajele sunt pregătite pentru deszăpezire AMESTECUL POTRIVIT. RER Ecologic Service are pregătiţi trei "munţi" de materiale antiderapante: unul de nisip, altul de sare şi, în fine, cel din urmă format din ambele materiale gata amestecate şi pregătite de încărcat în autospeciale
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Iarna a început oficial, iar odată cu ea s-a lăsat peste drumuri şi poleiul specific, ba chiar şi nişte fulgi de nea răzleţi.

RER Ecologic Service a avut deja mai multe intervenţii pentru a combate poleiul. În plus, a umplut în oraş zeci de lăzi cu materiale antiderapante, astfel încât în situaţii de urgenţă muncitorii să poată arunca manual nisip şi sare pe şosele. Până când iarna îşi va intra pe deplin în drepturi, 15 utilaje stau cuminţi, alături de câteva zeci de tone de nisip şi sare, pe un teren închiriat de operatorul licenţiat de salubritate.

Priorităţi

Conform dispoziţiilor Primăriei, când începe ninsoarea, comandamentul local de deszăpezire trebuie să alerteze dispeceratul RER Ecologic Service sau operatorul se poate autosesiza pentru a interveni la îndepărtarea zăpezii de pe căile de acces. După alertare, în maxim o oră, pe străzi trebuie să iasă primul utilaj de deszăpezire. Apoi, în alte trei ore, trebuie să fie la lucru toate utilajele de care e nevoie pentru îndepărtarea zăpezii sau a poleiului.

Comandamentul pentru deszăpezire a stabilit şi priorităţile în intervenţii. Împrăştierea materialelor antiderapante se face prima oară pe traseele mijloacelor de transport în comun, la intrările şi ieşirile din oraş, în intersecţii şi sensuri giratorii, pe poduri şi pasarele. Totodată, cu prioritate trebuie acţionat şi pe străzile în pantă.

Operaţiunea poleiul

Până acum, RER Ecologic Service a fost solicitată să intervină de mai multe ori pentru combaterea poleiului. "Deja s-a realizat o acţiune de împrăştiere cu material antiderapant în întreg oraşul şi mai multe acţiuni de împrăştiere cu clorură de calciu în diferite zone din oraş", spune directorul de producţie al societăţii, Ionel Ban.

Peste o sută de tone de materiale antiderapante au ajuns deja pe străzile Oradiei, unde se mai află şi câteva zeci de lăzi cu nisip. Acestea sunt amplasate cu precădere pe arterele intens circulate, astfel încât dacă vremea se înrăutăţeşte rapid, muncitorii RER să poată acţiona manual până când ajung utilajele motorizate.

În stand-by

În această iarnă, RER a pregătit pentru deszăpezire 27 de utilaje cu plug şi lamă. 15 din acestea sunt parcate pe un teren închiriat de operatorul licenţiat de salubritate în zona străzii Oneştilor, astfel că pot fi scoase pe trasee în orice moment.

Compania a pregătit şi un stoc serios de materiale: 400 tone de nisip, 270 tone de sare şi 50 tone de clorură de calciu. Nisipul şi sarea sunt şi ele depozitate în acelaşi loc, unde există o platformă betonată pe care poate fi făcut amestecul celor două materiale. Câteva tone de materiale au şi fost amestecate, pentru ca intervenţiile să fie cât mai prompte.

Aşadar, oricând ar începe să ningă, operatorul de salubritate e pregătit. Încercând să demonstreze că, deşi în ultimii ani prin multe locuri a ajuns un obicei ca iarna să fie o surpriză, Oradea nu va fi luată prin surprindere...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON